Diskuze na téma Národní divadlo moravskoslezké

Pravidla pro psaní příspěvků do diskuzí na OstravaBlog.cz

1. Diskuze slouží k vyjádření názoru k tématu a obsahu článku.
2. Vítáme věcné příspěvky, které přináší nové a další informace, vlastní pohled nebo zkušenost.
3. Diskuze neslouží k napadání a osočování autora článku, redakce OstravaBlogu a dalších diskutujících. Stejně tak neslouží pro vkládání urážlivých, xenofobních a reklamních příspěvků.
4. V diskuzi můžete vyjádřit svůj názor, nikdo Vám však na něj – a autor článku a redakce OstravaBlog.cz obzvláště – není povinen odpovídat nebo Vám cokoli vysvětlovat.
5. Pište, prosím, s diakritikou a snažte se alespoň částečně dodržovat ustálený český pravopis.
6. OstravaBlog.cz je soukromé médium a záleží na jeho vydavateli, zda vůbec a za jakých podmínek umožňuje pod články diskutovat.
Odesláním svého příspěvku souhlasíte s těmito pravidly – pokud s nimi nesouhlasíte, svůj příspěvek, prosím, neodesílejte. Při nedodržení těchto pravidel může být Váš příspěvek částečně, nebo zcela vymazán.

Tato diskuze není redakčním obsahem. Příspěvky v diskuzi vyjadřují názory čtenářů. Redakce OstravaBlog.cz nenese za zde zveřejněné příspěvky žádnou odpovědnost.




(odkaz)Dušan | 12. 12. 2017, 15:25

Souhlasím, že nasadit na repertoár cyklus Smetanových oper v situaci, kdy operní soubor má po zdecimování pány Jindrou a Kleckerem pouhých šest sólistů a nemá ani vlastní Mařenku a Jeníka, je opravdu egoismus nejhrubšího zrna. Nehledě k tomu, že minimálně jak inscenace Čertovy stěny a Braniborů budou muset být nastudovány znovu. Jak dlouho se udrží inscenace Tajemství a Dvou vdov, to ví jen vedení opery a divadla. Je otázka, zda za těchto okolností je možno považovat vynaložené finanční prostředky na původní nastudování za péči řádného hospodáře. A je také otázka, zda by se těmito záležitostmi neměly začít zabývat orgány činné v trestním řízení.

(odkaz)Jana K. | 12. 12. 2017, 13:25

Patricie Janečková

Milý Ferdinande, já si bohužel myslím, že neví co chce. A hned Vám řeknu proč! Dnešní doba nepřeje dlouhodobým kariérám a dlouhodobému pěveckému vedení. V ČR je situace taková, že zde není ANI JEDEN ŠÉF OPERNÍHO SOUBORU, o dirigentech ani nemluvě (!), kterému by záleželo na "jeho" sólistech, nebo který by uvažoval v horizontu více než 10 let. (Pominu-li Nekvasila, který čistě ze sobeckého, vlastního zájmu, nasadil cyklus Smetanových oper.) Říká se mi to těžce, ale ani pan Jindra tak neuvažoval, byť si myslím, že kdyby měl vedle sebe rozumného člověka - rádce, tak by názorově dospěl a více porozuměl operním hlasům. Srdce a nadšení je krásná věc, ale to nestačí. některé věci je nutné neuspěchávat a vyříkat si je za zavřen. dveřmi - face to face. Víte, nerada si hraji na proroka špatných zpráv, ale z Patricie mám dojem, že se nechává strhnout proudem ve stylu "nabídka přišla, tak ji beru, kšeft je kšeft". Samozřejmě, česká opera, resp. současné české operní domy jí nemají co nabídnout - všechny jsou chudé jako kostelní myši, všechny jsou vedeny krajně neprofesionálně, v drtivé většině lidmi, kteří nejsou žádnými osobnostmi. O to spíše by byla škoda, kdyby svůj talent začala rozmělňovat v super podřadných produkcích s názvem muzikál, nebo vystupovala na nekoncepčních a rovněž hluboce podřadných produkcích např. s panem Chodurem (mj. toho pána jsem zažila nedávno v Českém rozhlase Ostrava a připadal mi jako parodie na zpěváky z 50. let minulého století, zpíval natolik netechnicky, že jsme měla vážné obavy aby mu neprask. cévky, žíly na krku), nebo spadla do proudu ve kterém bude dělat všechno a nic. Já osobně Patrici nedoporučuji zůstávat v ČR a špinit se zdejší neprofesionalitou, protože její starší kolegyně (Kačírková, Šnytová ad.) budiž odstrašujícím příkladem. Ale chápu, že v jejím hlasovém oboru je obrovská konkurence a rychlé peníze (muzikál, TV vystoupení ad.) jsou dnes přednější a vítězí na plné čáře.

(odkaz)Ferdinand, starý clown | 12. 12. 2017, 0:52

To Jana.K:

Ty otázky na Patrícii se mi nelíbí. Zní jak facky, i když se jim po obsahové stránce nedá nic vytknout.
Ale tahle mladá dáma má svůj rozum, ona už bude vědět, co chce.

(odkaz)Jana K. | 10. 12. 2017, 16:20

Pane magistře Bátore, na ženu vždy voláme BRAVA....

Také jsem včera byla na druhé premiéře a v souvislosti s Patricií Janečkovu mi nabíhá několik otázek:

1. Utáhla by vetší roli v regulérní operní inscenaci bez amplifkace?
2. Je rozumné tříštit síly a vystupovat i v tak podřadných produkcích?
3. Kam vlastně Patricie směřuje?
4. Neměla by raději pokračovat ve studiu zpěvu?
5. Nebylo by rozumnější usilovat o přijetí do operního studia v Drážďanech, Curychu či Berlíně?

Bohužel, zásluhou naprostých diletantů ve vedení ND, NDM ad. neumíme podchytávat talenty a tzv. je vést a dlouhodobě vychovávat. Potom se ale nedivme, že v celé ČR NEMÁME PĚVKYNĚ NA ČESKÝCH KLASICKÝ REPERTOÁR, který by měl být výkladní skříní například ND. A tak musíme přetrpět, nebo raději nikam nechodit, inscenace typu Prodaná nevěsta, Rusalka, Libuše, Jenůfa ad. Je smutné, že např. velký talent Robert Jindra v Praze diriguje s bídou reprízy a aby se "uživil" a "nezakrněl" objíždí scény typu Košice, Liberec a Bratislava :-(

(odkaz)Jana K. | 9. 12. 2017, 14:31

Milý MiroJ.,
já sice moc nevím o čem píšete (kromě toho, že konstatujete jaká jsem nula), ale předpokládám, že Váš příspěvek souvisí s první premiérou R. a J. Ale asi Vás nepotěším..Na svém názoru si trvám a nejvíce je mi líto Martiny Šnytové. Ta totiž škaredě doplatí (nevezme-li si má slova za své) na fušerský management tzv,. souboru opereta/ muzikál. Ale nebude první ani poslední. Bohužel!!!

(odkaz)Jana K. | 9. 12. 2017, 14:17

Milý Ferdinande, já jsem neporovnávala ostravskou operu s milánskou Scalou, ale Annu Netrebko s Olgou Romanko. Víte, ono i největší obdivovatel Anny Netrebko musí konstatovat, že Maddalenu sice zvládla, ale s neskutečně ztěžklým hlasem. A když budu hodně indiskrétní, tak i vzhledově by měla se sebou něco dělat - nateklá je až běda a z očí lze vysledovat totální vyčerpanost, únavu, místy až rezignaci. A když už jsme u toho nesrovnatelného srovnávání, dost mě překvapila režie, která se té ostravské velice podobala. Snad jen tu gilotinu na závěr mohl režisér vynechat (bylo to až moc prvoplánové), ale v Ostravě je gilotina (Nekvasilovo logo NDM bez výběrového řízení) na všem, takže gilotiny si návštěvník NDM užije až až... :-/

Jinak Váš nápad s jedním divadlem považuji za velice aktuální. Např. Česká republika NEMÁ NA VÍCE než jeden (možná max. 2) pořádný baletní soubor a jednu (možná max. 2) pořádnou operu.

(odkaz)Mira.J. | 9. 12. 2017, 14:17

To Jana K. a podobně zakomplexovaným

(ne)Vážená Jano K., z vašich příspěvků čiší tak obrovská zloba a nenávist, že musíte být buď zneuznaná, neschopná či vyhozená persona, nebo snad rozvedená žena či odsunutá milenka, a nebo se vám v životě zřejmě vůbec nevedlo dobře. A tak si své osobní frustrace a obří komplexy léčíte pliváním jedu, sprostoty a vulgarity na ty, kterým se nikdy nevyrovnáte. Zajímalo by mne, co jste v životě dokázala vy a co pěkného a úspěšného zůstalo za vámi. Odpovím za vás ...... NIC. A protože podle stylu vašich psaných sprostých urážek a nestydatosti jste naprosto pasivní nicka a nula, tak vám nezbývá nic jiného než sprostě urážet ty aktivnější a úspěšnější. A tak já volám "za co, Pane Bože, za co" máme mezi sebou takové lidi bez lásky jako jste vy.

(odkaz)Ferdinand, starý clown | 9. 12. 2017, 8:27

To Jana.K:

Taky si někdy říkám, že bychom měli divadlo zrušit. Stačilo by jednom pro celou Evropu - představení by se přenášela už vyzkoušeným způsobem do vybraných kin a umělci by se rozdělil: Činohra do rádia a TV na výroby reklam, balet by mohl cvičit před fotbalovými zápasy jako roztleskávačky a maskoti nebo pochodovat při politických akcích věrchušky a opera - do výroby!

Porovnávání Ostravy a milánské Scaly je opravdu příspěvek k věci, to vám tedy řeknu!

(odkaz)Jana K. | 8. 12. 2017, 12:17

Andrea Chénier

Právě sleduji záznam A.CH. z milánské Scaly (Netrebko. Eyvazov, premiéra včera na ČT ART ve 20.20) a musím konstatovat, že to co předvedla Olga Romanko jako Maddalena v Ostravě bylo na mnohem vyšší úrovni. To samé platí pro našeho jediného sólistu Jakuba Kettnera. Za posledních deset a více let, skutečnou mezinárodní, ne-li přímo světovou, úroveň předvedl v ostravské opeře G. Porta, dále O. Romanko a J. Kettner.

(odkaz)Jana K. | 8. 12. 2017, 11:20

Romeo a Julie jako poselství lásky?

Romeo a Julie jako poselství lásky? Nikoliv!!! Spíše poselství KÝČE s cílem probudit v divácích ty nejhorší maloměšťácké pudy.

Když včera spadla pomyslná poslední opona, chtělo se mi zvolat "za co, Pane Bože, za co". A v duchu jsem se omlouvala paní Hlubkové. Protože právě (některé ostravské) režie paní Hlubkové jsem jeden čas považovala za absolutní dno, pod které už není možné klesnout. A ejhle! Ono to pomyslné dno bylo včera přebito a NDM sklouzlo kdesi k zemské kůře. Jedním slovem KATASTROFA, NAPROSTÁ s prominutím SRAČKA - HUDEBNÍ, PĚVECKÁ, ALE REŽIJNÍ. A protože chci být dnes za hodnou, poradím alespoň jedné člence NDM: Martino Šnytová, nechcete-li dopadnout jako paní Kačírková, dejte na má slova! Vy potřebujete roční pěveckou pauzu, nového hlasového pedagoga a hlavně odchod z Ostravy. Vy jste totiž výsostná operetní pěvkyně a v muzikálu už pouze řvete!!! A ta zbývající osádka? Meďvídek Savka, Harok, Polák a mnozí další. Tohle je muzikálová company?

Víte, pane Macuro a pana Pražáku, kdyby se tohle uvádělo na jevišti SOUKROMÉHO DIVADLA a ZA BĚŽNÉ (NEDOTOVANÉ) MUZIKÁLOVÉ VSTUPNÉ, tak ani nepípnu. Ale takhle pouze zvolávám "za co, Pane Bože, za co".

(odkaz)Linda | 5. 12. 2017, 22:57

to Dušan

Dušane, myslím, že střílíte bez míření, mnohokráte již byla veřejná generálka zrušena, neb si to režisér nepřál...především v činohře se tak děje, stalo se, že jsem odešla s nepořízenou.Pro komfort herců, doladění detailů, pro náročnost inscenace....co je na tom k nepochopení.....veřejná generálka je něco navíc pro veřejnost a ubírá to klidu hercům. Na druhou stranu chápu,, že není důstojné stát na lístky takovou frontu....ovšem byl jste se podívat v Kauflandu či jinde? Tam je to v pořádku? Nedůstojnost světem vládne a chceš- li, musíš se snažit....

(odkaz)Ferdinand, starý clown | 5. 12. 2017, 20:56

To je výkřik do tmy, Dušane

Tohle dělají hlavně ti lepší, hostující. Kdyby je NDM už nepozvalo, úroveň by klesla (jak by asi napsala Jana K.) několik decimetrů pod bahnité dno.
===
Nicméně na nedostatku úcty k těm starým lidem trvám. Pro ně je divadlo, kromě knih, to poslední, co jsou schopni ze současné kulturní nabídky strávit bez žaludeční nevolnosti. A plné večerní vstupné, byť dotované je už otázka volby. Jestli maso třikrát týdně - nebo divadlo.

(odkaz)Dušan | 5. 12. 2017, 10:06

"Režisér neví, jestli veřejnou generálku povolí nebo ne". Proboha, co je to za řeči? Režisér, který nepovolí veřejnou generálku, by měl v daném divadle režírovat naposledy. Protože nepovolení veřejné generálky svědčí především o tom, že v období přípravy inscenace absolutně nezvládnul svůj úkol.

(odkaz)? | 4. 12. 2017, 19:30

To je přímo sprosťárna nejenom trapárna. A trvá už strašně dlouho.
Prý tomu je tak proto, že režisér neví, jestli veřejnou generálku povolí nebo ne.
To jest, jestli tam ty důchodce pustí nebo ne. Podivné zdůvodnění.

(odkaz)Ferdinand, starý clown | 4. 12. 2017, 16:24

Trapárna

Uvědomil jsem si, jak trapným způsobem musí získávat důchodci lístky na veřejnou generálku. V DAD na ně stála ve foyer dlouhatánská zalomená fronta. Snad 100-150 lidiček s brýlemi, berličkami a naslouchátky.

Na internetovém předprodeji se jevilo hlediště jako vyprodané (díval jsem se) a do prodeje se lístky dostaly až dneska ve 12:00 (ptal jsem se). Dříve se prostě neprodávaly.

Takže babky a dědkové stáli ve frontě jako kdysi na maso. Jak jsem se dozvěděl, většina z nich má doma internet a 90% z nich platí tu stokorunu kartou.

Nepodceňuje tak trochu NDM důchodce?

(odkaz)krmič | 3. 12. 2017, 22:48

To snad není o divadle?

Včera byl tady opravdu hrozný smrad. Asi jako na vesnici, když domkáři topí.
Dnes je naopak vzduch docela příjemný, právě jsem přišel z venku. Podle ČHMÚ je teď v Ostravě kvalita ovzduší uspokojivá (i v Radvanicích), v Mariánských Horách dobrá, jenom v Karviné špatná.
Počasí je počasí.
Poručíme větru, dešti? :-)

(odkaz),,,, | 3. 12. 2017, 20:21

Ovzduší.

V Ostravě je dnes v 19.00 naměřeno velmi špatné ovzduší. Zajímá to vůbec ještě někoho? Zejména je na tom nejhůř Karviná a ještě další dvě místa!!!

(odkaz)Jana K. | 3. 12. 2017, 19:03

Tak to jsem ráda (bez ironie), že je Vám to líto. A s tím zastavením to vidím obdobně jako pan Dušan, tj. bledě. Snad jen hluboká hospodářská krize (to by všechny ty vyžírky, které z NDM jen sají, možná odumř.) Ale vzhledem k tomu, že se tento národ dokonale naučil přizpůsobovat kdekomu a kdečemu, pochybuji v zastavení destrukčního procesu. Ale mohu se mýlit. Patent na rozum nemám, i když to tak někdy může vypadat.

(odkaz)? | 3. 12. 2017, 18:35

Je mi to opravdu hrozně líto, že to jde s NDM tak s kopce.

Snad to někdo nebo něco zastaví.

(odkaz)Jana K. | 3. 12. 2017, 14:51

Milý Otazníku, vy to možná myslíte ironicky, možná i v dobrém - nevím, ale věřte, že moc dobrého z NDM nezbylo. V životě totiž můžete s někým nesouhlasit, můžete se s ním i hádat do krve, ale to jen za předpokladu, že si toho člověka vážíte. Ale z NDM (a bohužel i z většinové české společnosti) se stala taková žumpa pokřivených páteří, že tito lidé už ani nestojí za diskusi, natož snad za dobře myšlenou radu. A hodně lituji, že jsem se někdy zastávala paní Dřízgové. Je to osoba, která by nejlépe udělala, kdyby se stáhla z veřejného života. Protože co slovo, to bota. A v posledních lech i co role, to trapas.

Zobrazen 1. až 20. příspěvek z 7134