Diskuze k článku Konec „hlaváku“ v bruselském stylu?

Pravidla pro psaní příspěvků do diskuzí na OstravaBlog.cz

1. Diskuze slouží k vyjádření názoru k tématu a obsahu článku.
2. Vítáme věcné příspěvky, které přináší nové a další informace, vlastní pohled nebo zkušenost.
3. Diskuze neslouží k napadání a osočování autora článku, redakce OstravaBlogu a dalších diskutujících. Stejně tak neslouží pro vkládání urážlivých, xenofobních a reklamních příspěvků.
4. V diskuzi můžete vyjádřit svůj názor, nikdo Vám však na něj – a autor článku a redakce OstravaBlog.cz obzvláště – není povinen odpovídat nebo Vám cokoli vysvětlovat.
5. Pište, prosím, s diakritikou a snažte se alespoň částečně dodržovat ustálený český pravopis.
6. OstravaBlog.cz je soukromé médium a záleží na jeho vydavateli, zda vůbec a za jakých podmínek umožňuje pod články diskutovat.
Odesláním svého příspěvku souhlasíte s těmito pravidly – pokud s nimi nesouhlasíte, svůj příspěvek, prosím, neodesílejte. Při nedodržení těchto pravidel může být Váš příspěvek částečně, nebo zcela vymazán.

Tato diskuze není redakčním obsahem. Příspěvky v diskuzi vyjadřují názory čtenářů. Redakce OstravaBlog.cz nenese za zde zveřejněné příspěvky žádnou odpovědnost.




(odkaz)jarnemec | 16. 1. 2017, 15:34

"Vlaky Ostravou projedou až stodvacítkou! Důležitý dopravní uzel čeká velká modernizace za miliardy! :) Město bude SŽDC motivovat i k modernizaci odbavovací budovy Hlavního nádraží. Jde o důležitou bránu do města."
https://www.facebook.com/mesto.ostrava/posts/1312308902140989

http://www.szdc.cz/pro-media/tiskove-zpravy/zeleznicni-uzel-ostrava.html

ps: Když čtu "modernizace", "rekultivace" vždy si to přeložím na zničíme, znehodnotíme... bohužel...

(odkaz)jarnemec | 3. 4. 2010, 0:15

doporučuji k přečtení:

http://jan_havlena.bloguje.cz/842907-ostrava-hl-n.php

Nemám co dodat, řeším obdobné problémy, raději MHD a vlaky s kočárkem nepoužívám, nejsem masochista...

(odkaz)DAD | 30. 11. 2008, 17:04

www.PROJEKTSTUDIO.cz

Ani Vám se nelíbí. Opravdu hrozný obklad.
Škoda, proběhlo spousta diskuzí, co se dalo jsme zapracovali, na našem webu je diskuzní prostor, A NIC.
Poraďte mi jak zapojit milion nazoru do diskuze?! Opravdu netušim.
A mezi náma dá se vybírat určitě ze širšího pléna (bez ironie). Simona dělá jiné baráky to jde vidět.
"a jak je to možné? Protože jsme nejlepší." - není odkaz na to jestli jsme nejlepší, nebo nejhorší to nezhodnotí ani tento web, Vy nebo já...

(odkaz)ant | 30. 11. 2008, 11:54

re: www.PROJEKTSTUDIO.cz

"a jak je to možné? Protože jsme nejlepší."
Ano, stačí se podívat na fasádu ostravského hlavního nádraží, porovnat ji s původním stavem a hned je každému jasné, že jste nejlepší (samozřejmě za podmínky, že se dá vybírat pouze z vás a Ateliéru Simona).

(odkaz)DAD | 30. 11. 2008, 10:48

www.PROJEKTSTUDIO.cz

K prubehu diskuze bych doporučil , aby byla diskuze objektivní získat všechny názory nebo vyjádření zainteresovaných stran . A pokud se MNE nekdo na něco ptá tak at není zbabelec a podepíše se ubožák.

1. hlavák : zadání od mesta znělo tak rozsáhle ze po zapracování vsech norem vznikl nový projekt (vlakotramvaj a její poloměry otáčení, zastavování v oblouku nechtěl dopravnípodnik atd...) V současné chvíli přístřešek zůstává, watova bude propojena a muzeum s věží bude v mistě starého plotu.

2. zakazky co jsme dělali pro jiné GENERÁLNÍ PROJEKTANTY
- letiste mosnov najati firmou KANIA jako architekti
- rekonstrukce budovy F krajského uradu najati firmou HUTNÍPROJEKT
OSTRAVA jako architekti
- stadion ve vítkovicích najati firmou DHW jako architekti

a jak je to možné? Protože jsme nejlepší.

chystáme výstavu stavte se
budeme mít ve Fiducii besedu stavte se
DAD

(odkaz)jarnemec | 15. 4. 2008, 12:45

o bruselském stylu:

EXPO 58, světový fenomén půl století staré, ale stále věhlasné výstavy v Bruselu, přiblíží dnes v ostravském antikvariátu a klubu Fiducia historik Martin Strakoš. Od jara do podzimu 1958 Brusel hostil světovou výstavu EXPO, první po druhé světové válce. To se odráželo i v mottu výstavy „Bilance světa za svět lidštější“. Československý pavilon, navržený trojicí architektů Františkem Cubrem, Josefem Hrubým a Zdeňkem Pokorným, se stal jedním z nejúspěšnějších pavilonů výstavy. Na závěr byl vyhodnocen a odměněn nejvyšší cenou - Zlatou hvězdou.

Přednáška začne dnes (15. 4.) v 18 hodin.

(odkaz)uka | 28. 3. 2008, 16:09

Řekl bych, že není podstatné, kolik zakázek dostal zrovna arch. Kotek. Myslím, že není tak důležité, kdo co navrhnul, ale jak to vypadá.

Z dnešního článku v MF Dnes vyplývá, že tramvajová smyčka se zatím rušit nebude. I to je podle malá výhra, protože už se psalo, že se má odsunout dále od nádraží.
Nechápu, proč městský úřad nezveřejní přesný popis a vizualizaci toho, co se tam bude dělat. Z toho, co bylo dříve zveřejněno, vůbec není jasné, kde bude ten dům (věž) s obchody a malým muzeem C. Sitte. A kdo je, mimochodem, investor? Město?
Celá rekonstrukce přednádraží je podle nejtamnější současný ostravský projekt. Pokud našlo město peníze na přednádraží v Přívoze, proč je nemůže najít na nádraží Svinov??? Myslím, že všichni uznají, že Svinov je snad největší ostudou města vůbec a investice do úpravy přednádražního prostoru ve Svinově jsou absolutně nutné.

(odkaz)jarnemec | 28. 3. 2008, 8:00

O "hlaváku"

MF Dnes 28. 3. 2008: Hlavní nádraží čekají změny

(odkaz)Ostrava | 27. 11. 2007, 9:55

stanice nebo nádraží

Zdravím Vás, no jsem na jednu stranu rád, že se něco takhle opravuje jako Hlavní nádraží či nádraží Svinov a doufám, že to potká ještě i Vítkovice. Jen souhlasím s autorem článku k fotografiím. Ztrácí to šmrnc...eleganci a zároveň i styl... No pořád čteme a slyšíme o soutěži na Národní knihovnu od architekta Kaplického v Praze a vůbec nám nepřijde divné, že v Ostravě se staví bez architektonických soutěží. Karolina a jiné lokalit jsou na základě tzv. Developerských soutěží,ale to přece víme, že funguje tak, že se čeká kdo dá víc ....městu nebo zastupitelům?!? A pane architekte Kotku jak je možné, že jste v poledních letech měl akce jako: 1) letiště Ostrava Mošnov, 2) rekonstrukce a dostavba Krajského Úřadu, 3) Hlavní nádraží v Ostravě, 4) rekonstrukce Městského stadionu v Ostravě Vítkovicích ?

(odkaz)MiB | 24. 11. 2007, 22:42

Pretorian, aldik

No však na Pendolino se taky ve velké většině případů chodí na Svinov, Hlavák je prázdný!;-)

(odkaz)aldik | 24. 11. 2007, 21:38

Pretorian

nechci obhajovat hlavák (taky jezdím ze Svinova popřípadě z Vítkovic) ale ti nepřizpůsobivý občané (zkráceně většinou cigáni) sou rozlezlí po celé Ostravě ale je fakt že v Přívoze je jich nejvíc .. a k tomu tvému předchozímu příspěvků - však Pendolino jezdí i ze Svinova tak proč kvůli němu jezdit na hlavní nádraží

(odkaz)Pretorian | 24. 11. 2007, 19:46

Ad MiB: Jízdenku z Prahy-Libně do Prahy hl. n. si je možno koupit již v Ostravě a pokračovat ve vlaku až na hlavní nádraží, nebo jet načerno, ale to už zabíhám do detailů. Jistě to ale není ten "top" důvod.
Pravděpodobně jeden z hlavních důvodů, proč se jezdí častěji ze Svinova je skutečnost, že se tak jezdilo vždycky, tak proč ne teď (ale nejsem velký pamětník). Před několika lety bylo průchozí "plato", docházková vzdálenost byla přibližně stejná jako dnes, ale člověk šel od zastávek MHD po většinu cesty chráněn přístřešky, - a proč měnit zažité trasy...? Při cestování časno ráno si mnoho lidí rádo pospí co nejdéle a pokud je Svinov blíže k bydlišti, využijí toto nádraží (sice je to možná směšný argument, ale řada lidí to takto praktikuje). Dalším důvodem je přeplňování linek MHD ve směru do centra, například d-2 jezdí více zaplněna než d-7. Když se cestuje s batohem, není příjemné se mačkat s batohem v tramvaji 25 minut, když můžu jet volnějším spojem, který jede 12 minut na Svinov. Oblast hlavního nádraží (náměstí Svatopluka Čecha) je hojně obývána nepřízpusobivými spoluobčany, pro něž slovo krádež není cizí. Což ve směru na Svinov není v takové míře akutní.

(odkaz)MiB | 24. 11. 2007, 19:04

Pretorian

No tak pokud jsem si teda všiml, tak v Libni vystupuje pokaždé tak 20 cestujících z celého vlaku!;-)
Tohle bych teda jako důvod odjezdu ze Svinova neviděl!;-)

(odkaz)Pretorian | 24. 11. 2007, 18:47

Proč je tak využívaný Svinov?
Protože významná centra v ČR (Praha, Brno, Olomouc...) leží západně (jihozápadně) od Ostravy. Jeden příklad za všechny. Ze Svinova je to do Prahy-Libně 346 km, z ostravského hlavního nádraží je Praha-Libeň vzdálena 351 km. Tarifní pásmo ČD, a. s. je v rozmezí 301 - 350 km, tedy cesta ze Svinova do Prahy-Libně stojí za obyčejné jízdné ve 2. vozové třídě 370 Kč, kdežto z hlavního nádraží stojí 424 Kč, a to už je rozdíl.
Od nového GVD, který nabyde platnosti 9. 12. 2007 sice tarifní pásma nebudou, ale dosud toto platilo a ještě pár dnů platit bude.
Dalším důvodem jsou jízdní doby tramvají (autobusů) z jižního města - 2. největšího obvodu v ČR, tedy velká generace lidí. Z Dubiny, Výškovic, Zábřehu je jízdní doba kratší na Svinov než na hlavního nádraží. Navíc není ekonomické jet například ze Zábřehu na hlavní nádraží - jízdenka za 14 Kč, když můžu zajet na Svinov za 10 Kč. Z hlavního nádraží (pokud pojedu na Prahu, Brno, Olomouc....) musím jet opětně přes Svinov a ještě v mnohých případech zaplatím víc peněz za jízdenku za vlak.

Hlavní nádraží své opodstatnění jistě má pro občany Slezské Ostravy, oblast Fifejd, Prajzské a zejména pro tzv. "jednodenní pendolinní turisty", kteří výhradně cestující na hlavní nádraží.

(odkaz)aldik | 24. 11. 2007, 16:02

wo.ls

travelátor jsou jezdící schody nebo jezdící chodník(např. v Tescu Třebovice)

(odkaz)wo.ls | 24. 11. 2007, 15:14

pro Aldik a MiB

No jo, máte recht. To by byl po dlouhém čase obchoďák na správném místě (pokud by tam tedy byl pěkný široký koridor pro spěchající cestující s báglama, aby se nemuseli motat mezi nakupujícímí a bezbariérový přístup - výtahy či "travelátory" (máme pro "travelátor" české slovo?)).

(odkaz)aldik | 24. 11. 2007, 13:35

MiB

nějak tak bych si to představoval .. no nemuselo by to být přímo spojeno s nástupištěm ale aby to obchodní centrum mělo vchod hned kousek od nádraží

.. více na obrázku .. troško sem si pohrál na mapě :D
P.S. červené šipky sou vchody a a ta šipka s kolečkem je vchod v 1.patře s točítimy schody :-)

http://ukazto.com/img/1096836,svinov.jpg

(odkaz)MiB | 24. 11. 2007, 12:54

Postavil bych tam nějaký šílený supermarket, který by propojil v něm horní zastávky přímo s nástupištěm...aspoň je jistota, že v tom ochoďáku by fungovaly všechny dveře!;-)

(odkaz)aldik | 24. 11. 2007, 10:57

Svinov

Svinov je prostě hezčí, líp se tam dá dostat skoro ze všech částí Ostravy, akorát nwm jestli až budou opravovat ten přednádražní prostor směrem k MHD na mostech tak jestli nebudou muset znova opravit Svinov :D .. ale nwm proč jim to tak dlouho trváá .. to se nenajde žádný developer který by Svinov koupil a vybudoval tam moderní obchodní centrum s napojením na nádraží aby lidi nemuseli jít na mosty přes ten "kopec" ?? však Svinov je dost frenkventovaný takže tam by se další centrum uživilo :-)

(odkaz)MiB | 24. 11. 2007, 10:15

Přesně tak, koukněte ještě do diskuze Doprava v Ostravě a okolí...příspěvek od Pretoriana k nádraží Svinov...myslím, že to lépe vystihnout nemohl...až na některé faktické chyby!:-D

Jo a mimochodem, já jsem rád, že všichni jezdíte ze Svinova...jen tak dál!;-)

(odkaz)Frantisek Dobrota | 24. 11. 2007, 10:07

David

Protoze je lepe dopravne dostupny. A to jeste vubec neznamena ze je lepsi. Tou dopravni dostupnosti nemyslim, jak je daleko od zastavky mhd, ale ze se tam pmoci mhd vubec dostanes. Stotisicova Poruba a okoli to ma proste na hlavak 3 krat dal, tak jezdi ze Svinova. A z jihu jezdi taky rekl bych minimalne polovina lidi na Svinov, protoze je tam rychleji nez na hlavaku.

(odkaz)David | 24. 11. 2007, 8:01

Tak mi teda řeknětě....

když Svinov je horší než hlavák, proč ze Svinova jezdí nejvíce lidí....? :-D

(odkaz)MiB | 23. 11. 2007, 10:22

Hlavák sice vypadá hnusně...myslím ty přivaděče na nástupiště nástupiště samotné, ale prostě je to i tak větší komfort, jak Svinov...

+ Vzdálenost od tramvaje a trolejbusu k vchodu/východu cca 40m
+ Opravená vstupní hala, prodejny jízdenek, MIC, noviny, obchody s občerstvením, pěkné WC
+ Celá hala je jednotná, není kam zabloudit
+ Nepřehlédnutelná infotabule
+ Většina vlaků zde začíná, není problém bez místenky sehnat ještě místo
- Absence bezbariérového přístupu
- Trochu nekomfortní nástupiště

...no a teď už mě víc nenapadá....;-)

(odkaz)MiB | 23. 11. 2007, 10:16

Svinov...rekonstrukce za miliony a jak jinak...NEDOMYŠLENÁ!;-)

(odkaz)Neva | 23. 11. 2007, 8:21

Ostravák

Ano, pravda.
I tak bych si ale přece jen vybrala hlavák pro blízkost východu k MHD. Ze Svinova je to bohužel do kopce a pak ještě ty schody...uf...uf..

(odkaz)Ostravák | 23. 11. 2007, 0:02

To Neva

Jenom k těm nočním tramvajím. Linka 7 jezdí v noci ve stejném intervalu jako linka 2. Obě po 60 minutách.

(odkaz)tol | 21. 11. 2007, 17:10

Není někde k dispozici víc vizualizací k té další etapě přestavby? Na stránce úřadu Mor. Ostravy je jeden jediný obrázek (ze kterého není téměř nic jasné). A na stránkách Projektstudia je jenom to, co už bylo realizováno.

(odkaz)Hody | 21. 11. 2007, 17:01

Škoda, že aspň jedna fotka není udělaná večer:-( to vyniká ten nápis z venku budovu

(odkaz)Dali | 20. 11. 2007, 16:25

tol

Naprostý souhlas. Ale vysvětli radním, kteří tramvají nejezdí (možná z osobních bezpečnostních důvodů), že je to pro nás nejdůležitější dopravní prostředek ve městě.
(zkus jim také vysvětlit, že knihovna není přežitek a budoucnost nemůže patřit individuální dopravě). :-)

(odkaz)tol | 20. 11. 2007, 16:11

neva
"Pro mě je nejdůležitější to nádraží, které je blízko MHD" - díky za tuhle větu!!! Kéž by si ji přečetl někdo na radnici. Vždyť ta plánovaná přestavba přednádraží má znamenat, že se zástavky tramvají a trolejbusů odsunou DÁLE od nádraží. Naopak, zvětšeno má být parkoviště. Architekt a radní jsou evidentně přesvědčeni, že typický pasažér si nejdřív dojede autem na nádraží, tam si nechá na celý den auto a dál jede vlakem. Pár takových lidí asi bude (ti, co jedou do Prahy)-
Ale představte si člověka, který jede do Přerova nebo do Bohumína, jak přijede autem na nádráží a tam si přesedne na vlak... Je to k smíchu. Ale podle této "filozofie" se má přestavět prostor před hlavním nádražím.
Zastávku tramvaje před nádražím přece nikdo nepotřebuje, že jo.

(odkaz)MiB | 20. 11. 2007, 16:07

František Dobrota

Párkrát jsem tady tudy šel v zimě...no a měl jsem dost co dělat, abych si nenabil...však všichni víte co... takže asi tolik k přístupu z plata na nádraží...

(odkaz)František Dobrota | 20. 11. 2007, 15:47

MiB

Jezdici pasy slibovali uz soudruzi, potom uz pred hodne lety byl opet nejaky projekt na rekonstrukci celeho toho "plata", vcetne novych jezdicich schodu, a porad se s tim nic nedeje. Nohy mi zatim slouzi, ale obzvlaste ve spatnem pocasi je ta cesta z vlaku na tramvajku utrpenim.

(odkaz)Kuba | 20. 11. 2007, 15:30

Pískové doly - Svinov 36ka -> 7 minut :-) A furt je to Zábřeh... ;-)

(odkaz)aldik | 20. 11. 2007, 15:17

Neva

nj ale záleží kde v Zábřehu bydlíš? .. mi třeba jede od Kotvy 7 a z Úmob jih 17 ..

(odkaz)MiB | 20. 11. 2007, 13:23

František Dobrota

Však ono je dobře, že se preferuje Svinov, aspoň se s tolika lidmi na tom Hlaváku pak nemusíme mačkat, že Nevo!?:-)

Svinov je opraven opravdu pěkně,ale ta návaznost na tramvaje je úděsná...a v zimě ještě o to úděsnější...pokud se tam neudělají jezdící schody, nebo ještě lépe pásy, tak to nemá jako nádraží pro občana přestupujícího na tramvaj, žádný smysl!;-)

(odkaz)Frantisek Dobrota | 20. 11. 2007, 12:21

Je mi celkem zahadou, proc ze Svinova cestuje mnohem vice lidi, kdyz ten hlavak je o tolik lepsi, ma lepsi dostupnost mhd a Svinov stoji nekde v poli :-))

Asi to bude spis tak, ze pro Ostravu je asi ten hlavak lepsi, pro Porubu kazdopadne Svinov. A pro Jih by to byly Vitkovice, kdyby odtamtud neco jezdilo.

Pro Porubaky je nesmysl jezdit na hlavak, ale z Jihu nebo z Fifejd je to tak pul na pul jestli na Svinov nebo na hlavak. Kolem toho hlavaku je bohuzel jenom Privoz a v centru mesta bydli o hodne min lidi nez na sidlistich. A rozhodne se neda rict, ze hlavak je v centru. Toz asi proto se v Ostrave preferuje Svinov.

(odkaz)Rado | 20. 11. 2007, 12:07

Rovněž i já musím vyjádřit souhlas s Nevou. Hlavní nádraží je opravdu nejsrozumitelnější a dovolím si tvrdit, že i pro návštěvníky Ostravy. Rozhodně více než Svinov. Nepopíratelným plusem hl. nádraží je návaznost na městskou dopravu. Ne žádné drkotání se jako ze Svinova. Svinov je sice opraven, ale umístěním jako by v poli. Odnikud nikam a všude daleko. Těžko říct, proč se Ostrava vzdala koncepce mít hlavní nádraží, tj. hlavní ve smyslu nejdůležitější, v blízkosti centra. Myšlenka Svinova mi nepřijde dobrá vzhledem k tomu, že už na Svinově je kumšt nastoupit do tramvaje či autobusu, co jsou tak plné. Sice je rádoby ve středu Ostravy, ale za ten přednádražní prostor se každý musí stydět. Je hezké prohlašovat, že je to brána do světa. Otázkou jakého, odpověď zná každý z nás.

(odkaz)David | 20. 11. 2007, 11:42

Svinov

Než se před Svinovem vybuduje přednádražní prostor, tak se znovu můžou pustit do opravy samotného nádraží. Běžte se tam podívat.... Vymlácená skla, rozbité sokly, spoustu papírů s nápisem mimo provoz.....

(odkaz)Neva | 20. 11. 2007, 11:32

aldik

To je sice hezké, ale ze Zábřehu směr Poruba jede jen 1 spoj, tramvaj č. 7, což je s těžkým kufrem z mostu, byť i ke krásnému nádraží, přece jen poměrně daleko.
A tak čas, zatížený případným přestupováním, ušetřím opět jen jedním spojem ze Zábřehu do Přívozu, tramvají č. 2, tedy přímou linkou blízko k hlavnímu vchodu.
Jo a taky tram. č. 2 jezdí i v noci, č. 7 už mnohem méně.
Takže - pro mne má hl. nádraží opodstatněný smysl a význam.
A taky mi připadá čisté a normální.

(odkaz)Dali | 20. 11. 2007, 10:23

Přesně jak napsala Neva, hlavák je nejsrozumitelnější a na orientaci nejjednodužší - jak člověka vcucne vchodem (takovým trychtýřem), tak ho dovede až k vlaku (a po ceste si všechno obstará). A stejně tak při příjezdu - když na někoho čekám, nemůžu ho přehlédnot (ani mu nemusím složitě vysvětlovat, kde ho budu čekat). Dobře vymyšlené, čisté a hezké nádraží - tady architekt odvedl dobrou práci.

Narozdíl od hlaváku např. pražského, kde nikdy nevím kde jsem, na kterém etáži jsou jízdenky a na kterém tabule.

(odkaz)aldik | 20. 11. 2007, 9:53

Neva . MiB

Nádraží ve Svinově je sice už po rekonstrukci ale ten přednádražní prostor se bude rekonstruovat .. snad to tam nějak vyřeší s MHD :-)

(odkaz)Neva | 20. 11. 2007, 7:59

Jezdím vlakem málo, ale když už, tak jedu i ze Zábřehu vždy z hlavního, neboť od příjezdu tramvaje, přes nakoupení jízdenky a novin až po příchod na nástupiště mi připadá nejsrozumitelnější a nejpřístupnější.
Pro mne je důležité nádraží to, ke kterému se dostanu blízko z MHD.

(odkaz)jarnemec | 19. 11. 2007, 23:16

nádražní "brusel" z Havířova

http://pospa.own.cz/fotogalerie/index.php?str=foto6.php
http://pospa.own.cz/fotogalerie/index.php?str=foto5.php

(odkaz)jarnemec | 19. 11. 2007, 23:14

fotky hlaváku

http://johansen.bloguje.cz/img/lacina3.jpg
http://johansen.bloguje.cz/img/lacina2.jpg

(odkaz)MiB | 19. 11. 2007, 21:10

Mi se na hlaváku líbí, že vylezu a jsem hned u tramvají...na Svinově jít s báglama do toho kopce na horní zastávky...

(odkaz)Dali | 19. 11. 2007, 20:53

Služby na hlaváku jsou opravdu příšerné, drátěné lavičky v hale mi působí depresi a je spousta dalších věcí, které se mi tam nelíbí.

Viděl jsem spoustu nádraží po republice, a to naše hlavní přesto všechno pokládám za jedno z nejhezčích. To trojůhelníkové řešení +3 směry kolejí a 3 stejně vzdálené možnosti odjezdu do města mi připadalo vždycky dokonalé. Navíc je poměrně čisté. Svinov je sice hezký, ale hlavák úzulnější a jezdím z něj raději.

Na skutečně hnusná nádraží se jezdím dívat do Polska, tam je to fakt hrůza.

(odkaz)wo.ls | 19. 11. 2007, 17:45

služby na hlaváku

bylo by super kdyby tam byla malá pěkná útulná "hospůdka" s dlouhým barovým pultem, řadou barových židlí, pár pohodlných křesel a velká LCD obrazovka se zprávama nebo sportem. To by se to jinak čekalo. To nádraží na mne působí chladně i uprostřed léta, takže se čekání na cokoliv a kohokoliv snažím vyhnout. Přitom tam projdou tipuju tisíce lidí denně, tak se divím, že ty služby tam jsou tak mizerné (tedy byly cca rok nazpět, kdy jsem měla tu čest naposledy).

(odkaz)aldik | 19. 11. 2007, 17:14

MiB

nj ale Svinov je zas hezčí .. i když sem v předešlém příspěvku popsal hlavní úkony na nadraží - koupit jízdenku, noviny a sesnout do vlaku a na to nepotřebuju nádraží za XY milionů ale pořad je lepšíí Svinov nebo Vítkovice než Hlavák .. a stejně ze Zábřehu mám nejblíž ten svinov nebo vítkovice .. a nebo když už tak jedině střed .. popřípadě stodolní (až to otevřou) .. prostě hlavní nádraží v Ově nemusím .. např. kvůli našim romslým spoluobčanům v přívoze :D

(odkaz)MiB | 19. 11. 2007, 16:48

aldik

No abych řekl pravdu, tak na mé pravidelné cestě Ostrava - Praha a zpět si nedovedu představit, že bych nastupoval na Svinově...to je více méně čistá sebevražda...všude miliony tlačících se lidí, takže preferuju Hlavák jako stanici, ve které si ještě docela pohodlně sednu na své místo, vybalím si věci, které potřebuju a nemusím se rvát přes 3 vagony plné lidí...

(odkaz)aldik | 19. 11. 2007, 15:38

hlavák vs. svinov

noo nic moc ta rekonstrukce ale pořád lepší než to bylo předtím .. ale stejně když někam pojedu vlakem tak buď ze Svinova a nebo z Vítkovic (sice vítkovice sou eště horší než hlavák ale na koupení jízdenky, novin a nasednutí do vlaku to stačí) :-))
.. když někdo chce strávit volný čas ve společnosti tak ho určitě nebude trávit na nádraží ale třeba v nákupním centru nebo v baru

(odkaz)MiB | 19. 11. 2007, 14:27

wo.ls

No to se ti myslím zdá celkem správně...ale taky se mi zdá, že z té čekárny jde dobře vidět na tu obrovskou tabuli, co je hned naproti těm jezdícím schodům!;-)

(odkaz)wo.ls | 19. 11. 2007, 14:17

pro MiB

Mi se zdá, že tam v té čekárně není tabule s aktuálnímí příjezdy a odjezdy vlaků (nebo se pletu?).

(odkaz)MiB | 19. 11. 2007, 14:03

David

V 1. patře je čekárna pro všechny cestující...dokonce i s televizí...ale ještě jsem tam nikdy neviděl nikoho sedět!:-D

(odkaz)David | 19. 11. 2007, 12:05

MiB

Máš pravdu, ještě ty toalety. Ale jinak nic pro pohodlí většiny cestujích (čekárna pro cestující 1. třídy). O stravování ani nemluvím. Tam bych si ani bagetu nekoupil.

(odkaz)aus Nedbal | 19. 11. 2007, 10:41

Hlavák, je nedodělaný, architekt Kotek sám potvrdil, že je rozčarovaný z toho jak rekonstrukce dopadla. Vitráže z průčelí úplně zmizely ve skutečnosti měly být zavěšeny v hale. Bohužel dráhy měli velké oči a málo peněz. Projekt je nedodělaný, investor nakonec neměl dostatek financí a tak z hlaváku zůstal jen kočkopes, nedodělané nudné nádraží zbavené příkras.

(odkaz)MiB | 19. 11. 2007, 9:47

David

Tak oni přeci rekonstruovali i ten vnitřek,ne?
Dělaly se nové prodejní prostory a taky třeba WC + dole prodejny jízdenek, čekárna pro 1. třídu a podobně...

No ale když se podíváte na letecký pohled , tak to nádraží má nějakou koncepci, která se mi líbí...stačilo by vyměnit pár plechů a taky trochu renovovat tu úděsnou fontánu a bylo by zase na nějaký pátek vystaráno,ne?;-)

(odkaz)David | 19. 11. 2007, 8:57

Novou čelní skleněnou stěnu a nové dveře za rekonstrukci nádraží nepovažuju.

(odkaz)Barbar | 19. 11. 2007, 8:52

sedátka

Ta bílá kovová sedátka v řadě jsou úděsná...

(odkaz)Rado | 19. 11. 2007, 8:47

Nerad bych se mýlil, ale po přečtení článku, jak to má s přednádražím vypadat, se pomalu, ale jistě začíná tisknout parte pro další ostravskou stavbu. Nemohu si pomoci, ale co se týče Ostravy a zachování něčeho původního, opravdu jsem skeptik, že se najde ještě někdo, kdo udělá rekonstrukci něčeho od A po Z.

(odkaz)Kuba | 19. 11. 2007, 0:43

Podle webu živá nádraží by VŘ na Vítkovice mělo být už ukončeno ->

http://www.zivanadrazi.cz/vyberova-rizeni/

podle tiskových prohlášení byla poslední úprava webu 28. 11. 2006 a od té doby to stojí...

Zobrazeny všechny příspěvky (61)