Diskuze k článku „Tak já ti přeju, ať spadneš do hrobu!“

Pravidla pro psaní příspěvků do diskuzí na OstravaBlog.cz

1. Diskuze slouží k vyjádření názoru k tématu a obsahu článku.
2. Vítáme věcné příspěvky, které přináší nové a další informace, vlastní pohled nebo zkušenost.
3. Diskuze neslouží k napadání a osočování autora článku, redakce OstravaBlogu a dalších diskutujících. Stejně tak neslouží pro vkládání urážlivých, xenofobních a reklamních příspěvků.
4. V diskuzi můžete vyjádřit svůj názor, nikdo Vám však na něj – a autor článku a redakce OstravaBlog.cz obzvláště – není povinen odpovídat nebo Vám cokoli vysvětlovat.
5. Pište, prosím, s diakritikou a snažte se alespoň částečně dodržovat ustálený český pravopis.
6. OstravaBlog.cz je soukromé médium a záleží na jeho vydavateli, zda vůbec a za jakých podmínek umožňuje pod články diskutovat.
Odesláním svého příspěvku souhlasíte s těmito pravidly – pokud s nimi nesouhlasíte, svůj příspěvek, prosím, neodesílejte. Při nedodržení těchto pravidel může být Váš příspěvek částečně, nebo zcela vymazán.

Tato diskuze není redakčním obsahem. Příspěvky v diskuzi vyjadřují názory čtenářů. Redakce OstravaBlog.cz nenese za zde zveřejněné příspěvky žádnou odpovědnost.




(odkaz)flu | 4. 8. 2010, 12:24

Mimochodem, v Nemecku ve 30. letech 20. stoleti s bezdomovci (a jinymi podvratnymi zivly) tvrde zatocili a podle pametniku v zemi pak panoval takovy poradek, ze kdyz clovek zapomnel na lavicce fotoaparat, na druhy den jej tam zcela neposkozeny nasel.

I presto bych tam v dane dobe za zadnou cenu zit nechtel :)

(odkaz)flu | 4. 8. 2010, 12:18

krmic:

Vidim, ze si asi neporozumime. To se bohuzel neda nic delat :)

(odkaz)krmič | 3. 8. 2010, 10:47

Já zase nechápu vaši argumentaci.
Zkusím to parafrázovat ještě jednou:
Povodně vždycky byly, jsou a budou. Představují nedílnou součást krajiny, stejně jako dalších x rozporuplně přijímaných jevů. Proto mi snahy o jakési paušální řešení, typu budování suchých poldrů, přijdou jako vrcholné pokrytectví. Hlavní je, že se problém odklidí mimo zorné pole majitelů a obyvatelů domů.
:-)

(odkaz)flu | 3. 8. 2010, 9:35

to: krmic

Bezdomovectvi pochopitelne je zavaznym spolecenskym problemem a nikdy jsem netvrdil, ze by se nemelo resit. Pouze jsem se pozastavil nad tim, ze se tady hovorilo o uklizeni ci vytlaceni bezdomovcu z verejnych prostranstvi. Coz je podle mne alibismus, kterym se nevyresi nic.

A priznam se, ze vase paralela s tuberkulozou mi unika. Nechapu.

(odkaz)krmič | 30. 7. 2010, 17:23

flu

Ona třeba tuberkuloza bývala taky zcela nedílnou součástí naší krajiny. Proč ji vlastně naši předci řešili?

(Konkrétně k bezdomovcům se nechci vyjadřovat, jenom k té vaší divné argumentaci.)

(odkaz)marian | 30. 7. 2010, 13:30

to: flu

dobře to řekl předsedo :-)
jasně, debila potkáš vždycky, ale přece nejde sebrat všechny chudáky a vandráky a poslat je do nějakého lágru. když nechceš dát nedávej, je to prosté. netřeba se nechat vytáčet člověkem, který je na tom tak zle, že si to ani představit nedovedem... jak by jsme se na jeho místě chovali my? kdo to může říct...

(odkaz)flu | 30. 7. 2010, 10:24

Jinak ja s tbezdomovci problem nemam. Kdyz borec prodava Novy Prostor (mimochodem je to docela zajimave cteni), tak mu dam casto i vice nez tech 40,- Kc. Kdyz je to otravny vagus, tak ho poslu do prde*e.

(odkaz)flu | 30. 7. 2010, 10:23

Trosku mne zarazi, jak se tady spousta lidi pohorsuje nad „smradlavymi bezdaky“ a volaji po silovych resenich. Bezdomovci (slusni i ti barabove) ve mestech vzdycky byli, jsou a budou. Predstavuji nedilnou soucast „mestske krajiny“ stejne jako x dalsich rozporuplne prijimanych jevu (od graffiti a ruznych alternativnich subkultur az po gangy mladistvych ci prostituci). A ne kazdy bezdomovec je agresivni opilec. Proto mi snahy o jakesi pausalni reseni typu budovani sbernych taboru, zavirani do satlav a podobne, prijdou jako vrcholne pokrytectvi. Ale co uz, neni treba hledat reseni. Hlavni je, ze se problem odklidi mimo zorne pole „slusnych obcanu“ a turistu.

(odkaz)Rýša | 29. 7. 2010, 9:24

Vladimír

ano, naprosto souhlasím.

Zv yprávění, jak to bylo za první republiky, taky vím, že třeba v naši obci ( a tehdy čtvrtina obyvatel, než dnes) byla dokonce četnická stanice a četník byl v jednom okamžiku snad na třech místech :-). A to nebyl ani mobil ,ani net ...,alespoň to tak říkali mí prarodiče. Nikdo si nedovolil, to co dnes. Tehdy strážnící měli opravdu respekt a opravdu strážili slušné lidi od těch neslušných. I romové se jich báli a když přijeli, tak tábořili u lesa pod přísným dohledem. Ale už tehdy byli "cikánsky šikovní", protože pokaždé,když odkočovali, chybělo nám i sousedům několik slepic....

(odkaz)Vladimír | 28. 7. 2010, 13:23

Je to i o strážnících

A kdo by se měl postarat o pořádek v ulicích, když ne městská policie? Jenže to by v těch ulicích museli být vidět! Zatímco magistrát, jako zřizovatel a provozovatel městské policie, investoval* - vyhodil* (* nehodící se škrtněte) spoustu peněz do různých kamerových systémů, v ulicích pořádek (občanský i skutečný) jaksi příliš vidět není. Strážníci sedí u monitorů a civí do obrazovek, zatímco pochůzkáři chybí. A když už jsou, tak jsou někde zalezlí. Z různých důvodů, třeba i proto, že mají strach zasáhnout. Jak už psal dříve Rado, policajt by měl vzbuzovat respekt už jen svým vzhledem. A jednáním, dodávám. Proč strážníkovi za první republiky kolikrát stačilo jen naznačit a pořádek si zjednal? A proč to nejde dnes? Jednak z důvodu přehnaně uplatňovaných tzv. lidských práv, ovšem spíše proto, že respekt chybí. Bodejť, když se strážník vyskytuje v ulicích stejně často jako veverka v Husově sadu.
(Trochu mimo mísu, ale taky to souvisí - jak to, že se v Husově sadu přišlo na poničený památník až po několika dnech? Protože se tam nikdo, kdo by měl dohlížet na pořádek, nevyskytuje. A když už, tak sporadicky. Tak čemu se tu divíme?)
Podle mého názoru by klidně kamerové systémy mohli obsluhovat třeba zdravotně handicapovaní, co by bránilo např. vozíčkáři, aby v průběhu sledování kamerových systémů nedal echo policajtovi na pochůzce? Myslím tím skutečně na pochůzce, ne v kanceláři. A strážníci by byli vidět venku, mezi lidmi a měli by se věnovat zejména problémovým místům.
Otázka na závěr: Na co má městská policie automobily, když má být vidět v ulicích?

(odkaz)stk | 28. 7. 2010, 13:23

To je jen otázka názvosloví:

Bezdomovci, vágusové či jak jim budeme říkat, byli vždycky. Jenom před 20-ti lety nebyli zdaleka tak "ofouklí", protože když přišel "příslušník" a perlustroval je a oni nebyli zaměstnaní, invalidé nebo důchodci - tak to byli "příživníci štítící se práce" a už jim hrozilo zavření.

Tímto způsobem života chtějí mnozí žít i kdyby měli práci a bydlení - prostě jim vyhovuje. A mnozí z těch, kteří do takového způsob u života z nějakého důvodu prostě "spadli" už nemají dost sil se vyšplhat zpátky mezi "normály". Ono to bude asi dost těžké se vrátit - ledacos je vázáno na existenci bydliště - např. pracovní místo (lepší než příležitostné zametání ulic), jiné věci jsou zase vázány na existanci zaměsrnání. a ztratíte-li doklady, pro 'Uřad" jakobyste nebyl. Je to prý taková Hlava XXII po česku.
Tam je, zdá se, nějaká zásadní legislativní chyba státu.

Skoro to připomíná past - snadno dovnitř, těžko ven...

(odkaz)Coppola | 28. 7. 2010, 13:00

Rado

"Tou první bylo chybou udělat ze Svinova bránu do města a tahat potenciální turisty přes plato, Mariánky do centra. Čili nic, co by vizitce města pomohlo. Ve velkých městech se vystupuje skoro u centra, ne někde v poli, kde než dosáhnete centra, musíte obětovat dalších 15-20 minut svého času."

Moc nerozumím co myslíte tím, že se udělala ze Svinova brána do města? Všechny vlaky včetně těch nejkvalitnějších přece zastavují i na hlavním nádraží, takže když chce někdo jet do centra tak může vystoupit tam. Je jen dobře, že se Svinov zkulturnil a bude dále zkulturňovat, protože je to dlouhodobě nejvytíženější ostravské nádraží, ať už ho někdo prohlašuje za bránu do Ostravy nebo ne.

(odkaz)Dimitrios Vlasakudis - redakce OstravaBlog.cz | 28. 7. 2010, 12:43

Já určitě souhlasím se vším, co jste v diskuzi uvedli (teda až na Prahu - že je to v Praze horší, přeci není argument). Řešení je složité, ne-li nemožné. V jádru mi jde ale o to, že není normální, aby to fungovalo tak, že člověk přijede do Ostravy a hned se na něj kdosi sesype. Není normální, aby opilí bezdomovci někoho vyhazovali z lavičky.

Vyzní to jako laciný argument, ale například v Husově sadu je malé dětské hřiště. A na tomhle místě zkrátka nemají opilí agresivní bezdmovci co dělat už jen z tohoto důvodu. Věřím, že kdyby se chtělo, alespoň něco málo se s tím dělat dá (od toho si přece úředníky a politiky platíme, ne?). Jenže jak jsem naznačoval: heslo "nový fotbalový stadion Ostravě" se na billboardu vyjímá lépe.

(odkaz)Neva | 28. 7. 2010, 10:32

František, Rado...

přesně tak i s tou Policií. Ale na druhé straně je mi jich i líto, protože oni ty bezdomovce prostě jednoduše nemají KAM vyhnat, protože prostě ti bezďáci nemají kam jít, takže je to furt dokola. Nemají na ně žádné jiné páky.
Bezďák potřebuje být mezi lidma, páč se mezi nimi dycinky najde někdo soucitný, kdo jim jakousi tu kačku hodí.
A organizace starající se o sociálně slabé jsou pouze dotované, čili závislé na sponzorech, samotné nevyřeší taky nic. Jsou tu jen od toho, zmírnit jejich tíživou situaci. A zákon o povinnosti pracovat už taky není.
Takže je to vlastně problém neřešitelný, jako všude na světě. I v té Emeryce, země to možností neomezených.

(odkaz)Rado | 28. 7. 2010, 9:26

Velký podíl, proč jsou bezdomovci nalití, mají i naše diskonty a super, hypermarkety, kde není problém koupit pivo (resp. výplach z pivních tanků) za pár korun a o vínu stejné kvality nemluvě. Nízké ceny zlehčují úděl bezdomovce, ovšem to, že jsou jejich základní propriety cenově velmi dostupné (více než před x lety), dělá to z nich páchnoucí, agresivní osoby. A musím uznat, že jejich oprsklost a troufalost rok od roku stoupá. Přičemž musím podotknout, že do doby, než se v mém okolí postavil Penny Market, jsem o žádném bezdomovci nevěděl. Teď jich je deset a nalití jsou od samotného rána.

Co se týče článku, problém vidím v několika rovinách. Tou první bylo chybou udělat ze Svinova bránu do města a tahat potenciální turisty přes plato, Mariánky do centra. Čili nic, co by vizitce města pomohlo. Ve velkých městech se vystupuje skoro u centra, ne někde v poli, kde než dosáhnete centra, musíte obětovat dalších 15-20 minut svého času.

Ten druhý problém spatřuji v práci policie, ať té či oné. Zatímco v zahraničí je práce policisty vážené povolání, u nás je tomu naopak. Dokud nebude součástí přijímacího řízení i to, aby policista na první pohled vzbuzoval respekt, nikam dál se nedostaneme. Pokud policista vypadá jak pupkatý taťka nebo vyplašený klučina, nemůže práce policie fungovat dobře. Nehledě na to, že jsou jejich pravomoce omezené a právní prostředí je slabé. Ovšem jádro věci je někde jinde, a to, že se z 90 proc. v práci nudí a před potencionálním problémem se skrývají a neřeší ho. Proto na lavičkách sedí bezdomovci a ne slušní občané.

(odkaz)Frantisek Dobrota | 28. 7. 2010, 9:10

1. Souhlas s Nevou, v Praze je to s bezdaky a fetaky mnohem horsi. Videl jsem tam dokonce, jak se nejaky vagus vymocil za bileho dne na zem na tramvajove zastavce a nikomu to neprislo divne. A co jezdi jejich MHD, vubec se nedivim, ze tomu rikaji socka. Pravem.
2. Na podobne typky by pomohly jedine obecni satlavy, v dnesni dobe je to vsak nepruchozi reseni.
3. Argumentovat turisty v Ostrave je nesmysl. Je treba argumentovat domorodci, obcany platicimi dane a zijicimi tady trvale. Turisti na Ostravu z vysoka prdi. Pravem.
4. Jednou jsem na Svinove potkal slusne somraky, rekl jsem jednomu, ze co bych dal jemu na cuco, to by mi chybelo pro meho syna. Pochopil to a popral nam vse nejlepsi, stejne jako pak ja jemu :)

(odkaz)Neva | 28. 7. 2010, 7:48

S autorem...

v podstatě souhlas, ale tahle otázka je mnohem složitější, než navržená řešení. To by ti policajti si na určitých místech museli nejspíš zřídit služebnu. Navíc, známý z Prahy doma takových jevů vidí určitě daleko víc, (Ostrava je slabý odvar) když ani Praha si neví s bezdomovci rady, jeden radní dokonce pro ně navrhuje postavit za městem jakýsi sběrný tábor. Teď je o tom velká diskuse.
Nikomu se smradlaví ožralci nelíbí, ale bohužel, jejich problematika je dána jaksi i "tou novou dobou" - nezaměstnanost, slabá legislativa atd. atd. atd.

Z lavičky z Husova sadu jsem ale byla taky jednou vykázána s tím, že je to byt bezdomovce a když jsem ani já nepřispěla na housku, tak mi bylo rovněž vmeteno do tváře, že mě Bůh potrestá. Možná jednou skončím v pekle, kdo ví, ale tam je prý větší sranda...

(odkaz)Martin | 27. 7. 2010, 23:01

...a hned bude lépe

To si autor opravdu myslí,že se ti bezdomovci nepřesunou jinam?? :D
Nejlepší je to udělat jako v Olomouci. Chlápek si tam klidně pospával pod letadlem v centru města, přišli k němu městští strážníci, vyžádali si občanku a vyptávají se na hloupé otázky typu "proč tu ležíte?". Za chvíli přijede hlídka republikové policie, ještě si zapnou majáček a postávají tam takhle min 30 min... Na druhé straně pravda, aspoň mají policisté jak vyplnit svou nudnou službu...

(odkaz)Dimitrios Vlasakudis - redakce OstravaBlog.cz | 27. 7. 2010, 21:03

Pro Lrose

Díky, opraveno.

(odkaz)Lrose | 27. 7. 2010, 20:51

Také souhlasím.
"Dokud nepohrozil, že zavolá policii, nenechali se odbít." A jakým nástrojem se nechali odbít? Pálkou, raketou, nebo jen rukou? Inspiroval bych se také. :-)

Zobrazen 1. až 20. příspěvek z 21