Diskuze k článku Ostravská jatka – zkrachovalý život „obtížné“ památky

Pravidla pro psaní příspěvků do diskuzí na OstravaBlog.cz

1. Diskuze slouží k vyjádření názoru k tématu a obsahu článku.
2. Vítáme věcné příspěvky, které přináší nové a další informace, vlastní pohled nebo zkušenost.
3. Diskuze neslouží k napadání a osočování autora článku, redakce OstravaBlogu a dalších diskutujících. Stejně tak neslouží pro vkládání urážlivých, xenofobních a reklamních příspěvků.
4. V diskuzi můžete vyjádřit svůj názor, nikdo Vám však na něj – a autor článku a redakce OstravaBlog.cz obzvláště – není povinen odpovídat nebo Vám cokoli vysvětlovat.
5. Pište, prosím, s diakritikou a snažte se alespoň částečně dodržovat ustálený český pravopis.
6. OstravaBlog.cz je soukromé médium a záleží na jeho vydavateli, zda vůbec a za jakých podmínek umožňuje pod články diskutovat.
Odesláním svého příspěvku souhlasíte s těmito pravidly – pokud s nimi nesouhlasíte, svůj příspěvek, prosím, neodesílejte. Při nedodržení těchto pravidel může být Váš příspěvek částečně, nebo zcela vymazán.

Tato diskuze není redakčním obsahem. Příspěvky v diskuzi vyjadřují názory čtenářů. Redakce OstravaBlog.cz nenese za zde zveřejněné příspěvky žádnou odpovědnost.




(odkaz)Alex | 24. 4. 2012, 20:13

Pokud to nedělají z blbosti tak to dělají za ...

Velká společnost si obvykle zjistí, jak to tady "chodí" a chová se podle toho. Dostat to za 60 000 korun, tomu se říká kauf, jen idioti to tak mohli prodat. Oprava za stovky milionů má zřejmě ekonomicky výhodnější alternativu. Nedokážu si představit jiné vysvětlení tohoto případu, pokud tedy nejsou kompetentní osoby, které s majitelem jednají či mohou jednat, totální blbci. Bohužel i s touto možností je v Ostravě nutno počítat. Za ty roky mohli majitele k opravě donutit, kdyby chtěli.

(odkaz)Jar. Němec, OstravaBlog.cz | 24. 1. 2012, 12:21

Jatka dál chátrají, vyjednávání města s majitelem vázne

http://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/jatka-ostrava20120124.html

(odkaz)Rýša | 6. 3. 2011, 19:23

Po delší době jsem si "zkrátil" cestu kol jatek a byl jsem zděšen víc, než jsem čekal. Stavba po zimě je v hrozném stavu a zřejmě se opět nikdo nebude mít k tomu, aby se něco dělo k lepšímu. Smutné jak si vážíme památek a smutné obzvlášť ve městě. které jich moc nemá....

(odkaz)Rýša | 15. 2. 2011, 11:18

lbc

Ano, Liberec trochu znám a to, co postavili místo Tesca - dle mého názoru "žluté" Tesco nebyla stavba tuctová, je děs.
No, jsem opravdu zvědav, jka to dopadne s jatky.....

(odkaz)lbc | 15. 2. 2011, 9:23

jatka = snad to nedopadne to jako v Liberci za dob ODS - historie půjde k zemi

http://www.stream.cz/video/506830-bourani-tesca-liberec

(odkaz)Miv | 13. 3. 2010, 14:47

bojkot Bauhausu

Souhlasím s wo.ls. Bojkot je sice hezká věc, ale oprášit to nějakým menším pochodem by neškodilo ...

(odkaz)Rýša | 12. 3. 2010, 15:25

Díky jarnemencovi

za vratku do let minulých.
Je vidět, že od devadesátých let má Ostrava na politiky smůlu. A Městská jatka s Bauhausem - pořád dokola odehraná písnička....

Myslím si, že už tehdy byla u nás korupce na pěkné úrovni. A za ty dvě desítky let se jen zdokonolovala na dnešní úroveň, kterou nám vyspělý západní svět může jen závidět. Jinak, a to platí pro celou ČR, u nás toho k závidění či obdivu už nic jiného není...

A známá jména, která si přišla na své tehdy a už dávno měla nenávratně zapadnout na smetišti dějin, zase kandidují a s největší pravděpodobností si opět budou přicházet na své. Nikdy totiž není dost...a v politice už vůbec ne!!!

(odkaz)Coppola | 12. 3. 2010, 14:38

Heh a to ještě nevítě že je Lachnit předsedou té nové zemanovy strany v Moravsloslezském kraji, takže reálně hrozí, že ten pán bude zase v poslanecké sněmovně.:)

(odkaz)aggu | 12. 3. 2010, 14:24

omg, nevytahujte na světlo takové příšery jako Lachnit, to jméno by mělo být navždy zapomenuto ;)

(odkaz)jarnemec | 12. 3. 2010, 14:17

ps

... až nyní jsem se koukl do historie této diskuze a našel jsem svůj příspěvek "běh času a několik novinových výstřižků" z 12. 3. 2009, 9:47 - no rok se sešel z rokem ... a možná by zasloužilo vytáhnout ještě tohle:
"..město po nářku firmy změnilo v roce 1999 územní plán v okolí jatek tak, že Bauhausu povolilo rozšířit a napojit objekt supermarketu na památkově chráněné haly, čímž dojde k zaslepení Janáčkovy ulice [...] Návrh změny územního plánu města tehdy předkládal zastupitelům v radě s naléhavým tónem v hlase náměstek primátora Petr Lachnit, který tehdy tvrdil, že k záchraně jatek jiná cesta nevede..." z února 2002...

(odkaz)jarnemec | 12. 3. 2010, 14:06

Už jsem to na OB do nějaké diskuze dával, ale občas je třeba věci zopakovat ;-)

Strakoš, Martin: Břicho Ostravy, Protimluv, 1/1, 2002, s. 9–11
http://protimluv.net/protimluv/1/strana.php?cislo=9

ps k to Dali 12. 3. 2010, 13:32:
http://www.fajnaostrava.com/jatka.htm

A přidávám několik ukázek z dobového tisku:
MF Dnes 22. 2. 2001:
"Aby Bauhaus mohl v tak atraktivním místě začít stavět, zavázal se, že jatka zrekonstruuje. Stavební odbor města mu vydal jedno stavební povolení na výstavbu prodejny i na rekonstrukci kulturní památky. Ta měla být opravena v roce 1997. "Firma se stále vymlouvala, že nemůže najít budoucího uživatele stavby," tvrdil předchozí hlavní architekt města Mojmír Sonnek. Stavební odbor uložil Bauhausu za to, že nedokončil stavbu dle stavebního povolení, pokutu. Magistrát ji však před časem zrušil."
-----------------------------
MF Dnes 23. 2. 2006:
"Kauza městských jatek začala roku 1995. Městský obvod Moravská Ostrava a Přívoz tehdy prodal již chátrající objekt i s přilehlými pozemky Bauhasu. Obvod tento krok prezentoval tak, že sice nechá firmu vybudovat v centru města prodejní halu, což bylo už tehdy nestandardní, ta se za to ale zaváže opravit a využít dochovanou část jatek postavených roku 1881."

"Vedení ostravského magistrátu už dříve připustilo, že je chybou, že ve smlouvě s Bauhausem nejsou zakotveny sankce pro případ, že by o jatka nepečoval. Sdružení Za starou Ostravu ale nedávno přišlo s tím, že problémem nejsou neuvedené sankce, ale to, že ve smlouvě vůbec nebyla povinnost o jatka pečovat zmíněna."

„Je s podivem, jak se někdo k té smlouvě dostal. Já jsem ji neviděl, podepisoval ji ještě bývalý starosta obvodu Radim Chytka, ale je bezpochyby poplatná době,“ uvedl náměstek ostravského primátora Vít Ruprich. Ruprich zdůraznil, že zájem investorů o Ostravu stoupl. „Věřím, že si tam soukromý kapitál najde cestu. Jde o atraktivní lokalitu navazující na Stodolní ulici. Pokud České dráhy vybudují plánovanou zastávku, bude ještě zajímavější,“ míní náměstek. „Jde nám o to, aby se jatka zachovala. Bojkot Bauhausu podle mne ničemu neprospěje,“ řekl."
-----------------------------
MF Dnes 31. 10. 2008:
"Bauhaus se hájí tím, že ve smlouvě nic o opravě není. Městu nabízel, že mu budovu prodá zpět. Navrhoval i úplnou demolici."

... atd.

(odkaz)Dali | 12. 3. 2010, 13:32

bojkot Bauhausu

Protest a vyzvu k bojkotu Bauhausu organizovalo Sdružení za starou Ostravu před nějakým rokem, mediálně to bylo podpořeno tak, že jste se o tom mohli dozvědět (resp. kdo se zajímá se dozvěděl a i zde se o tom psalo) ... a kolik z vás se zůčastnilo? Proto si myslím, že to co tu navrhujete, jsou podobné řeči jako ty Kajnarovy. Ale nechci se vás dotknout, jistě to myslíte dobře.

Jinak souhlasím, že to co Kajnar v posledních měsících dělá, dělá jen kvůli volbám. Přesněji - nedělá ale jen říká.

(odkaz)Coppola | 12. 3. 2010, 12:57

Ikdyby tam někdo demonstroval rok v kuse, tak to tržby Bauhausu ovlivní minimálně...

(odkaz)Hankok | 12. 3. 2010, 12:57

Demonstranti by mohli blokovat vstup do prodejny, nebo něaco takového

(odkaz)wo.ls | 12. 3. 2010, 11:07

Postávat tak pár týdnů před Bauhasem skupina demonstrantů vykřikující "zachraňte jatka, nenakupujte v Bauhausu", možná by se něco pohlo. Ani řetězec Bauhaus si nemůže dovolit obchod, který nevydělává. Ale to nemáme v povaze (demonstrovat). Asi by ve škole měli zavést hodinu "Pořádání demonstrací a protestních akcí". :)

(odkaz)Rado | 12. 3. 2010, 10:33

Domnívám se, že celá situace kolem jatek má hodně co dočinění s ustrašeností magistrátu před Bauhausem. Myslím si, být jatka ve vlastnictví malé, české firmy či živnostníka, tak by to bylo jiné kafe, několik pokut a stání u soudu. Bohužel plně souhlasím s AP, za těch 13 let, co jsou jatka kulturní památkou, se vůbec nic nezměnilo a takových prohlášení a slov do větru bylo nespočet. Navíc prohlášení Kajnara, si myslím, je čistě účelové, neboť volby klepou na dveře a je třeba konečně začít něco dělat.

(odkaz)AP | 11. 3. 2010, 18:46

....co na to všechno říct

....co na to všechno říct. Sliby, přesněji přísliby, kecy, žvanění bez špetky osobní odpovědnosti za to, co říkám a proč to říkám, ale hlavně zda si mohu vůbec dovolit říkat to, co říkám, když nemám v ruce nic, co by mě k tomu alespoň trochu opravňovalo.

Nastavuji si do outlooku poznámku - připomenutí na 11.3.2015, abych porovnal dnešek s budoucností (zářivou). A nebo obráceně ????

(odkaz)jarnemec | 10. 3. 2010, 22:18

Ostrava stále usiluje o památkově chráněná městská jatka

http://www.archiweb.cz/news.php?action=show&type=1&id=8317

(odkaz)Anna Čelouchová | 6. 11. 2009, 20:44

Je to smutný pohled.

Vždy prožívám pocity podráždění, když vydím jak to co by Ostravě opravdu prospělo at´ už k rozvoji turistického ruchu či k rozšíření GVU,chátrá.Nejsem o této problematice příliš informována ,ale je škoda ,že není možné chránit technické památky před jejich vlasními majiteli. Asi jsem příliš najivní.
Taková úžasná stavba díchající duchem Ostravy zašlích dob,ještě ke všemu na tak lukrativním místě,kde se soustředuje tolik turistů by mohla být pro svého majitele velice výdělečná pokud´ by dobře využil její autenticity.
Není přece možné,že by pozemek měl větší cenu než taková stavba.Investice do opravy a rozvoje je přece výhodnější než demolice a prodej či jiné využití pozemku.Nebo ano?

Zobrazen 1. až 20. příspěvek z 60