Diskuze k článku Konec „hlaváku“ v bruselském stylu?

Pravidla pro psaní příspěvků do diskuzí na OstravaBlog.cz

1. Diskuze slouží k vyjádření názoru k tématu a obsahu článku.
2. Vítáme věcné příspěvky, které přináší nové a další informace, vlastní pohled nebo zkušenost.
3. Diskuze neslouží k napadání a osočování autora článku, redakce OstravaBlogu a dalších diskutujících. Stejně tak neslouží pro vkládání urážlivých, xenofobních a reklamních příspěvků.
4. V diskuzi můžete vyjádřit svůj názor, nikdo Vám však na něj – a autor článku a redakce OstravaBlog.cz obzvláště – není povinen odpovídat nebo Vám cokoli vysvětlovat.
5. Pište, prosím, s diakritikou a snažte se alespoň částečně dodržovat ustálený český pravopis.
6. OstravaBlog.cz je soukromé médium a záleží na jeho vydavateli, zda vůbec a za jakých podmínek umožňuje pod články diskutovat.
Odesláním svého příspěvku souhlasíte s těmito pravidly – pokud s nimi nesouhlasíte, svůj příspěvek, prosím, neodesílejte. Při nedodržení těchto pravidel může být Váš příspěvek částečně, nebo zcela vymazán.

Tato diskuze není redakčním obsahem. Příspěvky v diskuzi vyjadřují názory čtenářů. Redakce OstravaBlog.cz nenese za zde zveřejněné příspěvky žádnou odpovědnost.




(odkaz)MiB | 24. 11. 2007, 10:15

Přesně tak, koukněte ještě do diskuze Doprava v Ostravě a okolí...příspěvek od Pretoriana k nádraží Svinov...myslím, že to lépe vystihnout nemohl...až na některé faktické chyby!:-D

Jo a mimochodem, já jsem rád, že všichni jezdíte ze Svinova...jen tak dál!;-)

(odkaz)Frantisek Dobrota | 24. 11. 2007, 10:07

David

Protoze je lepe dopravne dostupny. A to jeste vubec neznamena ze je lepsi. Tou dopravni dostupnosti nemyslim, jak je daleko od zastavky mhd, ale ze se tam pmoci mhd vubec dostanes. Stotisicova Poruba a okoli to ma proste na hlavak 3 krat dal, tak jezdi ze Svinova. A z jihu jezdi taky rekl bych minimalne polovina lidi na Svinov, protoze je tam rychleji nez na hlavaku.

(odkaz)David | 24. 11. 2007, 8:01

Tak mi teda řeknětě....

když Svinov je horší než hlavák, proč ze Svinova jezdí nejvíce lidí....? :-D

(odkaz)MiB | 23. 11. 2007, 10:22

Hlavák sice vypadá hnusně...myslím ty přivaděče na nástupiště nástupiště samotné, ale prostě je to i tak větší komfort, jak Svinov...

+ Vzdálenost od tramvaje a trolejbusu k vchodu/východu cca 40m
+ Opravená vstupní hala, prodejny jízdenek, MIC, noviny, obchody s občerstvením, pěkné WC
+ Celá hala je jednotná, není kam zabloudit
+ Nepřehlédnutelná infotabule
+ Většina vlaků zde začíná, není problém bez místenky sehnat ještě místo
- Absence bezbariérového přístupu
- Trochu nekomfortní nástupiště

...no a teď už mě víc nenapadá....;-)

(odkaz)MiB | 23. 11. 2007, 10:16

Svinov...rekonstrukce za miliony a jak jinak...NEDOMYŠLENÁ!;-)

(odkaz)Neva | 23. 11. 2007, 8:21

Ostravák

Ano, pravda.
I tak bych si ale přece jen vybrala hlavák pro blízkost východu k MHD. Ze Svinova je to bohužel do kopce a pak ještě ty schody...uf...uf..

(odkaz)Ostravák | 23. 11. 2007, 0:02

To Neva

Jenom k těm nočním tramvajím. Linka 7 jezdí v noci ve stejném intervalu jako linka 2. Obě po 60 minutách.

(odkaz)tol | 21. 11. 2007, 17:10

Není někde k dispozici víc vizualizací k té další etapě přestavby? Na stránce úřadu Mor. Ostravy je jeden jediný obrázek (ze kterého není téměř nic jasné). A na stránkách Projektstudia je jenom to, co už bylo realizováno.

(odkaz)Hody | 21. 11. 2007, 17:01

Škoda, že aspň jedna fotka není udělaná večer:-( to vyniká ten nápis z venku budovu

(odkaz)Dali | 20. 11. 2007, 16:25

tol

Naprostý souhlas. Ale vysvětli radním, kteří tramvají nejezdí (možná z osobních bezpečnostních důvodů), že je to pro nás nejdůležitější dopravní prostředek ve městě.
(zkus jim také vysvětlit, že knihovna není přežitek a budoucnost nemůže patřit individuální dopravě). :-)

(odkaz)tol | 20. 11. 2007, 16:11

neva
"Pro mě je nejdůležitější to nádraží, které je blízko MHD" - díky za tuhle větu!!! Kéž by si ji přečetl někdo na radnici. Vždyť ta plánovaná přestavba přednádraží má znamenat, že se zástavky tramvají a trolejbusů odsunou DÁLE od nádraží. Naopak, zvětšeno má být parkoviště. Architekt a radní jsou evidentně přesvědčeni, že typický pasažér si nejdřív dojede autem na nádraží, tam si nechá na celý den auto a dál jede vlakem. Pár takových lidí asi bude (ti, co jedou do Prahy)-
Ale představte si člověka, který jede do Přerova nebo do Bohumína, jak přijede autem na nádráží a tam si přesedne na vlak... Je to k smíchu. Ale podle této "filozofie" se má přestavět prostor před hlavním nádražím.
Zastávku tramvaje před nádražím přece nikdo nepotřebuje, že jo.

(odkaz)MiB | 20. 11. 2007, 16:07

František Dobrota

Párkrát jsem tady tudy šel v zimě...no a měl jsem dost co dělat, abych si nenabil...však všichni víte co... takže asi tolik k přístupu z plata na nádraží...

(odkaz)František Dobrota | 20. 11. 2007, 15:47

MiB

Jezdici pasy slibovali uz soudruzi, potom uz pred hodne lety byl opet nejaky projekt na rekonstrukci celeho toho "plata", vcetne novych jezdicich schodu, a porad se s tim nic nedeje. Nohy mi zatim slouzi, ale obzvlaste ve spatnem pocasi je ta cesta z vlaku na tramvajku utrpenim.

(odkaz)Kuba | 20. 11. 2007, 15:30

Pískové doly - Svinov 36ka -> 7 minut :-) A furt je to Zábřeh... ;-)

(odkaz)aldik | 20. 11. 2007, 15:17

Neva

nj ale záleží kde v Zábřehu bydlíš? .. mi třeba jede od Kotvy 7 a z Úmob jih 17 ..

(odkaz)MiB | 20. 11. 2007, 13:23

František Dobrota

Však ono je dobře, že se preferuje Svinov, aspoň se s tolika lidmi na tom Hlaváku pak nemusíme mačkat, že Nevo!?:-)

Svinov je opraven opravdu pěkně,ale ta návaznost na tramvaje je úděsná...a v zimě ještě o to úděsnější...pokud se tam neudělají jezdící schody, nebo ještě lépe pásy, tak to nemá jako nádraží pro občana přestupujícího na tramvaj, žádný smysl!;-)

(odkaz)Frantisek Dobrota | 20. 11. 2007, 12:21

Je mi celkem zahadou, proc ze Svinova cestuje mnohem vice lidi, kdyz ten hlavak je o tolik lepsi, ma lepsi dostupnost mhd a Svinov stoji nekde v poli :-))

Asi to bude spis tak, ze pro Ostravu je asi ten hlavak lepsi, pro Porubu kazdopadne Svinov. A pro Jih by to byly Vitkovice, kdyby odtamtud neco jezdilo.

Pro Porubaky je nesmysl jezdit na hlavak, ale z Jihu nebo z Fifejd je to tak pul na pul jestli na Svinov nebo na hlavak. Kolem toho hlavaku je bohuzel jenom Privoz a v centru mesta bydli o hodne min lidi nez na sidlistich. A rozhodne se neda rict, ze hlavak je v centru. Toz asi proto se v Ostrave preferuje Svinov.

(odkaz)Rado | 20. 11. 2007, 12:07

Rovněž i já musím vyjádřit souhlas s Nevou. Hlavní nádraží je opravdu nejsrozumitelnější a dovolím si tvrdit, že i pro návštěvníky Ostravy. Rozhodně více než Svinov. Nepopíratelným plusem hl. nádraží je návaznost na městskou dopravu. Ne žádné drkotání se jako ze Svinova. Svinov je sice opraven, ale umístěním jako by v poli. Odnikud nikam a všude daleko. Těžko říct, proč se Ostrava vzdala koncepce mít hlavní nádraží, tj. hlavní ve smyslu nejdůležitější, v blízkosti centra. Myšlenka Svinova mi nepřijde dobrá vzhledem k tomu, že už na Svinově je kumšt nastoupit do tramvaje či autobusu, co jsou tak plné. Sice je rádoby ve středu Ostravy, ale za ten přednádražní prostor se každý musí stydět. Je hezké prohlašovat, že je to brána do světa. Otázkou jakého, odpověď zná každý z nás.

(odkaz)David | 20. 11. 2007, 11:42

Svinov

Než se před Svinovem vybuduje přednádražní prostor, tak se znovu můžou pustit do opravy samotného nádraží. Běžte se tam podívat.... Vymlácená skla, rozbité sokly, spoustu papírů s nápisem mimo provoz.....

(odkaz)Neva | 20. 11. 2007, 11:32

aldik

To je sice hezké, ale ze Zábřehu směr Poruba jede jen 1 spoj, tramvaj č. 7, což je s těžkým kufrem z mostu, byť i ke krásnému nádraží, přece jen poměrně daleko.
A tak čas, zatížený případným přestupováním, ušetřím opět jen jedním spojem ze Zábřehu do Přívozu, tramvají č. 2, tedy přímou linkou blízko k hlavnímu vchodu.
Jo a taky tram. č. 2 jezdí i v noci, č. 7 už mnohem méně.
Takže - pro mne má hl. nádraží opodstatněný smysl a význam.
A taky mi připadá čisté a normální.

Zobrazen 21. až 40. příspěvek z 61