Diskuze k článku Zápisník turisty v Ostravě, cesta třetí

Pravidla pro psaní příspěvků do diskuzí na OstravaBlog.cz

1. Diskuze slouží k vyjádření názoru k tématu a obsahu článku.
2. Vítáme věcné příspěvky, které přináší nové a další informace, vlastní pohled nebo zkušenost.
3. Diskuze neslouží k napadání a osočování autora článku, redakce OstravaBlogu a dalších diskutujících. Stejně tak neslouží pro vkládání urážlivých, xenofobních a reklamních příspěvků.
4. V diskuzi můžete vyjádřit svůj názor, nikdo Vám však na něj – a autor článku a redakce OstravaBlog.cz obzvláště – není povinen odpovídat nebo Vám cokoli vysvětlovat.
5. Pište, prosím, s diakritikou a snažte se alespoň částečně dodržovat ustálený český pravopis.
6. OstravaBlog.cz je soukromé médium a záleží na jeho vydavateli, zda vůbec a za jakých podmínek umožňuje pod články diskutovat.
Odesláním svého příspěvku souhlasíte s těmito pravidly – pokud s nimi nesouhlasíte, svůj příspěvek, prosím, neodesílejte. Při nedodržení těchto pravidel může být Váš příspěvek částečně, nebo zcela vymazán.

Tato diskuze není redakčním obsahem. Příspěvky v diskuzi vyjadřují názory čtenářů. Redakce OstravaBlog.cz nenese za zde zveřejněné příspěvky žádnou odpovědnost.




(odkaz)Momir NJEZIC | 13. 1. 2021, 16:17

* ZÍSKEJTE SVÉ ÚVĚRY VE VŠE BEZPEČNOSTI. na 2,8%.

Ohledně všech problémů s půjčováním peněz kontaktujte madam
Momir NJEZIC. Tato půjčka ve výši 50 000 EUR s ním vrátila chuť mému životu. Pokud jde o vaše půjčování peněz, kontaktujte ho, on
určitě vám pomůže.

Kontakty:
E-mail: momirnjezic803@gmail.com
Whatsapp: +22 951 589 194

(odkaz)Ferdinand, starý klaun | 4. 1. 2016, 20:06

Nic nového

Jako kluci jsme komentovali některé nepochopitelné činy našich kamarádům větičkou: "Jsi blbý nebo navedený?"
Ta věta se dá použít i dnes.
Bohužel.

(odkaz)vilma | 4. 1. 2016, 12:56

Jo přesně, absolutně nechápu, co vlastně dělá a za co je zodpovědný a placený
ten ostravský útvar hlavního architekta. Ten by to měl přece řídit a ohlídat,
mít koncepci. Proč to v Brně jde i v jiných i menších městech a v Ostravě ne.
To nikomu na Ostravě nezáleží z těch všech lidí, co sedí na těch radnicích
a rozhodují? Vypadá to, jakoby schválně škodili snad za něčí peníze?
Přece nemůžou být všichni tak blbí a neschopní.

(odkaz)Lobo | 4. 1. 2016, 9:45

(Ne)rozvoj Ostravy je funkcí kvalifikace zastupitelů. Měl jsem smutnou příležitost s některými z nich hovořit. A nebyla to hezká zkušenost. I ti relativně slušní a vzdělaní upadají v rozhovoru na téma rozvoje města do plačtivého tónu, ve kterém vypočítávají, co všechno JÁ a jak jim to hatí ONI a navíc, ty své pomyslné zásluhy opisují naprosto nepřijatelným způsobem - vytrhávají dílčí projekty a záměry, bez sebemenší schopnosti zasadit je do celkového městského kontextu - do ideje, kudy se má město ubírat a čím má být za 5, 10, 15 let - zda návštěvnickou lokalitou, průmyslovým centrem, Českým Silicon Walley, noclehárnou, kulturním centrem, sportovním gigantem....
Bezradnost a myšlenková impotence, kombinovaná s dílčími "dobrými úmysly" a na druhé straně bohapustou korupcí - to je charakteristika veřejné správy v Ostravě. Navíc je pro Ostravu charakteristický usilovný boj obvodů proti sobě a proti magistrátu - až neuvěřitelně zarputilá zášť, zažraná především do vrstvy vyšších byrokratů.
Není divu, že když do tohoto prostředí vlítne práskaný dravec a zbohatlický diletant typu Jana Světlíka, dělá si, co chce. A protože tento pán rozhodně není typem osvíceného mecenáše (jakkoli by se rád viděl jako znalec umění), je výsledek po čtvrtstolení "vývoje" Ostravy, jaký je.

(odkaz)Petr S. | 3. 1. 2016, 17:58

to Ferdinand,

Do určité míry s vámi souhlasím, ale představitel města by měl myslet dále, než jen na čtyřleté volební období. Přes mnohé problémy Brna, zde byla přijata dlouhodobá koncepce revitalizace centra a prozatím všechny radniční sestavy ji dodržují, Zásadní rekonstrukce jsou řešeny na základě architektonických soutěží a vítěze stanovuje odborná komise, kde politici jsou v menšině. A právě zde oceňuji přístup radnice, kde přes častý křik kritiků, slyší na názor odborníků a před okamžitými politickými body, dávají přednost dlouhodobé vizi. Výsledek je již dnes vidět. V Ostravě mám trochu pocit, že stále není jasno jaký má být cíl. Na besedě s vedením města pan arch. Pleskot srovnával budoucí velkorysí rozvoj a rozšíření centra Ostravy (centrum+N.Karolína+DOV) s Prahou za Karla IV. Jiní mluví o přesunu centra ke Karolíně, další by ho rádi viděli v DOV atd. Těch hlasů a názorů nejen z vedení slyšíme hodně a často velmi rozdílné. Nejvíc my chybí koncepce, co má centrum vlastně vyjadřovat, čím má zaujmout. Dříve měla Ova svoji duši, která byla trochu černá a zaprášená, ale byla jedinečná. Dnes, jakoby o duší přišla. Projevuje se to i v centru. Možná mám jen chybné informace, nebo to vidím špatně, protože v Ově již nežiji, tak mi promiňte.

(odkaz)Ferdinand, starý klaun | 2. 1. 2016, 15:50

2 Petr S.:

"Jít proti hlasu lidu" má dvě polohy. Historické.

Když to provedl feudál, který to všechno sám vlastnil a platil a měl přitom čich na dobré moderní umění, je to naprosto v pořádku.

Když to provede zastupitelstvo, tím lidem zvolené na čtyři roky (a pak může přijít někdo jiný) je to asi něco jiného. Lidem nelze nabízet koláčky, když mají raději bramoráky.

Nejsem ani architekt, ani urbanista, ani zastupitel.
Ale tuším, že bez dlouhodobé koncepce co udělat s veřejným prostorem to "činění" nebude stát za mnoho. Na rozdíl od feudála ten prostor zastupitelé totiž nevlastní, jen by ho měli určitou dobu spravovat.

Zatím, pokud (dlouhodoběji) sleduji třeba architektonické soutěže na využití postindustriálních prostor, třeba ten areál bývalé koksovny Karolina, se mi zdá rozhodování zastupitelů, slušně řečeno, chaotické.

(odkaz)Olga | 31. 12. 2015, 23:44

To Petr S.

Mily pane Petre, dekuju za moc mile
Napsany prispevek:-)

(odkaz)aggu | 31. 12. 2015, 21:06

Blog je kód a ten za nic nemůže ;)
Přes ty hromady názorů z druhé ruky, novin nebo nahodilých zážitků z procházek, předsudků, klišé, komplexů a ztuhlosti střední a starší generace úplně zmizelo to cenné, co tu kdysi bylo a dnes je jinde.

(odkaz)Werner Ullmann | 31. 12. 2015, 20:50

@ aggu:

Blog, nebo konkrétní lidé? ;-)

(odkaz)jarnemec | 31. 12. 2015, 20:34

@ aggu:

Blog, nebo konkrétní lidé? ;-)

(odkaz)aggu | 31. 12. 2015, 20:22

Tenhle blog je marnost.

(odkaz)krmič | 31. 12. 2015, 19:04

Jsou někteří občané ("aktivisté"?), kteří by všude chtěli udělat pěší zóny. Parkoviště u katedrály se jim nelíbí (mně ano, jak už jsem kdysi zdůvodňoval).
Na druhé straně ale musí vozit děti do školy autem. Ano, MUSÍ autem!!! A protože tam je trošičku nepohodlná dopravní situace, tak by udělali novou cestu parkem, vykáceli desítky stromů a obtěžovali dopravou místní občany.
Jenomže ti zase třeba nejsou tak úplně pasivní, tak se jim to podařilo ťípnout.
Zatím, uvidíme.

(odkaz)Jaroslav | 31. 12. 2015, 16:18

Petr

Olze by se ta socha Jošta líbila,ale musela by být v Ově.Ona je strašně zaslepená
tou naší "překrásnou" Ostravou.

(odkaz)Petr.S. | 31. 12. 2015, 14:31

Pozdrav z Brna

Po čase si opět dovolím vstup na tyto stránky, i když v Ostravě již delší dobu nebydlím. O svátcích jsem opět zavítal do Ovy a jako vždy se zájmem zkoumal co je nového. Mě osobně přijde, že se centrum stále vylepšuje a až na známá problémová místa "roste do krásy". Měl jsem jen dojem, že je zde opravdu nějak málo lidí, večer jsme se vraceli procházkou k radnici k auto a na mnoha ulicích jsme nepotkali živáčka, až na nás padla jakási tíživá atmosféra. Možná, že zvětšení plochy centra o Karolínu a DOV je opravdu prozatím na Ovu moc. Nemohu rovněž vydýchat parkoviště před rekonstruovanou katedrálou. V Brně před sv. Tomášem šli přesně opačným směrem a dnes je to velmi frekventované místo s nádhernou a to myslím zcela vážně, jezdeckou sochou od Jaroslava Róny a dalšími skulpturami, lavičkami zelení atd. Je mi jasné, že paní Olze se socha nelíbí, není v tom ale osamocená. Vynikající Rónovu sochu Kafky, která je v Praze, by asi také nepřijala. Prostě moderní umění, jakkoliv je kvalitní, vyžaduje čas, někdy i generace. Osobně držím palce brněnské radnici, že se nebojí jít i proti hlasu "mas". Palce držím i Ově, ať se podaří zvrátit trend vylidňování centra, jak se to začalo před pár lety dařit v Brně.

(odkaz)jarnemec | 31. 12. 2015, 9:56

Milá Olgo, i ve vedeních měst, obvodů a obcí jsou v ČR velké rozdíly. O obyvatelích nemluvě. Není to všude stejné.

Příklad za všechny mohu uvést městskou část Prahy 7, kterou vede koalice "aktivistů" a dělá to v rámci možností výborně. Což mohu pozorovat každý den. Komunikace s občany je na úrovni, o které v Ostravě (třeba jen v nějakém pidi obvodu) nelze ani snít...

Ta změna nepřišla sama, nepřišla ani tím, že by z "nebe spadli" "noví" politici. Změna vzešla s tím, jak se občané začali starat o své město (v tomto případě, městskou část) a někteři z nich usedli po volbách i na radnici.

---------------

Ale zpět k tématu diskuze: Prošel jsem si důkladně opravenou ul. 28. října, má to své mouchy, ale celek je dobrý, budeme tomu věnovat fotoreportáž, jen jakmile fotograf Werner Ullmann "chytne" dobré světlo ;-) Byl jsem velice potěšený proměnou Vítkovic (nám. Jíříka z Poděbrad a okolí) a aktuálně stavem, který je po delší době od rekonstrukce (jen těch krásných vchodů do veřených WC je mi líto...). Takže i v Ostravě lze rekonstruovat ulice lépe, než se stalo s Nádražní...

(odkaz)Olga | 30. 12. 2015, 19:27

Jen tak pro pobaveni:-) my jsme zas byli pred svatky v Brne a takovy obri kun na Moravaku, to zas dovedou pouze tam:-) a tak nejak glovalne cesky... Nechapu ty vase neustale popisky o tom, jak je to vse ve slozeni obyvatelstva Ovy, ja to fakt nechapu, nevidim vubec zadny rozdil
Ve vedeni mesta Brna, Prahy, Ovy nebo Olomouce, je to
Vsude stejne, jsme stale v Cesku.

(odkaz)MM | 30. 12. 2015, 14:16

Já už to neřeším

Souhlasím s panem Němcem. Není to politiky, je to obyvateli. Politik si dovolí pouze to, co mu povolí občan. U nás mohou vše. Ostrava má v tomto smůlu na obyvatele, ve většině nemají zájem o věci veřejné. To je boj s větrnými mlýny. Takž jsou dvě možnosti, dřív nebo později se na to ti aktivisté vykašlou, přestanou to řešit nebo se přestěhují. No a tím upadá Ostrava víc a víc. Teď jsem byl na svátky v Praze, člověk se vrátí a brečel by. Praha není bez chyb, ale to co jsme schopni udělat u nás viz. příšerná rekonstrukce Nádražní ulice, tak to nemá obdoby. Šťastný nový rok :-)

(odkaz)jarnemec | 30. 12. 2015, 13:26

25 působivých městských transformací, které vynesly do popředí chodce namísto aut

http://refresher.cz/30496-25-pusobivych-mestskych-transformaci-ktere-vynesly-do-popredi-chodce-namisto-aut

(odkaz)Starý clown Ferdinand | 24. 12. 2015, 16:07

Co my víme

Možná se v proluce po Německém domu bude stavět mešita. A minaret... [;>)
===
To, že Nádražní je spojka mezi Hlavním nádražím (sic!) a zbytkem města je logické. A pěší zónu už přece máme kolem bývalého náměstí Lidových milic - nyní náměstí Masarykovo. (Je tam i Masarykova busta, v rohu u muzea. Znalí vědí.)
A čemu je to dobré? Mrtvo, pusto, skoro prázdno. Ani vánoční trhy to nezachránily. Je to had, požírající svůj ocas. Kladná zpětná vazba.
Nejsou tam hospůdky, pizzerie a kavárny, protože tam nikdo nechodí, nebyl by kšeft.
A protože tam nejsou hospůdky, pizzerie, cukrárny a kavárny, tak se tam nikdo nezdržuje. Proč taky.
Elementární poučka, milí Watsonové.

(odkaz)jarnemec | 14. 12. 2015, 19:16

Delší video s Ljubou Hermanovou je zde:



https://youtu.be/puRpLW5blR4

Zobrazen 1. až 20. příspěvek z 29