Diskuze na téma Národní divadlo moravskoslezké

Pravidla pro psaní příspěvků do diskuzí na OstravaBlog.cz

1. Diskuze slouží k vyjádření názoru k tématu a obsahu článku.
2. Vítáme věcné příspěvky, které přináší nové a další informace, vlastní pohled nebo zkušenost.
3. Diskuze neslouží k napadání a osočování autora článku, redakce OstravaBlogu a dalších diskutujících. Stejně tak neslouží pro vkládání urážlivých, xenofobních a reklamních příspěvků.
4. V diskuzi můžete vyjádřit svůj názor, nikdo Vám však na něj – a autor článku a redakce OstravaBlog.cz obzvláště – není povinen odpovídat nebo Vám cokoli vysvětlovat.
5. Pište, prosím, s diakritikou a snažte se alespoň částečně dodržovat ustálený český pravopis.
6. OstravaBlog.cz je soukromé médium a záleží na jeho vydavateli, zda vůbec a za jakých podmínek umožňuje pod články diskutovat.
Odesláním svého příspěvku souhlasíte s těmito pravidly – pokud s nimi nesouhlasíte, svůj příspěvek, prosím, neodesílejte. Při nedodržení těchto pravidel může být Váš příspěvek částečně, nebo zcela vymazán.

Tato diskuze není redakčním obsahem. Příspěvky v diskuzi vyjadřují názory čtenářů. Redakce OstravaBlog.cz nenese za zde zveřejněné příspěvky žádnou odpovědnost.




(odkaz)Jana K. | 21. 8. 2017, 23:02

Činohra má nového dramaturga? Pan Pivovarský odešel? Valerie Hendrychová je zpátky v NDM? V činohře?

(odkaz)Jana K. | 20. 8. 2017, 15:51

YouTube: Infarkt ocelového srdce aneb zase jenom strach, mlčení a cynismus

Doporučuji od 10:30 minuty!!! Sedím tam mladičký Fišar, ale i Kosec, Apolenka Veldová ad. A kde je Ostrava, potažmo Státní divadlo (Národní divadlo moravskoslezské) dnes? Ve stejných s prominutím sračkách v jakých byla na konci osmdesátých let. Ale to musel vědět Kajnar, Pospíšil, ale i Burian ad., členové výběrové komise na ředitele NDM, že Nekvasil je odchován komunismem, že jeho otec byl celou nejtužší normalizaci kmenovým režisérem ve SDO, že bez Dvořáka je to hotový psychopat... Ostravsko se obloukem vrací do roku 1989. Smradu a smogu pomalu stejně, z Ostravice močůvka, Romále skoro větší, ale jo, fasády jsou opraveny a D1 do Ostravy vede....

(odkaz)Dušan | 20. 8. 2017, 13:35

Znovu opakuji, jde to pomalounku, polehounku a plíživě (jako pomluva), ale v opačném gardu. Od velkých rolí ke středně velkým, potom ke štěkům a odpočinkovým sezónám a najednou to přijde jako blesk z čistého nebe. Konec, propuštěn(a).

(odkaz)Jana K. | 20. 8. 2017, 9:26

Gurbaľ na O+

Martine, to není lenost, ale jakási tvoje zahořklost a strach z neznámého, většího a hlavně kvalitnějšího.... V Ostravě stagnuješ už dávno a je to sakra znát na tvém hereckém projevu, někdy i na zpěvu, ale i na oblékání či na chování na děkovačkách.

(odkaz)Jana K. | 20. 8. 2017, 8:45

YouTube: Co můžeme udělat proti vylidňování regionu? (1. a 2. část) aneb zdánlivá nesouvislost s NDM

Nejlépe z toho vychází student sociologie (2. část), který má sice špatné vyjadřovací schopnosti, ale v jádru má chlape pravdu...
Macura - planták, Novák - kecálista, ale dobře se poslouchá, Lata - slušný člověk, ale naivní, Tuleja - nekomentovatelný, Vondrák - "sranda", moderátor - raději nic...

(odkaz)Jana K. | 20. 8. 2017, 8:15

Mi je zase smutno z toho, že to má pořád stejný scénář. Nejprve něco nabourat, nalomit, potom z toho vycucat co se dá a ve finále to dorazit. Však si jen namátkou můžeme připomenout jména: Dlouhý, Kočárník, Tvrdík (ČSA), nebo dnešní do nebes neschopný Burian (ND Praha) atd. ap. Nejlepší je doc.Dřízgová, které jsem se roky zastávala (po umělecké stránce), ale jak vidno dobrým člověkem ona není ani náhodu. Je to chladná, vypočítává osoba, která jde přes mrtvoly. Ano, je to ta Dřízgová, která celou šlamastiku v NDM odstartovala a dnes se tváří, že ona nic, že ona docentka a pomaloučku z toho všeho vycouvává. Jak české, jak ostravské, že!? :-/ A co se těch odpovědných týče. Prosím Vás, paní Vilmo, nebuďme naivní!!! Kdo by jako ten odpovědný měl být? Zadrhávající se planták Macura, který celý jeden ROK nevěděl co má dělat a potom z něho
vypadla "myšlenka" projektu FAJNOVA Ostrava? Nebo snad Pražák, kterého určitě znáte z devadesátých let minulého století, který má (měl - amnestie 2013 vše prominula) zákaz působení ve veřejných funkcích aneb tolik másla na hlavě jak má on snad nemá ani Kalousek. A kdo nám tam zbývá? Sígr Semerák, který úplně zakonzervoval Moravskou Ostravu, nebo snad Vondrák, který je jak přerostlý puberťák, vč. toho jeho Oswalda? Vilmo, neříkám to ráda, ale protože my neumíme na rozdíl od Francouzů nebo Britů bojovat, je z nás národ poserů, poržtašek a lokajů. Jo přikrádat si, šperkovat si domečky v satelitech, jezdit za teplíčkem do Chorvatska a kupovat si nová autíčka, to nám jde... Jsme taková země nikoho... A jestli je to záměr? Tak to bohužel nevím, protože upřímně, já takovým Macurům, Pražákům a Semerákům moc nerozumím. Jsou to takové nečitelné figury, které v prvních dvou případech budou sloužit i Číňanům... Zkrátka, je to zabetonované, ale já se nevzdávám!!! Solitérně bojuji dál!!!

(odkaz)vilma | 20. 8. 2017, 6:23

Je mi smutno, když to tady čtu, kam bylo NDM přivedeno - na pokraj zkázy.
Proč s tím odpovědní nic nedělají, je to snad záměr. ?

(odkaz)Dušan | 19. 8. 2017, 19:57

Ten proces likvidace ostravské opery, který postupný probíhá od roku 2010 není nic jiného než typická ukázka salámové metody. Krůček po krůčku, polehounku a potichounku. Sejde z očí, sejde z mysli. A místní umělci si neuvědomují, že to, že dnes ještě v pracovním poměru zůstali, neznamená, že v něm zůstali až do důchodu. Ten problém jenom odložili. A místo toho, aby se všichni spojili a za své propouštěné kolegy se rázně postavili, tak tiše mlčí s nadějí, že na sebe neupozorní. A asi zapomínají, že v případě pánů Nekvasila a Kleckera platí krásné české přísloví "S jídlem roste chuť". A odbory NDM? Nevidím, že by něco v tomto směru dělaly. Pan Strouhal umí jen plamenně diskutovat tam, kde mu nic nehrozí (viz diskuse na Divadelních novinách týkající se bouře kolem dnes již opavského divadelního ředitele Drgáče).

(odkaz)Jana K. | 19. 8. 2017, 15:48

Nepřijde mi normální, aby dlouholetí sólisté končili v dělnických profesích... Ale což, my jsme národ trapasníků, kteří dovedou zavírat a popravovat vlastní hrdiny (letci) a osvobozovat amnestií největší lumpy, nebo vzývat a volit estebáky (Babiš, Nohavica atd.). Nekvasil NDM ZLIKVIDOVAL a nejhorší je, že rozeštval lidi proti sobě - tak jak to dělal komunista na začátku 50 let minulého století, nebo tak jak to úspěšně praktikuje Ing. Mgr. Lenka Dřímalová!!!

(odkaz)Jana K. | 19. 8. 2017, 15:40

Já už jsem na to upozorňovala dávno, že NENÍ normální, aby člen sboru, ale i orchestru (to platí i pro členy Janáčkovy filharmonie Ostrava) byl natolik špatně ohodnocen, že musí mít druhé, někdy i třetí zaměstnání. A jedním dechem dodávám, že my Češi jsme bohužel národem lokajů, podržtašek a necháváme si imrvére s prominutím srát na hlavu... V době největšího ekonomického růstu České republiky je z NDM kůlnička na dříví (NAPROSTO V TROSKÁCH JE OPERA, BALET, ČINOHRA A OPERETA NEEXISTUJE - I KDYŽ PETRÁKOVÁ BUDE LHÁT, LHÁT A LHÁT) a všichni ti Strouhalové a spol mlčí - BO STRACH!!! Ale z čeho? S tímto přístupem skončíte do jednoho v montovnách kolem Ostravy, protože o "normálnější" práci v Ostravě nezavadíte. Ale kdo chce kam...

(odkaz)Dušan | 19. 8. 2017, 14:25

Průměrný počet představení operního souboru v sezóně 17/18 na domácí scéně klesl přibližně na hodnotu 7,5 představení za měsíc.Tak nízký počet představení snad za celou dobu existence NDM a jeho předchůdců ještě nenastal. Ruku v ruce jde mizerná rozmanitost nabízených titulů. V podstatě se budou neustále dokola obehrávat 5 titulů - hlavně Lazebník, Otello, Ifigenie a Lady Macbeth, sem tam ještě Tajemství. Všechny uvedené tituly, snad kromě Otella, jsou navštívitelné tak maximálně 1x. Na konci sezóny k nim přibude již pomalu 15 let obehraná Traviata (údajně v novém hudebním a režijním nastudování). Tituly jako Hamlet a Lukrécie nepočítám proto, že to jsou pouze oprašovací představení před návštěvou Prahy. Slovy klasika: "Nová doba". A k tomu dodávám - Doba pánů Nekvasila, Kleckera a paní Mikuláškové. Málokdo z Ostraváků na vás tři bude vzpomínat v dobrém. Zničili jste v opeře vše, co šlo. Zbývá už jen rozpustit napřed sbor a potom bude následovat orchestr (který ještě občas hraje v baletních představeních). A jako důvod bude patrně uvedeno, že při sedmi představeních měsíčně držet v plném pracovním poměru přes 20 sboristů, je přeci neekonomické. Je přeci třeba plnit funkci řádného hospodáře s veřejnými prostředky a nepřipustit jejich plýtvání. A důvodem nebude pouze o nízký počet představení, stačí se podívat, že sbor hraje ve všech premiérovaných titulech v sezóně 17/18 v podstatě druhořadou roli.

(odkaz)Jana K. | 18. 8. 2017, 12:33

Petráková

V Zápisníku padlých rozhovor s Petrákovou...

(odkaz)Jana K. | 18. 8. 2017, 10:08

Jak vidno, v mnoha ohledech kultivovanější a hlavně soudnější Brno jde cestou budování stálého souboru: do Brna přešla Šrejma Kačírková (Ostrava), ale Krejčí Housková (Olomouc) a nyní i Koplík (Olomouc). A aby toho nebylo málo, Brno jedná s Kettnerem, Přibilem a Gurbaľem. Management NdB (Národní divadlo Brno) dospělo k velmi rozumnému závěru: ve městě střední velikosti typu Brna, pro Rakousko či Německo no name město, kde lidé nedají za běžnou vstupenku 1500,- Kč a více, asi není dobré jít cestou hostů... Nu což, Ostrava jako správný vidlákov experimentuje, resp. nechává experimentovat psychopata Nekvasila, a ve výsledku není na co chodit a koho poslouchat. Ale doc. MgA. Eva Dřízgová, Ph.D. bude dobrou Desdemonou a Zampieri jednečným O. Dobře to vedete Macuro, Pražáku a spol. Včechna čest!!!

(odkaz)Starý klaun Ferdinand | 13. 8. 2017, 12:59

Co NDM?

NIC. Mlčení se zavřenýma očima.

Někteří nechtějí přijít o místo, protože ví, že jsou spíše (pod)průměrní umělci a v jiných divadlech už mají místa obsazena svými, jiní touží po dobrých rolích a revolta by je posunula opět na konec řady čekatelů, ti lepší si pomáhají co nejrychleji pryč, někteří si přejí už jen dožít důchodu a zmizet ze scény a ti zbylí - ti vědí, že revolta je marná. Zcela zabetonováno - shora i zdola.

Dokud nebude přistupováno k NDM stejně jako k jiným státním podnikům (byť je divadlo podnikem dotovaným) z hlediska ekonomické výtěžnosti a bude se stále vykřikovat o nezbytnosti kvalitní kultury pro obyvatelstvo (dříve pracující) statuárního města Ostravy bez ohledu, zda to obecenstvo je v hledišti nebo jinde, nestane se nic, nic, nic.

Ti, co měli připomínky už jsou "odejiti" (legálně, pochopitelně) a zbytek čeká na zázrak nebo na důchod. V našich krajích není zvykem pracovat v jiné profesi, když herec nemá momentálně roli¨jako je tomu ve Francii nebo v Hollywoodu. Ten důchod přijde (pokud se dožijí), na zázrak bych nesázel.

A i proto (možná hlavně proto) je mnohým Ostravákům osud divadla lhostejný. Nechodí tam. A důchodci? Co mají dělat? Sedět doma a čučet na bednu? Nebo si číst? V tom divadle si aspoň připadají, že ještě žijí. Protože na malých scénách se hraje divadlo složitější než opereta nebo Dalibor či Tosca a oni radši "...sedí ve tmě a mají rádi hezké barvy."

Takže zásah z "města" čekat nelze. Důchodci jsou nepominutelným segmentem voličů. A pořád se hraje.

Nikdo neřekne "Commédia finita!"

(odkaz)Jana K. | 12. 8. 2017, 21:30

parlamentni listy

Petr Brandtner: Bolestivá bilance 134. divadelní sezóny ND
9. 8. 2017 11:45

A co NDM?

(odkaz)Jana K. | 12. 8. 2017, 8:53

Však to je ZÁKLAD úspěchu v EU - být docela hezký a vonět!!! Vše ostatní je podružné. (Proto má asi ČR nejvíce absolventů Ph.D. na sto obyvatel a s docenty se protrhl pytel.)

P.S. Škoda, že slečna dramaturgyně nefotí více selfíček, společně s panem Kleckerem. Ráda se na ně dívám, jak nám to talentované a (všeho) schopné mládí rozkvétá!!!

(odkaz)Ferdinand, starý clown | 11. 8. 2017, 22:11

Dramatuorgie opery

Ale slečna je přece docela hezká a pěkně voní.
Nebuďte na ni tak zlí. [;>))

(odkaz)Dušan | 11. 8. 2017, 13:55

Jakýkoliv čas věnovaný tématu "současná dramaturgyně opery a její přínos NDM" je vždy promarněný. Nemá to žádného smyslu.

(odkaz)Jana K. | 11. 8. 2017, 12:53

Narcismus, hédonismus, pragmatismus?

Takže ostravská opera je rozložena, ale slečna Mikulášková se fotí na ty svoje operní sirény na které většinou dorazí pět a půl seniorů - někdy ani to ne!!!

(odkaz)Jana K. | 8. 8. 2017, 19:24

O VIP vstupenkách, nebo o podvodech, které Nekvasil uplatňuje vůči Vondrákovi (tj. KÚ MSK), kdy NDM dostává od chudobného kraje dotaci na hostování ostravské opery v Praze 800 tis. Kč a více, a potom se potajenku zjistí, že ostravská opera hraje před prázdnými sály ND, nebo Stavovského divadla (před zavřením o SOP, raději ani nemluvě!!!

Zobrazen 1. až 20. příspěvek z 6917