Diskuze na téma Národní divadlo moravskoslezké

Pravidla pro psaní příspěvků do diskuzí na OstravaBlog.cz

1. Diskuze slouží k vyjádření názoru k tématu a obsahu článku.
2. Vítáme věcné příspěvky, které přináší nové a další informace, vlastní pohled nebo zkušenost.
3. Diskuze neslouží k napadání a osočování autora článku, redakce OstravaBlogu a dalších diskutujících. Stejně tak neslouží pro vkládání urážlivých, xenofobních a reklamních příspěvků.
4. V diskuzi můžete vyjádřit svůj názor, nikdo Vám však na něj – a autor článku a redakce OstravaBlog.cz obzvláště – není povinen odpovídat nebo Vám cokoli vysvětlovat.
5. Pište, prosím, s diakritikou a snažte se alespoň částečně dodržovat ustálený český pravopis.
6. OstravaBlog.cz je soukromé médium a záleží na jeho vydavateli, zda vůbec a za jakých podmínek umožňuje pod články diskutovat.
Odesláním svého příspěvku souhlasíte s těmito pravidly – pokud s nimi nesouhlasíte, svůj příspěvek, prosím, neodesílejte. Při nedodržení těchto pravidel může být Váš příspěvek částečně, nebo zcela vymazán.

Tato diskuze není redakčním obsahem. Příspěvky v diskuzi vyjadřují názory čtenářů. Redakce OstravaBlog.cz nenese za zde zveřejněné příspěvky žádnou odpovědnost.




(odkaz),,,, | 18. 3. 2017, 10:25

Tři mušketýři

Obsazení baletu Tři mušketýři už známe. Jsme překvapeni, jak pro koho!!!
Máme tu obsazení tří hlavních tří ženských rolí. No podle mne asi tak, jak kdysi řekl Vlasta Burian "krasavice inteligentní". Řekne se světová premiéra, tak o tom mám
trošku jinou přestavu. Nemůže mne uspokojit výkon sólistů, před třemi týdny komplet
sboristů, kde žádnou světovost nevidím. Tuctový výkon v oblastním divadle!!! Asi tak!!!

(odkaz)Neznámý X | 17. 3. 2017, 21:19

Tři Mušketýři


Tak jsem si přečetl obsazení premiér, už se moc těším. Co vy, přátelé ?

(odkaz)Jana K. | 17. 3. 2017, 13:24

??????????????????????????????????????????????????????????

Cituji V. Ž. , který 14. března 2017 napsal:

"Taj jsem se dnes dočetl, že pro paní Janžurovou nemá ND Praha roli, kterou by mohla hrát... Paní Janžurová může být ráda, že není v NDM, protože by měla od příští sezóny v nejlepším případě poloviční úvazek, možná i okamžité zrušení pracovního místa, jako většina sólistického ansámblu... A to v ND Praha má ještě nějaký sólistický ansánbl, na rozdíl od NDM.

PŮLKU ZRUŠIL JINDRA, O ZBYTEK SE POSTARAL KLECKER... ČÍM MLADŠÍ ŠÉFÍK, TÍM MENŠÍ SVĚDOMÍ... HNUS!"
======
Pane Nekvasile, tohle je poslední kapka. Teď poznáte, co je to válka na Ostravsku!!!

(odkaz)Jana K. | 17. 3. 2017, 10:42

Tři mušketýři

Meridian má pravdu. Už Popelka byla (je) pěkně zgychaná. A teď když vidím kysňu Chojnackou na beletním sále, tak je mi jasné že to bude "super". Jen ať se ti naši noví sólisté nezraní, bo zabezpečení mají minimální a léčené není zadarmo, že!? Doufejme, že kysňa Chojnacka a Chamer, který je zcela v jejím područí, působí v Ostravě naposledy.

(odkaz)Jana K. | 16. 3. 2017, 11:06

Bátor o Evě Dřízgové-Jirušové "... její kultivovaný, lyrický soprán s neobyčejnou škálou výrazových ploch je prostě nenahraditelný"

Byla jsem a souhlasím na 1000%. O to spíše nechápu, proč tyto recitály nejsou v NDM (i když pro ty seniory je to zbytečné, ti přijdou na všechno a všemu zatleskají, mladší ročníky o písňové recitály nestojí) a proč je Eva Dřízgová-Jirušová odsunuta ba třetí kolej a dramaturgie, po konzultaci s ní, nenasadí alespoň jeden operní titul, který by ji seděl.Ale čemu já se divím, že. Od vedení opery, baletu, NDM až po Macuru (primátor) - všechno špatně. Ostrava!!!

(odkaz)Jana K. | 15. 3. 2017, 11:53

Pro všechny ty ANONISTY (Vondrák, Macura, Lorencová ad.) aneb zdánlivá nesouvislost s NDM

Můj muž, co není můj muž, mi řekl, ať jdu koupit rohlíky. Tak jsem šla a cestou mi došlo, že na ně nemám peníze. Přišla jsem do obchodu a tam jsem si půjčila 100 Kč a koupila jsem si tam rohlíky za 20 Kč. Kde jsem vzala těch 20 Kč se mne neptejte, za to může Kalousek, symbol korupce, už v roce 1993. Cestou domů jsem tu vypůjčenou stovku hodila do své prázdné poštovní schránky. Tu jsem pak sama od sebe koupila za 10 tis. Kč. Kde jsem vzala 10 tis. Kč se mne neptejte, do toho vám nic není, já jen vlastním, nepodnikám. Rohlíky, schránku a 3 mld. Kč jsem kvůli Kalouskovi teď musela napsat na svého muže, co není můj muž. Ale pan prezident už podal ústavní stížnost. Můj muž, zatímco jsem byla pro rohlíky, tak dostal dotaci na koupi pekárny, dala jsem ji vnoučatům, vnoučata ji daly mně. Za těch 10 tis. K, co jsem koupila vlastní poštovní schránku se stokorunou uvnitř, jsem pak koupila svoje vlastní akcie. Stálo to 2 mld. Kč, možná 3 mld. Kč, já peníze nepočítám. A teď už je to objasněné, za všechno může Kalousek a zavřete toho pekaře, protože mi nedal účtenku na rohlíky a těch sto korun si od něho v roce 2013 půjčil Kalousek.

(odkaz)Meridian | 13. 3. 2017, 15:53

Tři mušketýři

Tak kdy už se konečně dozvíme obsazení na první premiéru 23. 3. 2017?
Po třech měsících zkoušení není ještě jasno? V Ostravě je zvykem, že se mění obsazení den předem!!! Nechci si v předstihu kupovat vstupenku, když neznám obsazení. Nejsem zvědavá se dívat na narychlo vyrobené sólisty /do 28: 2. 2017 sboristy/ s nedostatečnou technikou a vizáží!!! Dva poslední tanečníci-sólisté
utekli a není za ně náhrada. Janáčkova konzervatoř se chlubí, že je světová.
Jenomže ta světovost není vidět. Nevzešel z ní zatím pro NDM balet ani jeden tanečník sólista!!!

(odkaz)Clown Ferdinand | 13. 3. 2017, 13:53

Audit?

Nebuďte směšná! To nejde!
Víte kolik lidí by pak nastupovalo do aut s kabátem přes sepjaté ruce?
To už raději nastudujme novou činohru.
Místo Audience bude Audit. To je taky dobrý titul!

(odkaz)Jana K. | 13. 3. 2017, 11:09

Aha. Děkuji za poučení. Nadsázka Vám nic neříká, že?! Ale konec konců, volila jsem slova samotného velkého Jiřího Nekvasila - viz. YouTube Pád říše moravskoslezské.

P.S..: V tomto zku...m státě s pokřiveným trhem a s ještě pokřivenějšími lidmi, milujícími rovnostářství a komunisty (ať už latentní nebo skutečné), je diskuse o fabrikách, černých číslech apod. naprosto nicotná. Protože když největší zloděj, estébák, ex komunista a dotační podvodník je milujícím politikem a ti Ostravští Anonisté mu ještě lezou do řiti, tak v takové atmosféře není divu, že NDM bylo jedinou příspěvkovou organizací, které neprošlo řádným auditem. I když, co to je audit? Jaký systém vlastně dnes v ČR máme? Kapitalismu? Já bych řekla, že se vracíme do hlubokého socialismu!!! Tož tak!!!

(odkaz)Ferdinand, starý clown | 13. 3. 2017, 8:47

Fabriku na kulturu?

To jste poněkud (jako obvykle) přehnala. Aby se fabrika udržela při životě (není-li socialistická), tak se musí pohybovat v černých číslech. Tedy nesmí trvale prodělávat. Fabrika, která programově vyrábí drahé zmetky se na trhu dlouho neudrží. Tohle by si skutečný fabrikant - tedy majitel fabriky nedovolil. Ale pokud není majitel...
Z cizího krev neteče.

(odkaz)Jana K. | 12. 3. 2017, 23:56

Ten muzikál nás vysává (myšleno finančně) tak, že už ani nepotřebuji vidět "má dáti, dal - účetnictví". Podívejme se kdo zpívá (resp. nezpívá), diriguje a režíruje v opeře. Všechno to jsou céčka až déčka. Podívejme se, kdo tančí v baletu... Podívejme se , jak vypadají kostýmy... Nekvasil je nejen psychopat, průměrný režisér a špatný ředitel, ale především VELMI ŠPATNÝ HOSPODÁŘ. Ale což, StB ANO miluje dotace, takže já se opět mýlím a tím se i Nekvasilovi hluboce omlouvám: pan Nekvasil je VÝBORNÝ HOSPODÁŘ a NDM buduje jako skvělou světovou fabriku na kulturu.

(odkaz)Anwen | 12. 3. 2017, 22:48

Ad Rebecca

Více než zvuk mi tentokrát rvalo uši to pískání. Ne jen na konci, ale i během představení po jednotlivých písních. Moźná, že jsem seděla v pískacím epicentru, ale bylo to hrozně nepříjemné.
Byla jsem tedy na druhé premiéře a ta jim podle ohlasů vyšla zvukově hůř než první, takže jste vlastně ještě měli štěstí :D
U hořícího schodiště, které nekonrolovaně zhasínalo a zase se rozsvícelo, mi hlavou jen běželo kolik taková blbost (a ještě ne moc funkční) musela stát a jak chudácí herci musí mít dvě práce, hrát v největším odpadu TV když v rozpočtu očividně prachy jsou.
A důvod mé koupi lístku? S mamkou miluje Hospodu Jamajku a tak nám přišel jako fak nápad na "holčičí noc" vyrazit na větrník a zkouknout divadelní zpracování jednoho z dalších románů autorky.

(odkaz)Jana K. | 12. 3. 2017, 11:28

Andrea Cheniér

Vedení ostravské opery se poslední dobou pokouší zachránit co se dá, ale většinou na to jde jako slon v porcelánu a servíruje nám stěží poslouchatelné pěvecké výkony. Takovým bizarním představením byla i včerejší repríza A. Ch.
Orchestr s dirigentem hrál tak za taktem a udělat si tak představu, v čem je krása A. CH. a hlavně rafinovanost této překrásné hudby, při nejlepší vůli nešlo. Operní sbor, donedávna všemi a oprávněně vychvalovaný, nepřipomínal efektní znějící těleso, ale shluk náhodně sebraných externistů ve stylu kdo má čas, ten dorazil. Domácí sólisté (moc jich nezbylo) vykazovali značné nedostatky. Pár kovových tónů hostujícího Alvareze nestačí, aby zpíval tak náročnou roli. Ale všechna čest, Alvarez alespoň zpíval. Jenže způsob, jakým zpívala roli M. sopranistka Eva Urbanová, vyděsil už po čistě vokální stránce. Poslouchat ostrý, nepříjemný zpěv bez špetky kultivovanosti, ve vyšších tónech přecházející do ječení, v nižších do prázdného šepotu, bylo čiré utrpení. Bohužel až příliš tuzemských pěvců je schopno svůj hlas rozpínat jen v rozsahu několika málo tónů. Tóny sází izolovaně, nudně jeden za druhým, což je v u nás běžným zvykem.

(odkaz)Jana K. | 11. 3. 2017, 18:11

Za chvíli vyrážím na A. Ch. do Divadla Antonína Dvořáka a jsem celkem naštvaná, že na poslední dvě reprízy NEBYL SCHOPEN pan Klecker zajistit adekvátní obsazení hlavních rolí. A. Ch. je krásná opera, ale s tím dnešním obsazením to bude hotové utrpení!!!

A co se těch muzikálů týče - POZOR! Já to těm lidem přeji, ale nechápu, proč by je mělo štědře dotovat město. V Ostravě chybí peníze na každém kroku - citelně - a my zde dotujeme v jiných městech vysoce ziskový muzikál? Ať si ty pražské "hvězdy" Divadlo Jiřího Myrona pronajmou, vstupné nastaví jako v Hybernii, nebo v plynojemu a já už ani nepípnu. Jinak mi to přijde jako úlet number one.

P. S.: Mám silné obavy, že bez elit (snad se shodneme, že rektor by měl být elitou) se tento region nikam nepohne. A je smutné, že rektor humanitní univerzity miluje muzikál a ještě vstává mezi prvními a píská na prstech . jako že se mu to líbí. Ale co chtít po národu, který volí Zemana a StB Ano, že?! (Doporučuji knižní novinku: Jak jsme se stali kolonií. Ilona Švihlíková rozebírá katastrofální důsledky české politiky.)

(odkaz)Starý klaun Ferdinand | 11. 3. 2017, 17:40

Prý "uřvaný muzikál"!

Když to tak lidi chtějí...
A navíc mají plno! Pořád!
Proč jim toho, k sakru, nedopřát! Fotbal nebo hokej taky není moc intelektuální zábava a taky mívají plno!

Nebo - byla jste někdy na Barvách Ostravy? Na kilometry daleko je slyšet to hlasité nadšení publika! Je jedno, kdo vystupuje, jak intonuje, co zpívá - hlavně že je to hodně nahlas. Publikum bouří, na možnost ztráty sluchu nepomyslí!!

Pravda - s posláním kamenného, repertoárového divadla se muzikál trošku hádá. Ale když to někdo platí - co s tím, Jano K.? Kulturu si každý představuje jinak.

P.S.: Titulovaný člověk, rektor univerzity, přece nemusí mít stejný vkus jako Vy.

(odkaz)Jana K. | 10. 3. 2017, 14:58

Rebecca

Chtěla jsem napsat pár řádku dnes ráno, ale stále mám zalehlo v uších a bolesti hlavy.... To včerejší řvaní na porty (o zpěvu už dávno nelze mluvit v případě slečny Šnytové, nebo v případě kulihracha Savky) a především mizerná práce zvukařů, to by odrovnalo i mnohem mladší ročníky než jsem já. Ale abych hned nekritizovala. Chápu, že masa (dav) potřebuje lidovou zábavu ve formě mega kýče, blbě režírovanou, blbě nasvícenou, ale o to více atakující. Zkrátka cirkus - mega kýč. Ovšem na druhou stranu asi nikdy nepochopím, že tuto zábavu s oblibou vyhledává i pan Tuleja (rektor Slezské univerzity) s rodinkou, nebo že tuto pseudo kulturu bohatě dotuje statutární město Ostrava. Tyhle úlety nechť jsou provozovaný na komerční bázi... Nevidím jediný důvod dotovat všechny ty pražské buzoly :-( Naprosto se stydím, kam až to NDM kleslo.

(odkaz)Jana K. | 9. 3. 2017, 10:38

Jenže to ostravské myšlení je natolik přizdisráčské, že zde ještě někdo navrhne případný výměnný program s olomouckou baletní scénou... To je přesně Ostrava!!! Plno keců a vzdušných zámků, ale ve výsledku okresní díra. Tady se nikdo nezamýšlí nad tím, že měl ostravský baletní soubor (z dnešní úhlu pohledu v dávnověku :-() cca. 60 členů, že ještě za éry zasloužilého umělce A. Janíčka (ten titul používám záměrně, protože Mistr Janíček byl opravdový umělec) měl balet úroveň a v rámci ex Československa i prestiž, že za prvopočátkem úpadku ostravského baletu stojí Racek s Pražákem, později i Vejsada a Golat, že ostravský balet byl téměř 2 desítky let absolutně bezprizorní (poskakování v operetách, v opeře, max. 2 reprízy Labutího jezera za celou jednu sezonu, max. dvě reprízy vlastního repertoáru za měsíc, masové příchody a odchody tanečníků po roce roce působení, mnohdy i po pár měsících, uprostřed rozjeté sezony), že báňská inženýrka Dřímalová je naprostou ostudou, protože to je jako kdyby přednostou chirurgické kliniky Fakultní nemocnice Ostrava byl vyučený řezník s tvrzením, že on také zná anatomii těla, sice zvířecího, ale tělo a jako tělo, že!? Zkrátka těch absurdit je zde tolik, že takový StB Ano Macura to nemůže vůbec pochopit. (Konec konců, člověk který vstoupí do StB Ano je 100% diskvalifikován.) Nicméně aby bylo jasno, proti modernímu repertoáru nic nemám, ale pouze jako doplněk a ještě za důstojných podmínek. Protože to co převádí např. Kylián mi přijde naprosto sprosté - dvakrát shrábnout honorář a v Ostravě se neobjevit ani na hodinu, s tím že se vše kamuflážuje - jednou besedou s Harapesem o Kyliánovi a podruhé besedou nad filmem o Kyliánovi? Kde se potom poděla nějaká hrdost o které Ostraváci tak rádi mluví? Faktem ovšem zůstává, že přistoupit na jakýsi výměnný program s Olomoucí (v případě Brna je problém s velikostí divadel) bych považovala za ještě potupnější, než to co předvádí Kylián vůči Ostravě, nebo fakt, že soubor vede takový exot jakým je BÁŇSKÁ INŽENÝRKA LENKA DŘÍMALOVÁ.

Největší slabiny ostravského baletu:

1. Vedení ze kterého si každý dělá legraci. Ale protože jsme v ČR, tak to nikdo není schopen vyslovit nahlas, nedej bože to říci dané osobě očí - čest výjimkám.

2. Prestiž na bodě nula, která ale souvisí i s celkovou neatraktivitou Ostravy jako města.

3. Katastrofický přístup zřizovatele, který na balet naprosto kašle. (Pražák s tunami másla na hlavě hraje mrtvého brouka a StB Ano Macura je spíše trapná figurka, v mnoha ohledech s nižším rozhledem a schopnostmi než měl Kajnar - a to už je co říci.)

4. Publikum.

5. Není na co navázat.

(odkaz),,,, | 9. 3. 2017, 3:56

Tři mušketýři

Tak máme v NDM dokonce 13 sólistek /od 1.dubna/. Báňská vybrala pro roli královny
Míšu Vápeníkovou, novopečenou sólistku a hned na první premiéru!!! Ta chudinka
s pusou od ucha k uchu má ale odvahu. O všem rozhoduje báňská. Choreograf
P. Chamer má pouze poradní hlas. Báňská je expert na modernu, ale na výsostnou klasiku jí ale vzdělání chybí!!! Po útěku dvou sólistů zatím z konkurzů nevzešel žádný pořádný vysoký sólista s dokonalou technikou. Soubor baletu nemá co nabídnout. O turné se jim může pouze zdát, no i ten olomoucký balet vyjel na měsíčné turné po Německu a ještě stihli nastudovat balet Spartakus. Kdo by také koupil to věčné poskakování a pitvoření. To není pořádný balet ale taneční kroužek z VŠB. Žádné obtížné prvky, mizerná technika, nezajímavý repertoár aj.

(odkaz)Jana K. | 8. 3. 2017, 12:18

Za operou do Ostravy?

Víte, pane Nekvasile a slečno dramaturgyně, kdybych ostravskou operu nesledovala tak intenzivně, tak bych těm vašim lžím možná i uvěřila. A upřímně řečeno, lituji všechny, kteří na ty vaše lži skočí a do té Ostravy se drkotají několik hodin. Ale všem dnům není konec a už brzy přijde čas, kdy se zvedne opona, a nikdo už nebude čekat na závěr, a do jednoho vás vybučí. Protože (nejen!) včerejší Lukrécii naprosto spadl řemen a jde vidět, že operní soubor táhne z posledního. A panu Garzovi doporučuji jediné: nechcete-li skončit s pěveckou kariérou, dejte si půlroční pauzu, vyhledejte kvalitního pedagoga a hlavně si dopřejte klid a mořský vzduch. Po neděli (L.c.di T.) a včerejší Lukrécii jsem přesvědčena, že Vám odchází hlas... Bude to nějaký vážnější problém (věřím, že NE zdravotní!!!), který je nutno vyřešit s velmi kvalitním hlasovým pedagogem. Byla by Vás škoda, jste ještě mladý, herecky šikovný, muzikální a ve vašem hlasovém oboru tenorů moc není. Jinak, slečno dramaturgyně, naservírovat nám paní Urbanovou, nebo paní Kněžíkovou-Plachetkovou, a ještě je propagovat, tak na to aby měl člověk kačení žaludek. Ale jak myslíte. Z cizího neteče, že.. Poloplné sály ospalých a bohužel i smrdících seniorů a trapné výkřiky na facebooku to opravdu nezachrání. A ty vaše dramaturgické úvody klidně zrušte. Ráda se fotíte na různé plakáty , tak je nahrajte (ty dramaturgické úvody) na DVD a pouštějte je na plazmu ve foyer Divadla Antonína Dvořáka. Protože na živo působíte jako paní učitelka, která by nejraději zazdila každého, kdo jen trošku nedává pozor. Zkrátka a dobře - nemáte na to!!!

Zobrazen 21. až 40. příspěvek z 6743