Nová Českobratrská ptačím pohledem

Nejvýznamnější dopravní stavba v Ostravě je hotova

12. 5. 2008, 13:42 | Fotoreportáže | Dimitrios Vlasakudis, tisková zpráva, foto Werner Ullmann

Dnes ráno byla slavnostně otevřena nová část Českobratrské ulice. Stavba čítající 61 stavebních objektů stála 309 miliónů korun a byla zhotovena za 23 měsíců. Vznikla nová křižovatka, 240 metrů dlouhý most a dvě zastávky městské hromadné dopravy. Jak teď Českobratrská vypadá, uvidíte na následujících fotkách. A jak je na OstravaBlogu dobrým zvykem, fotografie to nejsou ledasjaké.

Význam právě zprovozněného úseku spočívá v tom, že se po dokončení dálnice a výstavbě jižní mostní estakády na Českobratrské ulici dostanou řidiči z dálnice do centra Ostravy po čtyřproudové komunikaci,“ prohlásil při slavnostním otevření osm set metrů dlouhého úseku Pavol Lukša, první náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje. Českobratrská ulice je jednou z nejdůležitějších dopravních tepen Ostravy. „Podíváme-li se na celkovou koncepci dopravní situace v centrální části krajské metropole, zjistíme, že tato komunikace hraje pro město zcela klíčovou roli,“ tvrdí náměstek Lukša a dodává: „Jsem rád, že nám podařilo za pouhých 23 měsíců zrealizovat velmi komplikovanou stavbu, o které se tři desítky let jen a jen mluvilo.

Komplikovanost celé stavby spočívala především v poloze komunikace a ve vyřešení majetkoprávních vztahů. Výsledkem dopravní politiky kraje byl společný projekt Moravskoslezského kraje a města Ostravy, který oba subjekty také společně financovaly. „Jestliže jsme chtěli zvýšit komfort řidičů mířících do centra krajského města, museli jsme spojit naše síly s vedením města, a to bez ohledu na politickou příslušnost zúčastněných stran,“ upřesňuje Pavol Lukša a pokračuje: „Na stavbu jsme navíc získali 182 miliónů korun z fondů Evropské unie.“ Moravskoslezský kraj tak včetně příspěvku z fondů EU investoval celkem 238 miliónů korun, město Ostrava se podílelo 71 milióny.

Hlavním objektem a nejnákladnější částí celé stavby je severní mostní estakáda. Dvě stě čtyřicet metrů dlouhý most je řešen jako dvoupruhový, zatímco zbytek rekonstruované komunikace je čtyřpruhový. „Existence rozdílu v šířce mostu a ve zbylé části komunikaci je dána faktem, že vedle severní části mostu plánujeme postavit ještě jižní mostní estakádu. Po jejím dokončení se řidiči dostanou z dálnice do centra Ostravy po čtyřpruhové komunikaci. A právě v tom spočívá význam a kouzlo dnes zprovozňovaného úseku,“ dodal Pavol Lukša, první náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje.

Fotografie k článku Nová Českobratrská ptačím pohledem

Nová křižovatka ulic Varenské, Hornopolní a Českobratrské (foceno 24. dubna 2008)

Fotografie k článku Nová Českobratrská ptačím pohledem

Pohled na nový most Českobratrské ulice směrem do centra Ostravy

Fotografie k článku Nová Českobratrská ptačím pohledem

Pohled na nový most Českobratrské ulice směrem z centra Ostravy

Fotografie k článku Nová Českobratrská ptačím pohledem Fotografie k článku Nová Českobratrská ptačím pohledem Fotografie k článku Nová Českobratrská ptačím pohledem Fotografie k článku Nová Českobratrská ptačím pohledem

Pohled na Cihelní ulici z nového mostu Českobratrské ulice

Fotografie k článku Nová Českobratrská ptačím pohledem Fotografie k článku Nová Českobratrská ptačím pohledem

Starý a nový most vedle sebe

Fotografie k článku Nová Českobratrská ptačím pohledem

Vpravo vedle nové Českobratrské vzniká kancelářská budova Nordica

Fotografie k článku Nová Českobratrská ptačím pohledem Fotografie k článku Nová Českobratrská ptačím pohledem Fotografie k článku Nová Českobratrská ptačím pohledem Fotografie k článku Nová Českobratrská ptačím pohledem

Diskuze | 47 příspěvků (poslední 24. 5. 2008, 20:43)