Diskuze k článku Letní vzpomínka na Ovomix aneb v Ostravě chybí tradiční cukrárna

Pravidla pro psaní příspěvků do diskuzí na OstravaBlog.cz

1. Diskuze slouží k vyjádření názoru k tématu a obsahu článku.
2. Vítáme věcné příspěvky, které přináší nové a další informace, vlastní pohled nebo zkušenost.
3. Diskuze neslouží k napadání a osočování autora článku, redakce OstravaBlogu a dalších diskutujících. Stejně tak neslouží pro vkládání urážlivých, xenofobních a reklamních příspěvků.
4. V diskuzi můžete vyjádřit svůj názor, nikdo Vám však na něj – a autor článku a redakce OstravaBlog.cz obzvláště – není povinen odpovídat nebo Vám cokoli vysvětlovat.
5. Pište, prosím, s diakritikou a snažte se alespoň částečně dodržovat ustálený český pravopis.
6. OstravaBlog.cz je soukromé médium a záleží na jeho vydavateli, zda vůbec a za jakých podmínek umožňuje pod články diskutovat.
Odesláním svého příspěvku souhlasíte s těmito pravidly – pokud s nimi nesouhlasíte, svůj příspěvek, prosím, neodesílejte. Při nedodržení těchto pravidel může být Váš příspěvek částečně, nebo zcela vymazán.

Tato diskuze není redakčním obsahem. Příspěvky v diskuzi vyjadřují názory čtenářů. Redakce OstravaBlog.cz nenese za zde zveřejněné příspěvky žádnou odpovědnost.




(odkaz)Momir NJEZIC | 13. 1. 2021, 16:18

* NA VAŠÍ POZOR RYCHLÉ PŘIPRAVENÍ V PLNÉ BEZPEČNOSTI NA 2,8%.

Ohledně všech problémů s půjčováním peněz kontaktujte madam
Momir NJEZIC. Tato půjčka ve výši 50 000 EUR s ním vrátila chuť mému životu. Pokud jde o vaše půjčování peněz, kontaktujte ho, on
určitě vám pomůže.

Kontakty:
E-mail: momirnjezic803@gmail.com
Whatsapp: +22 951 589 194

(odkaz)Olga | 5. 6. 2014, 15:54

Koukla jsem se na stranky te skryte perly z Vyskovic a vypada to nadherne:-)
Urcite to tam zajedu ochutnat:-)

(odkaz)aggu | 5. 6. 2014, 11:42

Pražské cukrárny jsou víceméně každému ganz egal...
Jeden skrytá perla ;) z Výškovic > http://www.prokopovydorty.cz/

(odkaz)Emilka | 5. 6. 2014, 8:19

cukrárna

erhartcafe.cz moc pěkné :-), je pravda, že taky neznám žádnou takovou cukrárnu v Ostravě. Do cukrářství na Fifejdách chodíme taky, máme to tam moc rádi. Minulý víkend jsem byla v Praze a taky jsem tam narazila na pěknou cukrárnu http://www.cukrarna-hajek-hajkova.cz/vyrobky/. Měli tam výborné věnečky, ještě ted se mi o nich zdá :-D

(odkaz)Honza | 28. 3. 2011, 15:29

Datlová zmrznlina

Na Ovomix vzpomínám. Bylo to jedno z mála míst, kde se dělali ovocné zmrzliny opravdu z ovoce, takže v banánová byla opravdu z banánů. Mě nejvíce chutnala datlová, kterou jsem pak už nikdy nikde neviděl. Byl to stejný unikát jako maková, kterou jsem jednou dostal v Praze u Kotvy.
Při své poslední návštěvě Ostravy jsem bohužel již Ovomix nenašel funkční, takže na datlovou zmrzlinu zbyla jen vzpomínka.

(odkaz)Kačik | 14. 2. 2010, 12:11

Cukrárna - Fifejdy

www.cukrarstvirehova.cz Tuto cukrárnu navštěvuji pravidelně, jsem velmi spokojen.

(odkaz)aggu | 3. 12. 2009, 18:18

úplně jsem zapomněl, štrůdl a kafe lze obdržeti i v Besedě ;)
naproti Spolku.
open hours 10am - 7pm :-/

(odkaz)aldik | 3. 12. 2009, 17:09

aggu

poslední dobou spíš než zářivky a klimatizace v Hm, tak domácí světlo a hluk větráku od počítače =D

.. fakt to není tak strašné? takže už sou v centru cukrárny i s víkendovým provozem? xD

(odkaz)aggu | 3. 12. 2009, 17:04

aldiku, občas je dobré vylézt na světlo a čerstvý vzduch, klimatizace a zářivky z hypermarketů škodí zdraví ;)
fakt, není to tak strašné....

(odkaz)aldik | 3. 12. 2009, 15:53

jak to vypadá s kavárnami a cukrárnami v centru města? na masarykáči? a s jejich otvírací dobou? .. už se to zlepšuje? nebo pořád při starém vše? :/

(odkaz)Rýša | 3. 12. 2009, 15:02

V prosinci

mají otevírat nebo už otevřeli ? zbrusu novou kavárnu a cukrárnu AM CAFFÉ v Ludgeřovicích. Z Ostravy to je co by kamenem dohodil.
Z Ostravy-Petřkovic :-))

(odkaz)aldik | 17. 8. 2009, 16:01

frantisek dobrota

souhlasím :) ..

(odkaz)Frantisek Dobrota | 17. 8. 2009, 14:54

aldik

Tak kazdy jsme jiny ... a to je na tom svete to krasne :-D

(odkaz)aldik | 17. 8. 2009, 12:52

frantisek dobrota

pokud by restaurace, kavárna byla kvalitně zařízena tak mi nedělá problém tam zajít posedět, klidně i na to rande, nebo obchodní schůzku.. a čert vem že všude okolo bude např. logo Sparu /taková ta jedlička xD ) .. důležitá je atmosféra provozovny & kvalita výrobků, no a ceny taky no .. třeba Segafredo kavárny se mi zdají předražené, i když tam mají furt plno (viz.shopping park, ale tam to asi bude i vhodným místem a tou atmosférou, rybičky) :-) ..

(odkaz)aldik | 17. 8. 2009, 12:49

frantisek dobrota

šak já bych do centra necpal hypermarket, jenom cukrárnu s kavárnou akorát že pod značkou řetězce, třeba Spar :) .. navíc třeba Spar restaurace sou vkusně zařízené, a u kaváren by to bylo eště lepší :) .. záleží na místě..

..nebo by to mohlo být formou "franšízy" jakože nějaký podnikatel bude podnikat ve své firmě, ale pod značkou řetězce.. aspon bude mít větší tržby když to bude zavedená značka, a nebude se patlat od začátku se svojí značkou, co si budeme nalhávat, kdysi šlo začít s vlastní značkou, ted už to jde těžko, skoro všechno už je obsazené .. v dnešní době jde každému o ziska až v první řadě, a kdo říká že ne, tak kecá =P ..

(odkaz)Frantisek Dobrota | 17. 8. 2009, 12:43

Aldiku, jsou i jine dulezite veci. Treba ORIGINALITA. Kdyz nekam prijedu, opravdu mne nezajima mistni mekdonald. A pokud jej maji na hlavnim namesti a tvari se, ze to je kvalitni restaurace, tak to jenom svedci o nevkusu mistnich. A ty bys chtel jeste navic dalsi unifikovane podniky? Ja ne, i kdyby tam meli sebelepsi kafe, tak do intersparu nebo hypernovy bych si na kafe posedet nikdy nesel. Ne vsechno se da prepocitavat na rohliky.
Spar a Globus mozna patří mezi nejkvalitnější hypermarkety, ale nejsou to mista, kam se chodi relaxovat, posedet s prateli, nebo nedejboze na rande.

(odkaz)aldik | 17. 8. 2009, 11:15

frantisek dobrota

co máte proti řetězcům? ..důležitá je kvalita :-) .. náhodou Spar a Globus patří mezi nejkvalitnější hypermarkety :)

(odkaz)Frantisek Dobrota | 17. 8. 2009, 10:52

aldik

Dej s tim pokoj. Ze by jeste krome mekdonalda a kfc zacali zabirat mista v centru hypermarketove znacky. Brrrr, otresna predstava.

(odkaz)aldik | 15. 8. 2009, 15:32

interspar

ted zrovna si po dlouhé době dávám výborné zákusky z Intersparu :-) .. mě tak napadlo když malí podnikatelé se do cukráren v centru nějak nehrnou, možná by stálo za to to navrhnout nějakému řetězci, třeba Interspar by mohl v centru udělat cukrárnu s kavárnou (stejně součástí většiny hypermarketů je jejich restautace, v Praze maj i první kavárnu.. takže zkušenosti mají) .. a aspon by měli větší kapitál na rozjezd narozdíl od malého podnikatele :-)

(odkaz)Mertho | 13. 8. 2009, 11:08

Větrník

Ano je to vedle Titty twisteru v bývalé sběrně papíru.

(odkaz)Ladin | 13. 8. 2009, 10:24

trochu jsem pátral na internetu a vychází mi, že je to na pátem obvodě vedle (bývalého?) TiTi Twistru. Možná z druhé strany té budovy.

(odkaz)filous | 13. 8. 2009, 8:27

jestlipak se někdo slituje nad mlsnou hubou a prozradí, kde v Porubě hledat tu tajemnou cukrárnu "Větrník"?

(odkaz)jarnemec | 11. 8. 2009, 23:00

Na 28. října (naproti Mc..) je cukrárna. Zatím jsem ji jen postřehl a nenavštívil, máte nějaké své zkušenosti?

(odkaz)Ivona | 11. 8. 2009, 22:14

Dobry vecer vsem :-) tak kokam, ze tu nekdo zminil nasi malou cukrarskou vyrobnu :-) Ani nevite, jak to cloveka potesi, kdyz slysi z okolu jen dobre ohlasy :-) Jsme s maminou rady, ze mame tolik spokojenych zakazniku. No a co se tyce navrhu na nakou dobrou cukrarnu v centru Ostravy, tak bych byla taky pro, protoze nic takoveho tu neni a kdyz obcas slysim, jak to lidem chybi, tak to je opravdu ostuda, ze centrum Ostravy se nicim takovym pochlubit nemuze...podle my to byl dobrej byznys, jen je fakt, ze by to byla poradna drina...kdybychom mely tuhle cukrarnu zasobovat kazdej den :-) Tak kdo vi, treba se jednou dockame :-)
S pozdravem Vierikova

(odkaz)aldik | 10. 8. 2009, 23:00

nj to víte, vždycky někdo přijde s něčím jako první a ostatní to více méně kopírujou xD ..

(odkaz)Dimitrios Vlasakudis - redakce OstravaBlog.cz | 10. 8. 2009, 20:35

Aldiku, díky za odkaz. A paní autorce článku Tereze Krumholzové příště přeji více invence při vymýšlení témat svých článků. Ale jsme rádi, že čte OstravaBlog.cz.

(odkaz)aggu | 28. 7. 2009, 14:58

kafe přes ulici by měli podávat třeba v pekárně u zastávky nádražní.

(odkaz)Forge | 28. 7. 2009, 11:00

Má doporučení

Co se kaváren týče, netvrdím, že by to nemohlo být lepší, tak jako tak doporučuji tyto:

Café Beseda - malá, ale klidná a příjemná kavárna, kousek od zastávky Elektra (přímo naproti zahrádce Spolku), ve které se dá sejít do podzemího patra a shlédnout originální díla v tamní galerii; navíc - možnost platit kartou

Café Daniel - stylová kavárna s jedinečnou atmosférou vyvolanou interiérem; pro mne mínus, že se tam kouří, ovšem někdo to může hodnotit přesně naopak jako doplněk právě oné atmosféry

Minikino kavárna - po přestěhování řekl bych na lepším místě, rád sleduji jejich fotografie na zdech, navíc k dispozici wi-fi, mínusem k tomu je fakt, že jediná elektrická zásuvka je v prostorách pro návštěvníky, je umístěna v dětském koutku

Literární kavárna Academia - svým pojetím jedinečná kavárna, možnost sáhnout do regálu po knize, která vás zaujme je mírně vyvážená i negativním faktem, že v případě potřeby musíte projít na toaletu přes regály až na druhou stranu, navíc je nutné si půjčit klíč u obsluhy; avšak jsem více než spokojen s nabídkou káv - nikdy neodolám mé oblíbené brazilské za cca 25,-, co více si přát; k dispozici malé stolní hry, což oceňuji


Ve všech uvedených kavárnách jsem zaznamenal příjemné vystupování, ani s chutí kávy jsem nebyl nespokojen, případná konkrétnější hodnocení jsem uvedl u příslušného podniku.

Co mi v Ostravě chybí - a přiznávám se, že jsem tuto potřebu pocítil až po vycestování do Irska - je možnost zakoupit kávu a vzít si ji s sebou (tzv. Coffee take away). Tedy ne, že by tady ta možnost nebyla, avšak pořád musím, když mne napadne dát si kávu po cestě na schůzku, zapřemýšlet, kam musím jít (donedávna toto poskytovala kavárna Dolce vita, ze které se však stala napůl sázková kancelář :-( ).

(odkaz)adéla | 28. 7. 2009, 6:59

to stk

Není co dodat...,tak nějak si to představuji taky. Jen mi chybí ten milion na rozjezd. Sbohem sladké snění, vzhůru do tvrdé reality!!!

(odkaz)stk | 28. 7. 2009, 0:36

Rotační uňuchadlo

... je výraz z jedné scénky Š&G. Bohužel už nevím, z které. (Za to může ten Němec, Alhzei... ...či jak se jmenuje.)

Ad kavárny: Opravdu mi v centru Ostravy chybí alespoň jeden takový ten starosvětský podnik, jaké jsou ve např. Vídni. S uctivým číšníkem, který mě decentně opraví, pokud vyslovím objednávku s nesprávnou výslovností. Kde mohu vzít beze studu svého kolegu/kolegyni z jiného města, kde dostanu i dobrý zákusek nebo pro dámu sladký likér. Kde mě nebude mrzet, když tam nechám pár stokorun.

A - teď asi narazím - nesmí tam být zákaz kouření. Dobrá cigaretka do dobré kavárny patří. Ostatně - taková kavárna má přece vysoký štukový strop a vonný dým stoupá vzhůru, kde se ho zmocní skrytá klimatizace a zlikviduje jej, aby nesmrděl nekuřákům.

Jo - stolečky by mohly mít klasické litinové nožky a těžké desku z tmavého mramoru - takovým stolkem hned tak nepohneš a kávu si nevybryndáš... ;-)

(odkaz)adéla | 27. 7. 2009, 8:05

STK - 24.7. - 0,07

Je to sice absolutně mimo téma, ale šíleně moc se mi líbí termín "rotační uňuchadlo". To je vlastní vynález? Kde se to prodává? A kolik to stojí? Eště doma nemám ani jedno! Jak jsem bez toho mohla těch 50 let žít? :-) :-) :-)
Ale k tématu: Mám v paměti kavárnu-cukrárnu v Luhačovicích na kolonádě. Servírky s bílou zástěrkou a krajkovým čepečkem ve vlasech, na vozíčku nabídka zákusků, nevtíravá hudba... Je to sice už několik hodně let, kdoví, jak to vypadá dnes? Ale být něco takového v Ostravě, tak jdu na kafe tam a ne do "šoking parku".

(odkaz)krmič | 26. 7. 2009, 17:07

A omlouvám se za zaplevelení diskuse.

(odkaz)krmič | 26. 7. 2009, 16:44

Tak ano, děkuji,

moje chyba. Asi mě ty desítky let mátla jenom ta zkratka DKPO. Tu mám nějak zarytou, se stane :-)

(odkaz)jarnemec | 26. 7. 2009, 14:28

to Krmič:

"Dům kultury pracujících VÍTKOVIC, Ostrava" / "Dům kultury pracujících Vítkovic - železáren a strojíren Klementa Gottwalda" / ...

V letech 1961 až 1991 tam bylo "... Vítkovic". Chcete-li to vědět přesně, koukněte se do archivních fondů kulturních a výchovných zařízení v Archivu a. s. Vítkovice.

Nebo v knihovně:
http://www.smart4web.cz/cgi-bin/knih_os?Htx=knih.htx&KLIC=domy+kultury

(odkaz)krmič | 26. 7. 2009, 11:47

jarnemec

Možná máte pravdu s tím rokem 1961. Ale já si pamatuji, že dlouhá léta to mělo zkratku DKPO, což znamenalo Dům kultury pracujících Ostravy (nebo Ostravska, přesně nevím). Ty Vítkovice přišly až potom. Jistěže jde o blbost. Ale pro zajímavost - dá se to někde zjistit přesně? Úplně OT: největší hrůzy tam napáchal za své éry neblaze proslulý Kabel Plus :-(

(odkaz)aldik | 25. 7. 2009, 18:58

hádáte se tu o nesmyslu.. Dům kultury Vítkovice = DK města Ostravy .. nejmenovalo se to DK Vítkovice kvůli tomu že to stejnomenná společnost vlastnila? .. a rozhodně krátkou dobu to nebylo, právě že DK města Ostravy se to jmenuje teprve chvilku :-) ..

.. asi tak jak DK Akord v Zábřehu na náměstí SNP, dřív to bylo DK NH O-Jih (teda pokud se nepletu, ale NH v názvu bylo) :)

(odkaz)Vladimír | 25. 7. 2009, 18:34

to Miv

Ten odkaz z webu www.tourism.cz je sice funkční, ovšem starý již několik let. Ostatně o tom svědčí neexistující odkaz na stránky www.dkv.cz.
Zrovna dávat odkazy na stránky o turistice nebývá nejšťastnější, protože je jich mnoho skutečně zastaralých.

(odkaz)jarnemec | 25. 7. 2009, 17:16

ps to krmič:

Původně (otevřen 16. 4. 1961) "Dům kultury ROH Vítkovic – Železáren a strojíren Klementa Gottwalda", pak "Dům kultury Vítkovice", dnes "Dům kultury města Ostravy".

(odkaz)Miv | 25. 7. 2009, 17:00

to krmič

Myslel jsem tím Dům kultury města Ostravy. Popravdě jsem ještě neslyšel, že by tomu tak někdo říkal. Myslím, že většina známých by asi ani nevědla o čem přesně mluvím.

http://www.tourism.cz/encyklopedie/objekty1.phtml?id=50453

(odkaz)MM | 25. 7. 2009, 13:26

Je pravda, že nájmy jsou v centru města vysoké. Problém je také s prostory a zázemím pro cukrárnu. To není jako prodejna s textilem. Osobně mi cukrárna v centru strašně chybí, pracuji přímo na náměstí a každý den je náměstí a přilehlé ulice plné. Vedle bývalého ovomixu se prodává točená zmrzlina a je tam pořád fronta.

Myslím, že chyba je na všech stranách. Podnikatel, který by chtěl cukrárnu rozjet musí mít bez přehánění miliony do začátku. To má dnes málokdo. Šílené hygienické normy, nařízení atd. (pro zákazníky dobře). Pronajímatelé prostor, chtějí opravdu vysoký nájem. Než aby šli s cenou dolů, nechají prostory klidně rok prázdný. Takže tohle je nenažranost. Navíc většina vlastníků v centru jsou cizinci, k Ostravě nemají žádný vztah. Ohledně toho, že město zaspalo. Ano je to pravda, na druhé straně přímo v centru jsou doteď nevyjasněné majetkové vztahy a město se soudí o část náměstí. To je to, které nemá novou dlažbu a jsou tam stánkaři. Město na ně nemůže, je to soukromý pozemek.

Doufám, že se v centru cukrárna otevře. Bude to jedině dobře, zákazníků by měla určitě dost. Jen já bych tam chodil několikrát týdně :-)

(odkaz)krmič | 25. 7. 2009, 12:45

Hankok

Myslel tím Dům kultury města Ostravy? Já prostě nemám rád, když tomu tak někdo říká, nemá to s Vítkovicemi nic společného, VŽKG to nevybudovaly a jmenovalo se to tak jenom relativně krátkou dobu. Nebo je opravdu ve Vítkovicích nějaký dům kultury? Skutečně nevím, do čajoven nechodím.

(odkaz)aggu | 25. 7. 2009, 11:04

forhend: ostravak o ostravě ajko díře. přesně takové kidy může dokola jako mantru opakovat jen ten kdo má stejné vidění světa jako třeba ten mamula. a s politikou to nemá nic...sorry.

(odkaz)forhend | 24. 7. 2009, 21:50

Kdyby jenom cukrárny...

Tady chybí především lidi, kteří by pro Ostravu udělali cokoli vyjímečného...Ostrava je stejně zaprděná díra, jako za Mamuly. Skoro nic se tady pro lidi neudělalo! Jenom kecy a za kecy do Prahy nebo do Bruselu, že pane Tošen...Škoda písmen pro takového ...

(odkaz)Hankok | 24. 7. 2009, 15:19

krmič

mysleli tím, přesně to, co všichni víme.... pane rejpale ;)

(odkaz)krmič | 24. 7. 2009, 14:49

OT, ale pro Miv

"v dome kultury vitkovic" - tím domem kultury Vítkovic jste myslel co? :-)

(odkaz)aldik | 24. 7. 2009, 12:49

čajovny

hmm tak zrovna čajovna mi nějak nechybí, čaj mi stačí si dát doma z pytlíku xD .. ale ty cukrárny a kavárny tu chybí, to jo :-) .. kdyby se toho někdo chytl a neodflákl to, tak by si mohl vybudovat skvělý podnik :-) .. a možná by dostal i bezplatnou reklamu (recenzi) na OstravaBlogu.cz xD

(odkaz)stk | 24. 7. 2009, 12:34

2 Pako:

Tak na kafírnu pana Jelínka jsem zapomněl. A je blízko mého "ústavu", chodím okolo a nic...

Ale je to málo.

(odkaz)Miv | 24. 7. 2009, 12:25

cajovny

Urcite bych nezapomel na dobrou cajovnu v dome kultury vitkovic, ktera podle mne v Ostrave nabizi nejkvalitnejsi caj.

(odkaz)Ladin | 24. 7. 2009, 11:57

František

Ta připomínka čajoven je podle mě namístě. Díky panu Lipusovi sice víme, kolik a jakých kaváren v Ostravě kdysi bylo, kolik ale bylo dříve čajoven? Možná žádná. To může být taky jeden z důvodů, proč se dneska kavárny až tak nechytají.

(odkaz)Frantisek Dobrota | 24. 7. 2009, 10:20

cajovny

Jedna veskrze pozitivni pripominka (snad ne az tak off topic):

Pokud mate chut na kvalitni caj, a posedet si u nej v prijemne atmosfere, tak prijemnych cajoven tady nekolik mame. Osobne se mi libi treba u Sykoraku, ve Vezickach nebo ve Vyskovicich. Kdybyste tedy nekdy meli chut lenosit (relaxovat) u dobreho napoje, zkuste vymenit kavu za caj. A da se k tomu taky zakousnout neco dobreho.

(odkaz)Gabina | 24. 7. 2009, 7:37

Dokladem toho, že ne vždy všechno musí dopadnout černě, je obnovení Národní kavárny v Opavě. Kdo by to byl čekal po té, co se v krásném secesním interiéru začaly prodávat pračky a ledničky. Já vím, je to ale Opava a ne Ostrava !!! ... No snad ji ale zase brzo nezavřou, jak jsem taky někde četla.

A kdyby to někdo s tou cukrárnou fakt chtěl rozjet, doporučuji spolupráci s cukrářskou výrobou p. Vierikové z Hošťálkovic. Její minidezerty nemají chybu a co dokáže z marcipánu je neuvěřitelné, zlaté české ručičky :)
http://vierikova.ic.cz/index.php

(odkaz)pako | 24. 7. 2009, 7:23

Hezká kavárna

Dobré ráno.

@STK: Ano, souhlasím. Ne, že by mi současné situace dělala radost, ale opravdu - když to někomu vyhovuje, zrovna v tomto bych nikoho nepřemlouval...

S tou klávesnicí - to máte pravdu, sám dost zuřím, když vidím tenhle nešvar... Pro mě je počítač totéž co pro zedníka zednická lžíce, takže se snažím udržovat tento nástroj v pořádku. Když ale vidím některé kolegy...:-( To by mě mury braly...

Jinak - třebas hezké posezení je v kavárně v Domě knihy Librex. Pokud chce člověk v centru s někým poklábosit a jde mu o cca 30 min. konverzace, ideální...

Díky, hezký den.

(odkaz)stk | 24. 7. 2009, 0:07

Pako, Pako...

Nehodlám se přimlouvat za zrušení cukráren a kaváren v hypermarketech. I ten upachtěný človíček, který konečně sehnal to své kýžené "rotační uňuchadlo" v akci za polovic má právo si oddechnout u prefabrikovaného zákusku a popíjet i tomu kávu, která vypadá a chutná jako něco napuštěného z potrubí.
Jde o to, že v Ostravě není mnoho pěkných kaváren - a když se najdou, jsou malinké, zastrčené.

Jak jsem pochopil, několik ze zde diskutujících si radši dá kafe z automatu (vyrobí si sami nebo dodá sekretářka?) a ztláská k tomu větrník u PC, aby vzápětí způsobila značnou lepivost kláves. Tak s těmi se nepřu - proti gustu žádný dišputát jak pravil pan Prošek.

To, co postrádám jsou kavárny nebo cukrárny s určitou elegancí, s přiměřenou klientelou, kam jde člověk s přáteli na kus řeči nebo něco dojednat. Nedovedu si představit, že kolegu, který navštívil náš "ústav", šoupnu do auta a pojedu s ním na periferii do nějaké Hypernovy mezi šťastné novopečené majitele oněch slevněných rotačních uňuchadel...

(odkaz)Cenis | 23. 7. 2009, 19:23

ad MARTY 23. 7. 2009, 9:47

ja nerikam, ze je to k smichu, ale jednak si nemyslim, ze by v ostrave bylo prekasinovano (opet v pomeru treba k brnu), druhak je podle me spise otazkou, jakto, ze se muzou herny uzivit, zatimco cukrarna by se podle vas neuzivila... z ceho soudite, ze by se neuzivila? proc to tedy nezkusite?

a ano, mate pravdu ze Ostravske centrum se v poctu lidi kteri jim projdou nemuze s ostatnimi velkymi mesty moc rovnat, ale na turisty v Brne opravdu v davech nenarazite.
Podle mne je to spise nerovnomernym rozrustanim Ostravy, diky kteremu je geograficke centrum v Nove vsi na Vodarne, zatimco historicke centrum je na okraji a lide cečstujici na lince Poruba - Jih pres ne j vubec namusi - naopak treba v Brne at jedete kamkoliv, musite pres centrum...

(odkaz)aldik | 23. 7. 2009, 17:01

mmm

nedá mi to sem nenapsat ..ted mám před sebou jeden větrník z Hypernovy .. ehm to je taky nápad kupovat zákusky v obchodě kde je mají pouze balené, lepší sou třeba z Intersparu.. tam mají vlastní výrobu (globus se teprve staví v plesné) .. P.S. v hyperce sem to nekupoval já, ale mamka :) ..

(odkaz)pako | 23. 7. 2009, 13:16

@Muzka: Prosím - to není má preferovaná představa. Jen jsem napsal, jak vidím reálnou situaci. To neznamená, že mě těší, nebo bych ji dokonce preferoval...

Jinak se omlouvám, jak jsem pročítal ta kvanta příspěvků, které zde napadaly od rána, reagoval jsem Vám na příspěvek někoho jiného... Spojil jsem si dva myšlenkové bloky. Omlouvám se za nepřesnost.

Díky.

(odkaz)Muzka | 23. 7. 2009, 13:07

To pako

Pane pako, pokud jste si přečetl můj příspěvek, tak v něm píši, že právě život v Ostravě je rozhodně jiný než v Praze nebo Brně a že právě toto je na Ostravě to jiné a pozitivní (alespoň pro mne) a právě proto tady žiji.
Taky zrovna nehýřím nadávkami, jak píšete. Naopak jsem klidný, pozitivní a konstruktivní člověk. Tedy nekritizuji nic, o čem nic nevím. Naopak tady chválím, takže vůbec nechápu váš komentář! To že si mi nelíbila vaše představa užít si kávu a domů donesený zákusek doma v obýváku u kompu místo v cukrárně, s tím nemusíte souhlasit, dobře, ale od toho je diskuze, aby se vyměňovaly názory.
Co se týká cukráren a cukrárenských výrobků, psala jsem na konci komentáře v 12:28 svou konstruktivní představu o kvalitní cukrárně (řekla bych, že dost jasnou:) .

(odkaz)Rýša | 23. 7. 2009, 13:04

to pako

Díky za Vaše malá ohlédnutí zpět.

A teď něco pro zasmání.
Volala žena, že k večeru musíme do Ostravy, tak ať nepřijdu z práce moc pozdě. Zeptal jsem se, do které cukrárny či kavárny by chtěla zajít a zatím jsem slyšel něco jako Tesco či Kaufland, že lednice je prázdná...ach jo!!!

(odkaz)pako | 23. 7. 2009, 12:51

Malé ohlédnutí zpět... (3)

Dobré odpoledne.

@Mertho: "...jestli spíš pako nemyslel to, že když přijdete z práce a máte v sobě tři, čtyři hrnky kafete, tak už na ten další v kavárně prostě nemáte chuť..."

Ano, díky, myslím, že to je trefné... Bohužel, za den vypiju i 2-3 velké kafáče, byť naštěstí zaměstnavatel zatím nezatrhl v rámci zaměstnaneckého programu přísun opravdu kvalitní kávy. Takže při odchodu z práce už na ni opravdu chuť nemám...:-))

Nicméně ano, uvědomuji si, ta diskuse zde není tak o kávě samotné, jako spíše o životním stylu...:-)

Díky. Hezký den.

(odkaz)pako | 23. 7. 2009, 12:47

Malé ohlédnutí zpět... (2)

Dobré odpoledne.

@Muzka: Víte, než nadávat a stěžovat si, prosím, zkuste se nejprve zamyslet, proč lidé v Ostravě prostě nebudou preferovat styl denního či odpoledního života stejný či podobný, jako je tomu v hlavním městě či v Brně...

Osobně mě taky štvě, že mnoha lidem stačí opravdu málo, z rachoty domů, cestou do hospody/hypoše, zapnout si odpoledne honem seriál Ulice, večer VKV či Ordinaci v růžové zahradě, pak šup pod peřinu... Ale těžko to změním jen tím, že na to budu nadávat.

Ono je to prosté - nabídnětě lidem prostě takovou alternativu, aby svůj životní styl (dobrovolně a rádi) změnili. Dle mého soudu, je to jednak nadlidský úkol, jednak běh na dlouhou trať. Marná sláva, podívejte se, kdo si dnes kupuje např. knihy. A jaké... Sám osobně šáhnu večer 100× raději po knížce, než abych zapnul televizi (hraje u nás doma tak 2× do týdne a většinou jen pro animované pohádky - tříletému klukovi zatím moc alternativ nezbývá).

Co se týče kvality či chuti nabízeného sortimentu cukrárenské výroby. Zde bych s dovolením zvolal: PRRRR! Prosím - posuzujte vždy konkrétní výrobky v konkrétních situacích. Osobně jsem zažil hnusný blivajs v "kamenné" cukrárně, zatímco čas od času v pultovém prodeji pekáren v hypoších najdete velmi dobré zboží. Shazoval bych vždy konkrétní kvalitu, ne paušálně místo prodeje. Nakonec, pusy máme mlsné každý jinak a každému může chutnat něco jiného...

Díky. Hezké odpoledne.

(odkaz)Muzka | 23. 7. 2009, 12:43

To Rado

No dobrá, můj pohled na Ostravu je především z pohledu mladého, zaměstnaného člověka, ne z pohledu podnikatele. Tím městem příjemným pro život jsem myslela především to, že zde najdu uspokojení mých potřeb po kultuře - kvalitní malé divadelní scény, ale i velké divadlo, koncerty netradičních skupin, které často hned po Praze míří do Ostravy, malá příjemná kina (Minikino, Art). Pro mne je tu dostatek sportovního vyžití (aktivního i pasivního), dostatek zájmových kroužků (cokoliv mě baví a chci vyzkoušet, mám možnost). Tohle vše tu máme za přijatelnou cenu (např. v porovnání s Prahou nebo Brnem). Když chci pařit, jdu na Stodolní. Pokud se chci projít v klidné zeleni a číst si knihu v parku, mám spoustu míst na výběr. Když se chci projet na kole, kolem města je spoustu možností. Mám ráda živé město, ale taky si vážím relativního klidu, který díkybohu v Ostravě ještě je. Je to můj názor, pro mne je Ostrava něco mezi Prahou (příliš hlučné, neosobní) a nějakým maloměstem (příliš mrtvé, bez kultury a bez zájmů). Je ale samozřejmé, že pro podnikatele bude samozřejmě vždy přitažlivější tepající město.
Samozřejmě je to můj názor, ale Ostrava je pro mě městem, které mě určitě nijak neomezuje. Vnímavý člověk si tady myslím najde většinu toho, co potřebuje ke spokojenému životu.
Ale tenhle příspěvek není k tématu cukráren, takže se omlouvám za případnou přetrženou nit.

(odkaz)Miv | 23. 7. 2009, 12:39

nájmy a centrum

Jak už někdo napsal, takové nájmy (70 tisíc/měsíc) může zaplatit skutečně jen obchod, nebo herna. Myslím, že herny jsou právě tím faktorem, které v důsledku nájmy ve vhodných prostorách zvyšují na neúnosnou míru. Před pěti lety jsem si v mariánských horách říkal, že počet heren je neuvěřitelně vysoký a že podle pravidel trhu by měly začít mizet. Jak jsem se tehdy mýlil. Dneska bych si přál, aby jejich počet byl alespoň takový jako před pěti lety.

Co se týče kultury masarykáče a centra obecně, mám pocit, že v poslední době v této oblasti dominuje kultura naší menšiny. Na masarykáči se necítím dobře a do kavárny ani na jiné posezení bych zde nešel.

(odkaz)pako | 23. 7. 2009, 12:33

Malé ohlédnutí zpět... (1)

Dobré odpoledne.

@Rýša: "...Tak jsem si tu přečetl příspěvky a musím napsat, že zrovna příspěvek od paka mne dost rozesmutnil.
Ale asi to je odpověď jarmenecovi, Radovi a ostatním včetně mě, proč zrovna v Ostravě to tak vypadá a proč zrovna v centru místo příjemných posezení v kavárně nebo cukrárně /tak jak je to vidět v jiných městech/ lidé dávají přednost hypermaketům..."

Ano, přesně tak - nesnažil jsem se napsat, jak to má vypadat, jako spíše, jak vnímám, že to dnes bohužel je...

Díky. Hezký den.

(odkaz)Muzka | 23. 7. 2009, 12:28

To Mertho, ale i tak obecně

Po čyřech kávách v práci asi večer na další chuť opravdu nemáte :) To je fakt. Já jsem to myslela spíš tak, že cukrárna není především o kávě (i když pro mně osobně je dobrá káva s čerstvým zákuskem v kavárně či cukrárně svátkem), ale spíš jako místo, kde se dá příjemně sednout s přáteli či dětmi, přečíst si noviny či knihu a vychutnat si k tomu něco hříšně dobrého. To vše v příjemném prostředí.
Mimochodem ještě reakce na Paka (i když už né tak vytočená:), nemám pocit, že v Ostravě má většina lidí v rámci benefitů zaměstnavatele vynikající presovar v práci a že většina lidí končí v práci kolem 17 až 18té hodiny. Několik let jsem teď žila v Praze, kde se v drtivé většině pracuje od 8.30 či od 9 hod, na oběd je hodina či 1,5 hodiny přestávka. Konec pracovní doby je pak opravdu někdy kolem 17.30 nebo 18.30. A toto kavárnám a cukrárnám přece moc nepřeje. Lidé se jdou po práci s přáteli spíše najíst do restaurace nebo sednou na pivo či víno. Naopak v Ostravě, kde teď pracuji od 6.30 a končím v 15 (podotýkám v úplně stejné profesi), by se cukrárna a kavárna mohla zdát více vytíženou a vítanou. Protože přece kam si zajít posedět po práci s kamarádkou na kafíčko a chlebíček či zákusek jinam, než do příjemné cukrárny nebo kavárny?
Takže teď už to chce jen někoho odvážného a movitého a hlavně s neotřelým nápadem na výbornou cukrárnu :) A prosila bych domácí dortíky a zmrzku, klidně menší výběr a dejmetomu za asi vyšší, kvalitě odpovídající cenu (ale přijatelnou pro většinové obyvatelstvo). Ale hlasuji za originalitu a ne balíkované, unifikované Marlenky či ušima lezoucí Algidu.
Nebo holt začnu šetřit já :)

(odkaz)Rýša | 23. 7. 2009, 12:24

to Muzka

Že se Ostrava za posledních deset let změnila k nepoznání?
A to nepoznání tkví v čem? V Ostravici, Ostravských jatkách, Elektře, Fenixu nebo v těch výstavních plecháčích superhypermarketů?
Anebo myslíte tím nepoznáním, že se opravují fasády na starých domech? Ty se opravují v každém a to i zapadlém městečku někde v pohraničí, to je přece samozřejmost, která by nás zase tak moc neměla uvádět v údiv, že už není ta Ostrava tak šedočerná....

Já cestuju dost, nesedím jenom za barákem a tudíž porovnávám. A bohužel mně vždy vyjde Ostrava mezi ostatními velkými či většími městy až úplně někde vzadu. A to zrovna nemám na mysli jen to, že v centru Ostravy nenajdu tradiční cukrárnu nebo příjemnou kavárnu. Asi jsem, Muzko, zapšklý pesimistický trouba...

(odkaz)Rado | 23. 7. 2009, 12:08

to Muzka.

Z Ovomixu jsme skočili k diskuzi k Masarykáči, avšak tyto věci spolu souvisí. Váš názor, že se Ostrava stává městem k životu, Vám neberu - pouze mi zde chybí ten městský ruch a puls života v centru, což je zásadní problém pro podnikatele, pokud se chtějí na Masarykáči realizovat (nehledě na vražedné nájmy v místě, kde nic není). Ostravě chybí okamžitá identifikace centra města, kterými se bohužel stávají nákupní střediska a lá Futurum a Shopping Park.

Možná se mnou nebudete souhlasit, ale centrum města má podle mě vypadat bohatě, možná až snobsky, má být tím nej z celého města, což centrum Ovy není. Nejsem člověk, který nepřekročil práh Ostravy. Dost cestuji po ČR, a proto mě dění v Ově rozčiluje, že zde není to, co někde bylo před x lety.

A tohle člověka unavuje. Chcete jít s návštěvou do centra, ta se diví, že nikde ani živáčka, že si není kde sednout. A tou jsou věci, které mimoostravské dost šokují. Jsem pro kulturu všeho zaměření, i tu kavárenskou či cukrářskou, bohužel jakási prázdnota občanů a nezájem o dění města způsobuje to, že se scházíme v Shopping Parcích, Futurech.

Tak či onak, jak napsal František Dobrota, to, jak vypadá Ostrava teď, za to můžeme poděkovat Tošenovskému, ten šancí promarnil habaděj. Za jeho éry byla Ostrava v médiích městem nezaměstnaných s obrovskými sociálními problémy. Žádný jiný titulek v médiích nebyl.

(odkaz)Mertho | 23. 7. 2009, 11:19

To Muzka

jestli spíš pako nemyslel to, že když přijdete z práce a máte v sobě tři, čtyři hrnky kafete, tak už na ten další v kavárně prostě nemáte chuť.

(odkaz)Hody | 23. 7. 2009, 11:04

Pěkně napsané

Napsal jste to hezky

(odkaz)Muzka | 23. 7. 2009, 11:03

To pako:

Příspěvek o tom, že je lepší vařit si kávu v práci (protože je zdarma) a koupit zákusky v supermarketu a zbaštit je doma u počítače, než si zajít odpoledne s kamarádkou, partnerem či dětmi do cukrárny na zákusek a kávu, mě opravdu dorazil. Dost mi to připomíná výrok našeho šaška na radnici, že přece nepotřebujeme knihovnu, protože si noviny a bulvár přečteme na netu a nic jiného z knihovny přece nikdo nepotřebuje !!!
No dobře, lidé s IQ tykve (už nevím, jak jinak je nazvat) a bez potřeby žít mnohostranně a otevřeně to možná uspokojí. Přece jezdit do hypermarketu na nákupy a kupovat tam neoriginální zákusky a zmrzliny k televizi je táák príma, že? A ještě více príma si je tam sednout do hnusného, neútulného interiéru, složit tašky s hyper nákupy vedle stolečku a baštit ty dorty, které koupíte všude v ČR na chlup stejné. Žádná originalita, žádný vkus, beru to co je.
NE! Za drtivnou většinu mých přátel říkám, že cukrárny, ale i jiné podniky, jako jsou kavárny, příjemné a hlavně kvalitní restaurace tu opravdu chybí. Ale za sebe říkám, že přes všechny negativní poznámky k Ostravě, které tu jsou, se Ostrava stává hodně příjemným městem pro život. Za posledních 10 se změnila k nepoznání a kdo to nevidí, je zapšklý, pesimistický trouba. Prostě jen všechno nejde hned. A určitě časem přijde i ta cukrárna.
A není pravda, že Masarykovo náměstí je hnusné apod. Jistě, není to ideál. Ale ve srovnání např. s Brnem, kde jsou na náměstí odporně barevné výlohy s obchody, které jsou v Ostravě většinou schované v supermarketech nebo alespoň v bočních ulicích, je to ostravské docela hezké a buďme rádi, že klidné. Mimochodem, pokud si někdo myslí, že Václavák, či Staroměstské náměstí vyzývá k poklidnému posezení, tak se taky šeredně plete. Ono je dobré občas si někam zajet a získat trochu nadhled a ne jen zaprděně sedět a pomlouvat, co je špatné u nás za barákem.
To jsem se zas rozohnila. Přeji Ostravě nějakou skvělou, novou cukrárnu, ale vůbec si nemyslím, že musí být v centru. Pokud bude dobrá a něčím výjimečná, uživí se i jinde a lidé si do ní rádi zajedou nebo se projdou.

(odkaz)Frantisek Dobrota | 23. 7. 2009, 10:17

Rado | 23. 7. 2009, 8:50

Naprosto souhlasim. Jenom dodam, ze tohle Tosenovskemu nezapomenu. Zatimco jina mesta se v te dobe rozvijela, spravovala sva centra, ozivala, tak tady se na vsechno zvyskoka ... To byla promarnena doba a tahne se to do dnes.
Zednik byl sice sasek, ale aspon se za jeho doby spravil ten Masarykac a ozil hrad. (Vim, bylo by tam co kritizovat, ale porad lepsi nez to nechat dale chatrat.)
Bohuzel ani ted to nevypada na obrat k lepsimu, sliby se slibuji, blazni se raduji :-(

(odkaz)Rýša | 23. 7. 2009, 10:12

Marty,

za obrat: jedno obrovské staveniště, ze kterého prchli všichni stavebníci Vám skládám poklonu. I když je to smutně pravdivá skutečnost, spravil jste mi náladu...

(odkaz)Marty | 23. 7. 2009, 9:56

A pro všechny:

Mám pocit, že Ostravě chybí naprosto všechno.

A v první řadě kvalitní vedení města. V současné chvíli by mi bylo úplně jedno, za jakou politickou barvu by zastupitelé "kopali", hlavně aby z Ostravy udělali hezké a moderní město a ne jedno obrovské staveniště, ze kterého prchli všichni stavebníci... :-(

(odkaz)Marty | 23. 7. 2009, 9:52

pako:

Přeji dobrou chuť v hypermarketech a gratuluji Vám.

(odkaz)Marty | 23. 7. 2009, 9:49

jarnemec:

Díky za informace o prostorách a nájmu!
Možná, že by stálo za to něco podniknout. Ale ten nájem je jen na cukrárnu docela zničující... (leda bychom tam instalovali herní automaty... :-D)

(odkaz)Marty | 23. 7. 2009, 9:47

Cenis:

Jsem rád, že jste se popukal smíchy.
Jenže ve vámi zmiňovaných městech je daleko čilejší turistický ruch než v Ostravě, jiná "sorta" potencionálních hostů cukrárny nebo kavárny.
Bohužel v Ostravě chcípne pes po 17 hodině a o víkendu celém. Tudíž nájem, jaký nasazují majitelé objektů, je v našem městě opravdu vražedný.
A proč je tedy "na každém rohu" mnou zmiňovaná herna nebo kasino? To je k pláči, ne k smíchu, vážený.

(odkaz)Coppola | 23. 7. 2009, 9:37

to pako:

Tak mě napadá, na co vlastně Ostrava potřebuje centrum, když vše co potřebujeme najdeme v hypermarketech a na internetu...

(odkaz)Rado | 23. 7. 2009, 8:50

Ostravě chybí kavárenská kultura. Ano, nájmy jsou vysoké, ale vše se zabilo v 90. letech. Prostor na změnu byl veliký, mnoho měst toho využilo do puntíku, v Ostravě se neudálo nic. Neberu odpověď, že město žilo svými problémy, problémy byly všude, ale také jsem doufám, že mohykáni jako Elektra, Fénix dají kavárenské kultuře důstojnost. Jak to skončilo, víme každý.

S cukrárnami je to podobné. A doba, kdy se dala za ještě levný peníz "zajet", je dávno pryč. A že v Ostravě pšenka tradičním odvětvím nepřeje, to se ví už dlouho. Odliv způsobila nákupní centra. A protože byl Masarykáč stále takový otrhánek, tak to dopadlo, jak dopadlo. Nákupní centrum žije 7 dní v týdnu. Masarykáč 5 dní v týdnu, otázkou je, zda-li to můžeme nazvat životem. Masarykáči jako sůl chybí masy lidí, tak jak je vidíme v centrech jiných měst - v Brně, Olomouci, Plzni apod.

Času, který se na Masarykáči promarnil, je strašně mnoho, tohle náměstí mohlo být s jiným přístupem o 10, 15 let dál. Sami víme, kdy se až opravilo. Zatímco jiná města opravovala svá náměstí skoro ihned, v Ostravě na to bylo třeba 15 let. Tohle dělá hodně.

Prostě chybělo zde nadšení lidí z vedení města s Ostravou něco dělat, proto může označit stav cukráren a kaváren za neutěšený. A když už v novinách čtěte, že místem setkání lepší společnosti v Ostravě je Ikea, tak k tomu není co dodat. Leda tak zamáčknout slzu.

(odkaz)Rýša | 23. 7. 2009, 7:23

Tak jsem si tu přečetl příspěvky a musím napsat, že zrovna příspěvek od paka mne dost rozesmutnil.
Ale asi to je odpověď jarmenecovi, Radovi a ostatním včetně mě, proč zrovna v Ostravě to tak vypadá a proč zrovna v centru místo příjemných posezení v kavárně nebo cukrárně /tak jak je to vidět v jiných městech/ lidé dávají přednost hypermaketům.

(odkaz)jarnemec | 23. 7. 2009, 0:15

to pako:

No, existují i jiné skupiny lidí. Miluji kávu, mám doma presovač a dodavatele kvalitní sicilské kávy, ale rád si zajdu do kavárny. Přečíst noviny (i když si je mohu doma i s presem přečíst na netu), nebo jen tak posedět a koukat na ulici (velice důležitý prvek pro kavárnu). V kavárně se mohu sejít s někým i pracovně apod. Je to kancelář kde "nájem" je šálek kávy. A pokud mohu soudit, tak tuhle, nebo obdobnou potřebu mají i jiní lidé. Ale tahle diskuze není o kavárnách...

Proč nejsou v Ostravě, v jejím centru, cukrárny? Přitom se znovuotvírají takové "krasavice" jako pražská cukrárna U Myšáka. Možná je to tím, že se spokojíme s menším komfortem, menší sociální a estetickou hodnotou. Možná kvantita sortimentu je dnes více, než kvalita, prostředí a způsob "servirování". No jo no, co se dá dělat. Naštěstí stále ještě existují místa, kde na dobrý zákusek lze zajít (mimo Ostravu).

... a je dobře, že existuje i těch pár kaváren.

(to Marty: ps k 22. 7. 2009, 17:43 – nájem je tam 75tis/měs.)

(odkaz)aldik | 23. 7. 2009, 0:01

pako

Jojo souhlasím, i když tu šlo hlavně o centrum města podle mě.. i když tam je to mrtvé skoro celý rok (ty haldy lidí v pracovní době nebo když je nějaká akce nepočítám xD )

(odkaz)pako | 22. 7. 2009, 23:27

Kavárny v Ostravě...?


Dobrý večer.

Přečetl jsem si pozorně hlavní článek i související diskusní příspěvky.

S dovolením.

1) Myslím, že zařízení podobná kavárnám jsou k dispozici ve většině galerií hypermarketů. Futurum, TESCO Třebovice, ShP... Neříkám, že bych dokázal přirovnat ke kavárnám 30. let 20. století, ale káva a základní sortiment sladkých výrobků tam jsou. A zaznamenávám stabilní obsazenost... Dokonce i v neděli dopoledne...:-)

2) Dotaz: Jak byste definovali typického návštěvníka kavárny v Ostravě...?
a) Dle mého názoru, kdo chce dobré kafe, udělá si ho přes den v práci, protože jednak to mnohdy platí zaměstnavatel v rámci benefitů, jednak konec šichty cca v 17:00-18:00 už moc nenabuzuje chuť vyrazit do kavárny, ale spíše za jinou formou programu pro volný čas.
b) Spoustu sladkého nabízejí i dnešní hypermarkety a supermarkety. Dnes jsem např. koupil vynikající krémové kuličky v pekařství v supermarketu Penny Market v Radvanicích, a to nejsem moc na sladké... Šel jsem pro česnekovou pomazánku, ale nakonec jsem zhřešil i ve sladkém... Prostě, ta konkurence je dnes veliká.
c) Sociální komunikace... Mno, ta se dnes odehrává na Facebooku a podobných sociálních sítích...:-) A kafe si spousta diskutujících uvaří doma a ke kávě si u počítače dají leckterý mls z hypošů... Nenadávejte. To je realita.
d) Zmrzlina - doba se změnila, většina hypermarketů a supermarketů nabízí dnes nepřeberný sortiment. A kdo je líný zvednout zadek, počká, až mu na ulici zazní signál Frost Family... Mi třebas jejich nanuky chutnají velice...

Díky. Hezký večer.

(odkaz)stk | 22. 7. 2009, 22:26

Trpělivost! A prachy.

Několik kaváren v centru už zkrachovalo. Je to často tím, že se do provozování pustí člověk, který nemá dost peněz. Každý takový podnik, ať kavárna nebo cukrárna (nebo cokoliv jiného) potřebuje určitý, ne zrovna krátký čas na to, aby tam lidi začali chodit. Neboli na vybudování kolegia svých štamgastů. Kdo neunese mizernou návštěvnost po dobu několika měsíců (a možná i let) a svůj podnik vzdá, by se do takové věci neměl raději pouštět . Např. krásně zrekonstruovaná kavárna Elektra. Byl to opravdu luxusní prostor, s luxusní obsluhou, živý decentní pianista, dobrá káva. Ale než se "zajela" tak to provozovatel vzdal, napřed zmizel pianista, pak uctiví číšníci a nakonec se zhoršilo i to kafe. Teď je tam "Mexikána" - a z pro mě nepochopitelných důvodů se stále drží i když, pokud jdu kolem nakouknu dovnitř, vidím spoustu volných stolů. Takže slavná Elektra je v nenávratnu, prostor architektonicky zničený a já třeba nemám kam pozvat svého kolegu, kterého si vážím, ale není natolik mým osobním přítelem abych ho mohl pozvat domů. :-/

(odkaz)jarnemec | 22. 7. 2009, 17:43

to Marty

ps: Všiml jsem si, že ten obchod kde bylo "vše za babku" či co, mezi Academií a býv. Ovomixem je prázdný. Za kolik je nájem, nevím, ale místo je to fajn.

(odkaz)Dimitrios Vlasakudis - redakce OstravaBlog.cz | 22. 7. 2009, 16:57

pro aldika

Tenhle podnik znám, mám ale raději cukrářství na Fifejdách (www.cukrarstvirehova.cz). Jenže to pořád není ten typ cukrárny, kterou mám na mysli (jak jsem odkazoval v článku) - už jen kvůli prostředí a sortimentu. Mrkněte třeba na erhartcafe.cz a jejich dorty, tohle v Ostravě nikde nedostanete. A o interiéru nemluvě.

(odkaz)aldik | 22. 7. 2009, 16:18

hmm cukrárny chybí, takže nezbývá nic jiného než si koupit např. výborné zákusky z vlastní výroby v Intersparu (Globus se teprve staví) a pochutnat si doma nebo na zahradě s přáteli :-) .. jinak ono to akorát v centru nějak "nejde" udělat cukrárny a kavárny, např,v Zábřehu na náměstí SNP je už někonečně dlouho naproti Hrušky cukrárna & tzv.mléčný bar nebo jak se tomu říká.. lidi tam chodí pořád(safra, asi si tam budu muset zajít někdy po letech. i když to mám kousek tak sem tam už pěkně dlouho nebyl xD) ..takže když se chce, tak to jde.. jenomže ono se nechce :/
..

(odkaz)Cenis | 22. 7. 2009, 16:10

MARTY, myslite si snad, ze ony zminovane cukrarny v Praze, Brne ci Bratislave maji nizsi najem, nez jaky by mohla platit Vase zena v Ove? k smichu...
myslite snad, ze kycovite provoznovny a kasina jsou nejake terno a jen se za majiteli domu hrnou a prebiji se, kdo zaplati vic? k popukani.
I majitele domu musi z neceho zit, za neco o dum pecovat a udrzovat ho, nemam pocit, ze hazet vinu na ne je spravne, ale je mi jasne ze je to jednoduche...

(odkaz)jarnemec | 22. 7. 2009, 14:36

to Coppola:

Např. některé domy (obch. prostory) v centru Ostravy patří městskému obvodu Moravská Ostrava a Přívoz. Obvod tak může nájmem "regulovat" i druh činnosti v provozovně. Před lety takto mohl být snížen komerční nájem např. pro galerie apod. Jak je to nyní momentálně nevím.

(odkaz)Marty | 22. 7. 2009, 14:21

Jo, a místo kavárny Elektra je přihlouplá Mexicana s ještě přihlouplejším interierem.
A to buďme rádi a děkujme, že tam není autosalon Jaguar...!

Hnus a hnůj...

(odkaz)Marty | 22. 7. 2009, 14:19

Tak.
Moje žena touží po cukrárně, zařízené ve stylu 30. let.
Věřím, že kdyby si něco takového zařídila, měla by úspěch, protože taková cukrárna v OV není.
Jenže to chce lukrativní místo, aby tam lidi chodili, tzn. něco velmi blízko Masarykova náměstí nebo přilehlých ulic.
A tady je ten pověstný kámen, který ztupí kosu: nájem.
Žádná cukrárna v takovém stylu by se nikdy neudržela, pokud by měl majitel nájemci platit nájem v takové výši jakou nastavili majitelé objektů.

A tady je taky odpověď na pomyslnou otázku, proč taková cukrárna není a proč jsou na každém rohu "činčaláci" a herny a kasína.

Protože se přece majitelé objektů musí co nejrychleji napakovat i za cenu kýčovitých "provozoven" a přiblbých kasín a heren.

Takže proto....

(odkaz)Coppola | 22. 7. 2009, 14:09

No, podle mě by město mělo regulovat maximálně tak herny a casina, jinak nevím podle čeho by se určovalo jaké zboží je vhodné prodávat v centru a jaké ne, při dnešním stavu korupce a lobbingu si dokážu představit jak by to asi dopadlo a jak by ti vlivnější obchodníci pomocí ovlivňování politiků tímto způsobem likvidovali svou konkuenci...

Město by se mělo starat o to, aby v centru sídlily kvalitní veřejné instituce (divadla, galerie, kluby) a o to, aby tam bylo čisto a bezpečno. O vše ostatní by se měli postarat soukromníci. Pokud je výhodnější prodávat vše za 30, než prodávat dobrou zmrzlinu, tak je to jen a jen chyba na straně zákazníků. Když bude poptávka po dobré cukrárně, tak dřív nebo později určitě vznikne...

Jinak poptávka určitě bude, cukrárny v Praze jsou stále narvané, zvláště nyní kdy se stojí na zmrzlinu fronty. A Vídeň je úplně mimo měřítka, když jsem poprvé viděl ty jejich zmrzlinové bary, kde venku je zahrádka pro 300 lidí a všichni do sebe ládujou zmrzlinové poháry, tak jsem jen nechápavě zíral.

(odkaz)Rado | 22. 7. 2009, 13:29

Chopit a chytit za hlavu by se mělo město, protože taky je to viník daného stavu. Chtělo by to vyhlášku, co by v centru města mělo a nemělo být, protože Masarykáč působí velmi lacině. Tam koupíte 5 párů ponožek za 25 Kč, slipy za 10 Kč, a tím to hasne. Masarykáč je pouze tranzitním místem, ničím jiným, centrem města bych se ho bál nazvat. Stav věci a dění v Ostravě je na defenestraci úředníků, protože oproti jiným centrům měst je to ostravské takovou chudou popelkou.

Jak bylo napsáno v jiné diskuzi, jiná města si svého centra považují, tlačí do něj peníze, to ostravské je nijaké - člověk nemá pocit, že je v centru. Takže je to možná odpověď, proč nemáme Ovomix. V Ostravě jsou mnohem lukrativnější místa, než je centrum (Futurum Shopping Park). Dokud se budou na Masarykáči prodávat jahody, levné ručníky, záclony a kdo ví co ještě, nabízet kradené parfémy aj., tak se nic nezmění. Chce to zakázat herny, zastavárny, obchody s levným zboží a už konečně něco s centrem dělat.

Pozn. I centrum Ostravy je místem, kde ujel vlak.

(odkaz)Henkok :) | 22. 7. 2009, 13:26

Ještě když stála květinová síň na Masarykáči, tak jsem si říkal, že by to mohl být zajímavý prostor pro cukrárnu ;) Každopádně to v dnešní době asi nebude úplné "terno", mít cukrárnu.. :( Ale fakt je, že tohle tady fakt chybí ;)

Zobrazeny všechny příspěvky (93)