Diskuze na téma Doprava v Ostravě a okolí (městská hromadná doprava, dálnice, železnice, letiště, cyklostezky...)

Pravidla pro psaní příspěvků do diskuzí na OstravaBlog.cz

1. Diskuze slouží k vyjádření názoru k tématu a obsahu článku.
2. Vítáme věcné příspěvky, které přináší nové a další informace, vlastní pohled nebo zkušenost.
3. Diskuze neslouží k napadání a osočování autora článku, redakce OstravaBlogu a dalších diskutujících. Stejně tak neslouží pro vkládání urážlivých, xenofobních a reklamních příspěvků.
4. V diskuzi můžete vyjádřit svůj názor, nikdo Vám však na něj – a autor článku a redakce OstravaBlog.cz obzvláště – není povinen odpovídat nebo Vám cokoli vysvětlovat.
5. Pište, prosím, s diakritikou a snažte se alespoň částečně dodržovat ustálený český pravopis.
6. OstravaBlog.cz je soukromé médium a záleží na jeho vydavateli, zda vůbec a za jakých podmínek umožňuje pod články diskutovat.
Odesláním svého příspěvku souhlasíte s těmito pravidly – pokud s nimi nesouhlasíte, svůj příspěvek, prosím, neodesílejte. Při nedodržení těchto pravidel může být Váš příspěvek částečně, nebo zcela vymazán.

Tato diskuze není redakčním obsahem. Příspěvky v diskuzi vyjadřují názory čtenářů. Redakce OstravaBlog.cz nenese za zde zveřejněné příspěvky žádnou odpovědnost.




(odkaz)Denie | 24. 3. 2018, 18:44

Prosba o vyplnění dotazníku

Zdravím, moc prosím o vyplnění následujícího dotazníku k mé diplomové práci a rozvoji podnikání v oboru fotografických služeb. Dotazník není náročný, zabere Vám 10 - 12 minut a je určen pouze lidem z Ostravy či jeho okolí.
http://www.click4survey.cz/s4/18532/79549505
Předem moc děkuji. :)

(odkaz)Clown Ferdinand | 21. 12. 2016, 20:52

Vskutku!

Zajímavé informace o dopravě v Ostravě...

(odkaz)Sába | 19. 12. 2016, 15:43

Dane mrkněte na rh-parkovaniuletiste, jsou velice ochotní, já k nim jezdím vždy a nikdy jsem neměla žádný problém

(odkaz)Dan | 19. 12. 2016, 15:35

Parkování letiště Praha

DObrý den, kde parkujete, když cestujete z letiště v Praze?

(odkaz)Katka | 10. 10. 2016, 21:44

vandali v nocnich tramvajich

Vandali v nocnich tramvajich
Dobry vecer
Prosim o odpoved?Jezdim nocni tramvaji 00:19 z hlavniho nadrazi z prace,nastupuji sice 2 policajti ale zastavku pred stodolni vystupuji a u Karoliny nastupuje ta nejvetsi verbes ozralych a zfetovanych spoluobcanu.Uz 3x v 1 tydnu se musela volat policie dokonce sanitka kvuli 1 muzi kteremu rozbili hlavu.Muzete s timto problemem neco udelat aby policie jezdila ve vsech nocnich vozech?Nez se opravdu jednou stane neco horsiho nez jenom rozbita hlava.Dik K.H

(odkaz)Petrvorac | 13. 7. 2016, 16:10

Z Ostravy do Milána


Létáte - li z Mošnova do Londýna, tak teď přibude od stejné aerolinky další přímý spoj do Itálie - Bergamo na konci října.

https://www.radicestujeme.eu/akcni-letenky/letiste-bergamo-bgy-v-lombardii

(odkaz)jarnemec | 10. 10. 2015, 23:42

Trať do Bělského les byla zrušená 28. 4. 1969. http://evidencemhd.wz.cz/Ostrava/Ostrava.php

(odkaz)Petr | 10. 10. 2015, 12:01

Ostrava 1954

V kterém roce byla zrušena tramvaj, která jezdila kolem Helbicha ke kasárnám v Bělském lese. Pamatuji si, že v roce 1954 tudy ještě jezdila. Pamatuje to ještě někdo?

(odkaz)adéla | 13. 5. 2015, 14:37

Tramvajová zastávka U Hradu

Zveřejněno 13. květen 2015.
Od soboty 16. května 2015 bude uvedena do provozu tramvajová zastávka U Hradu mezi zastávkami Výstaviště a Důl Zárubek. Na zastávce budou zastavovat pouze spoje linky číslo 4 a to v době od 9:30 do 18:30 h.

Hmm, takže až půjdu např. v srpnu ze Shakespeara (cca 23,00), bude mi tato velezastávka k ..., no jak to napsat slušně.., k ničemu. Pošlapu stejně jako loni na Karolinu :-(

(odkaz)dal | 3. 3. 2015, 16:07

Nepotřebuji se chlubit

Já tu křižovatku používal ještě dříve, než podél Plzeňské ulice udělali chodník, čímž znemožnili odbočení na Pavlovovu.
Ale když už konečně tu "velestavbu" (nepochopitelně zbytečně rozsáhlou, až po ul. kpt. Vajdy, zřejmě, aby tam bylo utopeno co nejvíc peněz, ne do stavby, ale do dalších kapes) se zpožděním zprovoznili, tak ji měli otevřít najednou a ne až po dvou týdnech sundat dopravní značku Slepá ulice. Navíc za ty prachy by jistě mohlo být zrealizováno i odbočení doleva z Pavlovovy na Plzeňskou (směr Ferona).

(odkaz)aldar | 3. 3. 2015, 11:43

dal

"Tak nám před dvěma týdny v tichosti a bez větší slávy v Ostravě otevřeli konečně stavbu za více než 100 milionů - křížení ul. Pavlovovy a Plzeňské v Zábřehu.
V tichosti to bylo proto, jelikož se tam nebyl předvádět žádný z místních politiků."

Čím se chcete chlubit?

(odkaz)Pavel | 27. 2. 2015, 16:28

Vlakem do Ostravy

Bydlím ve Frýdku-Místku a do Ostravy dojíždím za prací. Většinou vlakem, a proto bych uvítal nějaké rychlíky. Je to hrůza, jak ty vlaky zastavují na každé zastávce. Co jsem se díval na http://www.teroplan.cz , tak ani po změně jízdních řádů se to moc nezměnilo. Přitom znám mnoho lidí, kterým by to vyhovovalo. V tom Paskově ani Lískovci kolikrát nenastoupí ani jeden člověk, a přesto tam musí každý vlak zastavovat.

(odkaz)dal | 11. 2. 2015, 20:40

Zprovoznění stavby - tak napůl

Tak nám před vděma týdny v tichosti a bez větší slávy v Ostravě otevřeli konečně stavbu za více než 100 milionů - křížení ul. Pavlovovy a Plzeňské v Zábřehu.
V tichosti to bylo proto, jelikož se tam nebyl předvádět žádný z místních politiků.

Když se na podzim otevírala Ruská ulice přes DOV k Hlubině, pózovali u toho primátor se Světlíkem a slavnostně za cvakotu spouští fotoaparátů na Ruské vedle elektrárny sundali dopravní značku "Slepá ulice".
Škoda, že si primátor nenašel chvilku, aby přijel za přítomnosti fotografů sundat stejnou dopravní značku na Pavlovově u křižovatky s ul. kpt. Vajdy. Protože ta dosud visí na sloupu ve směru k Plzeňské ulici a oznamuje, že po Pavlovově ulici nemá cenu jezdit, protože je slepá. Takže je to tady jak v pohádce: zprovozněno - nezprovozněno, hotovo - nehotovo, může se tudy jezdit - nemůže se tudy jezdit... Tak nevím....

(odkaz)Magda | 4. 11. 2014, 23:59

Kolaps dopryvy v Ostravě

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/regiony/290886-v-tramvaji-uz-je-kocarek-v-ostrave-musi-vozickar-pockat-na-dalsi-spoj/

podpořte naši skupinu na FB

(odkaz)dal | 23. 5. 2014, 21:16

Dálnice D1 (CZ) - A1 (PL)

Konečně:

(odkaz)Eliška | 10. 4. 2014, 9:56

Dobrý hotel u Stodolní

Ty tři hotely, co uváděl Luděk nejsou špatné, ale já bych volila hotel http://www.jan-maria.cz/ , na který se ptáte :-), mám s ním dobré zkušenosti. Prostředí je příjemné, čisté, jídlo výborné, co více dodat.

(odkaz)Ladin | 13. 11. 2013, 9:01

parkování


http://machoparking.cz/

jedna z možností, kde upozornit na špatně parkující auta

(odkaz)Martin Dvořák | 4. 10. 2013, 14:34

Sklady

Zdravim. Chtěl bych se zeptat, jestli někdo neznáte v ostravě dobrého pronajimatele skladů? Mám takovou menší firmu s nábytkem u Ostravy a už nemáme dostatek místa u naší výrobny, tak jestli neznáte někoho, kdo poněkud levně a kvalitně pronajímá jako např. http://sklady-ostrava.cz. AKorát nevím, jestli by to pro mě bylo ideální, protože s tou cenou to bude asi horší, ale ještě je kontaktuju...

(odkaz)aggu | 11. 7. 2013, 11:34

@Pavelík: ostraváci moc často v ostravských hotelech nebydlí ;)

(odkaz)Pavelík | 11. 7. 2013, 10:53

hotel

Děkuji za tipy. Booking.com znám chtěl jsem spíše slyšet osobní zkušenost.

(odkaz)aggu | 10. 7. 2013, 15:33

booking.com

(odkaz)Luděk | 10. 7. 2013, 15:07

Park Inn http://www.parkinn.cz/hotel-ostrava,
Hotel Maria http://www.hotel-maria.cz/ ten je kousek od Stodolní stejně jako Hotel Mercure http://www.mercure.com/gb/home/index.shtml

(odkaz)Pavelík | 10. 7. 2013, 12:11

Dobrý hotel u Stodolní

Dobrý den,
mohli byste mi prosím poradit dobrý hotel blízko ulice Stodolní. Nejsem místní, o víkendu se tam chystáme a jelikož tam jedeme poprvé tak žádný dobrý hotel neznám. Docela se mi podle www líbil hotel Jan Maria http://www.jan-maria.cz/www/cz/hotel/ . Máte s ním nějaké zkušenosti?

Děkuji

(odkaz)j.ree | 19. 6. 2013, 12:19

Londyn

Zitra do londyna zatim 166 cestujicich ...

(odkaz)Vladimír | 25. 1. 2013, 13:06

oprava

http://www.dpo.cz/aktuality/zmeny-03-03-2013.htm

(odkaz)Vladimír | 25. 1. 2013, 13:04

doplnění zprávy Adély

(odkaz)adéla | 25. 1. 2013, 12:34

změno od nového JŘ

Tak nám DPO na svých stránkách nastínil úpravy od 3.3.2013. No, optimalizace jak řemen. Doporučuji k přečtění :-(

(odkaz)j.ree | 13. 12. 2012, 14:53

Z Ostravy do Londyna

Celkem aktualni informace, ktera znamena milnik v historii ostravskeho letiste - nizkonakladovka Ryanair spoji od jara Ostravu s Londynem. Mam radost. :)

Info i zde http://moravskoslezsky.denik.cz/podnikani/poleti-se-z-mosnova-do-londyna-20121212.html

(odkaz)Ladin | 28. 11. 2012, 8:35

zajímavý web:
http://silesiair.com.pl/

(odkaz)j.ree | 7. 11. 2012, 15:28

Danubewings

Danube se snazi o propagaci linky Ostrava - Viden jak to jen jde. Chvalim
http://www.slevomat.cz/sleva/51245-letenka-z-ostravy-do-vidne-nebo-zpet?utm_medium=social&utm_source=fb&utm_campaign=wall_travel

(odkaz)j.ree | 25. 7. 2012, 17:44

Mošnov: chystají se další pravidelné linky

„Zvažujeme u linky Ostrava – Paříž navýšení na tři frekvence týdně, aby obchodní cestující měli více alternativ pro své cesty. Třetí spoj by nejspíš létal v úterky, zatím je to ale ještě ve stadiu úvah a propočtů," prozradila Deníku mluvčí SmartWings Vlaďka Dufková.

http://moravskoslezsky.denik.cz/podnikani/120724-letiste-mosnov-nove-spoje.html

(odkaz)Jar. Němec, OstravaBlog.cz | 21. 7. 2012, 9:07

nejen o D47

"Ať jedu v Česku kudykoli, vidím, že kvalita dopravních staveb spíše klesá. Nikdo z úředníků nevytváří potřebný tlak na zhotovitele. Také jsem si na cestě z Turnova do Jičína znovu ověřil, jak zdevastované jsou mnohé komunikace nižších tříd, které využívají kamiony, aby se vyhnuly placení mýta," říká stavař a projektant mostů Jiří Petrák, který stál 18 let v čele české pobočky mezinárodní poradenské a projekční firmy Mott MacDonald.

http://byznys.ihned.cz/lide/c1-56548160-ekonom-nejhorsi-to-bylo-za-rebicka-vzpomina-exsef-ceske-pobocky-mott-macdonald

(odkaz)Vladimír | 19. 6. 2012, 10:52

CCA je jako chytrá horákyně

http://www.novinky.cz/ekonomika/270860-ostravska-cca-prerusila-vsechny-lety-chysta-optimalizaci.html

Takže CCA létají-nelétají, mají problémy-nemají problémy, dluží-nedluží, dají to do pořádku-nedají to do pořádku, jsou solidní firma-nejsou solidní firma atd. Stačí si jen vybrat...

(odkaz)j.ree | 18. 6. 2012, 11:24

reportaz o lince do Parize

Hned prvni reportaz http://www.polar.cz/archiv/video/regionalni-zpravy-polar-17-06-2012-18-00

(odkaz)j.ree | 13. 6. 2012, 16:54

Vyrocni zprava letiste

Na webu letiste je k dispozici vyrocni zprava - http://www.airport-ostrava.cz/cz/page-vyrocni-zpravy/

(odkaz)jan | 11. 5. 2012, 11:51

Člověku je smutno.

(odkaz)slevnicka.cz | 8. 5. 2012, 17:15

Slevy Ostrava

http://slevnicka.cz/ostrava
Slevy Ostrava

(odkaz)j.ree | 3. 5. 2012, 11:19

Tak je toto normalni?

Dálnice D47 u Ostravy má po zvlněné vozovce další problém. Z mostních konstrukcí, které jsou opatřeny speciální antikorozní úpravou, odpadávají masivní zkorodované pláty a dovnitř zatéká. Ve čtvrtek na to upozornil Radiožurnál.

http://www.novinky.cz/domaci/266531-antikorozni-ocel-na-mostech-d47-masivne-rezavi-a-odpadava-po-kilech.html

(odkaz)Vladimír | 25. 3. 2012, 14:28

Rozhovor o letišti v Polaru

Podíval jsem se na rozhovor s ředitelem Letiště LJ a připadal jsem si jak ve filmu Zlaté časy ve Spessartu (rozhovor po příletu na mezinárodní konferenci): "Neřeknu vám nic, ale již nyní vám mohu říct, že záhy řeknu víc..."

Co se týká nových destinací - stačí se rozhlédnout po Evropě, kam se jak často létá. Skandinávie, Pobaltí, ale i Apeninský poloostrov patří mezi ty řidčeji obsazované směry.
A proč se nevěnovat i tzv. tradičním cílům, když např. Ryanair chystá na další roky expanzi, krize nekrize? Proč by jinak objednával nová letadla a nabíral nový personál?
Zatím při pohledu na web letiště si může člověk naprosto svobodně vybrat - poletím do Prahy dopoledne, nebo odpoledne?
Jako kdyby duch nepodnikavosti navátý na letiště z dob Tošenovského a "Robina z Čeladné" byl v Mošnově pevně zakořeněný.
A ještě k železniční trati - vždyť kdysi do areálu kasáren koleje vedly, stačilo jen přidat výhybku a pár metrů kolejí. A ne s odchodem armády koleje vytrhat a pak po čase dostat "geniální nápad" s nádražní budovou před terminálem a přípojem na Pendolino.

(odkaz)j.ree | 24. 3. 2012, 16:32

Ředitel letiště v TV Polar – co v rozhovoru zaznělo a co k tomu dodat?

Vyjadreni obcanskeho sdruzeni Letejme z Ostravy k publikovanemu videu - http://letejmezostravy.cz/index.php?m=clanek&id=14

(odkaz)koppro | 23. 3. 2012, 11:41

Rozhovor o letišti z TV Polar

Nové lety z letiště L. Janáčka: Pavel Schneider, generální ředitel Letiště Leoše Janáčka:

http://polar.cz/archiv/video/host-dne-22-03-2012-17-42

(odkaz)j.ree | 19. 3. 2012, 19:02

@Vladimir

myslim, ze se s tim zajmem nepletete ;)

(odkaz)Vladimír | 15. 3. 2012, 9:21

Létání z Ostravy

Tak se už konečně i na letišti v Mošnově dočetli, že se od nich bude létat do nových destinací (Smart Wings tuto informaci měla na svém webu také od 12. 3., letiště si s oznámením dalo na čas, ale 13. března ještě nepsali nic), a zařadili konečně aktualitu na své stránky. Jenže ouha - lžou...
Pokud si myslíte, že se dostanete na Krétu 3 x týdně, jak tvrdí letiště, tak zajisté 5 letů během dvou týdnů toto tvrzení nepodporuje. A jestli 2 x týdně Soluň (píše letiště) znamená každou druhou neděli (letový řád Smart Wings), tak o pravdivosti dalších informací, které nabízí letiště se dá s úspěchem pochybovat. Akorát s Paříží nekecají - opravdu 2 x týdně znamená každý čtvrtek a neděli.
Jen věřme tomu, že aktivita letecké společnosti využívat Mošnov pro spojení se světem vydrží nějaký čas a přežije i následující zimní období. Protože podle dosavadních kroků to vypadá, že větší zájem má Smart Wings než Letiště Leoše Janáčka.
Kéž bych se pletl!!!

(odkaz)Dali | 12. 3. 2012, 11:36

to Vladimír

... to je snad nejaký fór ne? ... to já tomu nemůžu ani věřit 8-D

(odkaz)j.ree | 9. 3. 2012, 21:17

Proč místo z Mošnova musí lidé z Ostravska létat z Brna či Katovic?

Uz neupozornujeme na soucasny stav jen my, sdruzeni Letejme z Ostravy, o.s., uz i mnoho dalsich - http://moravskoslezsky.denik.cz/z-regionu/120309_letiste_mosnov.html

(odkaz)mi.a | 23. 2. 2012, 23:16

Tak to jsem v šoku. Díky za poučný odkaz. Je to přesně naopak, než jsem si myslela. Ale stejně to nechápu... Znamená to, že tohle je snad jediné řešení kruháče, kdy ten, kdo z něj sjíždí, musí dávat přednost? Měla jsem za to, že ten, kdo kruháč opouští, neměl by být nějak omezován - proto snad ty kruháče jsou, ne? Kruháč v Hrabůvce má takový podobný pruh, jakousi "zkratku", ale zároveň ten průběžný má svůj výjezd, takže auta sjíždějící z kruháče i objíždějící tou zkratkou si nemůžou překážet. Navíc je to tam dost výrazně označeno, tam bych chápala, že ten pruh není součástí kruhového objezdu. Jakékoliv přejíždění z pruhu do pruhu je možné až za kruháčem, tam mi to připadá jednoznačné... Nebo bývá na konci takové "zkratky" prostě trojúhelník, takže kdo sjede z kruháče regulérním výjezdem, má přednost v tom místě, kde se připojuje ta "zkratka". Nějak to nemůžu skousnout, připadá mi to proti logice věci. Ale je dobré vědět, jak by to posuzovala policie...

(odkaz)j.ree | 9. 2. 2012, 12:17

CCA

Peredluzena spolecnost Job Air CCA k 24.2. ukončují provoz na lince do VÍdně. Jeste kdyby ukoncila sama sebe celkove..

(odkaz)Rado | 20. 1. 2012, 8:18

Z jedné strany bude jen dobře, pokud skončí CCA v propadlišti dějin, protože jejich působení na letištích Ostrava a Brno se nedá nazvat jinak než parazitování. Z druhé, té smutnější stránky věci, zde zůstane pouze jedna jediná linka (1 let denně), a to do Prahy a nebýt charterů a carga, můžeme už o Mošnovu hovořit pouze jako o vnitrostátním, nikoliv mezinárodním letišti. V plné nahotě se tak ukazuje, kam dospělo "profesionální" vedení lidí z letiště a kraje, které nemá smysl zde jmenovat. Jako zcela fatální chyba se ukazuje (chtěná) izolace lowcost dopravců, což je vzhledem k tomu, že kraj ani město Ostrava není z pohledu turist. ruchu bůh ví jak atraktivní destinací, krok, který si nedovolilo učinit ani turisticky velmi atraktivní město.

(odkaz)j.ree | 19. 1. 2012, 20:23

CCA a CCA

Tak nam obe CCA - cerveni i modri (saaby i boeingy) padli do insolvencniho rizeni. To asi bude na mosnove jen linka 1x denne do Prahy ... Smutne

(odkaz)Luděk | 17. 1. 2012, 12:59

AD Ostrav

Tak to bychom se opraveného Svinova taky nemuseli dočkat - i tak měla rekonstrukce přijít mnohem dříve.
K zácpám... chápu, že jsou lidé, kteří potřebují ke své existenci automobil. Já osobně jezdím MHD a nějaký problém v dopravě jsem ještě nezaznamenal.

(odkaz)Ostrav | 17. 1. 2012, 8:22

Nezvládli to

Všichni to věděli, jen úřady se na to vy.....! Zácpy pokračují, doprava v Porubě je na stupni 6 (z pěti :-) ). V normálni zemi se před rekonstrukcí mostu připraví objízdné trasy - tedy skutečné a ne fiktivní. Kdyby úředníci měli v hlavách mozek a ne uhlí (či něco jiného), tak by nejdříve dokončili severní obchvat, nebo alespoň prodloužení Rudné a teprve potom začali opravovat Svinovské mosty. Nemluvě o tom, že silničáře zase zaskočila zima.

(odkaz)chachar | 5. 1. 2012, 19:54

Madej - dopravní a ekologický odborník

Madej se svými úžasnými výroky v poslední době perlí čím dál tím víc, naposledy v roli urbanisty, architekta a věštce, kdy spolu s Kajnarem viděl ten hnus na Karolině prohlášen národní kulturní památku za 50 let. Ale našel jsem ještě úžasnější výrok: Pan Madej prohlásil, že nejraději by zrušil veškeré trolejové vedení a trakci.
www.mhdzive.cz/elektrobusy_cngbusy_ostrava.pdf - strana 19.
Pokud v čele města stojí lidé, kteří toto hlásají, není divu, že Ostrava je kde je a bude to jen horší a každá jejich aktivita bude jen další katastrofou.

(odkaz)Vladimír | 24. 11. 2011, 22:59

Oprava předešlého

Zase se mi někam zatoulal odkaz:
http://www.novinky.cz/domaci/251510-dalnice-z-ostravy-do-bohumina-nebude-od-ledna-zpoplatnena.html?ref=ostatni-clanky

(odkaz)Vladimír | 24. 11. 2011, 22:57

Co na to říkáte?



Nemá být příští rok před zahájením ME ve fotbale dokončena dálnice přes hranici?
Na té R56 se aspoň zlegalizují jízdy autobusů DPO po rychlostní komunikaci (linka č. 55).

Ale celkový efekt "bezplatnosti" D 1 zas tak velký nebude, možná, že bude ucpanější křižovatka Slovenská - Hlučínská ve směru do centra (ve směru do Petřkovic je většinu dne plno už dnes). Navíc by se měla dálnice uzavřít kvůli opravám houpaček. Nebo to už taky neplatí?

(odkaz)aggu | 15. 11. 2011, 15:50

D1

Ta hrůza je v článku trochu přibarvená, ŘSD o tom ví roky, a doposud nic neudělalo (asi nebyl zájem). Novináři se pletou pojmy, protože neví, odpadky = tuhý komanální odpad, a to tam nenašli, takže (jako vždy), novináři jsou buď blbí, nebo navedení, nebo lžou.
Problém je ve strusce, která nebyla kvalitní a někdo ji "pomohl" k certifikaci. Úředníci státu (ŘSD) to "nepostřehli", a dozor stavby to rovněž "nepostřehl", stejně jako stavebník, kteremu se ale určitě hodila cena za tunu.
Stejná klasika jako ve Studénce, kolotoč chyb.
PS: předpodkládám, že na konci stavby byl raut, kde se všichni poplácali po zádech.

(odkaz)j.ree | 15. 11. 2011, 7:20

Stát reklamuje dálnici v Ostravě. Eurovia ji postavila na odpadcích

hlavne tady vsecko ojebat a nakrast si vsude a pri vsem pro sebe. Vsak mafie to zaridi, aby se zametlo pod koberec...
http://ekonomika.idnes.cz/stat-reklamuje-dalnici-v-ostrave-eurovia-ji-postavila-na-odpadcich-1df-/ekonomika.aspx?c=A111114_205254_ekonomika_brd

(odkaz)j.ree | 31. 10. 2011, 9:54

V dnesnim Moravskoslezskem deniku vysel clanek o nasem vyletu do Italie :)
Martin Pleva letel s nama ...

(odkaz)j.ree | 29. 10. 2011, 13:44

drzte palce, at to dobre dopadne!! :)

(odkaz)j.ree | 26. 10. 2011, 15:16

jednali jsme s Novakem. Podrobnosti pripravim v ofiko TZ sdruzeni. Ale celkem pozitivni dojem ...

(odkaz)aggu | 21. 10. 2011, 21:13

Ostrava a doprava v EU

http://ec.europa.eu/transport/infrastructure/connecting/revision-t_en.htm
Včerejší revize plánovaných dopravních tras v EU.
Ostrava součástí 1. silničního balticko-adriatického koridoru (trasa 6b TEN-T).
Lehce pobavila mapa "jádrových" EU letišť, kde jsou Ruzyně, Katowice, Blava a ..... hádejte ...... Mošnov ;) Tuřany až v druhém levelu.

(odkaz)aggu | 21. 10. 2011, 19:26

havarka

je to taky o dopravě ;) někdo měl špatný den...
http://byron.rajce.idnes.cz/Havarie_Veroniky%2C_Vitkovice%2C_2011/#

(odkaz)mertho | 20. 10. 2011, 18:17

Příspěvky

Je to smutné, ale mám pocit, že to pode mnou patří k asi nejsmysluplnějším příspěvkům ostravablogu poslední doby

(odkaz)Rýša | 12. 10. 2011, 11:05

dopravni kolaps

Ano, jezdím přes Přívoz a cesta, která obvykle trvá 20 min., tak dnes 2 hoďky. Stačilo uzavřít jeden most a doprava v ......

(odkaz)Frantisek Dobrota | 12. 10. 2011, 9:10

dopravni kolaps

Vsechno souvisi se vsim:
chybejici Severni spoj, jeden kamion nabourany nekde u Bohumina a totalne ucpana Poruba - a bude hur :(

(odkaz)j.ree | 10. 10. 2011, 14:13

drazsi nez nejdrazsi?

DPO zase bude zdrazovat? Uz nyni jsme temer nejdrazsi v CR (pokud to vezmeme z pohledu frekvence spoju/cena, tak si dovolim tvrdit ze nejdrazsi) a porad toho je malo? Jako kam to az chteji vysroubovat?

http://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/jizdni-ostrava20111010.html

(odkaz)Slezan | 14. 9. 2011, 18:56

Ostrava zrušila smogovou MHD zdarma, peníze potřebuje na naftu

http://ostrava.idnes.cz/ostrava-zpravy.aspx?c=A110914_144603_ostrava-zpravy_jog
"Městská hromadná doprava v Ostravě zdarma během smogu nevydržela ani rok. Zastupitelé opatření jednomyslně zrušili z ekonomických důvodů, celkem totiž přišlo na 23 milionů korun. Město peníze raději použije například na nákup dražší nafty."

(odkaz)Slezan | 14. 9. 2011, 18:54

Reparát ministerstva dopravy na téma Jak zachránit dotace z EU

http://www.ceskapozice.cz/domov/politika/reparat-ministerstva-dopravy-na-tema-jak-zachranit-dotace-z-eu
"Ministerstvo dopravy musí vybrat náhradní projekty, které by mohla spolufinancovat Evropská unie. Existuje totiž vážná hrozba, a zřejmě naprosto reálná, že některé z projektů původně zařazených do operačního programu Doprava neprojdou schvalovacím procesem evropských byrokratů.
V materiálu Priority a financování dopravní infrastruktury od 1. ledna 2012 se hovoří o ... výstavbě D1 v úseku mezi Přerovem a Lipníkem nad Bečvou. Tato část dálnice se dle původních plánů měla začít stavět v roce 2013. Třetím projektem, který by se dal dodatečně zařadit do operačního programu, je výstavba silnice první třídy mezi obcí Mokré Lazce a hranicí okresů Opava/Ostrava."
Že by světlo na konci tunelu?

(odkaz)Slezan | 2. 9. 2011, 14:27

Frantisek Dobrota

Stále lepší Brouk Pytík než Baron Prášil, viz. Vaše navýsost kontroverzní názory na dopady těžkého průmyslu na kvalitu zdejšího životního prostředí (i jiná témata). Věřte mi, tohle se už vážně nedá čímkoliv trumfnout. S Vašim dovolením i bez něj si dovolím reagovat na co mne napadne, jak se zachováte Vy je zase pro změnu ve Vaší kompetenci.

(odkaz)j.ree | 2. 9. 2011, 11:12

Z letectvi:

Ryanair zavadi druhou frekvenci letu do Londyna v obdobi vanocnich svatku (17.12-7.1.). Rekapitukace:
FR: 9x tydne do Londyna
W6: 4x tydne do Londyna

Smutne :(

Air France jiz neumistuje sve kody na lety do Ostravy

Smutne :(

(odkaz)Frantisek Dobrota | 2. 9. 2011, 10:44

k tematu

Dneska rano jsem predjizdel nekolik autobusu DPO a zdalo se mi, ze dost kouri a smrdi. Tak nevim, jestli to je ted vic citit pri nizsich teplotach, nebo zacali setrit a jedzi na buhvico. Zkuste si toho vsimnout, jestli bude mit nekdo stejny pocit.
Nebo jestli to neni prispevek k akci smog? :)

(odkaz)Frantisek Dobrota | 2. 9. 2011, 10:41

Slezane,

ja zas pro zmenu nemam chut vysvetlovat cokoliv Vam, Brouku Pytlikovi, ktery byl vsude minimalne 2 krat, vsemu rozumi a od vseho ma klice. Takze Vam nic popisovat nebudu, pokud jste nepochopil napoprve, evidentne mate problem porozumet psanemu textu (precist jeste neznamena pochopit).

Ja si i nadale budu svuj prispevek vykladat po svem a Vy prosim nadale neztracejte hodiny tim, ze se jej budete snazit pochopit. Kazdy jiny to pochopi hned jak to docte, u Vas to je asi marna snaha.

Pokud nebudete hloupe reagovat na me prispevky, ani ja nebudu reagovat na Vas.

Jinak mam pocit, ze OB stagnuje ze dvou duvodu:
1. zda se, ze vse podstatne o zivote v Ostrave uz bylo receno a nema cenu to omilat porad dokola, aktualit je malo - asi do doby, nez se zasadne zmeni politicka reprezentace mesta.
2. vetsina ctenaru asi nema chut ztracet cas diskuzi s podobnymi exoty, kteri sice moc nechapou psany text, ale neomylne rozumi uplne vsemu.

(odkaz)Slezan | 1. 9. 2011, 14:57

Frantisek Dobrota:

Můžete tedy hloupému plebejci ten svůj "vůz" popsat nějak konkrétněji? Nemám chuť trávit hodiny uvažování nad každým Vašim příspěvkem, který si bez ohledu na jeho vyznění stejně vykládáte po svém.

(odkaz)Luděk | 1. 9. 2011, 7:36

DPO

Co se mi na ostravské MHD nelíbí, je ta příšerná kombinace barev bílá, modrá a žlutá - to je hnus. Nebylo by levnější kdyby dopravní prostředky DPO měly nějakou pěknou jednu barvu nebo kombinací dvou barev místo kombinace tří hnusných?
Nedávno jsem četl článek, že DPO není schopné zajistit řidičům kvalitní soc. zázemí na konečných zastávkách - přitom v Porubě jsou dvě konečné zastávky vzdálené 300m od sebe a každá má zděné soc. zázemí pro řidiče. Mám na mysli zastávky Otakara Jeremiáše a Opavská, nebylo by výhodnější autobusy z konečné Otakara Jer. to je 39 a 44 protáhnout o jednu zastávku až na Opavskou tam udělat jednu konečnou i z důvodu toho, že mnoho cestujících by rádo navštívilo Globus a linka 39 je celkem vytížený spoj?

Co si o tom myslíte vy?

(odkaz)Frantisek Dobrota | 31. 8. 2011, 21:40

Slezane,

jo, a v Americe bijou cernochy :-)

(odkaz)Frantisek Dobrota | 31. 8. 2011, 21:39

Slezane,

byl jsem rozhodnut na Vase prispevky uz nereagovat, ale tentokrat mi to opravdu neda: ja o voze, Vy o koze.

(odkaz)Slezan | 31. 8. 2011, 19:29

Frantisek Dobrota:

Nic proti, ale z triumvirátu největších měst ČR disponuje Ostrava celkově jednoznačně nejmodernějšími vozy MHD. Tentokrát jste si na toho psa vzal ale opravdu hodně špatnou hůl.

(odkaz)chachar | 31. 8. 2011, 16:48

Frantisek Dobrota

njn, v Ostravě raději stavíme čtyřproudové silničky, po kterých se pro totální pocit samoty lidi bojí jezdit. A k čemu tramvaj, třeba na 8 mák, když je zastaralá, hlučná, kouřící, smrdící, prášící a ještě by přispěla k už tak nedobré situaci v lokalitě a zhyzdila by tamní krásu nějakými dráty a kolejemi.

(odkaz)Frantisek Dobrota | 31. 8. 2011, 12:09

moderni tramvaj

http://technet.idnes.cz/podivejte-se-na-nejmladsi-tramvajovou-trat-v-praze-bude-velmi-ticha-1p3-/tec_reportaze.aspx?c=A110829_184626_tec_reportaze_rja - ale verim, ze v Ostrave !!! by se nasly duvody, proc by to neslo .... to si muzou dovolit jenom ti zli Prazaci :)

(odkaz)Frantisek Dobrota | 31. 8. 2011, 10:11

Vodarna

Vodarna je zase relativne prujezdna. Uz jsou v provozu oba pruhy z Poruby na Marianskohorskou. Uzavirka skoncila o cely den driv, to co jinde bezne delaji za vikend, u nas trvalo misto 14 dnu pouze 13 dnu. Ani nevim, kam mam poslat dekovny dopis.

Uz se tesim na rekonstrukci svinovskych mostu, doufam, ze do te doby bude ukonceno omezeni na dalnici. Jinak fakt nevim, kudy budu jezdit do prace.

(odkaz)Jar. Němec, OstravaBlog.cz | 30. 8. 2011, 16:54

Bohužel musím potvrdit co tu píšete - dnes na dálnici v cca 11 hodin jsem viděl 3 dělníky. Na Rudné se opravuje most a jelikož tam jezdím dost často zejména odpoledne, mohu jen říct, že dělníky vidět nejde. Díky upozornění Fr. Dobroty jsem se vyhnul Vodárně (právě přes tu dálnici), uzavřenou odbočku na Mar. Hory potvrzuji).

(odkaz)Frantisek Dobrota | 30. 8. 2011, 15:53

Miv

Kdyby tak jezdila tramvaj k nam na osmak ...
Ale mozna to bude i podpora cyklo-dopravy, vsak letos zase udelali obrovsky kus cyklostezky, konkretne od Sparu k Tesku, s takovym tempem to tu za chvilku bude sama cyklostezka, s :D

(odkaz)Miv | 30. 8. 2011, 15:39

zácpy

Asi se bude jednat o nový druch podpory tramvajové dopravy v Ostravě.

(odkaz)Rýša | 30. 8. 2011, 13:56

Fr.Dobrota:

Na Rudné opravují most . Doprava svedena do jednoho pruhu. fronta jak blázen již několik dnů. Dnes ráno 7:00 na opravovaném úseku ještě ani noha.....

O prac. ruchu na dálnici jsem psal min. týden.

(odkaz)Frantisek Dobrota | 30. 8. 2011, 13:38

Takze opravdu, jak jsem jel vcera odpoledne z prace, na Vodarne uz nepracoval nikdo. Mohlo byt kolem 5 odpoledne. To co by se dalo stihnout non-stop za vikend, se v Ostrave dela 14 dnu, ve 2 odpoledne je proste padla. Obcane, nas.r si. V Ostrave porad jako za komousu.

Dneska rano jsem to zkusil objet po dalnici. Hned po sjezdu z Rudne provoz preveden do jednoho pruhu, plynula jizda na dvojku rychlosti do 10 km/h, odbocka na Mar. Hory uzavrena. ... Ostrava !!!

(odkaz)W.U. | 29. 8. 2011, 16:22

Zablokovana Vodarna

Ano je to drsné a bude hůř. O jak jsem rád, že mám dalniční známku. Pak je to brnkačka.Tady totíž plati heslo - na okolo je to blíž.

(odkaz)Frantisek Dobrota | 29. 8. 2011, 16:11

Zablokovana Vodarna

Vodarna je ve spicce totalne zablokovana. Asi to tady nectou ti zuberanti, co jsou za to zodpovedni, nicmene dneska rano jsem stravil (a spolu se mnou dalsi stovky nebo tisice spoluobcanu) odhadem 1/2 - 3/4 hod. popojizdenim na jednicku mezi Teskem v Porube a Vodarnou.

Co mne u toho napadlo (casu na premysleni bylo fakt dost):
1. Kdyz se spravuje vyhybka na Vodarne - dela se nonstop, v noci i o vikendech? Nebo ostravska klasika 6-14 a v sobotu ani zivacka?
2. Proc neni prodlouzen interval pro zelenou z Poruby na Marianskohorskou, kdyz je snizena propustnost na polovinu?
3. Jak to asi bude vypadat az se zacne s rekonstrukci svinovskych mostu?

4. PROC se odpiskal Severni spoj? Na blbosti typu "dalnice bez znamky" a mene dopravne podstatnych vecech (napr. pozadavek na 4-proudovou silnici 56 mezi Ceskobratrskou a Privozem, aniz by se spocital prujez vozidel) se zviditelnuje kazdy druhy imbecil a to co je dulezite neresi nikdo. Hlavne ze chteji mit 4-proudovku z Hrabyne na zacatek Poruby, a pak az k Rudne totalni kolaps. To jsou opravdu rozumne dopravni priority.

Kdyby to tu nahodou cetl nekdo odpovedny: dokoncete co nejdriv SEVERNI SPOJ nebo spojeni mezi Porubou a centrem uplne zkolabuje.

(odkaz)Ostravák | 28. 8. 2011, 17:48

To Vladimír: Popisujete to sice pěkně, ale ne zcela právem oponujete. Linka č. 7 jezdila na Ščučí pouze do 28. 10. 1972, kdy ji vystřídala ona linka č. 1, která zde vydržela až do zrušení trati 1. 9. 1975, kdy byla zkrácena po smyčku Kino Edison.

(odkaz)krmič | 28. 8. 2011, 14:37

Z konečné tramvaje to bylo kousek na tehdejší letiště v Hrabůvce. Proto je tam (ještě je?) restaurace Dakota. Spojení s Prahou ale tehdy obstarávala JU52 :-)

(odkaz)krmič | 28. 8. 2011, 14:30

Do Bělského lesa jezdila tramvaj, snad to byla jednička, daleko dřív než v 60. letech. Rozhodně už těsně po válce, to dobře pamatuji.

(odkaz)Vladimír | 28. 8. 2011, 14:07

to Rýša a tramvajky

Trochu poopravím vzpomínky - "jednička" nejezdila z Hlučína do Ščučí, ale končila nejprve v Hrabůvce na dnešní Horní ulici (tam nebyla smyčka) přibližně v místech dnešního přechodu pro chodce u ul. Odborářské. O něco později (v polovině 60. let) jezdila do Bělského lesa, kde byla ukončena před tehdejší kasárenskou branou, stopy po tehdejší trati je možné nalézt i dnes.

Trasa linky č. 1 vedla z Hlučína nádraží po současné silnici do Ludgeřovic (ne přes cihelnu), nad kostelem a nad obcí až do Petřkovic "k Janovi", Přívozem po Hlučínské, Nádražní až k Náměstí republiky, dále po Vítkovické až k hale tehdejší vítkovické Válcovny trub (dnes patří Třineckým železárnám) a po Pohraniční ulici až na ul. 1. máje (do míst, kde dnes je železniční přejezd podnikové vlečky). Ul. 1. máje kolem kostela ve Vítkovicích, Jeremenkovou ulicí se jezdilo parčíkem kolem kina Mír, přes Šalounovu a Lidickou až k Husově sboru. Tam se trať stočila doprava na Zengrovu (tehdy ještě neexistovala Rudná, pouze Chodská ul.) a západním směrem pokračovala až k Rottrovu sadu. Za ním se stáčela doleva směrem k dnešní Horní ulici (např. dnes tu vede silniční rampa z Horní na Rudnou ve směru od Helbicha za Polaneckou spojkou - ta mj. také ještě nebyla v provozu).
Do Ščučí jezdil tzv. Komárek z Hranečníku, kolem Černé louky, přes Nám. republiky, Ruskou a Závodní ulicí na bývalou Místeckou (ne současnou čtyřproudovou). I přes zdvoukolejení tratě přes město zůstala trasa od kina Edison do Ščučí jednokolejná s výhybnou u restaurace U staré kovárny.

Omlouvám se mladším, že některá popisovaná místa jsou pro ně pojmy neznámé, ale takový už je život...