Diskuze na téma Národní divadlo moravskoslezké

Pravidla pro psaní příspěvků do diskuzí na OstravaBlog.cz

1. Diskuze slouží k vyjádření názoru k tématu a obsahu článku.
2. Vítáme věcné příspěvky, které přináší nové a další informace, vlastní pohled nebo zkušenost.
3. Diskuze neslouží k napadání a osočování autora článku, redakce OstravaBlogu a dalších diskutujících. Stejně tak neslouží pro vkládání urážlivých, xenofobních a reklamních příspěvků.
4. V diskuzi můžete vyjádřit svůj názor, nikdo Vám však na něj – a autor článku a redakce OstravaBlog.cz obzvláště – není povinen odpovídat nebo Vám cokoli vysvětlovat.
5. Pište, prosím, s diakritikou a snažte se alespoň částečně dodržovat ustálený český pravopis.
6. OstravaBlog.cz je soukromé médium a záleží na jeho vydavateli, zda vůbec a za jakých podmínek umožňuje pod články diskutovat.
Odesláním svého příspěvku souhlasíte s těmito pravidly – pokud s nimi nesouhlasíte, svůj příspěvek, prosím, neodesílejte. Při nedodržení těchto pravidel může být Váš příspěvek částečně, nebo zcela vymazán.

Tato diskuze není redakčním obsahem. Příspěvky v diskuzi vyjadřují názory čtenářů. Redakce OstravaBlog.cz nenese za zde zveřejněné příspěvky žádnou odpovědnost.




(odkaz)Paní Alenka | 26. 2. 2017, 21:11

V. Holbová a La Traviata

Pastva pro mé uši, krásné užití piana! Dnešní potlesk a standing ovation bylo zasloužené. Bravo, jen tak dál. Těším se na další počin této mladé zpěvačky.

(odkaz)Jana K. | 26. 2. 2017, 20:16

Veronika Holbová

V prvním dějství trochu hledala akusticky sama sebe, propojení hlavového rejstříku do nižších středních poloh poněkud vázlo, čímž byly středy méně nosné. V Allegru brillante (Sempre libera) se ozvalo céčko, zatímco des shora v běhu ťuknuto vyznělo ne tak zcela perfektně. Podobně v dolce a piacere des na slůvku Gioir, gioir! U Holbové se asi nikdy nedočkáme lehkého sopránu s klenutými legatovými oblouky. Nicméně pod exaktní taktovkou J. Kleckera podal ostravský operní orchestr solidní výkon, ne sice oslnivý, který by intonací a výrazem nadchnul, ale solidní. Předpokládám, že si pan hudební ředitel volil současné optimum v pěveckém obsazení, které má k dispozici, resp. na které má finance...

(odkaz)Neznámý X | 26. 2. 2017, 20:00

La traviata 26.2.2017

Fenomenální úspěch Veroniky Holbové. BRAVA !

(odkaz)Jana K. | 26. 2. 2017, 19:16

Než se vyjádřím k La Traviatě, tak ještě poznámka k paní Novotné. Taneční umění paní Novotné mi přijde jako umění současných (rozuměj žijících) českých malířů (nikoliv pokojů). Ti také povětšinou o těch svých dílech (konceptech) tak dlouho kecají, až člověk začne v tom totálním neumění (neumětelství) spatřovat něco, co tam vůbec není. Paní Novotná je důkazem toho, že v postmoderní době jsou nejdůležitější média a prostřednictvím nich důkladná masáž davu. Potom se i z neumění udělá BIG umění.

(odkaz)Jana K. | 26. 2. 2017, 15:30

Natašenka Novotná

Natašenka Novotná umí především jednu věc, kterou ale dovedla k naprosté dokonalosti, a tou je SELF PROMOTION. Já paní Novotnou pamatuji jak nastudovala Giselle a tím také s klasikou skončila. Potom dvacet let trajdala po světě a když se vrátila, tak v pořadu Před půlnocí Šárky Bednářové francouzským přízvukem konstatovala, jak je vše v Ostravě špatné a jak má ostravský balet otřesné materiální zázemí. Ale že by těch dvacet let někdy pomohla, nebo třeba i usilovala o post šéfky baletu - to ani náhodou!!! Hlavně že se ohání Kyliánem...

(odkaz)Jana K. | 26. 2. 2017, 14:41

Michal Štípa

V zemi, kde je balet všeobecně zatracován a hlavně zesměšňován každým druhým, ne-li prvním občanem, tak v takové zemi my na gala uvedeme travesti show? Michal Štípa je dobrý tanečník, především v klasice s paní Márovou. A měl by si uvědomit, že už není puberťák, ani student konzervatoře, a podle toho by měl i vystupovat. Převlékat se do dámských šatů a parodovat primabaleríny je sice komické, ale...
Říkejme to v zemi, ve které jsou pokřivené páteře kam se člověk podívá, že?!

(odkaz)Jana K. | 26. 2. 2017, 14:34

Budu stát v přízemí vpravo před lóží primátora statutárního města Ostrava. Těším se!

(odkaz)Neznámý X | 26. 2. 2017, 14:23

to Jana K.

Jano,

nezlobte se na mě, nevím, kdo je nějaká vaše Alenka a nebudu se s vámi tajně partyzánsky domlouvat za jakým sloupem budete stát.

Na kávu bych si s vámi rád zašel, ale nevylučuji, že potom půjdu sám už na něco ostřejšího.

(odkaz)Jana K. | 26. 2. 2017, 14:15

Ano, už se chytám. V mém věku to trvá déle. Jinak nabídka na setkání trvá. O přestávce budu korzovat v přízemí vpravo. Domluvme se, že znamení bude uvaděčka Alenka se kterou se budete bavit. Souhlasíte?

(odkaz)Neznámý X | 26. 2. 2017, 13:25

to Jana K.

Bohužel se obávám, že kdybychom se my dva setkali zadupala byste mě do země. Jsem přece jen obyčejný laik, který nebude ničemu rozumět, vy jste tady ta rádoby odbornice.

Možná byste ale potřebovala odborníka... Přijměte můj názor, že se mi prostě ostravská Traviata líbí, mám rád divadlo, kulturu.
Ostrava chce klasiku, chce titul, svědčí o tom i vyprodání sálu.

Už se chystáte, Jano? Odpolední představení volá!

(odkaz)Jana K. | 26. 2. 2017, 12:44

gala

gala

(odkaz)Lobo | 26. 2. 2017, 9:28

"Čím více poplivu své okolí, tím více nechám zazářit svou hvězdu!

A z toho okolí si pro sichr vyberu vždy ty nejlepší a nejpracovitější. Svůj plivanec obalím pseudoodbornickým žargonem, aby méně znalí znejistěli, není-li na mých psychotických blábolech přece jen něco pravdy.

A ty, kterým je má slina určena, oslovím přezíravými, familiárními zdrobnělinkami (Natašenko), abych ukázala, že jsou to vlastně nedospělé děti, podřízené mé svrchované autoritě."

(Stručný výběr z pracovní ramky psychopatické mysli Jany K. krátce před nočním alkoholovým resetem.)

(odkaz),,,, | 25. 2. 2017, 23:26

Tři mušketýři

Obsazení je na světě. Zase excelují téměř samí sboristé, se špatnou technikou.
V obsazení Rocheforta /ve filmu velkého fešáka/ se mi nepozdává p. Kaněra.
K jeho figuře by se více hodil Porthos!!! Do obsazení se Vám vloudila chybička.
Milady de Winter se správně píše /ne Vinter/. Bylo by zapotřebí oprášit si angličtinu!!!

(odkaz)Jana K. | 25. 2. 2017, 21:46

Právě jsem dorazila z gala a asi největší zklamání mi nadělil pan Michal Štípa a Natašenka Novotná , kterou rozhodně nemusím. (Novotná nemá dobré technické základy, které jsou nezbytné i pro ty její moderní tanečky.) Jinak celkově zajímavá přehlídka. Nezastírám, že bych některé tanečníky, zejména ty z Polska, ráda viděla v celovečerních (dějových) klasických baletech, protože menší ukázky neodkryjí jejich určitě velké schopnosti v plném rozsahu.
===
Pane Neznámý X,
nezlobte! Nejsem zlá a už vůbec ne nepřející!!! Ale víte čeho mám plné zuby? Toho neustálého hrbení. V Ostravě když někdo nastoupí do funkce, tak se z něho záhy stane HOVADO a VŠICHNI, a to zdůrazňuji, stáhnou ocas a poslouchají jako poslední čoklíci. když jsem nad tím přemýšlela, tak ani nevím proč tomu tak jest, ale asi proto, že Ostrava byla vždy dělnickým městem a toho dělnického oderu se dodnes nezbavila. Jinak Vy asi člověka nechcete pochopit, nebo to nevidíte, nebo to nechcete vidět, nebo provokujete, nebo opravdu Vám to stačí - ta provinční (místy až nedůstojná) bramboračka? Já mám pro Vás jeden návrh. Zítra budu na Traviatě - balkón, III. řada vlevo. Setkejme se, popovídejme si, a já Vám ráda předám nahrávky z Wroclawi, nebo z Drážďan ap. Možná se shodneme, že úroveň ostravské opery a baletu je čím dál tím horší.... A co se těch 3 mušketýrů týče, věřte že ještě před pár hodinami to obsazení tam nebylo... Na zítřejší debut Veroniky Holbové se těším, byť si myslím, že koloraturní sopranistkou není a celkově je naše (ostravská) Traviata jedna velká nuda - špatná režie, špatné kostýmy (doufám, že sboristky už umí chodit na podpatcích a pánové budou mít čisté boty - k fraku vždy lakýrky!). Pěkný večer!

(odkaz)Neznámý X | 25. 2. 2017, 20:18

to Jana K.

Jano,

jste nepřející a promiňte ale i zlá... Nesnesete pomyšlení, že se někomu prostě něco líbit může... Jen vy a zase vy máte ten správný, dobrý, úžasný názor.

Nevím, co dokola pořád mluvíte o vašich Třech Mušketýrech, dneska jsem si otevřel jejich stránku na webu divadla a obsazení na mě vyskočilo....

Na zítřejší La traviatu se moc těším, mám rád tuto operu, nádherné, klasické dílo a novému obsazení fandím a držím palce !

(odkaz)Jana K. | 25. 2. 2017, 15:53

to Jiřina

P.S. Příště by mohla paní Urbanová zapět Violettu Valéry i Floru Bervoix, možná i Anninu. V Praze je to teď velká móda - viz. Fogašová v Rusalce zpívá Ježibabu i Cizí Kněžnu. Byl by to takový speciální balíček - bonus.

(odkaz)Jana K. | 25. 2. 2017, 15:13

A co tím chcete říci, paní Jiřino? Nevím jak Vy, ale já se stydím, i za pány Macuru a Pražáka!!! Protože aby nám i na mini roličky musel jezdit host až z daleké Prahy, tak to já opravdu, ale opravdu nepovažuji, zejména v době kdy Ostrava vypadá jako bezzubá stařena, za normální. Jednak je to krajně neekonomické, v případě paní Škvárové to ani nic nepřináší, a hlavně to je potupné. Zejména v situaci, kdy nás média a Nekvasil neustále oblbují, jak je ta Ostrava světová a jak je ostravská opera nejlepší v ČR. A aby bylo jasno, já nemám nic proti hostům v opeře, ale pouze sem tam a pokud možno na hlavní role. Jinak paní Škvárová dost distonuje.
===
to ,,,,
Přesné!!! Když už ti šermující sboristé přežijí ostravský smog, tak tihle přežijí i Tři mušketýry!!!

V souboru máme jedinou aktivní sólistku, která nedávno zaznamenala velký úspěch v Maďarsku, ale v dělnické Ostravě se k ní chováme jako k odpadu, který ani nestojí za to, aby její jméno bylo zahrnuto do programu gala. Pane Neznámý X - to je příklad toho OSTRAVSKÉHO HNUSU, TOHO OSTRAVSKÉHO PLIVÁNÍ TÉ OSTRAVSKÉ MALOSTI A DEBILNOSTI. Ale žádný strom neroste do nebe a kromě Nekvasila i tu báňskou inženýrku Dřímalovou klackem poženou, klackem!!!
===
to Meridian
Děkuji za zajímavý pohled do historie. Naprosto přesné!

(odkaz)Jiřina | 25. 2. 2017, 11:15

Jana K

Paní Škvárová zpívala i Hraběnku z Coigny i Madelon. 2 role. Moc dobře.

(odkaz)Meridian | 25. 2. 2017, 10:23

Pohled do historie

Libor Vaculík napsal: 20. 6. 2013 01:21
Lenka Dřímalová: tak to je síla - nechápu, jak tak nespolehlivá dáma, která
permanentně lavíruje na českém prahu lži, které bohužel sama věří - prostě Ondřej Šoth v sukni. Díky panu Dvořákovi parazituje na českém baletu, dělá si z vlastních
úst temnou díru nepravdy, fikce a lží - co řekne, tak za pár dnů neplatí - bohužel
i já jsem byl tak naivní, že jsem slibům, této protekční "odbornici" několikrát
naletěl... Tanci rozumí asi jako já chemii. Jak může stanout v čele ostravského
baletu...? Jednoduše je náležitě poslušná, bez vlastního názoru. Trafika od pana
Dvořáka - přes pana Nekvasila, ale co už...trafiky se momentálně udělují i na vyšší
úrovni!!! Docela SMUTNÉ. Na závěr jen upřímnou soustrast ostravskému baletu!!!

(odkaz),,,, | 25. 2. 2017, 8:47

Gala

Tak tu máme sólisty z Polska, Německa, Slovinska a Prahy. Domácí sólista ani jeden.
Pouze Natašenka, která z té Ostravy utekla, když nedostávala hlavní role.Donedávna tvrdila, jak je ta Ostrava hrozná ve všech směrech. Teď, když už je v letech, tak je jí Ostrava dobrá!!! V Praze se jen tak do ND nedostane. Musí vzít za vděk, vystupování
v žižkovském divadle Ponec, v divadle Jatka 78 v holešovické tržnici a někdy na Nové scéně v Praze.
Dále, kdy už bude obsazení na Tři mušketýry, když se tak usilovně zkouší. Vstupenky jsou dost drahé. Není možnost si vybrat pořádné obsazení tohoto baletu.. Fotografie také nejsou. Pořád ukazujete šermující sboristy. Pozor aby si neublížili a ve zdraví přežili všechny tři premiéry!!!

Zobrazen 1. až 20. příspěvek z 6676