Diskuze k článku Ostravské dny 2015: Hudba soudobá i experimentální na mnoho způsobů

Pravidla pro psaní příspěvků do diskuzí na OstravaBlog.cz

1. Diskuze slouží k vyjádření názoru k tématu a obsahu článku.
2. Vítáme věcné příspěvky, které přináší nové a další informace, vlastní pohled nebo zkušenost.
3. Diskuze neslouží k napadání a osočování autora článku, redakce OstravaBlogu a dalších diskutujících. Stejně tak neslouží pro vkládání urážlivých, xenofobních a reklamních příspěvků.
4. V diskuzi můžete vyjádřit svůj názor, nikdo Vám však na něj – a autor článku a redakce OstravaBlog.cz obzvláště – není povinen odpovídat nebo Vám cokoli vysvětlovat.
5. Pište, prosím, s diakritikou a snažte se alespoň částečně dodržovat ustálený český pravopis.
6. OstravaBlog.cz je soukromé médium a záleží na jeho vydavateli, zda vůbec a za jakých podmínek umožňuje pod články diskutovat.
Odesláním svého příspěvku souhlasíte s těmito pravidly – pokud s nimi nesouhlasíte, svůj příspěvek, prosím, neodesílejte. Při nedodržení těchto pravidel může být Váš příspěvek částečně, nebo zcela vymazán.

Tato diskuze není redakčním obsahem. Příspěvky v diskuzi vyjadřují názory čtenářů. Redakce OstravaBlog.cz nenese za zde zveřejněné příspěvky žádnou odpovědnost.




(odkaz)Ferdinand, starý klaun | 28. 8. 2015, 21:04

2 Jan Havlena

Závidím Vám tu toleranci...

(odkaz)Jana K. | 28. 8. 2015, 15:02

Gong+Trojhalí+pavilon A na Černé louce = akustika po Ostravsku!!!

A aby toho nebylo málo, tak do třetice máme i pavil. A na "Výstavišti" Černá louka. Ale ten byl postaven z peněz města, dávno před lampionádou (Gong) a Trojhalím.

No jo, co naděláme, Ostrava je taková připomíná zbohatlíky - ti také s oblibou boží nové a nové věci, které jim nesluší, nebo je je nikdy nevyužijí, ale vlastní je... :-/

p.s. Ale pro TV Šlágr je ten pavilon A akusticky dobrý :-/ Petr Šiška s cylindrem na hlavě a jedem.... TV Šláger....

(odkaz)Jana K. | 28. 8. 2015, 14:05

Víte, pane Havlena, až budete takový operní šílenec jako já, která poslouchá operu více než čtyřicet let, tak potom se dostanete do vývojové fáze, že i zapnuté rádio v autě, ze kterého se line "hudba" (a "zpěv") v 99% 100x upravená ve studiu, musíte po pár minutách vypnout. Bohužel, jám jsem na tu nevhodnou akustiku Trojhalí pana Lukáše Ženatého upozorňovala dávno před tím, než se tam "koplo" (začala dělat rekonstrukce). A bohužel, jako v mnohém jiném, jsem nebyla vyslyšena. A co se týče Gongu: Gong je kongresové a konferenční centrum - nic víc, nic míň. (Až se divím, že pánům "kontrolorům" z EU není podezřeleé, že by tak velké kongresové centrum mělo mí i adekvátní ubytovací kapacitu v docházkové vzdálenosti). Trojhalí + Gong = proinvestované těžké stamiliony a ve výsledku JFO trčí (asi na věčné časy) v bolševickém kulturáku a nejbližší koncertní síň se špičkovou akustikou je v polských Katovicích. Ale abych nekončila úplně pesimisticky: Divadlo Antonína Dvořáka, byť mám k němu tisíce vyhrád, má ze všech (!!!) českých, moravských a slezských divadel nejlepší akustiku a to nezávosle na místě, kde zrovna sedíte. (Možná ty lóže nejsou úpně ideální :-/)

(odkaz)Jan Havlena | 28. 8. 2015, 12:51

S akustikou v Gongu mívám také problém, zejména, když sedím v hledišti trochu výš. Také si myslím, že Trojhalí není úplně vhodný prostor pro koncerty, ale na Ostravských dnech to šlo. Zároveň přiznávám, že nejsem typický audiofil, zvuk musí být opravdu hrozný, aby mě to výrazněji rušilo :-)

(odkaz)Starý clown | 28. 8. 2015, 12:01

2 Jan Havlena

Nevím, nebyl jsem tam.
Na snesitelnosti / nesnesitelnosti akustiky prostoru má vliv ledacos. Třeba druh provozované hudby (beat chrámová hudba) nebo počet diváků - tedy kolik diváků se vejde dovnitř poloměru dozvuku. Při obrovském objemu Trojhalí se již příliš neuplatní tlumení těly diváků, jako je tomu v klasických koncertních sálech a divadlech.
Gong je (podle mého mínění) akusticky neřešitelný - dokonce i při vhodném ozvučení, např. padající vlnou.

A také - poslechový standard dnešního diváka je jaksi "pokažený" plně amplifikovanou muzikálovou produkcí.

(odkaz)Jan Havlena | 26. 8. 2015, 18:04

V Trojhalí je opravdu špatná akustika (zažil jsem tam nějaké rockové vystoupení), ale při nedělním koncertu Ostravských dnů se mi zdála dobrá, byl jsem příjemně překvapen.

(odkaz)Jana K. | 25. 8. 2015, 23:23

Tak ten Buben :-/ (či Gong) je především dalším podvodem v řadě, protože EU, která ho financovala :-/ :-/ :-/ žije v mylném přesvědčení (lépe řečeno - někdo jí do toho mylného přesvědčení rád dostal), že se jedná o kongresové a konferenční centrum...

Akustika v Bubnu je absolutně neřešitelná (názor mnoha odborníků na akustiku), takže to monstrum - Buben či Gong nás z hlediska blízké budoucnosti šeredně potrálí. Dávám tomu maximálně 8 až 10 let a celá ta "famózní" DOV spadne pod správu města a každý primátor který bude zrovna u vesla se z toho s prominutím posere - protože nebude vědět co s tím a jak to ufinancovat.

Kotík perlí velmi často i v jiných věcech. Člověka jen mrzí, že zrovna Ostrava musí být tím pokusným králíkem a ještě takových Proroků Iljů.

(odkaz)Clown Ferda | 25. 8. 2015, 21:51

Pro Kláru / Janu

A Vy taky nemáte smysl pro humor, stejně jako ty "Šeredný záda". Upadající Berlín a Vídeň mě náhodou dost pobavila. Kotík to přece ví ze všech nejlíp.
===
Ale nejvíc mě pobavilo hodnocení akustiky Trojhalí.
Pravda, akustika je tam výborná - ale jak na co. Třeba pneumatické vrtačky tam určitě zní neopakovatelným způsobem. Srovnatelnou akustiku už má jenom plynojem "Buben" či "Gong" nebo tak nějak.
Mluvil jsem kdysi s panem majitelem (netuše, že je to on) o prostorové akustice tamního prostoru a říkal, že se s tím bude "něco" dělat. To bylo pár dnů před otevřením. Dodnes se neudělalo nic.
Proč taky.
Je to tu, jako když slepý popisuje hluchému krásu rozkvetlé louky.
Samý kompetentní člověk.

(odkaz)Jana K. | 25. 8. 2015, 10:32

Nadace Zdeňka Bakaly - sponzor / partner Ostravských dnů

"Považuji za naprosto nepřípustné, že vláda nebyla informována o tom, že musí být z veřejných prostředků vykoupeny pozemky vlastněné člověkem, který neplní závazky vůči České republice a jejím občanům", Babiš - oficiální tisková zpráva

Je smutné, že takové věty musí zaznívat z úst člověka typu Babiše, zejména když si uvědomíme, že ty byty i pozemky jsou prohranou bitvou.

Nicméně, ptám se, žije paní Spisarová ve vzduchoprázdnu? Ale já vím, Vídeň či Berlín jsou kulturní mrtvoly první velikosti....

(odkaz)Jana K. | 25. 8. 2015, 8:09

A aby toho nebylo málo, Zápisník padlých (Ostravan.cz, Jiroušek ) připravil rozhovor s Paolem Gattem a stejný Zápisník padlých (Ostravan.cz, Motýl) tvrdí, že Karolina má nádech New Yorku či Berlína. Teď už jsem z toho nadobro zmatená, či spíše pomatená. Vždyť ještě nedávno bylo řečeno, že Berlín je kulturní mrtvola?

(odkaz)Jana K. | 25. 8. 2015, 7:56

Jsme v té Ostravě opravdu takoví tupci a necháme si všechno líbit (či přímo kadit na hlavu)

Od nedělního večera (noci) smrdí celá Moravská Ostrava a Přívoz exhaláty z chemičky, do toho se včera přidal silný zápach z Biocelu Paskov, a já, plná nadšení z bleskové návštěvy Salzburského festivalu, jsem se vydala do Domu kultury města Ostravy - první šok, na dvě produkce Ostravských dnů - druhý a třetí šok. V podstatě jsem z toho (z těch dvou "úžasných" produkci) celou noc nespala. A aby toho nebylo málo, dnes ráno jsem si přečetla dva ohlasy: jeden v Zápisníku padlých, ve kterém jsem se dozvěděla, že Trojhalí má ideální akustiku - hurá, nemusíme stavět koncertní síň :-/ :-/ :-/, a ten druhý v Hospodářských novinách (21. 8. 2015, Frank Kuznik - hudební kritik) ve kterých pan Kotík s tváří pokerového hráče tvrdí, že Vídeň, Berlín či Praha jsou upadající města a kulturní mrtvoly. Dle jeho slov Vídeň, Berlin a Praha upadly do provinčnosti, jaká v dějinách nemá obdoby. No nic, asi jsem skutečně blbá, protože po včerejším vrzání v bolševickém kulturáku, a po slovech pana Kotíka v Hospodářských novinách, mám velké nutkání oba aktéry festivalu (Kotíka se Spisarovou) posadit do vlaku směr provinční kulturní mrtvoly, vč. Salzburku, a sama se jít oběsit na první kandelábr.

(odkaz)Jana K. | 25. 8. 2015, 7:44

Jsem v té Ostravě opravdu takoví tupci a necháme si všechno líbit (či přímo kadit na hlavu)?

Od nedělního večera (noci) smrdí celá Moravská Ostrava a Přívoz exhaláty z chemičky, do toho se včera přidal silný zápach z Biocelu Paskov, a já, plná nadšení z bleskové návštěvy Salzburského festivalu, jsem se vydala do Domu kultury města Ostravy - první šok, na dvě produkce Ostravských dnů - druhý a třetí šok. V podstatě jsem z toho (z těch dvou "úžasných" produkci) celou noc nespala. A aby toho nebylo málo, dnes ráno jsem si přečetla dva ohlasy: jeden v Zápisníku padlých, ve kterém jsem se dozvěděla, že Trojhalí má ideální akustiku - hurá, nemusíme stavět koncertní síň :-/ :-/ :-/, a ten druhý v Hospodářských novinách (21. 8. 2015, Frank Kuznik - hudební kritik) ve kterém pan Kotík s tváří pokerového hráče tvrdí, že Vídeň, Berlín či Praha jsou upadající města a kulturní mrtvoly. Dle jeho slov Vídeň, Berlin a Praha upadly do provinčnosti, jaká v dějinách nemá obdoby. No nic, asi jsem skutečně blbá, protože po včerejším vrzání v bolševickém kulturáku, a po slovech pana Kotíka v Hospodářských novinách, mám velké nutkání oba aktéry festivalu (Kotíka se Spisarovou) posadit do vlaku směr provinční kulturní mrtvoly, vč. Salzburku, a sama se jít oběsit na první kandelábr.

Zobrazeny všechny příspěvky (12)