Diskuze k článku Ostravský podzim: větrání se nedoporučuje, venku je smrad

Pravidla pro psaní příspěvků do diskuzí na OstravaBlog.cz

1. Diskuze slouží k vyjádření názoru k tématu a obsahu článku.
2. Vítáme věcné příspěvky, které přináší nové a další informace, vlastní pohled nebo zkušenost.
3. Diskuze neslouží k napadání a osočování autora článku, redakce OstravaBlogu a dalších diskutujících. Stejně tak neslouží pro vkládání urážlivých, xenofobních a reklamních příspěvků.
4. V diskuzi můžete vyjádřit svůj názor, nikdo Vám však na něj – a autor článku a redakce OstravaBlog.cz obzvláště – není povinen odpovídat nebo Vám cokoli vysvětlovat.
5. Pište, prosím, s diakritikou a snažte se alespoň částečně dodržovat ustálený český pravopis.
6. OstravaBlog.cz je soukromé médium a záleží na jeho vydavateli, zda vůbec a za jakých podmínek umožňuje pod články diskutovat.
Odesláním svého příspěvku souhlasíte s těmito pravidly – pokud s nimi nesouhlasíte, svůj příspěvek, prosím, neodesílejte. Při nedodržení těchto pravidel může být Váš příspěvek částečně, nebo zcela vymazán.

Tato diskuze není redakčním obsahem. Příspěvky v diskuzi vyjadřují názory čtenářů. Redakce OstravaBlog.cz nenese za zde zveřejněné příspěvky žádnou odpovědnost.




(odkaz)Jar. Němec, OstravaBlog.cz | 24. 10. 2011, 9:52

Toxický odpad z Ostravy křižuje Českem

http://aktualne.centrum.cz/domaci/fotogalerie/2011/10/14/tisice-tun-toxickeho-odpadu-denne-krizuje-ceskem/

(odkaz)Jar. Němec, OstravaBlog.cz | 21. 10. 2011, 11:24

dokument s CZ titulky

(odkaz)JH | 20. 10. 2011, 19:54

Otevřený dopis ministru Chalupovi - reakce na Akční plán pro Moravskoslezský kraj

http://cistenebe.cz/index.php/kampane/115-otevreny-dopis-akcni-plan-pro-moravskoslezsky-kraj

(odkaz)aggu | 19. 10. 2011, 20:45

migrace

@J.N.: už tu to bylo, ale... podle statistik ČSÚ není problém migrace lidí z Ostravy až tak velký, jako v ostatních MSK okresech, protože velkou část tvoří stěhování do sousedních okresů (domkaři, tj. ti bohatší, oslím můstkem "inteligentnější" :-), na rozdíl od těch ostatních okresů, kde se lidé převážně stěhují dále do ČR. Ideální stav to samozřejmě není, ale katastrofa jako v některých amerických nebo německých městech taky ne.

(odkaz)krmič | 19. 10. 2011, 14:46

Když se člověk dívá na automobilový provoz, je Ostrava zřejmě přelidněná. Jen ať se to pročistí :-)

(odkaz)Jar. Němec, OstravaBlog.cz | 19. 10. 2011, 13:58

to krmič:

Ano. Momentální snížování počtu obyvatel je velký problém (Ostrava má cca - 4 tis. obyvatel ročně). (jinak např. viz zde: http://ostravablog.cz/komentare/nocni-mury-primatora-petra-kajnara/)

Nedávno tuto problematiku řešil např. Magazín deníku Právo.

K tématu diskuze - v případě odchodů lidí, kvůli špatnému ovzduší: Tito lidé jsou pro město důležití, ať z důvodů ekonomických (čím méně obyvatel, tím menší RUD, menší kupní síla atd.), tak sociálně-kulturních. Zjednodušeně řečeno, o odchodu uvažují spíše inteligentní lidé, kteří si to mohou z různých důvodů dovolit, nebo je to pro ně zásadní otázka, např. z důvodu zdraví jejich dětí. Pokud Ostrava dlouhodobě přichází o tuto skupinu lidí, je to hodně velký problém.

(odkaz)krmič | 19. 10. 2011, 13:07

"zájem občana o co nejlepší vzduch, jinak mu odejde..."
A to by vadilo, kdyby pár lidí odešlo?

(odkaz)Rob | 19. 10. 2011, 10:36

fotky

pro ilustraci
http://www.flickr.com/photos/czechr/5570879036/

(odkaz)Jar. Němec, OstravaBlog.cz | 19. 10. 2011, 9:31

Jako obyvatel tohoto města nechci emise žádné, je mi však jasné, že tu budou, tak je chci minimalizovat. Továrna musí makat a je dobře, když se ji daří, ale produkuje emise a jejich minimalizovaní stojí nemalé peníze a zmenšuje to zisk. = jsou tu dva zájmy, dva rozdílné názory.

Volená politická reprezentace má vytvořit kompromis, musí vytvořit prostředí pro zájem občana o co nejlepší vzduch, jinak mu odejde... a musí vytvořit podmínky pro investora, jinak mu odejde...

Vidím to tak, že politici totálně podhodnotili situaci a nyní se můžeme koukat na extrémní situace, kdy už chodí všichni jen do ulic, jelikož nic jiného nezbývá. To, že se nyní poukazuje jen na Mittal a zapomíná se na Evraz, Vítkovice atd. je jen výsledek toho extrému ve společnosti.

ps - lokální topeniště:
Ostrava již v devadesátých letech mohla regulovat lokální topeniště, ať již městkou nebo obvodní obecně závaznou vyhláškou. Tedy v době kdy se plošněji zavádělo plynové topení atd. Dnes by jsme měli o problém méně. Jak lze vidět na příkladu Štramberka, kde podobnou regulaci zavedli v r. 1996 (viz http://www.stramberk.cz/mu/view.php?cisloclanku=1996062001 a http://www.stramberk.cz/mu/view.php?cisloclanku=1999121401 z r. 1996...), jde to. V Ostravě k tomu tenkrát nedošlo a myslím si, že dnes již ani nedojde, jelikož bohužel není k takovému kroku již vhodná doba a vůle... > http://ostravablog.cz/diskuze-na-tema/zivotni-prostredi-v-ostrave-ekologie-priroda/vsechny/#prispevek27676 Jinak prosím lokální topeniště řešme zde: http://ostravablog.cz/diskuze-na-tema/zivotni-prostredi-v-ostrave-ekologie-priroda/

(odkaz)Jar. Němec, OstravaBlog.cz | 18. 10. 2011, 20:45

to Ursus: Já taktéž souhlasím, jen mi přijde již únavné, že v jakékoliv diskuzi o velkých průmyslových znečišťovatelích to nakonec sklouzne k lokálním topeništím. A tam taky zůstane... Asi bude třeba založit paralelní diskuzi, aby se ta o vlivu průmyslu "nezaplevelila"...

to Coppola: "přeci jen alespoň něco" > mě nezajímá "něco", mě zajímá proč jsou překračované limity a proč s tím nikdo nic nedělá.

Billboardy AM o "dárku", které v současné době jsou k vidění po Ostravě a okolí, považuji za výsměch - je to jako, kdy někdo hodil dvacku žebrákovi do klobouku.

(odkaz)Ursus | 18. 10. 2011, 19:59

Já souhlasím s Coppolou. Nedávno jsem měl stejný problém v Porubě na Duze. Ano, obecně v Ostravě je problém asi zejména kvůli průmyslovým znečišťovatelům, ale tihle topiči taky dovedou v některých lokalitách docela zamávat s možností větrání.

(odkaz)Coppola | 18. 10. 2011, 16:40

Jar. Němec, OstravaBlog.cz

Jen jsem se podělil o svou zkušenost. A souvisí to i s článkem - to, že je podzim, začala topná sezona a najednou je toho smradu víc, to celkem naznačuje co to vlastně začalo smrdět... Mittal ten znečišťuje celý rok víceméně stejně, počasí teď také není inverzní.
Tím nepopírám, že třeba v Bartovicích je 90% znečištění způsobeno Mittalem, klidně může...
A taky souhlasím s tím co zmiňujete dál, např. Evraz, Vítkovice - v sobotu z Bazalů krásný výhled na oblaka černého prachu/dýmu v jednu chvíli stoupající z oblasti oceláren Evrazu.
Čili cílená debata je sice fajn, ale proč pořád tlačit jen na otloukánka Mittala, který přecijen alespoň něco do těch ekologických projektů investuje. A pro všechen tlak na Mittala se zapomíná na ostatní znečišťovatele, kteří jsou v některých ohledech třeba mnohem horší...

A k tomu řešení mého problému co s aggu navrhujete - to je sice fajn, ale problém je v tom, že to není výjimka, to nedělá jen jeden vyvrhel, naopak je to bohužel na Ostravsku poměrně rozšířený jev - ať už jde o topení uhlím nebo briketami v nekvalitních kotlích nebo hůř o topení odpadem. Takže vyřídit si to s jedním darebákem není moc systémové řešení... Spíš by bylo dobré se zamyslet třeba nad určitými zákazy pro lokální topeniště.

(odkaz)Jar. Němec, OstravaBlog.cz | 18. 10. 2011, 15:42

Jen mě nebaví ten neustálý kruh v debatách o průmyslových znečišťovatelích, kde se jejich vliv bagatelizuje lokálními topeništi či dopravou. Dokud budeme vše rozmělňovat v duchu "objektivnosti" do nepřehledné kaše, budeme tu ten smrad, ze všech zmíněných i nezmíněných zdrojů, mít čím dal větší.

Ano, Ostrava má mnoho znečišťovatelů, včetně lokálních topenišť. Bohužel v dnešním informačním věku je nutno informace zhušťovat, aby si problémů vůbec někdo všiml. Britové si všímali podnikaní svého občana v ČR. A zhustili to jak se dalo. Přidali emoce a ono to zafungovalo...

Myslím, že všichni bychom se chtěli v Ostravě nadechnout celý rok a nikdo nechce, aby naše děcka měly astma. Pokud se nedomluvíme na tom, že debata bude vedena cíleně - nyní tedy o vlivu průmyslových podniků na jejich okolí a co s tím, tak se můžeme bavit u piva v zakouřené hospodě, jelikož to má stejný význam kecání o ničem.

(ps to Coppola: Jinak viz aggu, jiné řešení na takové individua není.)

(odkaz)Ladin | 18. 10. 2011, 15:06

to Jar. Němec: fabriky kouří, o tom žádná, ale nevylučuje se to s tím, co popsal Coppola. Taky u nás bylo včera v Porubě nedýchatelno, a podle všeho z lokálních topenišť...

(odkaz)Jar. Němec, OstravaBlog.cz | 18. 10. 2011, 14:14

to Coppola:

Ano, když jedu do Havířova, tak smrad, co cestou cítím je jistě z nedalekých domků v Šenově, ačkoliv vítr fouká z opačné strany. A ti domkaři topí i přes léto, šílenci. A když jsem včera byl na Hlaváku, tak jsem se málem poblil ze smradu z domků někde v Hoštálkovicích, jelikož to z lagun určitě být nemohlo, tam je vše OK. A když jsem ve Vítkovicích, tak ten viditelný prach z Evrazu je v pohodě, stejně jako z Mostárny...

(odkaz)aggu | 18. 10. 2011, 13:16

@Coppola: zazvonit na "souseda" a po vysvětlit mu po dobrém, že nedělá dobře. Když se bude cukat, tak vyfotit komín s černým kouřem a naprášit ho městské policii. Co s takovýma...

(odkaz)Coppola | 18. 10. 2011, 12:50

"Ostravský podzim: větrání se nedoporučuje, venku je smrad"

Tak přesně tohle jsem teď zažil v Porubě na 7. obvodu. Zde ale není problém s větráním kvůli nějakému Mittalovi, nýbrž kvůli nějakému dobrákovi z blízkých domků v Martinově, který řeší své vytápění a nakládání s odpadem najednou... :-(
A vzhledem k tomu, že to není výjimečný případ, tak si troufám tvrdit, že skutečně za velkou část znečištění ovzduší si v Ostravě můžou lidi sami svým bezohledným chováním!

(odkaz)Ladin | 18. 10. 2011, 12:21

Great! Přesný popis.

Zobrazeny všechny příspěvky (18)