Diskuze na téma Výstavba a architektura v Ostravě – co se chystá, co se staví a co už stojí

Pravidla pro psaní příspěvků do diskuzí na OstravaBlog.cz

1. Diskuze slouží k vyjádření názoru k tématu a obsahu článku.
2. Vítáme věcné příspěvky, které přináší nové a další informace, vlastní pohled nebo zkušenost.
3. Diskuze neslouží k napadání a osočování autora článku, redakce OstravaBlogu a dalších diskutujících. Stejně tak neslouží pro vkládání urážlivých, xenofobních a reklamních příspěvků.
4. V diskuzi můžete vyjádřit svůj názor, nikdo Vám však na něj – a autor článku a redakce OstravaBlog.cz obzvláště – není povinen odpovídat nebo Vám cokoli vysvětlovat.
5. Pište, prosím, s diakritikou a snažte se alespoň částečně dodržovat ustálený český pravopis.
6. OstravaBlog.cz je soukromé médium a záleží na jeho vydavateli, zda vůbec a za jakých podmínek umožňuje pod články diskutovat.
Odesláním svého příspěvku souhlasíte s těmito pravidly – pokud s nimi nesouhlasíte, svůj příspěvek, prosím, neodesílejte. Při nedodržení těchto pravidel může být Váš příspěvek částečně, nebo zcela vymazán.

Tato diskuze není redakčním obsahem. Příspěvky v diskuzi vyjadřují názory čtenářů. Redakce OstravaBlog.cz nenese za zde zveřejněné příspěvky žádnou odpovědnost.




(odkaz)jarnemec | 15. 1. 2011, 20:48

to chachar:

O tom, že lávka neřeší napojení dále k historickému centru se diskutovalo v r. 2007 zde: http://ostravablog.cz/zpravy/jak-bude-vypadat-lavka-na-nove-karoline-podivejte-se/diskuze/ vč. nedostatku jakéhokoliv napojení cyklostezsky atd.

(odkaz)chachar | 15. 1. 2011, 13:14

jarnemec

jj, jen jsem chtěl zdůraznit, že místo moderní čtvrti, na kterou se budou jezdit dívat lidé z celého světa (nějak tak to blábolil Ženatý), se tu realizuje něco, co patří tak maximálně na tu periférii, včetně té lávky.

Co mě ale zaráží víc je skutečnost, že ta lávka toho moc neřeší a už vůbec ne třeba zlepšení dostupnosti nádraží Střed a jeho provázání z centrem a MHD.

(odkaz)aggu | 15. 1. 2011, 11:55

Poly: v čem spočívá "průměrnost" města? ;) já bych to tak nebral, spíš to pramení z naštvanosti, která se nemůže nijak jinak ventilovat, když Palasům, Kajnarům, Svozilům a dalším nemůžete za to, co provádí v Ostravě ani po staročesku zformovat obličej.
To co se děje v Ostravě platí v celé střední Evropě. Jsme pralesní region a ještě nějaký čas to bude trvat ;)
Snad se seženou peníze na industriální břeh Ostravice. Raději budu mít v Ostravě zrekonstruovaný industriál, vítkovické kolonie....
Koolhaas nebo Hadid můžou být všude ;)

(odkaz)jarnemec | 15. 1. 2011, 11:50

ps to chachar:

Chodov - jasně. Jde o citaci z článku v MS Deníku. Chtěl jsem tím jednak upozornit na nedalekou lávku, viz odkaz níže, jednak na to, že již od začátku bylo jasné, jak to dopadne.

(odkaz)chachar | 15. 1. 2011, 11:33

Poly

a kdo s tím má něco podniknout, když Ka..ar a spol. jede v téhle kašparovině od počátku. Mnohým bylo už před léty jasné, jak to dopadne. Mě už v Ostravě nic nepřekvapí, ale jedno je jisté - nikdy není tak špatně, aby nemohlo být hůř. Ještě spadnou Jatka, Ostravica a Palace a bude hotovo. Prožíváme opravdu vyjímečnou dobu.....

Jarnemec - Chodov - jenže na tom Chodově to je ú.p. - čili úplná periferie Prahy, tady to je centrum.

(odkaz)Poly | 15. 1. 2011, 11:11

Ač to říkám nerad, tak Ostrava bude vždy jen průměrná, nikdy zde nemůže vzniknout nic pořádného. Nejhorší je, že město s takovými developery nemůže nic dělat, resp. asi nechtějí, vždy podepíší velmi nevýhodné smlouvy pro město a samotné občany, jako by jim jen stačil ústní příslib. Tady jednoznačně MD mystifikovalo hned od začátku, OC od Koolhaase, lávka od Jiřičné apod.

Taky MD těsně před soutěží kupuje dvojhalí, i díky tomu vyhrává, pak ho prodá městu. To jsou podvody jak .... .

Proč s tím nikdo nic nepodnikne?

(odkaz)jarnemec | 15. 1. 2011, 11:11

ještě jedno připomenutí:

"Podařilo se nám koupit staré dvojhalí na Karolině, což by nám mohlo pomoci zvítězit v developerské soutěži [...] Každopádně si myslíme, že je tento objekt dominantou celého území, zračí se v něm historie města a z toho bude vycházet i celé naše řešení daného prostoru," řekl Kočí z MD, "která v České republice stavěla např. areály [...] pražské centrum Chodov." 20. 4. 2006, Moravskoslezský deník http://www.nova-karolina.cz/cz/napsali/1.asp

(odkaz)jarnemec | 15. 1. 2011, 10:59

Jedna lež vedle druhé!!!

"... ve městě by se jistě našlo místo i pro další dva modely lávek, jejichž návrhy Jiřičná ukázala. [...] Cenu lávky odhadují experti na sedmdesát milionů korun. [...] První etapa Karoliny má být hotova nejpozději v květnu 2010. Zahrne obchodnězábavní centrum, administrativní zónu se čtyřmi budovami a také obytné budovy přibližně se dvěma stovkami bytů. Zrekonstruovány a upraveny budou také dvě památkově chráněné průmyslové budovy z přelomu 19. a 20. století [...] projekt obchodního centra Karoliny pocházejícího z ateliéru OMA nizozemského světově uznávaného architekta Reema Koolhaase. [...] Celá Karolina má být postupně po čtyřech etapách hotova v roce 2016. Do výstavby nového městského centra chtějí developeři investovat zhruba dvanáct miliard korun. Jen miliardu bude stát vytvoření infrastruktury pod prázdnými pozemky." Lidové noviny, 4. 8. 2007 / http://www.nova-karolina.cz/cz/napsali/19.asp

infrastrukturu dělá město, dvojhalí dělá město... za naše peníze... dvojhalí bez architektonické soutěže...

(odkaz)jarnemec | 15. 1. 2011, 10:39

Chodov, lávka z r. 1995

http://en.structurae.de/files/photos/2831/passerelle_de_chodov_dscn7938.jpg
http://www.drevenymost.cz/detail.php?folder=reference&foto=chodov
Něco mi to připomíná.

Každopádně zvítězilo technokratické myšlení, které nás již několik desetiletí přesvědčuje, že průměrnost je nejvýší meta, kterou člověk může dosáhnout. Bohužel v Ostravě nedosahujeme ani průměrnosti :-(

(odkaz)jarnemec | 15. 1. 2011, 10:28

"Podle architektky nemají české firmy zkušenosti s takovými projekty, proto započítaly do ceny i rizika. "Když jsem v 90. letech navrhla oranžérii pro Prahu, výběrového řízení se zúčastnilo 24 firem a ocenily ji na 120 milionů korun. Německá firma ji nakonec postavila za 50 milionů, což byl náš původní odhad."
Zdroj: http://ostrava.idnes.cz/jiricna-mohla-ostravu-vysperkovat-lavkou-misto-klenotu-bude-obycejny-most-1b9-/ostrava-zpravy.asp?c=A110114_1515003_ostrava-zpravy_jog

(odkaz)forhend | 15. 1. 2011, 10:27

200 mil. za lafku ja???

Tu si něgdo robi srandu?!!! Asi ni...:-(((

(odkaz)Slezan | 15. 1. 2011, 10:16

Změny v projektu Nová Kisňolina

Vážení, a toto zde jako někoho překvapuje? To tedy musí být opravdu VELKÝ optimista. Snad každému přeci muselo být po nerespektování původní urbanistické studie, nelegálních čachrech s územím plánem, vyhlášení podivné "developerské" soutěže (přičemž tento termín nezná ani samotný právní řád ČR), netransparentním rozhodování "hodnotitelů" (přičemž sami tito "hodnotitelé" by byli tématem na samostatnou diskuzi), prakticky neodůvodněném (politicky prolobbovaném) kvapném schválení (ničím nepodložené) "malůvky" Multi Veste jakožto vítěze, podepsáním pro město ABSOLUTNĚ NEVÝHODNÉ smlouvy s ním a jako třešnička na dortu nedávné schválení mrvododatku o prodloužení termínu dokončení prací, kterýmžto se ze smlouvy předchozí stává prakticky pouhý cár papíru jasné, kam celá záležitost směřuje.

Každý, kdo má oči a jel či šel kolem oné vychvalované Nové Kisňoliny (jinak už tomuto proklatému území od jistého data neřeknu) nejpozději od doby, co byla postavena kostra budovy toho Šopingu, co se staví (jakožto JEDINÁ budova na daném území) se mohl jasně pokochat pohledem na onu architekturu světového formátu údajného Rema Koolhase, který však -sic!- o tom, že by se měl na podobné hrůze podílet sám neví či raději nechce vědět Podobné pocity asi v současnosti zažívá i p. arch. Jiřičiná, a i přestože jsem ani její původní návrh nepovažoval za žádnou díru do světa, tak ten současný musím označit za skutečný HUMUS (jeho přirovnání k lidskému pozadí opravdu nemá daleko k pravdě).

Zlatým hřebem je pak to, že žádná z realizovaných ani plánovaných staveb ABSOLUTNĚ NEKORESPONDUJE s "malůvkou", s níž vydřidušské MD vyhrálo. Nicméně upřímně, čekal někdo něco jiného? Vždyť toto je přece naprosto logickým účelem každého podnikatelského subjektu - MINIMALIZACE nákladů, MAXIMALIZACE zisku. A tzv. krize je přece výbornou záminkou pro odrbání projektu až na kost, no ni?

To ovšem nic nemění na tom, že je to ze strany tria KKŽ, tedy Kočí-Kajnar-Ženatý (alespoň že s tímto panákem se Ostravěnka, doufejmě, že už končeně definitivně, rozvedla) celé totální ŠAŠKÁRNA a VÝSMĚCH do očí všem Ostravanům s IQ vyšším než 10, na které se (a to mi nikdo nevyvrátí) někdo napakoval o hodně více, než na celé slavné pražské Open kartě. A co je ještě smutnější, pro Ostravu celá ta nečistá tragikomedie neznamená nic menšího, než projetou šanci století.

Proto kritizujme, demonstrujme, pro mne za mne třeba i defenestrujme, ale v žádném případě neočekávejme, že na Nové Kisňolině vyroste JEDINÁ stavba, jejíž vzhled by vypadal lépe, než výsledek chladnokrevného developerského kalkulu AKTIVA - PASIVA s vysokým přebytkem na straně aktiv.

(odkaz)jarnemec | 14. 1. 2011, 22:23

to aggu

Amen

(odkaz)jarnemec | 14. 1. 2011, 18:37

Karolina je promarněnou šancí, bojí se odborníci

Moderní městská čtvrť, kterou slíbila vybudovat společnost Multi Development na Nové Karolině, se měla stát pýchou Ostravy. Stále víc lidí ale netají obavy, že bude nakonec jen ostudou. http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=011&r=mfsevermorava&idc=1515011

(odkaz)aggu | 14. 1. 2011, 16:57

neverending story?

Nejenom Ostrava zápasí s demencí politiků a nenažraností developerů....
V Katowicích padlo brutalistické nádraží, výměnou za supermarket.
http://dai.ly/fIPyI9
V té souvislosti mě zaujal jeden komentář, který by měl být i našim ctěným politikům na Prokešově náměstí každý den na očích (naproti krajského úřadu je to zbytečné, protože tamní bolševici neumí číst...)

"Katowice nie są i nie będą żadną stolicą kultury, tym bardziej europejską. Nie może być nią miasto, w którym pozwala się na taki akt barbarzyństwa"

Amen.

(odkaz)Vladimír | 14. 1. 2011, 14:13

Jak symbolické!!!

Stačí porovnat pohledy na lávku podle Evy Jiřičné a podle MD. Podíváme-li se na návrh arch. Jiřičné, vidíme srdce, při pohledu na lávku, která se podle MD liší vzhledově jen pramálo - nezlobte se, ale já tam vidím obrys pr*dele, a ještě k tomu řádně stažené, že by ani bobek nevytlačila. To skutečně je vzhledově drobná odlišnost. Ale symbolika zcela ostravsky reálná!!!
A to ještě lávka podle MD bude nižší - aby potom na Místecké nebyla omezena průjezdná výška vozidel!!

(odkaz)jarnemec | 14. 1. 2011, 11:49

to Hankok:

O tam jaké ústní dohody byly nebo ne se namluvilo mnohé. Skutečnost je taková, že tam není nic, co by nutilo současného majitele Jatka opravit. Realita je taková, že Jatka spadnou a budou mít fajn parcelu.

Nemyslím si, že je to dezinformace, viz jeho "také mě napadlo". Kajnarova odpověď je na otázku novinářů během tiskovky, zda by město nechtělo chybějících cca 100 mil. přispět, aby Ostrava měla onen "šperk" (co si o lávce myslím, jsem psal v diskuzi v r. 2007, odkaz někde dole). Jeho odpověď neměla být, že na to město nemá, ale že to není především investice města. To nemá co stavět přístupové cesty do druhého patra soukromého OC. To si mělo pouze klást podmínky při prodeji těchto lukrativních pozemků, což nedělalo. A MD podporuje seč může, viz vytáhnutí trnu z paty v podobě dvojhalí apod. (To jak koupi dvojhalí MD vysvětlovalo není tak dávno, to by jste si pamatovat mohl.) To co dnes vidíme je jen opakování scénáře, který jsme zažili již mnohokrát a jestli jim to bude nadále procházet, zažijeme ho ještě znova.

(odkaz)Hankok | 14. 1. 2011, 11:43

j.ree

Je to velice smutný příběh

(odkaz)j.ree | 14. 1. 2011, 11:20

radeji tedy tady budeme mit napodobeniny, sunty. A tak to je se vsim. Hlavne ze bude extragigamarket (ktery se nevim proc stavi jako prvni), kde budou ty same obchody jako v shopping parku, ve futuru, v karoline atd... A obchodak urcite ty lidi do centra dostane.

Mili diskutujici, prominte mi za to, ale napada me jen jedine slovo - ojeb ...

(odkaz)Hankok | 14. 1. 2011, 10:53

Bauhaus

Donesla se ke mě taková informace, že kdysi v době podpisu smlouvy došlo mezi městem a Bauhausem k dohodě, že pokud město vybuduje nákladní nádraží u Bauhausu, tak ten zachrání jatka.

Slyšel někdo z Vás o tomhle?

Zobrazen 721. až 740. příspěvek z 2898