Diskuze na téma Národní divadlo moravskoslezké

Pravidla pro psaní příspěvků do diskuzí na OstravaBlog.cz

1. Diskuze slouží k vyjádření názoru k tématu a obsahu článku.
2. Vítáme věcné příspěvky, které přináší nové a další informace, vlastní pohled nebo zkušenost.
3. Diskuze neslouží k napadání a osočování autora článku, redakce OstravaBlogu a dalších diskutujících. Stejně tak neslouží pro vkládání urážlivých, xenofobních a reklamních příspěvků.
4. V diskuzi můžete vyjádřit svůj názor, nikdo Vám však na něj – a autor článku a redakce OstravaBlog.cz obzvláště – není povinen odpovídat nebo Vám cokoli vysvětlovat.
5. Pište, prosím, s diakritikou a snažte se alespoň částečně dodržovat ustálený český pravopis.
6. OstravaBlog.cz je soukromé médium a záleží na jeho vydavateli, zda vůbec a za jakých podmínek umožňuje pod články diskutovat.
Odesláním svého příspěvku souhlasíte s těmito pravidly – pokud s nimi nesouhlasíte, svůj příspěvek, prosím, neodesílejte. Při nedodržení těchto pravidel může být Váš příspěvek částečně, nebo zcela vymazán.

Tato diskuze není redakčním obsahem. Příspěvky v diskuzi vyjadřují názory čtenářů. Redakce OstravaBlog.cz nenese za zde zveřejněné příspěvky žádnou odpovědnost.




(odkaz)Jana K. | 10. 11. 2017, 19:28

Otello

Uf, dnesni reprizu asi nedam (neodsedim do konce)... Kam se ta ostravska opera propadla?

(odkaz)Jana K. | 10. 11. 2017, 11:44

Víte co mě štve nejvíce, milý Otazníku? Že se ZASE JEDNÁ o takový ten upachtěný ostravský přístup ve stylu: lepím, lepíš, lepíme. My neuvažujeme o koncertní hale 21. století, my zase uvažujeme o jejím přilepení ke stávajícímu objektu - DKMO, a. s. Já už bych se opravdu přimlouvala aby ti fušeři na Prokešově náměstí skončili. Podívejte se na tu ARCHITEKTONICKOU PRASÁRNU, která vznikla kolem kdysi kouzelně vzdušného a majestátně působícího Paláce kultury a sportu ve Vítkovicích, nebo další ARCHITEKTONICKOU PRASÁRNU jménem Divadlo Antonína Dvořáka (v podstatě maloměstské divadélko, které bylo přežité už na konci čtyřicátých let dvacátého století), nebo a nebo a nebo... Těch nebo by bylo tolik, ale tohle vlákno je o NDM. A co se JFO týče, souhlasím. Zásluhou kreténů kolem Kajnara je Trojhalí, které je úplně na hov.o, soukromé šrotiště (DOV) ve kterém je tzv. kongresové centrum Gong, které stejně dříve nebo později spadne spadne městu... A nezapomeňte, že Kajanr svého času říkal, že JFO musí hrát Kotíkovy skladby, protože JFO nikdy nemůže konkurovat filharmonikům z Berlína či Vídně, jedině nová hudba je ta, čím se může JFO prosadit... A hádejte kdo mu to nakukával? Spisarová! Ne, já už se o tom nechci bavit. Já bych asi musela vzít klacek a všechny ty Babky, Kajnary, Madeje, Pražáky, Macury hnát sviňským krokem.

P.S. Peníze na koncertní halu "šetřil" i Hališka. Dokonce vznikala jakási sbírka či co, jménem Liška Bystrouška. Výsledek? Nula! Nebo vlastně ne, JFO se přestěhovala z chátrající budovy na Slezské Ostravě do DKMO, a. s. a VYŘAZENÉ VARHANY Z PRAŽSKÉHO PALÁCE KULTURY (Kongresové centrum Praha) se instal. do oken Společenského sálu DKMO, a. s. Raději už mlčím... Snad jen, pane řediteli Žemlo! JFO je placena z daní a nevidím jediný důvod, proč novoroční koncert 1. ledna opět probíhá v nějaké německé či jiní řiti.. Vy si může podat ruku s Nekvasilem, který je schopen uvádět na státní svátek i Donaha a 1. leden ignoruje několik let...
Víte milý Otazníku, tohle jsou zdánlivé "drobnosti", které ovšem když shrnete tak vznikne jakási prapodivná mozaika, která dělá z Ostravy naprostý buranov, město druhé až třetí kategorie.

(odkaz)? | 10. 11. 2017, 9:53

Též mě vždycky štvalo, že člověk bez auta se nemá jak dostat z představení
na Hukvaldech - takový opovržlivý přístup k těmto lidem.
Paní Jano K. - včera v MF zpráva, že Ostrava bude šetřit peníze na novou
koncertní síň - kterou přistaví k Domu kultury města Ostravy' - nějaký nový
nápad. Nevím ale jestli to má nějaký význam - když jsem četla program
Janáčkovy filharmonie na několik měsíců dopředu - co to jako je? Hodně
koncertů v Gongu - jiné jako pro školy - divné. To chtějí provozovat v nové
koncertní síni a pro koho?

(odkaz)Jana K. | 9. 11. 2017, 22:34

Já jsme platila 100,- Kč a v oboře je celá řada omezení. Církevní restituce jsou dalším podvodem na těžce zkoušených občanech ČR. A když se bavíme o katolické církvi, Hukvaldy spadají pod Ostravsko-opavské biskupství se sídlem v Ostravě... Ano, je to to biskupství, které si neumí více než 20 zkultivovat okolí svého sídla, je to to biskupství, které málem nechalo spadnou nejstarší svatostánek v Ostravě - Kostel sv. Václava (nebýt dvou dam a magistrátu, tak nevím nevím), je to to biskupství, které neumělo prosadit kultivaci veřejného prostoru v bezprostředním okolí katedrály, je to to biskupství, které si ještě nechalo opravit katedrálu z daní občanů ČR. Já jen aby to nedopadlo jako ve Švýcarsku. Les? Houby? Maliny? Procházky? Tak na to zapomeňte!!! Vše soukromé - vstup zakázán. Obora má atmosféru, ale na pořádání festivalu se nehodí, stejně jako hrad není místem pro festival. Já jsem ta jsem tam navštívila devět ročníků MHF Janáčkovy Hukvaldy a vím své.

(odkaz)Anwen | 9. 11. 2017, 22:06

Re Hukvaldy

Kde jste přišla na to, že v oboře je zpoplatněný vstup? Proč vám příjde nehorázné vrátit pozemky a nemovitosti církvi, která je vlastnila nepřetržitě od poloviny 16. století?
Opravdu při procházce obourou se stoletými stromy nebo hradem s krásnými vyhlídkami do okolí a jádrem z poloviny 13. století necítíte tu atmosféru?

(odkaz)Jana K. | 9. 11. 2017, 18:12

Možná že existuje nějaká dotační kapitola z nějakého operačního programu, která financuje pobyt tanečníku v Ostravě.... Vtip? V EU je možné všechno!!!

(odkaz)Jana K. | 9. 11. 2017, 18:07

Důvod(y) vidím jinde:
- Jedná se o absolventy průměrných, mnohdy i no name škol, kterým lze nakukat cokoliv a deformovat je k obrazu svému. (Bez kvalitní školy to v baletu, zejména v tom klasickém, rozhodně NEJDE. Konec konců kukněte se na dokument o Olze Borisové, ve kterém její studenti přiznávají, že když je vzala do parády paní Olga, tak to bylo jiné kafe, ne nadarmo absolventi paní Borisové získávají angažmá ve velmi dobrých souborech)
- Nebo, což souvisí s prvním důvodem, jde se hlavně po nízkém věku, vizuálu a po otrocké poslušnosti. (V Itálii či ve Španělsku je mezi mládeži až 40% nezaměstnanost, takže tito mladí lidé dají za vděk i Ostravě, která je ovšem po roce vyždímá až dřeň a odhodí jako použitý papírový kapesník. Tanečník v ČR nemá žádný statut, v podstatě je to onuce, bez záchranné sociální sítě a tanečníci z Itálie, Španělska či Japonska válčí s angličtinou, českou legislativou - pracovně právními vztahy, jsou sami - single, bez závazků, bez rodin, bez zastání...)

Ze tříd PANÍ umělkyně a PANÍ pedagožky Hany Vláčilové, PANA umělce a PANA pedagoga Slavického či PANÍ umělkyně a PANÍ pedagožky Olgy Borisové zajisté vycházejí dobří absolventi, ale ti když uslyší Ostrava a NDM, tak si vám začnou ťukat na čelo a V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ do ostravského angažmá nechtějí vstoupit. Důvody?
1. absolutně neprestižní soubor
2. mizerná a nesystematická dramaturgie a četnost, resp. nečetnost hraní
3. výjezdy na bodě nula
4. peníze
5. sociální zabezpečení

(odkaz)Ferdinand, starý clown | 9. 11. 2017, 14:50

Otázky, které nemám komu položit

Docela by mě zajímalo, proč NDM angažuje takové množství začínajících tanečníků z ciziny.

- Buď z našich konzervatoří nevychází tanečníci použitelní pro sólovou kariéru
- Nebo chce být balet NDM "světový" - alespoň podle jmen v programu, která se často ani nedají vyslovit
- Nebo proto, že mladí z ciziny si tady odbudou své první role a mohou si je zapsat do životopisu a NDM z toho má nějaký finanční přínos
- Nebo je důvod úplně jiný...

(odkaz)Jana K. | 9. 11. 2017, 11:29

Hodina pravdy?

Jo a všimněte si, že NDM má další fenomén, ne nepodobný hlubokému socíku:

Jeden ze souborů nese název opereta / muzikál, ale vy někdo vidíte v Ostravě operetu?

Jeden ze souboru nese název balet, ale vy někdo vidíte v Ostravě balet?

Já jediné co vidím - smutno a zmar. A po včerejším shlédnutí Ostravaka Ostravskeho (celý film je aktuálně zavěšený na You Tube) i stud. Ne ani tak za ty otřesné herecké výkony (jediná Jitka Smutná do dala), ale především za to, že Ostrava taková přesně je... A my tady řešíme balet a operu. Až se v duchu směji.

(odkaz)Jana K. | 9. 11. 2017, 11:21

Hodina pravdy?

Člověka jen mrzí, že ty "děcka", které v tom našem baletu působí už ani netuší, co je to kultivovaný pohyb. Ale tak je v ČR se vším... Skutečné špičky (Slavický, Vláčilová, Harapes ad.) stojí, nebo jsou odstaveny/i, a v Ostravě je to přehlídka NÝMANDOVA. Ing. Dřímalová nikdy neodtančila ani jednu malou roli ve sboru, nemá za sebou ani jednu choreografii, Chojnacká si hraje na nějakou bývalou polskou primabalerínu, ale při pohledu na ni je člověku spíše nevolno. Stačí pozorovat jak se chová, jak vypadá (extrémně vysoká a silná), jaké má nekultivované pohyby (jako bývalá baletka nemá správné držení těla), nebo Nataša Novotná , která se vždy umně přilepila na někoho významného (Kylián), vše uměla a umí okecávat, ale ve skutečnosti neumí nic. Z klasického repertoáru odtančila jednu roli od které rychle utekla, protože ihned po skončení konzervatoře zjistila, že na klasiku nemá. A proč není Louskáček? Rozhodnutím strany, doktor (pokus o vtip) aneb rozhodnutím Ing. Dřímalové odstraněn. Ono když někdo rozhodí celou choreografii, vypustí nejobtížnější prvky a primabaleríně přidělí podřadného tanečníka z jakési řitě v Itálii či Španělsku a následně tu primabalerínu začne pomlouvat, že po 11 odtančených Louskáčcích v Maďarsku, na toho Louskáčka nestačí... Ale tu hlavní roli(e) nemusí tančit pouze primabalerína, že?! Ale kdo vám za ty otřesné ostravské peníze a minimální prestiž ostravského baletu ty hlavní role bude ochoten odtančit ? Vápeniková, Sakurado, Rei - ha, ha, ha. Márová? Jednou, dvakrát, ale sama přiznává, že jeviště v Ostravě je tak malé, že má z něho až strach.

A víte kde je nejvíce zakopaný pes? V lidech na Prokešově náměstí. Všichni ti Pražáci, Macurové a spol. jsou lidé, kteří sice vystupují jako mistři světa, ale když dojde na věc ničemu nerozumí a jejich zájmy jsou scvrknuté na materiálno - čím jezdí, kam pojdeou na dovolenou, co si zase kupí (koupí). Jo jo, takový ten normalizační cynismus. Hnusákov.

(odkaz)Evelína | 9. 11. 2017, 8:45

Balet

Bože co se to stalo s baletem?máme vůbec ještě v Ostravě balet nebo jen pohybovou skupinu ve stylu aerobik?Kde je klasika,krása pohybu....proč není dána možnost primabarelině která je pomalu tlačena k odchodu.Proč na vánoce nebude Louskáček?Proč je baletní soubor roztříštěn a plný cizinců ,nemáme naši konzervatoř?smutek nic víc necítím☹

(odkaz)Jana K. | 8. 11. 2017, 22:18

Jana Šrejma Kačírková je mezzosopranistka?

Houslista Šporcl vydává nové album a míří na turné

S/ZPRÁVY
Redakce Seznam , ČTK

(odkaz)Jana K. | 8. 11. 2017, 11:37

To co se předvádí v českých baletních souborech nelze považovat ani za pohybové divadlo, natož snad za balet. Balet v ČR neexistuje!!!

(odkaz)Starý klaun Ferdinand | 8. 11. 2017, 8:42

To Jana.K:

A myslejí si osobo, že v baletu je to jinak?
Chvíli hledání na netu a záhy vidíte vztahy jak na dlani. Cena/popularita v médiích znamená jen to, že příslušný umělec má společné vhodné známé s rozhodujícími a není totální neumětel.
U "průměrňákových" bývá pak za ceny vlastně šikanován s tím, že je to "zásluha celého kolektivu" (včetně paní, která na sále leští podlahu).
Ovšem pokud s něco nepovede, za prohru si může sám.

(odkaz)Jana K. | 8. 11. 2017, 0:17

Chudák Leoš Janáček! nemůže někdo zajistit, aby jeho jméno nebylo zneužíváno k prasárnám?

Nejdříve pochybný super velký spojený festival a teď opět causa letiště, kterému ujel na všech frontách vlak...

www.zdopravy.cz

Ostrava - Amstrdam nebude. Kraj má nový sen o dotované lince do Vídně.
14. 10. 2017
Jan Sůra

(odkaz)Jana K. | 7. 11. 2017, 23:36

Libušky :-/

Tak aby bylo jasno:

Divadelní noviny = Herman + Šaldová
Jednota hudebního divadla = Herman + Šaldová (byť členové jsou mj. i Jiří Nekvasil, nebo M. Tarant, který už dávno nepůsobí v Olomouci . tak si to tam opravte)
Festival hudebního divadla OPERA 2017= Herman + Šaldová

A ti tzv. kritici? Paní dr. Havlíková? Ta sice umí psát, rozumí režijní práci, ale čemu ABSOLUTNĚ NEROZUMÍ je operní hlas. V tom je vedle jak ta jedle a proto by měla opustit i Thálii (Jana Kačírková budiž odstrašujícím příkladem). Jinak dr. Havlíková je z Liberce, takže proto asi 4x po sobě vítězí Liberec.

Všechny tyhle přehlídky a ceny pouze maskují současnou českou chudobu, otřesný stav našich operních scén, které melou z podstaty a mnohdy jsou drženy proto, že nikdo nedovolí říct na hlas, že za nic nestojí.

A pan dr. Herman je obdoba ing. Toplolánka. Zasvěcení vědí a nezasvěceným doporučuji k vyhledání causy Státní opery Praha a jejího začlení do svazku ND.

(odkaz)Jana K. | 7. 11. 2017, 22:56

Ano, byla jsem. A až na Brno jsem navštívila i další hostující soubory. (Osobně se domnívám, že tento festival, prezentující tzv. regionální soubory, není moc prospěšný . Spíše naopak. Jejich režie vznikají tzv. na klíč, na daný, povětšinou mnohem menší prostor než jsou jeviště historické budovy ND či Stavovského divadla. Nehledě na to, že obě divadla mají špatnou akustiku, mnozí pěvci na ně nejsou zvyklí, nemají možnost "hlasové zkoušky", nevědí jak pracovat s dynamikou atd. apod. Tyhle skutečnosti + všeobecný nedostatek financí mnohé tzv. regionální soubory spíše poškodí. Jako příklad uveďme La Wally v historické budově ND na které si pěvecky vylámala "zuby" i zkušená a v ND zabydlená Eva Urbanová, nehledě na výpravou která tam s tím polystyrenem-lavinou působila jako když přijedou chudí příbuzní, nebo aktuální Hamlet, ve kterém hlavní představitel sice vypadá úžasně, ale zpívat on neumí. A to já v opeře považuji za nejpodstatnější!!!)

(odkaz)Clown Ferdinand | 7. 11. 2017, 21:53

Princ dánský v Praze

Viděl jsem zmiňovaného Hamleta a ten má kupodivu i nějakou režii.
V Praze jsem pochopitelně nebyl, Sudety jsou pro mě mnohem zajímavější místo, takže o konkrétním představení mohu něco soudit jen z doslechu.
Tedy lépe nesoudit.

Spíš mě zajímá, jestli zdejší ostří kritici na tom Hamletovi v Praze byli.
Jestli mají porovnání (jak píše Dušan) s ostatní produkcí.
Nebo štěkají jen tak, ze zvyku, aby nevyšli ze cviku.

(odkaz)Dušan | 7. 11. 2017, 20:17

Nad sdělením o ocenění Hamleta ze strany diváků lze kroutit hlavou. Co to byli za diváci? Za relevantní bych bral, kdyby to byli diváci, kteří viděli všechna představení. Ale také to mohli být diváci, kteří se zúčastnili pouze tohoto večera a patrně někam vhodili nějaké hlasovací lístky, či něco na ten způsob a asi jich bylo nejvíce. Možná by to chtělo upřesnit pravidla hodnocení, než se vedení NDM začne opět pýřit.

(odkaz)Jana K. | 7. 11. 2017, 14:07

Hamlet ve Stavovském divadle

Takže Hamlet dostal ocenění pražských diváků, resp. diváků festivalu, který pořádá Šaldová s Hermanem? Jaký z toho lze vyvodit závěr(y)?

1. Jedná se o podvod, což bych se vůbec nedivila (na stejném principu funguje Thálie, která se v posledních pěti a až deseti letech naprosto zdiskreditovala).
2. Pražský divák je naprosto zdegenerovaný, nemající žádný přehled a ještě trpí hluchotou.
3. Pražský divák zásluhou Hroncové, Kofroně a Buriana prochází takovým peklem, že i produkce z Ostravy obsazená více něž průměrnými pěvci může nadchnout.

Osobně se nejvíce přiklání k variantě 1. a 3. a pro budoucího, nového ministra kultury: odvolejte to vedení ND. Včera bylo pozdě. A klidně si tam vezměte Jiřího Nekvasila. Ostrava vám ho ráda zabalí do estetického balíčku s červenou mašlí!!!

Zobrazen 21. až 40. příspěvek z 7067