Diskuze k článku Obrazem: Ostravica-Textilia v posledním tažení?

Pravidla pro psaní příspěvků do diskuzí na OstravaBlog.cz

1. Diskuze slouží k vyjádření názoru k tématu a obsahu článku.
2. Vítáme věcné příspěvky, které přináší nové a další informace, vlastní pohled nebo zkušenost.
3. Diskuze neslouží k napadání a osočování autora článku, redakce OstravaBlogu a dalších diskutujících. Stejně tak neslouží pro vkládání urážlivých, xenofobních a reklamních příspěvků.
4. V diskuzi můžete vyjádřit svůj názor, nikdo Vám však na něj – a autor článku a redakce OstravaBlog.cz obzvláště – není povinen odpovídat nebo Vám cokoli vysvětlovat.
5. Pište, prosím, s diakritikou a snažte se alespoň částečně dodržovat ustálený český pravopis.
6. OstravaBlog.cz je soukromé médium a záleží na jeho vydavateli, zda vůbec a za jakých podmínek umožňuje pod články diskutovat.
Odesláním svého příspěvku souhlasíte s těmito pravidly – pokud s nimi nesouhlasíte, svůj příspěvek, prosím, neodesílejte. Při nedodržení těchto pravidel může být Váš příspěvek částečně, nebo zcela vymazán.

Tato diskuze není redakčním obsahem. Příspěvky v diskuzi vyjadřují názory čtenářů. Redakce OstravaBlog.cz nenese za zde zveřejněné příspěvky žádnou odpovědnost.




(odkaz)Momir NJEZIC | 13. 1. 2021, 16:17

* NA VAŠÍ POZOR RYCHLÉ PŘIPRAVENÍ V PLNÉ BEZPEČNOSTI NA 2,8%.

Ohledně všech problémů s půjčováním peněz kontaktujte madam
Momir NJEZIC. Tato půjčka ve výši 50 000 EUR s ním vrátila chuť mému životu. Pokud jde o vaše půjčování peněz, kontaktujte ho, on
určitě vám pomůže.

Kontakty:
E-mail: momirnjezic803@gmail.com
Whatsapp: +22 951 589 194

(odkaz)Lobo | 2. 2. 2015, 15:39

Odhadem 80% škod v objektu jsou pohledové konstrukce (obklady, omítky, podlahy), dále rozvody a konstrukce typu zábradlí a výplně otvorů. Což jsou věci, které by beztoho při jakékoli rekonstrukci přišly k výměně.
Jiná věc je, k čemu má rekonstrukce sloužit - nalézt pro objekt využití a zalidnění. Rekonstruovat barák jen jako skanzen prodávání textilií a oděvů v 20. století valný smysl nemá.
Na každý pád má vlastník (potažmo město) k dispozici dům v atraktivním místě, s otevřenými velkoplošnými prostorami v každém podlaží, včetně dalších prostor pro administrativní zázemí.
MD Ostravica-Textilia je v každém ohledu příležitost, nikoli zátěž.

(odkaz)jarnemec | 2. 2. 2015, 13:52

Textilie od Frommerové není v žádném případě tuctový dům a nebyl by ani v Brně, ani v Praze, ani třeba v Berlíně...

Památková péče nezklamala, problém včas jasně pojmenovala a jako poradní hlas hlasitě radila. Bohužel s laxním přístupem statní správy se ani přes oporu v zákoně nic neděje. Politici byli vstřícní (samospráva), úředníci laxní (statní správa)... Památkáři hlasitě řvali, řvali i občané...

... ale chápu, všichni jsme velcí odborníci na architekturu (proto tvrdíme, že je to tuctové), stavebnictví (proto tvrdíme, že něco nejde opravit) a památkovou péči (proto tvrdíme, že tam už není žádná hodnota) ;-)

Spojníkem toho všeho je jen hloupost, neznalost a neschopnost.

(odkaz)Marcurba | 2. 2. 2015, 8:47

Podle těch fotek by tomu mohli začít říkat "Ostravský Titanic" ... to je fakt děs tohle. Jedinou hodnotu už má jenom ten pozemek, takže až barák spadne, propojí se to pěkným skleněným tunelem s Karolinou a bude pokoj...

(odkaz)Rado | 1. 12. 2014, 18:53

Nevím, nevím

Ač mám rád historii a památky, domnívám se, že záchrana Ostravice je ekonomická sebevražda. V tuto chvíli již bohužel ano. A nevím, být to v Brně nebo v Praze, Ostravica je tuctový dům nevybočující z řady. Bohužel v Ostravě dojela na to, že je v Ostravě, a že zde máme ve vedení města lidi takové, jaké máme. Dalo by se říci, co jste si zvolili, to máte. Když se dívám zpátky, když nemá developer na to, aby si koupil naráz pozemky, jak může mít na to, něco stavět nebo dokonce zachraňovat.

V jistém směru zde zklamala i památková péče. V tom, že doposud nemá na takové vlastníky bič. Pokuta 10, 20 nebo 50 tisíc, to je nic. Pokud se tady nebudou rozdávat pokuty v milionech, nezlepší se situace. Jistou nianci však také vidím v lidech, v generaci lidí, která v Ostravě vyrůstala a vyrůstá, a která zná stovky příkladů, jak něco zbourat, ale skoro žádné příklady, jak něco zachránit a uchovat. Chápejte, v Ostravě vždycky vyzdvihujeme něco, co je jinde naprosto zcela běžné. Proto si myslím, že za cenu záchrany Ostravice je cennější a smysluplnější záchranit se stejnými prostředky někde jinde třeba 10 jiných památek. Nepíše se mi to snadno, bohužel k přístupu k historickému odkazu, památkách a všemu, co je staré a cenné, má Ostrava buranský přístup a postoj.

(odkaz)jarnemec | 27. 11. 2014, 20:16

@ Prudil: Ano, Ostravica je již politikum

společnost - jak ji chápu a jak jsem ji užil, vnímám jako řekněme obyvatelé této země, kteří tvoří tento stát, ten spravují volení zástupci (samospráva) a státní správa (úřednici), ale i veřejnost (ta aktivní). Tato společnost si určila během svého vývoje nějaké hodnoty, zákony, v tomto případě jde o ochranu kulturních památek.

(odkaz)Jaroslav Prudil | 27. 11. 2014, 12:49

Společnost

Termín společnost je stejně mlhavý jako desetitisíce.
Podle mého názoru, prohlášení stavby za kulturní památku vede velmi často k její devastaci protože pořád někdo čeká, že se o to "společnost" postará. To vede ke změně úhlu pohledu od praktického ke zpolitizovanému. A mezitím se do hry zapojí přírodní zákony: co nemá smysl, umírá.

(odkaz)jarnemec | 26. 11. 2014, 14:24

Petici za zachování budov podepsalo k dnešku 7384 lidí. Jsou zde argumenty odborníků na památkovou péči, více na http://ostravica-textilia.cz To, že se prohlídku účastnilo 100 lidí je vedlejší. Někomu to připadne málo, jinému hodně.

Ale jako argument k demolici tu máme ničím nepodložený názor zaštíťující se "deseticisící", kterým je vše jedno a chtěji demolici. Proč? Jelikož společnost se neumí bránit ničení kulturních památek? Nebo jelikož se někdo málo snaží? Nebo jen prostě proto... bo... Pak další argument, o budově po Artforu. Byla to snad kulturní památka? Nebo z jakého úhlu pohledu lze tyto budovu srovnávat s O-T?

Společnost se dohodla, že si cení hodnot a ty chce chránit. K tomu slouží památkový zákon. To, že se majitelé kulturních památek o svůj majetek účelově nestarají a budovy pak „chátrají tak dlouho, až je nevyhnutelné jejich zbourání, anebo je případně zachvátí požár nejasného původu“. Ale to není pro společnost dobře. Proto oná obrana památek.

Pokud by se mělo postupovat, jak pane Prudile navrhujete, neměli bychom okolo žádné kulturní hodnoty, jen pustinu.

O nebezpečí, které zde je, jsem psal v srpnu 2011: "Politická reprezentace města prodala pozemky „vstřícně“ na splátky developerské společnosti, která, místo avizovaného propojení historie se současností, se o svůj majetek neumí postarat a kulturní památky nechává spadnout. Cena pozemku roste a bude mnohem větší..."

Na špatný stav budov dlouhodobě upozorňovali pracovníci NPÚ jako odborný hlas. Kdyby samospráva (přestavitele města) a státní správa (úředníci) nebyla laxní, nemuselo k tomu dojít. Stav budov se od roku 2009, ale zejména od roku 2011/2012 několikanásobně zhoršil a to i přes neustálé varování památkářů, veřejnosti, petičního výboru i médií. Státní správa se jen vymlouvala a vymlouvá se stále... Stejně tak samospráva, která "vstřícně" prodala okolní pozemky...

(odkaz)krmič | 26. 11. 2014, 14:04

Prudil

Souhlas, myslím, že je to rozumný názor.

(Sám bych byl ostřejší - neměl bych nic proti tomu, kdyby to město zbouralo na své náklady :-))

(odkaz)Jaroslav Prudil | 26. 11. 2014, 13:32

100 lidí

Parta 100 lidí chce zachránit mega ruinu bez vyhlídek na rozumné využití. Nu, proč ne? Ať se spojí s majitelem a zachraňují. Ale za svoje. Jestli je to taková pecka, tak se jim investice vrátí.
Já patřím k těm desetitisícům, kterým je to jedno a nesouhlasím s tím, aby do toho město nebo jiná státní instituce vráželo peníze.
Však po starém Artfóru taky nikdo už nepláče, Stodolní taky vypadá jinak a Jatka snad už půjdou taky brzy sama k zemi.

(odkaz)jarnemec | 26. 11. 2014, 13:09

Prioritou je zachování budov a zde je momentální především nutní její zakonzervování, aby dále nechátraly. První věci třeba u bývalé banky by pak mělo být odvezení sutě ze dvorů, třeba... a tak by se dalo pokračovat. Důležité je zastřešit buovy tak,a by toto provizorní řešení vydrželo déle než loňské plachty,,, To jsou věci, které je nutné udfělat co nejdříve, ať bude využití jakékoliv. To musí udělat vlastník, případně mu to musí přikázat statní správa, pokud to neudělá sám.

Celá oblast (lokalita ohraničená ulicí Na Karolině, Nádražní, Zámecké, Tyršove, Vojanovy), tedy nejen O-T, potřebuje novou vizi - koncepci, s tím musí přijít město.

Zobrazeny všechny příspěvky (11)