Diskuze k článku Povede se Ostravě „protlačit“ lékařskou fakultu? Teď už snad ano

Pravidla pro psaní příspěvků do diskuzí na OstravaBlog.cz

1. Diskuze slouží k vyjádření názoru k tématu a obsahu článku.
2. Vítáme věcné příspěvky, které přináší nové a další informace, vlastní pohled nebo zkušenost.
3. Diskuze neslouží k napadání a osočování autora článku, redakce OstravaBlogu a dalších diskutujících. Stejně tak neslouží pro vkládání urážlivých, xenofobních a reklamních příspěvků.
4. V diskuzi můžete vyjádřit svůj názor, nikdo Vám však na něj – a autor článku a redakce OstravaBlog.cz obzvláště – není povinen odpovídat nebo Vám cokoli vysvětlovat.
5. Pište, prosím, s diakritikou a snažte se alespoň částečně dodržovat ustálený český pravopis.
6. OstravaBlog.cz je soukromé médium a záleží na jeho vydavateli, zda vůbec a za jakých podmínek umožňuje pod články diskutovat.
Odesláním svého příspěvku souhlasíte s těmito pravidly – pokud s nimi nesouhlasíte, svůj příspěvek, prosím, neodesílejte. Při nedodržení těchto pravidel může být Váš příspěvek částečně, nebo zcela vymazán.

Tato diskuze není redakčním obsahem. Příspěvky v diskuzi vyjadřují názory čtenářů. Redakce OstravaBlog.cz nenese za zde zveřejněné příspěvky žádnou odpovědnost.




(odkaz)Ctirad | 29. 9. 2017, 17:50

Ta sice velmi silnou konkurenci - 1LF, 2LF a UK jako taková, ale absolventi přesto mají velmi dobré uplatnění (s tím, že mohou získat ještě dodatečný titul MBA - http://www.ustavprava.cz/cz/sekce/mba-management-ve-zdravotnictvi2-1009/ , pokud se chtějí zaměřovat spíše na manažerské věci.

(odkaz)Adrián | 19. 9. 2016, 19:23

Prijatie

Dobrý deň,
počul som, že do Ostravy na medicínu sa dá dostať aj bez prijímacích skúšiek aj napriek tomu, že nie som Čech. Viem že priemer vysvedčení musí byť do 1,1.... Neviete, ktoré predmety sa počítajú do priemeru ?
Ďakujem za odpoveď.

(odkaz)libor | 10. 4. 2016, 22:49

ano povedlo

http://muj-lekar.cz/

(odkaz)Vladimír | 3. 7. 2013, 23:05

ad Zuzana

Jistě to možné je, ale je lépší se s odvoláním obrátit na lékařskou fakultu. Ostravablog není zrovna tím nejvhodnějším místem.

(odkaz)Zuzana | 3. 7. 2013, 21:03

Nepřijetí

Dobrý den, chtěla bych se zeptat zda je možné podat odvolání na Lf při nesplnění podmínek o jeden bod?

(odkaz)Zdeněk | 28. 1. 2009, 20:48

LF

Byl bych rád, kdybych se dostal za tři roky na LF v Ostravě!! Mým vzorem je můj kolega (absolvent FZS), v minulém roce doktorand / na všech tkzv. věhlasných ústavech bez problémů/.Protože se o tuto problematiku zajímám, tak kde je problém ?? Asi pouze v pohledu lidí.

(odkaz)Dali | 15. 1. 2009, 11:43

to medved-009

škola dává "zkušenosti" a "možnosti se realitovat"? Buť tam učíte, nebo tam jsou problémy s českým jazykem. :-)

(odkaz)medved-009 | 14. 1. 2009, 22:56

1 st international school of ostrava mi zatím dala do života tolik zkušeností a možností jak se realizovat,že záležitosti kolem vedení atd. mne nechávají naprosto chladnou:)

(odkaz)naja | 10. 1. 2009, 21:10

Souhlasím. Ostrava by si asi nezvedla kredit Lékařskou fakultou o které by se vědělo a o které by se mluvilo jako o nejhorší LF v republice, spíš naopak. Rozdíl ve výuce a náročnosti jsou i na jiných fakultách a oborech OU. A ti co znají prostředí Fakulty zdravotnických studií mohou vyprávět o kvalitě absolventů, výuky, vyučujících. A většinou nejde o nic pozitivního, bohužel. Tak když už něco takového vznikne, tak jen doufejme, že Univerzita sežene schopné lidi, kteří potřebnou úroveň výuky nastolí...

(odkaz)juras | 10. 1. 2009, 14:55

LF v Ostrave

Jsem z Prahy a shodou okolnosti učím na 2.lékařské fakultě UK v Motole, podle různých žebříčků a kritérií na nejprestižnější lékařské fakultě v ČR. Ostravě lékařskou fakultu přeji, ale zároveň souhlasím s některými obavami zde vyslovenými. Kvalita výuky je o lidech, kteří na ní učí. Je schopna nová fakulta takové lidi nalákat ? Zaplatit je ? Jenom v rámci UK, která má 5 lékařských fakult, existují neuvěřitelné rozdíly mezi jednotlivými fakultami, mezi kvalitou výuky a kvalitou absolventů. A nutno podotknout, že medicína není třeba teologie, některá rozhodnutí zde mohou být fatální.

(odkaz)naja | 6. 1. 2009, 19:44

Myslím, ze Karel OU a konkretne FZS moc nezna, by mel pak mozna jiny nazor. S velkym propadakem taky nesouhlasim, zalezelo by na podpore mesta, univerzit a tak dale. Treba Olomoucka LF by z toho mohla tezit, mohla by vzniknout jakasi spoluprace (byly by to dve nejmensi LF v CR). Ale mirne skepticky zustavam.. Proc jit cestou drazsi, kdyz se muze jit cestou levnejsi (rozdil miliard).

(odkaz)pavel | 6. 1. 2009, 19:24

urazeni smysl fakt nema. proste si karel nehodla priznat ze to bude velyky propadak,pokud karle znas OU dobre asi tak jako ze na ni studujes ci ucis musis sakra uznat pokud nejses fanaticky ostravski nacionalista ze za soucasnych podminek to proste nejde...a pokud jde o me na LF se samozrejme hlasit budu a snazit se co nejvic o to aby to vyslo,protoze jit zivotem s diplomem s ostravske fzs se mi nelibi pokud bych to mel brat jako nejvyssi dosazene vzdelani..

(odkaz)naja | 30. 12. 2008, 11:10

Milý Karle, tys evidentně nevypozoroval, o který sport se zajímám:) Ale to nevadí.. Já se naštěstí nemusím poopravovat po každé tvé reakci, názor mám pořád stejný a to jednak, že jsem mírně skeptický vůči nové LF v Ostravě a jednak, že diskuze s člověkem, jehož argumetace se omezuje na jakési nezdařilé urážení oponenta nemá smysl.

(odkaz)Karel | 29. 12. 2008, 19:50

Milý studente, když jsem napsal, že se o Tebe bojím, musím se poopravit.Po Tvé odpovědi už mám o Tebe strach - Ty tu první ligu už dokonce hraješ !! Víš, chlapče, až budeš hrát extraligu, tak už v Ostravě bude kvalitní LF včetně dalších nových fakult.

(odkaz)xxx | 29. 12. 2008, 14:39

Snad se to podaří prosadit. Čím víc vzdělaných lidí bude v Ostravě pracovat, tím líp. Samozřejmě rozjezd nové fakulty, navíc lékařské, asi nebude lehký, ale určitě z ní časem může vzniknout kvalitní škola, je to jen o lidech a hlavně o penězích.

(odkaz)naja | 29. 12. 2008, 13:47

A krom toho zakládání nových fakult a jiných oborů na základě trendů se jednou může vymstít. Zastaví se třeba odliv mladých lékařů do zahraničí, popřípadě se vrátí ti, kteří si již dostatečně vydělali a najednou už nebude nedostatek..co potom? Být lékař se nebude rovnat mít jistotu zaměstnání. Toto je problém Ministerstva školství, které by se mělo plánováním a předpokládáním zabývat...a snad by mělo jít cestou pružného reagování a výkyv počtu různých profesí ve společnosti (tím myslím, když se bude předpokládat, že za pár let nebudou zubaři, odborní lékaři - pružně se navýší počet studentů na stávajících fakultách = finančně budeme pár miliard v plusu a bude o jeden problém méně (co s novou LF).

(odkaz)naja | 26. 12. 2008, 21:22

Asiže podaří... už se do toho nalilo moc peněz. A ještě více peněz se nalije... Otázka je, jestli tolik peněz stojí za to.. proč radši nenavýšit počet přijatých na UP, UK, MU? Nevyšlo by to levněji?

(odkaz)Ursus | 25. 12. 2008, 19:11

Lékařská fakulta podle mě není to, do čeho by Ostravská univerzita měla investovat. Navíc si myslím, že se to stejně nepodaří protlačit.

(odkaz)student | 25. 12. 2008, 17:43

Milý Karle, kdybych tu první ligu nehrál, tak bych nekomentoval Tvé výlevy.

(odkaz)Karel | 24. 12. 2008, 19:38

Milý studente, nejdříve by sis měl zjistit kolem čeho všeho a kam všude chodila elita národa.O kampus, úroveň, atd. se neboj.Včechno bude kvalitní.Já se ale bojím o tebe.Měl bys taky chtít hrát první ligu.Pouze okecáváním nebudeš stačit ani na ten okresní přebor.

(odkaz)student | 20. 12. 2008, 21:33

Milý Karle, mi ani tak "třetí nejlidnatější.. a tak dále" neevokuje LF. Doteď to šlo bez další LF a šlo by to tak i dál... Je jasné že se jedná o prestiž, mít LF, právnickou fakultu, teologickou fakultu (se říká, že bez teologické fakulty není univerzita univerzitou). Ostravská univerzita tímto chce mezi elitu.. z okresního přeboru mezi první ligu. Jenže chce to ještě zázemí.. kampus, teoreťáky atd. Už si představuju jak elita národa vystupuje na Staré ocelárně a jde kolem Štramberského ghetta do školy:)))))) Zatím to ale tak vypadá, že teoreťáky budou v areálu FZS. A všem pedagogum z FZS (krom dvou tri vyjimek) bych pral at se zucastni kurzu "co delat kdyz student umi hovno" a jeste kurz jak se dela cviceni z odborneho predmetu:))))))

(odkaz)Karel | 20. 12. 2008, 20:55

LF

Třetí největší město, druhý nejlidnatější kraj s největší průmyslovou aglomerací v republice potřebuje nejen FN, ale k ní i LF / samozřejmě další nové fakulty/.
O jejich úroveň se, Pavlíčku, nestarej.Raději pracuj na sobě a zvyš si tu svoji.

(odkaz)pavel | 20. 12. 2008, 20:14

presne tak,jde tady proste o prachy medici potreba nejsou rektor a reditel tahnou za jeden provaz a o kvalitu vyuky tady nejde,jak to bude asi moc kvalitni muzeme usoudit z toho ze si veeni hodla kupovat docenty a profesory z polska a slovenska kdyz tady nejsou dostatecne kapacity tak proc proste veci lamat pres koleno

(odkaz)student | 19. 12. 2008, 10:38

Akreditace je jedna věc a úroveň a náročnost výuky druhá. Akreditace ještě neznamená, že škola úroveň má. Viz příklad FZS OU. A stejně tak nemusí mít úroveň Lékařská fakulta, ač třeba podmínky akreditace splní.

(odkaz)Poly | 18. 12. 2008, 14:35

4 pavel

Pavle, je vidět, že o vysokém školství víš pramálo. Zaprvé, nová lékařská fakulta by nevznikla přejmenováním ani spojením se stávající zdravotně-sociální. Zadruhé, na vše existují osnovy ministerstva školství, takže nově vzniknuvší lékařská fakulta na OU musí mít splněny akreditační podmínky, které jsou shodné s ostatními lékařskými fakultami. Pokud nejsou splněny, nebo pokud nedodržuje akreditační podmínky, tak se může stát, že bude akreditace odejmuta a fakulta zavřena.

Záleží na tom, jaká bude v případě vzniku kvalita poslucháren, vybavení apod. Osobně jsem přesvědčen, že nebude v žádném případě konkurovat takovým fakultám, jaké jsou na KU či MU. Myslím si však, že postupem času by se z toho však mohla stát určitě velmi kvalitní lékařská fakulta, na úrovni PU. Všechno nové má totiž zpočátku nějakou tu vadu na kráse, která se musí vypilovat k dokonalosti.

(odkaz)pavel | 17. 12. 2008, 17:29

zdar myslim,ze LF v ostrave je kokotina na n tou. zaprve studuju OSU na FZS takze sam dobre vim jaka uroven je. zadruhe ostrava nema moznosti jak rozsirit vyuku to ze tady studuji sestry neznamena ze tady budou vychazet MUDr.ove proste tech par. docentu ve fakultce to nepokryji za treti je to zbytecne kdyz pominu fakulty v cechach tech je 6 mame tady brno a olmouc takze proc?jde o penize,ale myslim ze je to nesmysl a muzes se stat,ze vas budou lecit doktori z ostravske kteri budou trochu lepsi bakalari a to by byt nemelo

(odkaz)petr | 20. 11. 2008, 15:54

kvalita VŠ

Mám strach o úroveň LF v Ostravě. Znám Fakultu zdarvotnických studií.. a je pravda že tu školu udělá skoro každý (skoro=nejdou dál jen ti, kteří se dostanou na jinou a lepší vš nebo kteří zjistí, že je ten obor opravdu nebaví... ti kteří nemají na to absolvovat "normální vysokou školu" tady tuhle fakultu většinou udělají).

(odkaz)vojta | 19. 11. 2008, 10:27

to vojta

čus, je možné že jsi tu přezdívku používal dřív a jestli jo tak se ti omlouvám, ale nikde jsem tě tu předtím neviděl. Ale je to "moje" přezdívka a proto bych tě chtěl požádat jestli by jsi si nenašel jinou. Protože nechci, ať nás čtenáři považují za jednu a tu stejnou osobu díky

(odkaz)hylak | 18. 11. 2008, 17:53

milý Vojtíšku,

a do které třídy chodíš? zeptal jsi se někdy tvých učitelů, jestli alespoň jim ta partička ve vedení školy ukázala jakoukoliv platnou licenci, když se ohání, že mají zahraniční školu? A jestlipak víš, že jestli si ještě na základce, dostaneš prachobyčejné české vysvědčení základní školy z nějakých Ludgeřovic a to je vše za ty prachy, co jim tví rodiče platí jako školné? Nic moc, za ty prachy, co? Popros někdy tvé rodiče, ať se na to raději poptají, třeba by ty peníze mohli investovat do tvé budoucnosti lépe....a pokud vím, ředitelku na ZŠ Ostrčilova se ČSSD vyštvat nepodařilo, i když si to tatíček Kajnar a jeho partička kolem té soukromé "zahraniční" školy mocinky přáli, takže si opravdu úplně, ale úplně mimo mísu:)

(odkaz)vojta | 20. 10. 2008, 11:42

1st international school of ostrava

To černé svědomí
Nevím kde jste přišel na jakoukoliv z věcí , kterou jste níže napsal, ale na zmíněnou školu chodím a troufám si tvrdit, že vše co jste napsal jsou buď lži a nebo vůbec nevíte o co se jedná. Jestli někdo dělal problémy tak to byla bývalá ředitelka zš ostrčilova. Takže bych vás prosil, příště až budete o něčem psát tak si aspoň zjistěte o čem mluvíte.........

(odkaz)Alex | 31. 8. 2008, 21:03

ad "Mraky" - Zjevné nesmysly v diskusi

Protože mi osud vysokých škol na Ostravsku není cizí, podíval jsem se po čase na zdejší diskusi. Diskutující "Mraky" se obrací na mne a upozorňuje, že mnou zmíněná Vysoká škola podnikání má problémy s akreditací. To je však naprostý nesmysl. Akreditaci magisterského studia má zmíněná VŠ zajištěnou do roku 2012. Jaké problémy s akreditací tedy máte na mysli. Konkrétně, prosím.
Pokud jde o LF v Ostravě, je zřízení takové fakulty něco jiného než zřízení fakulty sociálních studií. Nepochybuji, že ostravskou FSS propluje skoro každý. Absolvování LF je již něco jiného. Na LF se v dnešní době studenti již tak nehrnou, i když absolventi uplatnění v oboru vždy najdou (na rozdíl od absolventů FSS, kteří mnohdy skončí ve skladech supermarketů). To jen naivní Škromach si myslí, že zájem o LF zvýší tím, že za studium bude studujícím (např. stomatologům) platit. Svatá prostoto!

(odkaz)ČERNÉ SVĚDOMÍ | 7. 7. 2008, 16:42

Pan primátor má hlavně rád soukromé školy zejména 1st international school of Ostrava, kterou rád podporuje nejen morálně, ale i finančně a to z našich peněz . Daří se mu to velice dobře a ještě k tomu likviduje státní školu ZŠ Ostrčilova. Mám dítě ,které kvůli lásce ČSSD k 1st international school of Ostrava nemá kam chodit ani do školky , když město upřednostnilo fiktivní zahraniční školu, kde se má platit školné cca 200 000 Kš před potřeby státní školky . To se dějě s plnou podporou politiků ČSSDa a dokonce i za podpory místopředsedy PS Zaorálka. Co pak asi za tím bude ? Asi sociální politika ČSSD!!!! .

(odkaz)Karel | 2. 7. 2008, 14:56

Nové fakulty

Nová LF,další nové fakulty (včetně druhé umělecké na OU) budou kvalitní.Bude to tvrdá práce.Nejen pro vedení OU,města a kraje,ale i pro naše zástupce ve vládě ! Za dva,tři roky uvidíme výsledky.Jak jsem již psal,máme již dnes k dosažení těchto cílů veškeré předpoklady - jednotu politického spektra včetně mohutného rozvoje města a kraje.

(odkaz)Janice | 29. 6. 2008, 10:11

to Mraky

ad 3. Olomouc má fakultní nemocnici...

(odkaz)Mraky | 28. 6. 2008, 21:38

LF bude

1. Pro Ursus: nevím, kde bereš info, ale já mám poněkud opačné. MŠMT a akreditačka by nemusely klást zásadní odpor, zvláště pokud vyřešíme personální obsazení.
2. To Alex - zmiňovat Vysokou školu podnikání, kde učí bc. a má v současné době velké problémy s akreditačkou ... no sorry, to vážně ne.
3. Položil bych si jednu otázku - má Olomouc fakultní nemocnici? Tady máme plus. A to dost zásadní.
4. Počáteční investice do fakulty - materiální stránky - bude cca půl miliardy korun ...
5. A jen mimochodem - OU má další novou fakultu a to FSS - sociálních studií.

(odkaz)Petr Kajnar | 12. 6. 2008, 12:51

Kdo ve vedení města nemá Oastravskou univerzitu rád

Je třeba říci, že spolu s panem náměstkem Trejbalem jsme po diskuzi s rektorem OU navrhli vedení města a posléze radě a zasupitelstvu dotaci pět miliónů na založení lékařské fakulty. Toto jednání navazovalo na jednání rektora s vedením města asi rok před tím, na kterém jsme nabídli univerzitě možnost přispívat na platy externích zahraničních profesorů případně doktorandů. NIkdo nehlasoval proti.

(odkaz)Terka | 5. 6. 2008, 9:26

záměr zřídit tady LF je určitě dobrý. Ovšem k čemu bude, pokud nedejbože opravdu zprivatizují fakultní nemocnici, to netuším....

(odkaz)Alex | 2. 6. 2008, 9:10

V Ostravě poněkud složité

Carlos to vystihl. Muselo by jít o zcela jiný styl, který by LF v Ostravě výrazně profiloval. Udělat v Ostravě LF jako "kopii" výuky jiných fakult, aby zdejší nemuseli za lékařským vzděláním jinam, by k ničemu nebylo. VŠB co se týče technických oborů je slabounkým odvarem pražské techniky a ani OU nemá zrovna nejlepší pověst. V Ostravě by neměla šanci ani právnická fakulta (viz právnická fakulta v Olomouci, které před lety na nějakou odebrali akreditaci na magisterské studium). V Ostravě je toho času jediná vysoká škola, která má profil odlišující ji výrazně od jiných VŠ v oblasti enonomie, a to VŠ podnikání na Slezské Ostravě, je značný rozdíl studovat ekonomiku na VŠB nebo na VŠ Podnikání. Lékařské studium je náročné nejen na vybavení VŠ, provozní náklady a na předpoklady studujících, ale také na odbornou úroveň stálých vyučujících. Při dnešním počtu lékařských fakult by ostravská LF musela něčím překvapit a v konkurenci obstát, ne přežívat jako útočiště těch, kteří se na jinou LF nedostali. Něco o dnešním studiu mediciny vím (dcera nedávno atestovala). Dnes na řadě VŠ klesá úroveň studia, což souvisí s tím, že počty VŠ rostou a trend je, aby co nejvíc lidí mělo vysokoškolské vzdělání. Kvalita jde mnohdy stranou. Lékařské fakulty to zatím nepostihlo a doufám, že v Ostravě podřadná LF nevznikne.

(odkaz)Ursus | 2. 6. 2008, 0:12

To už se ale podle mě bavíme o plánech, které se budou týkat mých vnoučat (a to jsem teď na vysoké). Je dobře, že se Ostravská univerzita snaží tuto fakultu prosadit, nicméně podle mého se jí to prostě nepovede. Tlak ze strany ostatních fakult na ministerstvu je dost velký na to, aby se další lékařská fakulta neotevřela, stejně jako teatrologie, kterou UO chtěla a nejspíše ji také mít nebude.

A druhý pohled na věc: OU se snaží rozrůstat a chce nové atraktivní fakulkty, které by ji zvýšili prestiž a které by mohla stavět na obdiv, ale zapomíná si přitom zamést před prahem toho, co už má. Přírodovědecká fakulta všechna čest, pedagogická taky nevypadá zle, co jsem měl tu možnost posoudit, ale filozofická, to je něco šíleného. Možná by stálo za to také zvážit napřed dokončení modernizace všech fakult a až pak se zaměřovat na nové módní fakulty.

(odkaz)Poly | 1. 6. 2008, 20:51

S Carlosem se nedá ni jiného než souhlasit.

Já si však osobně myslím, že v dnešní době se na medicínu hlásí hodně lidí a mnoho, a dobrých studentů, se na ni nedostane, takže o nezájem bych strach neměl.
Je sice jasné, že z počátku by neměla žádný věhlas, ale i toto se dá určitě postupem času odstranit.

Já osobně si však myslím, že tím, čím by měla lékařská fakulta na OU vynikat je to, že by měla být nejmodernější hlavně v laboratořích, ústavech, sálech, posluchárnách a ve veškerém vybavení, tzn. počítače, přístroje, audiovizuální technika, atp. Toto je to, čím by Ostrava mohla bodovat. Navíc, pokud se v Zábřehu udělá vše tak, jak by se mělo, tzn. vše tak, aby se tam studenti cítili výborně, upravit park, vzhled budovy, tak by z toho mohl být kampus připomínající americké univerzity, tzn. v klidném prostředí, v zeleni, kde by se dalo v poklidu studovat.

Jenže toto chce hodně peněz, ale pokud by se do tohohle inestovaly, tak by to bylo přínosné. Hlavně se musí něčím lišit, neměla by být taková, jak ostatní LF v zemi. Ať už je ta odlišnost ve výuce, jak píše Carlos, či v modernosti.

(odkaz)Carlos | 31. 5. 2008, 14:15

Jako student medicíny bych chtěl k tomuto záměru OU říct pár věcí:
1. Souhlasím s Polym, že je dobře, že se OU a potažmo Ostrava ke zřízení fakulty konečně rozhoupala, určitě to přispěje aspoň lehce ke zvýšení prestiže Ostravy.
2. Je třeba si uvědomit, že v případě protlačení tohoto záměru přes ministerstvo školství a silný antilobbying ostatních fakult, je třeba nějak tuto školu odlišit, a to nejlépe jiným přístupem k výuce, např. něco ve stylu 3. LF UK v Praze. Protože pokud se bude vyučovat stejným stylem jako na všech ostatních fakultách v zemi, nikdo nebude mít nějakou velkou motivaci sem do Ostravy přijít. V případě nadějných vědeckých pracovníků je často rozhodujícím faktorem inovace, a to jak na půdě vědecké, tak i na půdě akademické.
3. Bude to stát obrovské množství peněz a opravdu nevím, kde se na celý tento projekt vezmou peníze. Např. jen výstavba anatomického ústavu je investice min. v hodnotě min. 250 mil. korun.
4. Je to dlouhodobý projekt (delší, než jakýkoliv jiný obor), což už někdo tady i zmínil.
5. Přetahování pedagogů z Olomouce je samozřejmě riziko, ale na druhou stranu klíčovou roli v případném rozjezdu této fakutly sehraje děkan a zbytek vedení, protože lze vše domluvit i na bázi garancí jednotlivým oborům a až by si škola sama vychovala docenty a profesory, tito garanti by už nebyli dále třeba. Z toho vyplývá, že budoucí první děkan to bude mít neobvykle těžké a musí to být opravdu nějaká osobnost s určitým kreditem a ne nějaký kamarád vedení univerzity či města.
Jsem tedy obecně PRO lékařskou fakultu OU (byť OU nemá úplně nejlepší image), ale je zde obrovské množství ALE, z nichž největší je, kde vzít na to všechno peníze.

(odkaz)David | 30. 5. 2008, 7:38

Na právnické by mohl učit Krejčíř - externista z Těšína.

(odkaz)Poly | 29. 5. 2008, 20:57

No to to trvalo. Je jen dobře, že se o to OU pokouší. Mám pocit, že Ostrava, jako 3. největší město v ČR a potažmo celý region, který je po Praze největší, si to každopádně zaslouží. Snad už nebudou muset obyvatelé (studenti) tohoto kraje dojíždět do jiných měst v republice, aby se z nic stali doktoři.

Nezbývá nic jiného, než se modlit, aby to vyšlo.

A jen tak mimochodem, ještě by to chtělo ty práva, snad v budoucnu na ně taky dojde.

(odkaz)Radi-m | 29. 5. 2008, 19:46

Ale coby ne, beztak už není moc oborů, které by mohla OU otevřít a navíc, je-li to obor, který je ze všech nejvíce podmíněkn úrovní praktické výchovy, můžeme mít za nějakých 15, 20 let v Ostravě kvalitní lékařské vzdělání. Myslím, že pokud se podaří tehle projekt zrealizovat, základ a potenciál fakulta určitě mít bude. Na druhé straně výsledek už můžeme těžko odhadovat. Ale v každém případě, pokud Ostrava směřuje přesně k opačným cílům než je omezující provinčnost a maloměstskost, nevidím důvod, proč zrovna tak potřebné povolání jako je lékař se nemůže vyučovat přímo ve městě, ale nejblíže 100 kilometrů od něj. Je tady určitě riziko, že to celé skončí nezdarem a podporou představy Ostravské univerzity u většiny uchazečů o studium z jiných částí republiky jako ne právě exkluzivní varianty vysoké školy. Ale bez pokusu tomu tak bude stejně, protože popravdě, filozofická a přírodovědecká fakulta to ještě nějaký ten pátek rozhodně nespasí a podle úrovně pedagogického vzdělání se vnímání univerzity zrovna nejčastěji neřídí.

(odkaz)Ursus | 29. 5. 2008, 18:13

Podle mých informací tu fakultu stejně neschválí ministerstvo školství, jestli se nestane zázrak.

(odkaz)j.ree | 29. 5. 2008, 17:53

4all

Je to tak jak uvedl autor. Pokud ste nekdo byli na setkani studentu ostravske univerzity s primatorem Kajnarem, tak urcite vite, ze dle neho jedine VSB je nej a jedine ta ma sanci a jen a jen VSB. udelal si dost slusny trapas, ze na prednasce na pude OU vykladal o rozvoji a budoucnosti VSB. Proste si spletl pudu a studenti a lektori mu nejen zato vsechno pekne nalozili, ze byl spoceny az za usima

(odkaz)Karel | 29. 5. 2008, 13:47

To Cain

Proč ten pesimismus?Proč by měla ohrozit ostatní LF?Prostě přijdou experti třeba i ze Slovenska nebo Polska.Ostravská LF ale i budoucí nové fakulty budou kvalitní - májí k tomu dnes všechny předpoklady - především v síle a mohutnému rozvoji kraje.

(odkaz)Petr | 29. 5. 2008, 11:35

Lékařská fakulta

Tato fakulta měla být v Ostravě už dříve.Tady nejde o nějaké soutěžení.MS kraj (se svým pozenciálem) si prostě musí některé věci v oblasti vysokého školství dodělat !

(odkaz)Cain | 29. 5. 2008, 11:31

Bože, jen to ne...

Není dost expertů, ta fakulta by byla pro smích a navíc by opravdu mohla ohrozit olomouckou LF, pokud by z ní profesoři a docenti přetahováni byli. Takže místo jedné dobré školy by byly dvě špatné. A to říkám jako ostravský patriot, který bude studovat medicínu...

(odkaz)MiB | 29. 5. 2008, 10:26

a pak už jenom ty práva...a je to!

Mimochodem, má vůbec cenu zakládat lékařskou fakultu, když se bude Poruba privatizovat a Julínek tím všechno rozkrade?

Zobrazeny všechny příspěvky (50)