Diskuze k článku Multifunkční hala Vítkovice Aréna, sporná stavba za 314 milionů korun

Pravidla pro psaní příspěvků do diskuzí na OstravaBlog.cz

1. Diskuze slouží k vyjádření názoru k tématu a obsahu článku.
2. Vítáme věcné příspěvky, které přináší nové a další informace, vlastní pohled nebo zkušenost.
3. Diskuze neslouží k napadání a osočování autora článku, redakce OstravaBlogu a dalších diskutujících. Stejně tak neslouží pro vkládání urážlivých, xenofobních a reklamních příspěvků.
4. V diskuzi můžete vyjádřit svůj názor, nikdo Vám však na něj – a autor článku a redakce OstravaBlog.cz obzvláště – není povinen odpovídat nebo Vám cokoli vysvětlovat.
5. Pište, prosím, s diakritikou a snažte se alespoň částečně dodržovat ustálený český pravopis.
6. OstravaBlog.cz je soukromé médium a záleží na jeho vydavateli, zda vůbec a za jakých podmínek umožňuje pod články diskutovat.
Odesláním svého příspěvku souhlasíte s těmito pravidly – pokud s nimi nesouhlasíte, svůj příspěvek, prosím, neodesílejte. Při nedodržení těchto pravidel může být Váš příspěvek částečně, nebo zcela vymazán.

Tato diskuze není redakčním obsahem. Příspěvky v diskuzi vyjadřují názory čtenářů. Redakce OstravaBlog.cz nenese za zde zveřejněné příspěvky žádnou odpovědnost.




(odkaz)Tomule | 25. 10. 2007, 16:23

...

Jde o to si zvyknout, me osobne se odpudiva nezda, a ve srovnani s lednackem - luxus

(odkaz)Radim | 7. 10. 2007, 14:14

popis stavby

V těchto dnech vyjde nové číslo časopisu architekt, ve kterém je přístavba podrobně popsána včetně odborné recenze. Doporučuji přečíst.

(odkaz)Aleš | 7. 10. 2007, 10:01

Pokud vím, tak má nahradit Ledňáček, kde se narve tak 250 lidí a vidíš prd... Halu budou zejména využívat mládežnické týmy HCV, amatérské týmy a bude se tam bruslit. Proto je kapacita dostačující. Jiné sporty se tam budou provozovat těžko. Na tyhle sporty stojí hala na Dubině.

(odkaz)Pavel | 6. 10. 2007, 18:44

Opět polovičaté a drahé řešení

Diskuse je sice pláč nad rozlitým mlékem. Ale je nutno, aby si představitelé města uvědomili, že tak nákladná zařízení mají mít patřičnou výtvarnou a funkční kulturu. Zde je příklad o neschopnosti městských představitelů dokázat za peníze města prosadit realizaci kvalitních projektů. To, jak je nová hala přilepena k impozantní ČEZ aréně, nemluvě o jejím plechovém opláštění je skutečně ostudné. Daleko lepším řešením bylo halu od ČEZ arény odsunout s podzemním propojením. Rovněž mne zaráží pouhých 700 míst pro diváky. Multifunkční hala (pro více sálových sportů) v tak atraktivní sportovní lokalitě města, která nemá sloužit jen jako tréninkový prostor pro hokejisty, by měla být aspoň pro 2000 diváků. Zase se šetřilo na nepravém místě.

(odkaz)wo.ls | 3. 10. 2007, 14:24

Jarmenec

Díky za zajímavý odkaz.

Velice se mi líbí, co také pan architekt Radim Václavík v tom článku píše:
..."Investoři velkých veřejných staveb většinou požadují objekty pro jiné uživatele, málokdy v nich bydlí a proto se příliš nevciťují do rolí těch, kdo v nich budou působit nebo pracovat. Naopak ti, co tam budou pracovat, často nemohou do podoby objektu mluvit,“.

....stejně jako ti, kteří pak na to musí každý den koukat (dodávám já)

To co pan architekt napsal mi bohužel přijde jako smutná pravda a příčina všech těch oblud, co se kolem staví.

Divím se však architeknonické kanceláři, že se od budov, které navrhli, ale které nebyly postaveny s použitím navržených materiálů, nedistancují, nebo že si
neprosadí (nechtějí nebo nemohou? ) výsledný vzhled. Podle mne jim budovy jako ta u Vítkovické haly kazí jméno.

(odkaz)jarnemec | 3. 10. 2007, 12:13

... „Pro dostavbu haly je rozhodující pohled ze směru z ulice Ruské od nového ředitelství Vítkovic. Při tomto pohledu se celá nová přístavba schová za stávající horizontální podnož haly. Hodně udělal i levný a nehodící se materiál fasády, který nakonec stavbaři použili. Původně jsme například počítali s pásovým prosklením z barevného skla,“ obhajuje přístavbu Radim Václavík. ...

http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=230&r=mfsevermorava&c=831895

(odkaz)Frantisek Dobrota | 1. 10. 2007, 13:27

Podle mne neni o smysluplnosti pristavby pochyb (i kdyz vysledky ankety tak nevypadaji). Zeptejte se treba tech nize jmenovanych hracu a treneru.
Ale nemohu souhlasit s Ursusem ("Exteriér je mi defakto ukradený") a doufam, ze podobne "skvosty" se tady uz objevovat nebudou a ze se zacne stavet podstatne kvalitneji i s ohledem na design.

Ono mozna jenom stacilo pouzit z venku nejaky podobny material jako na "velke" hale, a bylo by to v pohode. Ta pristavba neni az tak spatna, ale ten vlnity plech, to je fakt humus.

(odkaz)Ursus | 28. 9. 2007, 15:40

Objevuje se to tady několikrát, takže mi to nedá.
Cituji viz níže: "A taky nechápu, proč to nepostavili místo Ledňáčku, když ten nevyhovuje, Sbourám a postvím místo toho nové, tu chvíli by to přece vydrželi a mohli jezdit do Poruby."
Odpověď je jednoduchá. Už roky si lidi z Lednáčka stěžují na to, že nejsou pod jednou střechou s ostatními. Takhle je to mnohem lepší.
Halu budu hodnotit až uvidím interiér. Exteriér je mi defakto ukradený. Třeba jsem barbar, ale nedovedu si představit nic, co by mohlo "pasovat" k budovou ČEZ Arény.

(odkaz)wo.ls | 27. 9. 2007, 14:45

Neva

..ale no tak :)

Není přece všechno černé nebo bílé.
(a jen na okraj: tu otázku jsem četla několikrát)
...ale souhlasím, že toto nikam nevede.
Taky končím... :)

(odkaz)Neva | 27. 9. 2007, 11:53

wo.ls

Tato diskuse je už úplně zbytečná, pokud si jeden znovu nepřečte otázku ankety.

Mě by spíš zajímaly názory lidí, kteří v hale byli, jsou, budou, případně tam hodlají mít nějaké aktivity. Takhle si tu zas můžeme říkat jen své domněnky. Furt dokola.
Zeptala bych se asi např. hokejového trenéra, sportovců nebo třeba i firmy, která provádí osvětlení, ozvučení apod.
Tečka.

(odkaz)wo.ls | 27. 9. 2007, 10:49

Neva

Podle mne nová multifunkční hala po zbourání Ledňáčka smysl mít bude (tedy odpověď je "ANO"), ale ne za každou cenu - a my už víme, jaká ta cena/provedení je (tedy odpověď "NE" ).

Odpověď "NEVÍM" se mi do krámu nehodí, protože vím přesně, co chci :)

(odkaz)Neva | 27. 9. 2007, 9:27

Anketa...

To by byla anketa jen pro jednu skupinu. Navíc se ptá na funkčnost a podstatnění, ne na vzhled.
Proto máte v nabídce výraz "nevím".

(odkaz)Frantisek Dobrota | 27. 9. 2007, 8:51

anketa

Souhlasim s wo.ls, v ankete by mohla byt moznost "nova hala ma smysl, ale provedeni je bohuzel mizerne".

(odkaz)Petr | 26. 9. 2007, 23:34

Víme, kdo za tím je

Za stavbu může Zedník, alias DJ Alda, alias zde přítomný Aldík. :)

(odkaz)wo.ls | 26. 9. 2007, 20:35

k anketě o smyslu nové multifunkční haly

Byla bych volila, ale chybí mi tam volba "ano, ale..."
Nechci kliknout na ANO, protože schvaluji účel, ale ne provedení. Takže kdyby ta otázka byla položena před stavbou samotnou a bylo by zveřejněno, jak bude vypadat a kde bude stát, klikla bych na NE, protože účel tady podle mne prostředky nesvětí.

(odkaz)wo.ls | 26. 9. 2007, 19:20

Vypadá to přesně tak, jak se to jmenuje... ...jako hala. ...v tomto případě bohužel jako hala na třídění brambor.

Líbí se mi, jak to níže nazval František Dobrota - "silo".

Rozhoduji se, jak té "věci" budu říkat.
Mám oficiální název: "Vítkovické multifunkční silo".
A neoficiální: "MuHaVA" (Multifunkční hala Vítkovice Aréna) - ta "Aréna" v názvu je vážně k smíchu.

Nějaké další návrhy?

(odkaz)justin | 26. 9. 2007, 12:12

ladi - neladi

Ta ubytovna na pilirich je dobry napad, ma to dynamiku pro kterou je PKS charakteristicka, provedeni uz je horsi a hala zrovna nerespektuje PKS. Ted tam je nekolik budov pohromade a kazda vypada jinak a nenavazuji tak do celku ,ktery by takovy komplex mel mit a to je skoda.Presne tak,byl tady prostor pro vznik kvalitni architektury ,ale to firma TCHAS neumi, staci se podivat na tu obludu co postavili v Mariankach.Casem si ale zvykneme....Nevim no,asi jeste nejsme dost zrali na to abychom chteli neco pekneho kolem sebe, nebo je spise problem v tech penezich,ze nejsou od soukromeho investora ,ktery by mel jasnou predstavu o sve image ,tak jako tomu bylo pri tvorbe PKS ,kterou si VITKOVICE objednaly u Arch. Dedecka.U rekonstrukce stadionu vitkovic asi muzeme taky cekat nejakou LETNOU II.

(odkaz)Hancock | 25. 9. 2007, 10:54

Mi to zas tak strasne neprijde

(odkaz)David | 25. 9. 2007, 8:14

Díky této stavby přišel o křeslo ředitel Sarezy Ivo Mocek a primátor Kajnar řekl, že to byla na dlouho poslední investice tohoto typu - ono se to totiž realizovalo za Zednika.

(odkaz)Rdm | 24. 9. 2007, 23:48

to aldik

Když kolem toho jezdíte den co den, tak se toho nedá nevšimnout.

Můj názor na přístavbu je jednoduchý. Demolice. A ty kteří to schválili, vyrazit z magistrátu a nechat jim uhradit škodu.

Zobrazen 1. až 20. příspěvek z 33