Diskuze na téma Národní divadlo moravskoslezké

Pravidla pro psaní příspěvků do diskuzí na OstravaBlog.cz

1. Diskuze slouží k vyjádření názoru k tématu a obsahu článku.
2. Vítáme věcné příspěvky, které přináší nové a další informace, vlastní pohled nebo zkušenost.
3. Diskuze neslouží k napadání a osočování autora článku, redakce OstravaBlogu a dalších diskutujících. Stejně tak neslouží pro vkládání urážlivých, xenofobních a reklamních příspěvků.
4. V diskuzi můžete vyjádřit svůj názor, nikdo Vám však na něj – a autor článku a redakce OstravaBlog.cz obzvláště – není povinen odpovídat nebo Vám cokoli vysvětlovat.
5. Pište, prosím, s diakritikou a snažte se alespoň částečně dodržovat ustálený český pravopis.
6. OstravaBlog.cz je soukromé médium a záleží na jeho vydavateli, zda vůbec a za jakých podmínek umožňuje pod články diskutovat.
Odesláním svého příspěvku souhlasíte s těmito pravidly – pokud s nimi nesouhlasíte, svůj příspěvek, prosím, neodesílejte. Při nedodržení těchto pravidel může být Váš příspěvek částečně, nebo zcela vymazán.

Tato diskuze není redakčním obsahem. Příspěvky v diskuzi vyjadřují názory čtenářů. Redakce OstravaBlog.cz nenese za zde zveřejněné příspěvky žádnou odpovědnost.




(odkaz)Jana K. | 14. 6. 2017, 10:30

novinky z "kulturního" Ostravska

No servus, Havelka připravil operní novinku tak, že s ní budeme moci jezdit i po kulturácích a šířit tak operní osvětu. Otázkou ovšem zůstává zda je někdo zvědavý na kočovnou operní společnost a nepůjde spíše o propagaci textů Nohavici:-/// Zkrátka došlo na slova pana Dušana. Máme 6 sólistů - což je na úrovni Opavy, repertoár na zblití a perspektiva nula s nulou pojde. Kulturní Ostrava!!!
(zdroj: Moravskoslezský deňyk/deník)

Jsem ráda, že alespoň ten Žemla (ředitel) a někteří členové JFO mají koule a dost radikálně řekli "STOP SPISAROVÉ, STOP KOTÍKOVI, STOP NODO". Opravdové díky panu Žemlovi, alespoň někdo má v té přizdisráčské Ostravě rozum!!!
(zdroj: Zápisník padlých - Ostravan.cz - rozhovor se Spisarovou)

(odkaz)Jana K. | 13. 6. 2017, 13:47

Otello

Pane Kleckere,
Paní Mikulášková,

zařazení opery Otello na repertoár ostravské opery považuji za Váš další velký přehmat - ne-li přímo za další důkaz vašeho naprostého diletantismu. A hned Vám vysvětlím proč!!! Otello je velice náročná opera, která stojí a padá nikoliv na výborných, ale na excelentních sólistech, na bohaté výpravě, na velmi kvalitním a velkém (!) sboru a v neposlední řadě na velmi kvalitním orchestru. Co z těchto složek máme? Absolutně nic. Jen pro připomenutí, poslední premiéra opery Otello proběhla 22. května 1993 a nesla ve velmi podobném duchu jako ta, která nás čeká v říjnu 2017.

Otello 1993 - Alojz Harant, Gioacchino Gitto
Otello 2017 - Titusz Tobisz, Gianluca Zampieri

Desdemona 1993 - Eva Dřízgová, Zdena Matoušková, Nadia Vignaga
Desdemona 2017 - Eva Dřízgová, Jana Šrejma Kačírková, Maida Hundeling

Jago 1993 - Jaroslav Kosec, Vojtěch Kupka, Giancarlo Ceccarini
Jago 2017 - Martin Bárta, D. Matič

Cassio 1993 - Jiří Halama, Michal Pavel Vojta

ad.

Asi nemá smysl říkat, že někteří pěvci v roce 2017 jsou obsazeni jaksi mimo, ale což, ostravský divák zatleská všemu a Bátor pochválí i mrtvého kocoura.

(odkaz)Jana K. | 9. 6. 2017, 8:29

Ostravské Labutí jezero je jedna velká hrůza (všechno špatně), ale jak vidno - Praha jde ještě dále. Příští sezonu neuvede ani jednu reprízu L. j. s odůvodněním, že mají i jiný repertoár. Uf, pěkně nám to ta banda Burianů, Nekvasilů a spol. domrvuje. Všechna čest!!! Za chvíli bude platit heslo, že kdo se vyhne operním a baletním produkcím na území ČR, ten nejenže ušetří peníze a čas, ale ještě nebude psychicky rozhozen. (I když na to ND či NDM chca nechca přispíváme i tak.)

(odkaz)Jana K. | 8. 6. 2017, 9:34

Včerejší Tajemství bylo dalším důkazem, že když se členům orchestru nechce a dirigent není vyprofilovaný (na co se pan Klecker specializuje - na všechno a nic, že!?Hlavně že je toho HODNĚ a přejíždí z jedné scény na druhou), divák trpí o sto šest. U pana Jindry bylo velmi rychle jasné, že Janáček je jeho krevní skupina,
ale že i Wagner je mu velmi blízký. (Škoda, že ti ostravští zaprděnci typu Javůrka a spol. zazdívají Hukvaldy a další možnosti a raději volí cestu blbých jako městských festivalů typu Janáčkův máj či různých Spisarovsko-Kotíkovských nesmyslů typu NODO). U pana Kleckera není jasné ABSOLUTNĚ NIC. Velmi labilní, nevyprofilovaný dirigent, bez jednoznačného hudebního názoru = velmi šedý dirigent - průměrný až podprůměrný. Ale o to v Ostravě jde, že?! Umí si někdo představit, že by v čele ostravské opery stála OSOBNOT nad padesát let?

Ostravská opera je těsně před klinickou smrtí!!!

(odkaz),,,, | 6. 6. 2017, 23:37

Vylepšená forma normalizace v NDM.

Když jsme u toho omlazování souborů, tak proč to nejde od vedení.
Proč se tam zuby nehty drží téměř šedesátníci /Nekvasil. Dřímalová aj./.
V Praze se ředitelé divadel střídají. Příležitost dostávají mladší. Jen
v té Ostravě tihle experti přeživají. přestože repertoár při reprízách nenaplní
ani z poloviny divadlo. Snaží se uvádět staré muzikály, které do ND nepatří!!!
V Praze by si do ND netroufli, protože od toho mají Hybernii!!!

(odkaz)Jana K. | 6. 6. 2017, 10:38

Máte pravdu, pane Vojtěchu! Ono to trošku souvisí s velmi specifickou ostravskou mentalitou, která pramení z toho, že Ostrava je klasickým postindustriálním městem a ve své podstatě nemá žádnou silnou střední vrstvu (ty zbohatlíky s SUV, nebo ty mamky v minisukních s kérkami nepovažuji za silnou střední třídu). Drtivá většina Ostravanů pochází z dělnických rodin, drtivá většina Ostravanů má silně levicové smyšlení a drtivá většina Ostravanů žije jako za normalizace - "vše je nám jedno, hlavně že mám chatičku nekdy i jachtičku, autíčko, dovolenečku u moříčka a papáničko". Ostrava vlastně neví, zda je maloměstem nebo velkoměstem. Ale rozhodně není ani univerzitním městem!!! Tak jak nám ho s oblibou představuje StB ANO Macura . A potom opera i balet jsou vysoce elitářskou zábavou, jak na straně účinkujících (pro které je to spíše poslání než obyčejné zaměstnání), tak na straně diváků.

A na závěr mi ještě dovolte jednu poznámku k té velmi nepěkné derniéře La traviaty. Já bych třeba i pochopila, že každý den nesvítí sluníčko, ale než takové derniéry, tak to raději tu operu v Ostravě zrušme. Konec konců Nekvasil již jedná s pohřebním ústavem a dolaďuje poslední nuance.

(odkaz)Vojtěch Kupka | 6. 6. 2017, 9:07

začarovaný kruh NDM

Paní Jano, žádný z šéfů sám neodstoupí, pokud jej neodvolá sám veliký Nekvasil nebo nedostane nějakou lepší nabídku. No a Nekvasil jej neodvolá, pokud bude skákat tak, jak on píská. Nekvasil samozřejmě taky sám neodejde, protože je to tady pro něj dobré místečko. To by jej musel odvolat jedině magistrát a lidé z magistrátu, jak je známo, na divadlo kašlou. Takže opravdu začarovaný kruh.

(odkaz)Jana K. | 5. 6. 2017, 17:32

La traviata - derniéra aneb pane Kleckere děkujeme, odejděte!!!

Souhlasím. Ale NDM BYLO to poslední, co stálo v Ostravě za návštěvu. Zejména v dlouhých zimních měsících. Dnes je z NDM břečka do kterého je ostuda zavítat. Já jen doufám, pochopitelně naivně, že pan Klecker ze včerejší Traviaty vyvodí osobní zodpovědnost a odstoupí z funkce Hudebního ředitele. Včerejší představení bylo na úrovní letních produkcí (Verdi festival) v někdejší Státní opeře Praha, nebo v Luhačovicích na kolonádě.

(odkaz)? | 5. 6. 2017, 15:44

Ano, ano paní Jano - všecko špatně. Ale ale bude ještě mnohem hůř a nejenom
v NDM, Ostravě, celé zemi, celé Evropě. Nečeká nás nic dobrého, starosti
s NDM jsou proti tomu čajíček.

(odkaz)Jana K. | 5. 6. 2017, 10:31

StB ovládlo tuto zemi včetně NDM!!!

Otevřela jsem jakýsi plátek s názvem Ostravská radnice a koho tam nevidím - pana Zbyňka Pražáka s motýlkem jak se culí s vrcholnou představitelkou Barcelony. Fakt super. Náměstek pro kulturu, který bohorovně přehlíží, že je NDM rozloženo, ale na služební cestičky jezdit bude. A to je prosím člověk, který by měl chodit kanály, bo nebýt amnestie v lednu 2013, tak si ani ani nevrzne. A tak je to v Ostravě, potažmo v ČR se vším: StB Ano má před vyhranými volbami, StB Ano nám sedí na velké ostravské radnici v pozici primátora, StB nám leze i do divadla - Nohavica a aby toho nebylo málo, hovado Semerák a jeho Hnutí Podrazák nám kálí na hlavu v podobě stavebně paralizované Moravské Ostravy a P. Pěkně se nám ta demokracie zvrhla, ale karavana jede dál i s pokřivenými páteřemi kam se člověk podívá. Bohužel, ČR - země lokajů a podržtašek!!!

(odkaz)Jana K. | 4. 6. 2017, 18:41

La traviata - derniéra aneb pane Kleckere děkujeme, odejděte!!!

Vím, že je neslušné odcházet ke konci představení, ale tohle se pane Kleckere nedalo vydržet!!! Sedím v občerstvovacím prostoru Divadla Antonína Dvořáka a píšu tyhle řádky, dlužno dodat že ve smradu, protože celé divadlo zásluhou špatně nastavené klimatizace smrdí v přízemí močem (ach ty nevyčištěné sedačky), na balkóně stuchlinou a na galerii se nedá dýchat vůbec!!!

Luciano M.

Pořád zápasí s technikou. Urputně bojuje s dechem, někdy se musí nadechnout uprostřed fráze. Přechody mezi rejstříky znějí velmi nehezky, výšky vytahuje jen obtížně. Tohle je tenor ze čtvrté italské ligy.

Elona K.

Hravě strčí do kapsy všechny české Violetty (myšleno Kačírkovou, Fajtovou, Procházkovou, v blízké budoucnosti i Kněžíkovou ad.), ale její hlas postrádá ohebnost pro koloratury. Ve velké scéně 1. dějství ještě zazpívala Ah, fors´lui... ale kavaleta Sempre libera! odhalila nedostatky na plné čáře.

Václava K. H.

Kde se poděl její překrásně zabarvený alt? Kde se poděla její perfektní intonace a frázování. Ten přechod do Brna a stařičká Mahenka s blbou akustikou jí úplně ničí hlas!!! Škoda přeškoda. Měla by urychleně hledat zahraniční angažmá, než bude pozdě a zničí se jako Dřízgová, Kačírková a mnohé další.

Orchestr

Já chápu, že když se členům orchestru nechce, tak ani sebelepší dirigent nic nezmůže. Ale pane Kleckere, ty Vaše nástupy, tempa ad. - děs běs. Už samotná předehra byla na úrovni dechovky z Frýdku-Místku.

Divadlo je poloplné a publikum vřele tleská. Buď mám příliš velké nároky, nebo publiku stačí málo.

(odkaz)Jana K. | 4. 6. 2017, 13:06

Dobře, abych nepoužívala vulgarismy - pan náměstek Ing. Zbyněk Pražák, Ph.D. - tak je to dobře, že?! Ale jestli to bylo myšleno tak, že každé jméno z Prokešova náměstí je vulgarismem, tak to potom zase jo! Ze soudkyně Barbara se nám vyklubal pěkný farizej. Vzhledově pěkná paní, ale na divadle nic moc, spíše nic, v TV silně stylizovaná role, takže obtížně hodnotitelná. Já osobně si myslím, že je spíše průměrná herečka s malým rozsahem, s tendenci přehrávat, a o jejím charakteru raději pomlčím. Vždyť ona má ještě žaludek s StB Ano Macurou a Nekvas-lime dělat propagaci NDM. Viktora a Fišar mi přijdou jako poslední dva chlapi s kulema, které činohra a NDM má, alespoň tak se mi oni jeví.

Udělal jste mi radost, pane Ferdinande!!! Konečně přiznáváte, že karavana kulhá! To to trvalo!!! (Ona sice nekulhá, ale už dávno se s prominutím kurevsky zadrhla.)

(odkaz)Clown Ferdinand | 3. 6. 2017, 23:53

Pavlína K. není zas tak mladičká, jak vypadá. (Klobouk dolů, na brzkou padesátnici se drží!)
Kromě toho jako soudkyně Barbara je momentálně dobře finančně zajištěná. Tak proč by šla do konfliktu. Proč?
Další zmínění už taky nemají dvacet ani čtyřicet a hledají vyžití spíše jinde - text-apealy atd. Moc to asi nenese, ale aspoň si vyberou zajímavé texty.
Herci si rádi hrají!

P.S.: Proč tady píšete divná slova jako "Pražák" atd. ? Vulgarismy nejsou vítány!

(odkaz)Jana K. | 3. 6. 2017, 20:28

Pane Ferdinande, paní Kafkové táhne na šedesát? Ani bych neřekla. A koho tam máme dále? Pana Viktora, Pan Fišar ad. A pro upřesnění. Já nejsem v žádné anonymitě. Na magistrátu moc dobře vědí, kdo je Jana K. Konec konců moje korespondence s Piperkovou či Kajnarem byla bohatá!!! Macura hraje mrtvého brouka a Pražák, s tunami másla na hlavě, je se vším spokojen. Kdo by nebyl, že?! Kdo nic nedělá, ten nic nezkazí aneb lépe placených a teplých místeček je v Ostravě poskrovnu.

(odkaz)Ferdinand, starý clown | 3. 6. 2017, 10:59

Ad revolta / revoluce / svržení Nekvasila

Ono se to ze tmy anonymity krásně vyzývá k revoltě, že paní Jano K.?
Takový "vůdce revoluce" totiž nemá co ztratit. Ale ti, kteří jedou v té kulhavé karavaně už třeba nemají dost sil na nový začátek. Jsou už unavení...
Zeptejte se těch, kterým táhne na šedesátku! Dožít důchodu je to jediné, v co doufají.

(odkaz)Ferdinand, starý clown | 3. 6. 2017, 10:59

Ad revolta / revoluce / svržení Nekvasila

Ono se to ze tmy anonymity krásně vyzývá k revoltě, že paní Jano K.?
Takový "vůdce revoluce" totiž nemá co ztratit. Ale ti, kteří jedou v té kulhavé karavaně už třeba nemají dost sil na nový začátek. Jsou už unavení...
Zeptejte se těch, kterým táhne na šedesátku! Dožít důchodu je to jediné, v co doufají.

(odkaz)Jana K. | 1. 6. 2017, 22:24

Časopis Harmonie 6/2017 - Divadlo Jiřího Nekvasila tady a teď

"Pokud chce někdo zanechat trvalejší stopu, ať si nevybírá divadlo."

Už ani nevím jestli se smát, nebo brečet. Hlavně, že se Kafková nechává fotit jako páv a přitom by měla raději raději zabojovat. Ach ti herci z činohry. Prodejné to korouhvičky.

(odkaz)? | 1. 6. 2017, 20:00

Jo jo, ta zásadní a zcela fatální chyba p. Nekvasila - neprodloužení smlouvy
panu Jindrovi, úroveň opery jde od té doby kvapem dolů a dolů, až do hrobu
temného a hlubokého. A co včíl?? Pane N? Co s tym budeme robit?
Všem je to jedno, co jsou za to zodpovědni, není to jedno divákům /některým/ a
nejen operním, bo v jiných souborech je situace obdobná. Ach jo, achich achich.
Už ani nevidím světlo na konci tunelu.

(odkaz)Pavel | 31. 5. 2017, 15:23

Rozhodl jsem se sem už nepsat,je to marné,ale alespoň glosu si neodpustím.Kdo pochopí,pochopí : "zbývá pouze tiše závidět, z povzdálí sledovat a zavzpomínat" (viďte pane Nekvasile,sledujete to také?Některé chyby jsou nevratné že...?)

(odkaz)Jana K. | 24. 5. 2017, 19:22

Propousteni zdaleka nekonci. A to nejen v opere!!!

Zobrazen 21. až 40. příspěvek z 6864