Diskuze k článku Konec „hlaváku“ v bruselském stylu?

Pravidla pro psaní příspěvků do diskuzí na OstravaBlog.cz

1. Diskuze slouží k vyjádření názoru k tématu a obsahu článku.
2. Vítáme věcné příspěvky, které přináší nové a další informace, vlastní pohled nebo zkušenost.
3. Diskuze neslouží k napadání a osočování autora článku, redakce OstravaBlogu a dalších diskutujících. Stejně tak neslouží pro vkládání urážlivých, xenofobních a reklamních příspěvků.
4. V diskuzi můžete vyjádřit svůj názor, nikdo Vám však na něj – a autor článku a redakce OstravaBlog.cz obzvláště – není povinen odpovídat nebo Vám cokoli vysvětlovat.
5. Pište, prosím, s diakritikou a snažte se alespoň částečně dodržovat ustálený český pravopis.
6. OstravaBlog.cz je soukromé médium a záleží na jeho vydavateli, zda vůbec a za jakých podmínek umožňuje pod články diskutovat.
Odesláním svého příspěvku souhlasíte s těmito pravidly – pokud s nimi nesouhlasíte, svůj příspěvek, prosím, neodesílejte. Při nedodržení těchto pravidel může být Váš příspěvek částečně, nebo zcela vymazán.

Tato diskuze není redakčním obsahem. Příspěvky v diskuzi vyjadřují názory čtenářů. Redakce OstravaBlog.cz nenese za zde zveřejněné příspěvky žádnou odpovědnost.




(odkaz)jarnemec | 16. 1. 2017, 15:34

"Vlaky Ostravou projedou až stodvacítkou! Důležitý dopravní uzel čeká velká modernizace za miliardy! :) Město bude SŽDC motivovat i k modernizaci odbavovací budovy Hlavního nádraží. Jde o důležitou bránu do města."
https://www.facebook.com/mesto.ostrava/posts/1312308902140989

http://www.szdc.cz/pro-media/tiskove-zpravy/zeleznicni-uzel-ostrava.html

ps: Když čtu "modernizace", "rekultivace" vždy si to přeložím na zničíme, znehodnotíme... bohužel...

(odkaz)jarnemec | 3. 4. 2010, 0:15

doporučuji k přečtení:

http://jan_havlena.bloguje.cz/842907-ostrava-hl-n.php

Nemám co dodat, řeším obdobné problémy, raději MHD a vlaky s kočárkem nepoužívám, nejsem masochista...

(odkaz)DAD | 30. 11. 2008, 17:04

www.PROJEKTSTUDIO.cz

Ani Vám se nelíbí. Opravdu hrozný obklad.
Škoda, proběhlo spousta diskuzí, co se dalo jsme zapracovali, na našem webu je diskuzní prostor, A NIC.
Poraďte mi jak zapojit milion nazoru do diskuze?! Opravdu netušim.
A mezi náma dá se vybírat určitě ze širšího pléna (bez ironie). Simona dělá jiné baráky to jde vidět.
"a jak je to možné? Protože jsme nejlepší." - není odkaz na to jestli jsme nejlepší, nebo nejhorší to nezhodnotí ani tento web, Vy nebo já...

(odkaz)ant | 30. 11. 2008, 11:54

re: www.PROJEKTSTUDIO.cz

"a jak je to možné? Protože jsme nejlepší."
Ano, stačí se podívat na fasádu ostravského hlavního nádraží, porovnat ji s původním stavem a hned je každému jasné, že jste nejlepší (samozřejmě za podmínky, že se dá vybírat pouze z vás a Ateliéru Simona).

(odkaz)DAD | 30. 11. 2008, 10:48

www.PROJEKTSTUDIO.cz

K prubehu diskuze bych doporučil , aby byla diskuze objektivní získat všechny názory nebo vyjádření zainteresovaných stran . A pokud se MNE nekdo na něco ptá tak at není zbabelec a podepíše se ubožák.

1. hlavák : zadání od mesta znělo tak rozsáhle ze po zapracování vsech norem vznikl nový projekt (vlakotramvaj a její poloměry otáčení, zastavování v oblouku nechtěl dopravnípodnik atd...) V současné chvíli přístřešek zůstává, watova bude propojena a muzeum s věží bude v mistě starého plotu.

2. zakazky co jsme dělali pro jiné GENERÁLNÍ PROJEKTANTY
- letiste mosnov najati firmou KANIA jako architekti
- rekonstrukce budovy F krajského uradu najati firmou HUTNÍPROJEKT
OSTRAVA jako architekti
- stadion ve vítkovicích najati firmou DHW jako architekti

a jak je to možné? Protože jsme nejlepší.

chystáme výstavu stavte se
budeme mít ve Fiducii besedu stavte se
DAD

(odkaz)jarnemec | 15. 4. 2008, 12:45

o bruselském stylu:

EXPO 58, světový fenomén půl století staré, ale stále věhlasné výstavy v Bruselu, přiblíží dnes v ostravském antikvariátu a klubu Fiducia historik Martin Strakoš. Od jara do podzimu 1958 Brusel hostil světovou výstavu EXPO, první po druhé světové válce. To se odráželo i v mottu výstavy „Bilance světa za svět lidštější“. Československý pavilon, navržený trojicí architektů Františkem Cubrem, Josefem Hrubým a Zdeňkem Pokorným, se stal jedním z nejúspěšnějších pavilonů výstavy. Na závěr byl vyhodnocen a odměněn nejvyšší cenou - Zlatou hvězdou.

Přednáška začne dnes (15. 4.) v 18 hodin.

(odkaz)uka | 28. 3. 2008, 16:09

Řekl bych, že není podstatné, kolik zakázek dostal zrovna arch. Kotek. Myslím, že není tak důležité, kdo co navrhnul, ale jak to vypadá.

Z dnešního článku v MF Dnes vyplývá, že tramvajová smyčka se zatím rušit nebude. I to je podle malá výhra, protože už se psalo, že se má odsunout dále od nádraží.
Nechápu, proč městský úřad nezveřejní přesný popis a vizualizaci toho, co se tam bude dělat. Z toho, co bylo dříve zveřejněno, vůbec není jasné, kde bude ten dům (věž) s obchody a malým muzeem C. Sitte. A kdo je, mimochodem, investor? Město?
Celá rekonstrukce přednádraží je podle nejtamnější současný ostravský projekt. Pokud našlo město peníze na přednádraží v Přívoze, proč je nemůže najít na nádraží Svinov??? Myslím, že všichni uznají, že Svinov je snad největší ostudou města vůbec a investice do úpravy přednádražního prostoru ve Svinově jsou absolutně nutné.

(odkaz)jarnemec | 28. 3. 2008, 8:00

O "hlaváku"

MF Dnes 28. 3. 2008: Hlavní nádraží čekají změny

(odkaz)Ostrava | 27. 11. 2007, 9:55

stanice nebo nádraží

Zdravím Vás, no jsem na jednu stranu rád, že se něco takhle opravuje jako Hlavní nádraží či nádraží Svinov a doufám, že to potká ještě i Vítkovice. Jen souhlasím s autorem článku k fotografiím. Ztrácí to šmrnc...eleganci a zároveň i styl... No pořád čteme a slyšíme o soutěži na Národní knihovnu od architekta Kaplického v Praze a vůbec nám nepřijde divné, že v Ostravě se staví bez architektonických soutěží. Karolina a jiné lokalit jsou na základě tzv. Developerských soutěží,ale to přece víme, že funguje tak, že se čeká kdo dá víc ....městu nebo zastupitelům?!? A pane architekte Kotku jak je možné, že jste v poledních letech měl akce jako: 1) letiště Ostrava Mošnov, 2) rekonstrukce a dostavba Krajského Úřadu, 3) Hlavní nádraží v Ostravě, 4) rekonstrukce Městského stadionu v Ostravě Vítkovicích ?

(odkaz)MiB | 24. 11. 2007, 22:42

Pretorian, aldik

No však na Pendolino se taky ve velké většině případů chodí na Svinov, Hlavák je prázdný!;-)

(odkaz)aldik | 24. 11. 2007, 21:38

Pretorian

nechci obhajovat hlavák (taky jezdím ze Svinova popřípadě z Vítkovic) ale ti nepřizpůsobivý občané (zkráceně většinou cigáni) sou rozlezlí po celé Ostravě ale je fakt že v Přívoze je jich nejvíc .. a k tomu tvému předchozímu příspěvků - však Pendolino jezdí i ze Svinova tak proč kvůli němu jezdit na hlavní nádraží

(odkaz)Pretorian | 24. 11. 2007, 19:46

Ad MiB: Jízdenku z Prahy-Libně do Prahy hl. n. si je možno koupit již v Ostravě a pokračovat ve vlaku až na hlavní nádraží, nebo jet načerno, ale to už zabíhám do detailů. Jistě to ale není ten "top" důvod.
Pravděpodobně jeden z hlavních důvodů, proč se jezdí častěji ze Svinova je skutečnost, že se tak jezdilo vždycky, tak proč ne teď (ale nejsem velký pamětník). Před několika lety bylo průchozí "plato", docházková vzdálenost byla přibližně stejná jako dnes, ale člověk šel od zastávek MHD po většinu cesty chráněn přístřešky, - a proč měnit zažité trasy...? Při cestování časno ráno si mnoho lidí rádo pospí co nejdéle a pokud je Svinov blíže k bydlišti, využijí toto nádraží (sice je to možná směšný argument, ale řada lidí to takto praktikuje). Dalším důvodem je přeplňování linek MHD ve směru do centra, například d-2 jezdí více zaplněna než d-7. Když se cestuje s batohem, není příjemné se mačkat s batohem v tramvaji 25 minut, když můžu jet volnějším spojem, který jede 12 minut na Svinov. Oblast hlavního nádraží (náměstí Svatopluka Čecha) je hojně obývána nepřízpusobivými spoluobčany, pro něž slovo krádež není cizí. Což ve směru na Svinov není v takové míře akutní.

(odkaz)MiB | 24. 11. 2007, 19:04

Pretorian

No tak pokud jsem si teda všiml, tak v Libni vystupuje pokaždé tak 20 cestujících z celého vlaku!;-)
Tohle bych teda jako důvod odjezdu ze Svinova neviděl!;-)

(odkaz)Pretorian | 24. 11. 2007, 18:47

Proč je tak využívaný Svinov?
Protože významná centra v ČR (Praha, Brno, Olomouc...) leží západně (jihozápadně) od Ostravy. Jeden příklad za všechny. Ze Svinova je to do Prahy-Libně 346 km, z ostravského hlavního nádraží je Praha-Libeň vzdálena 351 km. Tarifní pásmo ČD, a. s. je v rozmezí 301 - 350 km, tedy cesta ze Svinova do Prahy-Libně stojí za obyčejné jízdné ve 2. vozové třídě 370 Kč, kdežto z hlavního nádraží stojí 424 Kč, a to už je rozdíl.
Od nového GVD, který nabyde platnosti 9. 12. 2007 sice tarifní pásma nebudou, ale dosud toto platilo a ještě pár dnů platit bude.
Dalším důvodem jsou jízdní doby tramvají (autobusů) z jižního města - 2. největšího obvodu v ČR, tedy velká generace lidí. Z Dubiny, Výškovic, Zábřehu je jízdní doba kratší na Svinov než na hlavního nádraží. Navíc není ekonomické jet například ze Zábřehu na hlavní nádraží - jízdenka za 14 Kč, když můžu zajet na Svinov za 10 Kč. Z hlavního nádraží (pokud pojedu na Prahu, Brno, Olomouc....) musím jet opětně přes Svinov a ještě v mnohých případech zaplatím víc peněz za jízdenku za vlak.

Hlavní nádraží své opodstatnění jistě má pro občany Slezské Ostravy, oblast Fifejd, Prajzské a zejména pro tzv. "jednodenní pendolinní turisty", kteří výhradně cestující na hlavní nádraží.

(odkaz)aldik | 24. 11. 2007, 16:02

wo.ls

travelátor jsou jezdící schody nebo jezdící chodník(např. v Tescu Třebovice)

(odkaz)wo.ls | 24. 11. 2007, 15:14

pro Aldik a MiB

No jo, máte recht. To by byl po dlouhém čase obchoďák na správném místě (pokud by tam tedy byl pěkný široký koridor pro spěchající cestující s báglama, aby se nemuseli motat mezi nakupujícímí a bezbariérový přístup - výtahy či "travelátory" (máme pro "travelátor" české slovo?)).

(odkaz)aldik | 24. 11. 2007, 13:35

MiB

nějak tak bych si to představoval .. no nemuselo by to být přímo spojeno s nástupištěm ale aby to obchodní centrum mělo vchod hned kousek od nádraží

.. více na obrázku .. troško sem si pohrál na mapě :D
P.S. červené šipky sou vchody a a ta šipka s kolečkem je vchod v 1.patře s točítimy schody :-)

http://ukazto.com/img/1096836,svinov.jpg

(odkaz)MiB | 24. 11. 2007, 12:54

Postavil bych tam nějaký šílený supermarket, který by propojil v něm horní zastávky přímo s nástupištěm...aspoň je jistota, že v tom ochoďáku by fungovaly všechny dveře!;-)

(odkaz)aldik | 24. 11. 2007, 10:57

Svinov

Svinov je prostě hezčí, líp se tam dá dostat skoro ze všech částí Ostravy, akorát nwm jestli až budou opravovat ten přednádražní prostor směrem k MHD na mostech tak jestli nebudou muset znova opravit Svinov :D .. ale nwm proč jim to tak dlouho trváá .. to se nenajde žádný developer který by Svinov koupil a vybudoval tam moderní obchodní centrum s napojením na nádraží aby lidi nemuseli jít na mosty přes ten "kopec" ?? však Svinov je dost frenkventovaný takže tam by se další centrum uživilo :-)

(odkaz)MiB | 24. 11. 2007, 10:15

Přesně tak, koukněte ještě do diskuze Doprava v Ostravě a okolí...příspěvek od Pretoriana k nádraží Svinov...myslím, že to lépe vystihnout nemohl...až na některé faktické chyby!:-D

Jo a mimochodem, já jsem rád, že všichni jezdíte ze Svinova...jen tak dál!;-)

Zobrazen 1. až 20. příspěvek z 60