Diskuze k článku Pár poznámek ke schválení projektu Galerie města Ostravy dne 26. 6. 2013

Pravidla pro psaní příspěvků do diskuzí na OstravaBlog.cz

1. Diskuze slouží k vyjádření názoru k tématu a obsahu článku.
2. Vítáme věcné příspěvky, které přináší nové a další informace, vlastní pohled nebo zkušenost.
3. Diskuze neslouží k napadání a osočování autora článku, redakce OstravaBlogu a dalších diskutujících. Stejně tak neslouží pro vkládání urážlivých, xenofobních a reklamních příspěvků.
4. V diskuzi můžete vyjádřit svůj názor, nikdo Vám však na něj – a autor článku a redakce OstravaBlog.cz obzvláště – není povinen odpovídat nebo Vám cokoli vysvětlovat.
5. Pište, prosím, s diakritikou a snažte se alespoň částečně dodržovat ustálený český pravopis.
6. OstravaBlog.cz je soukromé médium a záleží na jeho vydavateli, zda vůbec a za jakých podmínek umožňuje pod články diskutovat.
Odesláním svého příspěvku souhlasíte s těmito pravidly – pokud s nimi nesouhlasíte, svůj příspěvek, prosím, neodesílejte. Při nedodržení těchto pravidel může být Váš příspěvek částečně, nebo zcela vymazán.

Tato diskuze není redakčním obsahem. Příspěvky v diskuzi vyjadřují názory čtenářů. Redakce OstravaBlog.cz nenese za zde zveřejněné příspěvky žádnou odpovědnost.




(odkaz)Momir NJEZIC | 13. 1. 2021, 16:17

* NA VAŠÍ POZOR RYCHLÉ PŘIPRAVENÍ V PLNÉ BEZPEČNOSTI NA 2,8%.

Ohledně všech problémů s půjčováním peněz kontaktujte madam
Momir NJEZIC. Tato půjčka ve výši 50 000 EUR s ním vrátila chuť mému životu. Pokud jde o vaše půjčování peněz, kontaktujte ho, on
určitě vám pomůže.

Kontakty:
E-mail: momirnjezic803@gmail.com
Whatsapp: +22 951 589 194

(odkaz)Marie | 30. 12. 2014, 14:25

Jirka Surůvka

Stejně je škoda, že tam Jirka vstoupil a ještě přímo z Plata říkal něco na kameru (tuším, že to bylo pro Českou televizi). Rozhodně mu to nebylo / není zapotřebí.

V první polovině devadesátých letech byl první!!!, kdo začal mluvit o myšlence Městské galerie. Živě si pamatuji tanečky tehdejších "vládců" (Pražák, Tošenovský a spol.) kolem myšlenky udělat z jednoho pavilonu na Černé louce MG, potom i "aktivity" kolem Městských jatek. No nic, výsledek je na zblití.

(odkaz)jarnemec | 30. 12. 2014, 0:35

@ Marie:

Těší mě, že můj profil na FB sledujete tak důkladně a rychleji, než jsem ten komentář upravil :-)

Světlík v dokumentu http://artycok.tv/lang/cs-cz/26822/omg skutečně nemluví pravdu. Městskou galerii rozhodně nevymyslel, jak tvrdí. Když jsem to tak tvrdě napsal, uvědomil jsem si, že myslet si to chudák může :-) Proto ta úprava. (a jak vidím, co jednou je na síti, zůstane na síti :-D ) Jinak k němu jsem napsal více již dříve třeba zde: http://ostravablog.cz/zpravy/videoreportaz-z-tiskove-konference-ke-galerii-mesta-ostravy/

K tématu jsem napsal na své zdi: Místo "městské galerie" máme štědře dotovanou soukromou galerii. Neschopnost volených zástupců, "zachraňují" soukromé projekty. O skutečnou záchranu vůbec nejde, je to privatizace veřejných financí. Máme tak ukázku jak privatizovat městské veřejné finance na provoz v soukromém prostoru vytvořeném z větší části z veřejných evropských a jiných dotací. Navíc výstavní prostor v Gongu nepovažuji pro výstavy "městské galerie" za vhodný. Jako problematickou vidím i přestavbu Dvojhalí a Elektrocentrály. Ale o tom podrobněji snad jindy.

(odkaz)Marie | 29. 12. 2014, 22:58

Jirka Surůvka

Jaroslav Němec: "Světlík se mi fakt zdá, demagog, lhář... totální chuj."

Souhlasím!
Člověka jen mrzí, že Jirka Surůvka, ještě nedávno velký odpůrce Galerie města Světlíka, tam v současnosti vystavuje. No jo, asi každý se dá koupit. Škoda. Myslela jsem, že je Jirka větší charakter.

P.S.: Když něco kritizuji, napadám a skutečně s něčím nesouhlasím, tak... Ale jsme v Česku....

(odkaz)Ilona Rozehnalová | 15. 7. 2013, 13:33

Městská galerie

Dobrý den, se zájmem jsem si přečetla všechny příspěvky a děkuji všem, kdo se o toto téma zajímají. Jak zde uvádí paní Sylvie, posudky k projektu Trojhalí nejsou jednoznačné, některé projekt doporučují jako kvalitní, jiné jsou kritické. Jde o složitou problematiku. Mne osobně mrzí jen jedna věc, že se postupovalo obráceně. Nejprve měly být posudky, pak měla zasednout komise kultury a pracovní skupina, pak měla rozhodnout rada města na základě toho, co jim komise kultury a pracovní skupina, seznámená se všemi posudky, doporučí. My jsme paní náměstkyni Piperkovou vyzvali už v březnu, ať osloví experty, a dodali jsme jí 10 jmen těch, které by mohla oslovit. Jenže město oslovilo experty až na konci května a posudky se zveřejnily až v den jednání zastupitelstva 26.6.. Zastupitelé tak neměli čas si je ani prostudovat, zkonzultovat je atd., přestože je mělo vedení města k dispozici nejméně týden před hlasováním. Proč si město nezadalo posudky už v březnu, kdy Trojhalí projekt odevzdalo městu a město od nás mělo seznam expertů, které může oslovit, včetně mobilních telefonů (mj. i pan Nedoma, Koryčánek a další), je otázkou. Ve výsledku je to škoda pro všechny, protože kritické připomínky mohly být do projektu zapracovány ku prospěchu všech. I pan Nedoma, který projekt doporučuje, hovoří o problematických věcech, jako jsou například prodejní výstavy, které by i podle něj nikdy neměly být součástí provozu městské galerie. Stejně jako je podle všech expertů nejasná organizační struktura oné instituce.

Jistě bylo možné naleznout kompromis, který by spočíval v zapracování kritických momentů. Ostatně řada věcí se díky kritice naší i oslovených expertů změnila a například požadavek ohledně vypsání výběrového řízení na uměleckého šéfa byl akceptován, stejně jako byla upravena kritizovaná položka pronájmu Gongu z 3 milionů na 1 milion.

Toto považuji za konkrétní úspěchy celé diskuse. Škoda, že se kritická stanoviska expertů v posudcích nepodařilo do projektu zapracovat. Jak bude galerie fungovat, ukáže čas, já osobně bych byla ráda, kdyby fungovala co nejlépe - za částku 10 milionů korun ročně by mělo jít o opravdu špičkovou evropskou galerii .

Co se týče účasti v politice, ráda bych připomněla, že zde existuje řada občanských sdružení, která se aktivně věnují problematice rozvoje měst, v nichž žijí, s konkrétními výsledky a bez potřeby vstupu do politiky, Mám na mysli například Klub Za starou Prahu, Za krásnou Olomouc, Žít Krno a další iniciativy.
V Ostravě jsme nyní založili okrašlovací spolek Za krásnou Ostravu, kdy se věnujeme konkrétním místům a také děláme informační servis v oblasti kultury v Ostravě včetně archivu témat. Pokud by to někoho zajímalo, mrkněte zde: http://www.krasnaostrava.cz/


(odkaz)jarnemec | 14. 7. 2013, 21:09

@ sylvie:

Jak víte, že jsou to něčí "stoupenci"? :-) Stejně jako vy, zde Marie vystupuje pod přezdívkou a není vlastně jisté zda jde o ženu či muže. Marie zde vyjadřuje svůj názor stejně jako vy nebo kdokoliv další.

Snažil jsem se nastínit, co si o věci myslím a omlouvám se vám, jestli neshledáváte mé příspěvky za dostatečné jako odpověď k vaším otázkám.

Jak jsem již jednou napsal, pravda se ukáže časem sama, tak není třeba dělat "nové vlnky" ;-)

(odkaz)sylvie | 14. 7. 2013, 20:44

aha,. Reakce vašich stoupenců typu paní Marie řadíte do které kategorie?Jde o "věcnou snahu o korektní diskuzi", nebo o snižování, urážky?Jako "natvrdlá ,záludná a naivní" už totiž moc nedokážu rozlišovat..(pozoruhodné, jak lze spojit v jedno v podstatě antagonistické vlastnosti, záludnost a naivitu...opakem pak jsou naměklí, prostodušší...?) .poděkovala bych vám za odpovědi, ale v podstatě jsem žádné nedostala, jen obvyklou mantru odkazů. O konkrétních a věcných výstupech v politice jsem psala v souvislosti s hypotetickou účasti takových nových lidí, jako je paní Rozehnalová, zkuste si to při vaší božské trpělivosti znovu přečíst. To je o ničem. Zdravím,, Sylvie .

(odkaz)Marie | 14. 7. 2013, 16:51

Máte božskou trpělivost. Natvrdlost, záludnost, ale i naivita v Ostravě doslova bují .

(odkaz)jarnemec | 14. 7. 2013, 14:30

@ sylvie:

Weber se k věci veřejně vyjádřil, viz http://ostravablog.cz/zpravy/videoreportaz-z-tiskove-konference-ke-galerii-mesta-ostravy/ Janáček se veřejně nevyjádřil. Jeho odpověď neznám a nemohu ji předjímat, jediné co vím, že figuruje jeho jméno v návrhu na obsazení umělecké rady GMO, a že takové návrhy beru z obezřetností vzhledem k zmíněným zkušenostem. Nic víc za tím nehledejte.

Účelově jsem v diskuzi upozornil - odkázal na vyjádření Musilové, to ano, stejně účelově zde přidávám všechny odkazy - prostě účelem je odkazovat na něco co mě zaujalo k tématu diskuze ;-) Dle vás jsem byl neobjektivní. Nu dobrá. ;-)

K vaší citaci Nedomy si dovoluji doplnit odkaz na celý text: http://www.krasnaostrava.cz/petr-nedoma-galerie-mesta-ostravy-posouzeni-navrhu-koncepce-dr-ladislava-kesnera-nazvaneho-strategie-fungovani-galerie-mesta-ostravy-a-jejiho-dalsiho-rozvoje/

Myslím si, velice korektně a věcně je problematická a kritizovaná část sepsána v Posudku Rostislava Koryčánka k projektu Galerie města Ostravy: http://www.krasnaostrava.cz/wp-content/uploads/2013/07/korycanek-6-2013-gmo003.pdf

Dále bych rád upozornil na tyto materiály:

Galerie města Ostravy – reakce na veřejnou výzvu, materiály ze zastupitelstva 26. 6. 2013 http://www.krasnaostrava.cz/galerie-mesta-ostravy-materialy-ze-zastupitelstva-26-6-2013/

Galerie města Ostravy – materiál č. 102, projekt galerie a posudky
http://www.krasnaostrava.cz/galerie-mesta-ostravy-material-c-102-projekt-galerie-a-posudky/

K ostatnímu: Chtěl jsem jen upozornit, že na jedné straně vidím věcnou snahu o korektní diskuzi, na druhé vyhrůžky, snižování, urážky (viz Piperková http://ostravablog.cz/zpravy/videoreportaz-z-tiskove-konference-ke-galerii-mesta-ostravy/ ale to je zde neustále, nejen v této "kauze") a především zákulisní hru a lobbing. Nemyslím si, že tohle je snaha politiků o dosažení "věcných a konkrétních výstupů".

Na téma aktivismus vs. politika jsem již odpovídal. Svůj názor na věc jsem zde na OB v diskuzích již několikrát opakoval. Budu-li mít někdy nutkání k tomu obšírněji cokoliv napsat, napíšu článek, zatím nevidím důvod, jelikož bych jen opakoval, co zde již na OB vyšlo, nebo co jsem k tématu řekl jako člen politické strany (viz odkaz v mém příspěvku: http://ostravablog.cz/tema/mestska-galerie-ostrava/diskuze/#prispevek36611).

(odkaz)sylvie | 14. 7. 2013, 11:37

Za mylnou zkratkovitou informaci ohledně Jiřího Jůzy se omlouvám, před výčtem jmen mělo být přesněji formulováno: "členové Kunsthalle a dřívější stoupenci a podporovatelé myšlenky ostravské kunsthalle". Snad jsem tím ostatní nekompromisní a neústupné členy o.s. neurazila. Mea culpa.

Vzhledem k tomu, že nejsem ani publicistka, ani aktivistka, ani šlapačka kuřích ok, tak jsem pana Zb.Janáčka ve věci zařazení jeho osoby do pracovní skupiny GMO nekontaktovala a informaci si neověřila, žádné "vyjádření" tedy neexistuje stejně jako neexistuje podobné prohlášení Weberovo, takže vaše jízlivá otázka, na kterou znáte odpověď, je zbytečná. Pokud by však byla pravda to, co naznačujete,tedy že Janáčkovo jméno používají svévolně bez jeho vědomí , pak by to samozřejmě byla nehoráznost nejvyššího kalibru.Proč by se však proti tomu už neohradil?

Nijak nezpochybňuji vaši angažovanost, práci a dokumentarizaci v kauze městské galerie a dávám vám plně za pravdu, že mediální obraz i postup "Trojhalí" je vágní až nijaký. Lze jen doufat, že se přednostně věnují práci a prezentovat se budou až hotovým výsledkem. Jediné, na co jsem upozornila, bylo, že jste- podle mne účelově- vynechal z citovaného shrnutí H.Musilové první dva řádky. Oceňuji, že jste k citaci zdroj uvedl. Nakolik máte právo zveřejňovat některé další jiné dokumenty, musíte vědět vy sám. Co se týká oněch posudků, které považujete za tak relevantní, bych zde s dovolením ocitovala z Nedomova textu: " Je velmi nezvyklé, aby si městské zastupitelstvo nechalo vypracovat podklady pro rozhodování v oblasti kultury na takové odborné úrovni."

K otázce žaloby jsem se vyjádřila proto, že jste ji použil jako příklad mravního defektu protistrany. Jak však z vaší následující reakce vyplývá, sám celou věc dětinsky bagatelizujete. Nevím, proč jste to tedy zmiňoval. Taky nechápu, proč se za všech okolností odvoláváte na paní Rozehnalovou, což nemáte vlastní názor..? Jak jsem již napsala, pokud by Rozehnalová vstoupila do politiky, můj hlas by pro své postoje, osobní nasazení, názory měla, protože tam by snad svými aktivitami dosáhla věcných a konkrétních výstupů, takto to má všechno akorát teatrálně mediální efekt. A co se týká kontrol fin. úřadu-já sice netuším, kolikrát někomu "šlápla na kuří oko", každý máme jiné záliby a smysl života, ale pokud se na chvíli pustíte máminy sukně a dovolíte si komfort kritického a objektivního odstupu-v případě paní Rozehnalové přece také jde o úzké sepjetí čistě soukromého sektoru a čerpání veřejných peněz v podobě dotací a grantů. Nebo se pletu?

(odkaz)jarnemec | 13. 7. 2013, 14:44

@ sylvie:

OstravaBlog.cz zveřejnil veškeré veřejně dostupné stanoviska, texty, kritiky, vyjádření, které měl z obou stran k dispozici. Texty Nedomy a Musilové, jsme nezveřejnili, jelikož jsme je z veřejných zdrojů neměli a nemáme souhlas ani jiné oprávnění k zveřejnění. (Oba zmíněné texty dostali zastupitelé těsně před hlasováním spolu s dopisem Koryčánka, který byl zkopírován do téměř nečitelné kopie.)

Prosím o odkaz, kde se město nebo kdokoliv jiný (třeba Trojhalí) snaží o to co OB - souhrn veškerých dostupný informací na jedno místo. (Za sebe osobně mohu říct, že jsem se k problému vyjádřil pouze zde v diskuzi na OB a na svém soukromém profilu na FB.)

Vámi zmíněnou citaci Musilové jsem opatřil (v internetové diskuzi - nešlo ani o článek) odkazem na celé znění textu - viz http://ostravablog.cz/zpravy/videoreportaz-z-tiskove-konference-ke-galerii-mesta-ostravy/diskuze/#prispevek37401 - takže vaší poznámku o neobjektivnosti neberu vážně. Kdo chtěl, mohl si to po prokliku přečíst celé.

Prosím o informaci, kdy se stal pan Jůza členem o.s. Kunsthalle?

Dále prosím o odkaz k vyjádření děkana Janáčka, který naznačujete. Pokud vím, tak jeho jméno figuruje jen v návrhu obsazení umělecké rady GMO. v návrhu výstavního programu GMO, kterou vypracoval Kesner, je uvedeno - navrženo, že v GMO bude mj. vystavovat Lenka Klodová (v rámci výstavy Intimní interakce, kurátor výstavy: Kesner), ale ta o tom ani neví. Tolik jenom k tomu, že něčí jméno je v nějakém návrhu...

GMO bude vystavovat v soukromé galerii GONG, vlastník budovy je Vítkovice a.s. Finance na komerční nájem v této soukromé budově hradí město formou dlouholeté dotace přes Trojhalí.

Jestli byly zmíněné výhrůžky žalobou apod. myšleny vážně, nebo to byl jen běžný řečnický obrat vyhrožujících v rámci soukromé komunikace, neřeším. Přijde mi to ubohé v každém případě. Bohužel fakta a důkazy nemá vyhrožující strana, takže to bylo jen bu, bu, bu... Jako vždy v těchto případech, kdy nějaká "komunita je označená jako "hrozba".

ps: Je zajímavé, že ihned (aspoň mi to tak připadá) jakmile se paní Rozehnalová někde veřejně vyjádří, resp. někomu "stoupne na kuří oko", přijde na ní kontrola Finančního úřadu. Jako již mnohokrát prošla s čistým štítem. Také jenom bu, bu, bu... (?)

(odkaz)Marie | 13. 7. 2013, 13:59

Teprve čas ukáže, kdo měl pravdu. Ale věřte, že město a GVUO vítězové nebudou.

(odkaz)sylvie | 13. 7. 2013, 12:08

marie:Smekám před vaším bystrozrakem, bohužel emfatická zvolání typu "ať žije.." a dojmové dedukce nejsou můj level. Navíc, jak píšete, je pro vás hlubokou studní poznání zde tento blog (to, že pan Němec např. ocituje ze shrnutí posudku kurátorky Heleny Musilové jen nedostatky a takticky vynechá první odstavec tohoto shrnutí, ve kterém ředitelka Sbírek Současného umění NG hodnotí kladně projekt galerie Trojhalí, hovoří vzhledem k objektivitě a podrobnosti za všechno), takže vás ponechám vaším vzrušeným vizím a zášti.
---

Žaloba, pane Němci, pro mne není prostředek výhružky, ale naopak právní prostředek, kterým se proti agresi může jedinec bránit. Takže ano, máte pravdu, aktivisté na nikoho žalobu podávat nemuseli. U soudu jsou vždy dvě strany. Dobrá zpráva pro vás je, že jste protivníci, kteří za žalobu stojí, dobré pro vás je také to, že je-li opravdu spravedlnost na vaší straně, tak se nejenom můžete obhájit, ale navíc zvrátit žalobu ve svůj prospěch. Špatná zpráva pro vás je to v tom případě, že pro vaše jednání, vystupování, napadání, invektivy nemáte právní opodstatnění, nemáte důkazy a fakta, které by toto všechno obhájily. Pak musíte být připraven stejně statečně nést důsledky vašeho chování.
Ano, veřejné diskuse jsou malé politikum, ale pokud se na veřejné debatě o galerii sejde 20 lidí a nemá žádnou další vazbu na vyšší politiku...těžko říci, čeho asi tak může dosáhnout. A není demokracie o tom, že se menšina přizpůsobí většině? Že dojdou spolu k nějakému kompromisu? Podle mne někteří členové Kunsthalle, (Weber, Jůza, Janáček) k onomu kompromisu přistoupili. A město pokud vím, také vaše připomínky částečně akceptovalo. Jenže vám prostě zůstal ten Surůvkův základní kámen Kunsthalle, že jo.
Označujete opakovaně vznikající galerii za soukromou-jejím zřizovatelem jsou tři subjekty-město,kraj a neziskové sdružení DOV. Ano ,jeho členy jsou Vítkovice, ale třeba také VŠB. V čem je tedy galerie soukromá?

(odkaz)Marie | 12. 7. 2013, 20:05

Nezávislí kritikové?

Pan Světlík se opakovaně vnucoval jako sponzor Galerie Rudolfinum, takže asi tak. To je asi na stejné úrovni, jako když společnost RPG hází pár šušní na vznik některých publikací...

(odkaz)Marie | 12. 7. 2013, 19:29

Ostravské prostředí je velice specifické a nebýt pana Němce a jeho podrobných informací, nevím o vzniku Galerii města Světlíka téměř nic. A o panu Jůzovi si myslím jediné. Dobrý manažer se chová jinak a nenechává se zatahovat do podivných komplotů. Uvidíte sama, že v krátkodobém časovém horizontu na to GVUO škaredě doplatí a bude nakonec zastíněna Galerií města Světlíka. Možná se i dočkáme situace, kdy KÚ MSK nabídne GVUO k privatizaci... Socani i ptáci v tom mají bohaté zkušenosti. Ať žije Jůza!

(odkaz)jarnemec | 12. 7. 2013, 17:30

Jen bych chtěl připomenout, že "občanské sdružení Kunsthalle" vzniklo na základě veřejné diskuze. A bylo to právě tohle sdružení, které vytvořilo podklady pro původní rozhodnutí města založit "městskou galerii".

To, že politicko-úřednická mašínerie, chápající koncept městské galerie jiným způsobem, původní myšlenku městské instituce, změní ve veřejnou podporu soukromé galerie je něco s čím se mělo počítat, bohužel nepočítalo.

Zde nejde o bojování "za své pravdy", ale o snahu o veřejnou diskuzi na jedné straně a arogantní chování na straně druhé.

Je to stále jedna a ta samá písnička. Myslím si, že veřejné instituce mají vznikat na základě veřejné debaty a požadavku (to se stalo) její vznik má být veřejně diskutován (to se městu a soukromé Galerii Gong nehodilo) a městská galerie má být městská (což není).

Nemyslím si, že by lobbing měl být součástí politiky, myslím si, že komunální politika má být stavěna na jiných základech... Myslím si, že něco jako městská galerie nemá být stavěna na moci a vlivu kohokoliv.

@ sylvie p. - k tomu "aktivismu" atd.: Na jedné straně se "volá" po aktivním přístupu k veřejnému životu, na druhou se tento přístup onálepkuje dnes již negativně znějícím slovem. Zaznívá zde volání po "vstupu do politiky", jakmile někdo do ní vstoupí za jinou než "klasickou stranu", je onálepkován podobně... A copak již onen samotný "aktivismus" není vstupem do politiky, copak ony diskuze, nejsou politikou?

ps: Nevšiml jsem si, že by někdo z "aktivistů" vyhrožoval žalobou, na druhé straně názorového spektra jsem si těchto tendencí ovšem všiml. A o "nezávislosti" vámi zmíněných bych poznamenal, že o tom mám své pochybnosti. Ale to se ukáže časem samo, tak není třeba dělat "nové vlnky" ;-)

(odkaz)sylvie p. | 12. 7. 2013, 15:02

to marie:každý má právo na svůj názor, jak píRozehnalová, tak pan Jůza. Dehonestovat Jůzu za to, že se prostě přiklonil k jednomu řešení a cestě, je ubohé, a možná, že "stádu servilních debilů" konvenuje právě toto řešení, které koneckonců nezávislý kritikové jako např.Petr Nedoma, šéf Rudolfina nebo H.Musilová z NG označili za kvalitní. Svazáctví ve mně evokuje právě exaltovaný a angažovaný aktivismus, mávání transparenty, různá prohlášení a urážení lidí z jinými názory. Kdyby "servilní stádo debilů" vytvořilo dvaceti-, padesáti-dvousethlavé aktivistické skupinky a šlo "bojovat" za své pravdy, k čemu by to vedlo? Má-li občanské sdružení Kunsthalle a jeho stoupenci zastání mezi občany, nezbývá, než aby vstoupili do politiky , stali se volenými zástupci a obhájili své představy. Nebo aby pro ně získali někoho mocného a vlivného, který by za ně lobboval.

(odkaz)Marie | 10. 7. 2013, 10:06

Raději deset exaltovaných Rozehnalových, než stádo servilních debilů. I ten zmíněný pan Jůza bude dříve nebo později litovat, že Galerii města Světlíka svazácky podpořil.

(odkaz)Alex | 10. 7. 2013, 7:32

Umělecká komunita

Umělecká komunita nemá sice rozhodovací pravomoc, ale ignorovat její názory by v takové věci město nemělo. V tom bych s předchozím příspěvkem polemizoval. Pokud by ale šlo o silného partnera, brali by jeho názory v Ostravě vážně. Problém té ostravské "umělecké komunity", na kterou se ta autorka odvolává, je její umělecká nevýraznost. Ti lidé kolem mají jistě vztah k umění, leccos mohou i dělat a dělají, je to ale nevýrazné. Neříkám, že to je špatné, je dobře, že takoví lidé jsou, baví se tím atd. Současnou realitu to nijak nereflektuje. Prostě je zde skupina lidí, kteří se scházejí v kavárnách a hospůdkách, debatují o umění a něco třeba i dělají, to je ale málo. Dnešní svět nabízí obrovské množství materiálu pro zpracování, oni se ale s tím míjejí. Ta paní z Fiducie je typickou ukázkou, jak vypadá exaltovaný člověk. Z ní ta až chorobně povznesená nálada a přesvědčení o vlastní důležitosti doprovázené výstředním chováním přímo ukázkově vyzařuje. To je ale také to jediné - přepjatá póza. S takovými lidmi se špatně jedná, jsou umanutí, stále vzrušení a povzneseni nad realitu. Je to mluvčí umělecké komunity, jejíž příslušníci většinou dělají formální umění pro umění a dosud nezaznamenali, kam se to vše kolem nich propadá.

(odkaz)J.K. | 9. 7. 2013, 14:14

Kecy

Žasnu nad primitivním uvažováním. Proč by "místní umělecká komunita", měla mít nějaké rozhodovací pravomoci. V demokracii rozhodují o veřejných penězích volené orgány. Že se v Česku všude z veřejných peněz krade ještě neznamená, že i zde jde o tunel. Dejte trestní oznámení, když o tom jste tak přesvědčeni a bojujte. Máte ale strach, do konfliktu nepůjdete a akorát umíte škemrat. Je jen dobře, že vás s tou pitomou Kunsthalle poslali tam, kam patříte.

Zobrazen 1. až 20. příspěvek z 21