Diskuze k článku Veronika Flaková na hranici

Pravidla pro psaní příspěvků do diskuzí na OstravaBlog.cz

1. Diskuze slouží k vyjádření názoru k tématu a obsahu článku.
2. Vítáme věcné příspěvky, které přináší nové a další informace, vlastní pohled nebo zkušenost.
3. Diskuze neslouží k napadání a osočování autora článku, redakce OstravaBlogu a dalších diskutujících. Stejně tak neslouží pro vkládání urážlivých, xenofobních a reklamních příspěvků.
4. V diskuzi můžete vyjádřit svůj názor, nikdo Vám však na něj – a autor článku a redakce OstravaBlog.cz obzvláště – není povinen odpovídat nebo Vám cokoli vysvětlovat.
5. Pište, prosím, s diakritikou a snažte se alespoň částečně dodržovat ustálený český pravopis.
6. OstravaBlog.cz je soukromé médium a záleží na jeho vydavateli, zda vůbec a za jakých podmínek umožňuje pod články diskutovat.
Odesláním svého příspěvku souhlasíte s těmito pravidly – pokud s nimi nesouhlasíte, svůj příspěvek, prosím, neodesílejte. Při nedodržení těchto pravidel může být Váš příspěvek částečně, nebo zcela vymazán.

Tato diskuze není redakčním obsahem. Příspěvky v diskuzi vyjadřují názory čtenářů. Redakce OstravaBlog.cz nenese za zde zveřejněné příspěvky žádnou odpovědnost.




(odkaz)jarnemec | 28. 7. 2016, 10:54

jak to dopadlo...

"v červenci 2015 poškozeno při přestavbě haly na edukační centrum, následně sice restaurováno, ale horní část malby zůstala pod novým stropním podhledem" http://ostravskesochy.cz/dilo/101-Zdravotnici-a-pacienti

(odkaz)Jana K. | 5. 8. 2015, 20:24

Milý Maxi, nechci slovíčkařit, ale já jsem konstatovala, že "psát o zničené velkoformátové nástěnné malbě Veroniky Flakové NA OSTRAVA BLOGU JE MÁLO. HODNĚ MÁLO". Tím jsem chtěla říci, že je v té Ostravě něco hodně shnilého, když Česká televize Ostrava mlčí, Deňyk (Deník) mlčí, idnes mlčí, Zápisník padlých (Ostravan.cz) mlčí. (Těžký průmysl je i v Německu, nebo ve Francii a tolik škodlivin a smradu tam nemají.)

(odkaz)Max | 5. 8. 2015, 13:41

pro Janu K.

Psát o zničené malbě vám vážená paní přijde málo? Raději budete planě plkat o tom, že to v Ostravě smrdí. Pokud je ve vašich silách zamezit tomu, aby průmyslové podniky, na kterých byla Ostrava založena, neprodukovaly ten "smrad", udělejte to. To je zřejmě úkol vašeho významu! My obyčejní smrtelníci se budeme raději zabývat pro vás tak přízemními věcmi, jako je záchrana nástěnné malby.

(odkaz)Jar. Němec, OstravaBlog.cz | 4. 8. 2015, 18:19

@ Jana K.:

Držte se prosím tématu diskuze a nenapadejte ostatní. Viz pravidla diskuze, děkuji.

(odkaz)Jana K. | 4. 8. 2015, 17:26

Poslední věta k olomouckému přednádraží: vystoupím-li v Olomouci, připadám si jako ve velkoměstě (Olomouc velkoměsten není). Vystoupím-li v Ostravě (hlavní nádraží), připadám si jako na Ukrajině. (A to pomíjím ten neskutečný smrad, za který nádraží a jeho okolí nemůže.)

Psát o zničení velkoformátové nástěnné malbě Veroniky Flakové na OB mi přijde málo. Hodně málo!

(odkaz)aggu | 4. 8. 2015, 17:15

V "kauze olomoucké" jen těžko olomoucký "mrakodrap" popisujete ironicky, pokud tedy chápete co píšete.
Ano, olomoucké přednádraží a jeho "dominanta" je odstrašující případ. Jestli bylo takové i za Husáka nevím, ale to je irelevantní. Stejně jako zbytek toho, co píšete. Neudržíte jedno téma...
O Flakové se píše. Tady na ostravablogu. To přece není málo.

(odkaz)Jana K. | 4. 8. 2015, 16:50

A Vy se zase vraťte na msstavby.cz, jo! Jestli jste to nepochopil, tak já to slovo mrakodrapy používám jako ironii. A jestli je přednádražní prostor v Olomouci odstrašující, tak to asi nevítel, jak to tam vypadalo před rokem 1989. A ty dva přednádražní prostory v Ostravě (Svinov a hlavák) potom nazýváte jak? Novák moc ticho není, včera nejméně deset minut televizního času básnil o tom, jak je výhodné střelit ostravské letiště čínským investorům.
Ale zpátky k Veronice Flakové. Nepřipadá Vám divné, že ty ostravské dřisty (ostravské studio ČT) řeší kdejakou mateřskou školu, ale že se ve FNO zničila velkoformátová malba, o tom ani slůvko. Stejně tak Zápisník padlých - Ostravan.cz, Moravskoslezský deňyk (deník), Ostravaidnes ad.

(odkaz)aggu | 4. 8. 2015, 15:42

Jano, držte se raději divadla, argumentovat přednádražím v Olomouci je, hodně slušně řečeno, krok vedle ;) Za prvé to nejsou mrakodrapy, u nás totiž žádné nestojí, nejbližší jsou ve Vídni a Varšavě, a za druhé, celý prostor včetně těch "výškových domů" je odstrašujícím příkladem jak opravdu nedělat veřejný prostor.
Proč jsou členové ostravské ČSSD ticho je v Ostravě jasné každému. Snad je to jasné i jejich minulým voličům.
Vaše obsedantně-kompulzivní komentáře na účet všeho ostravského jsou asi jasné jen Vám.

(odkaz)Jana K. | 4. 8. 2015, 15:08

Krmiči, krmiči! Já Vám uvedu dva příklady: první - ulice 30. dubna. Když radnice MOaP vyhlásila anketu, ve které měl občan-rezident Moravské Ostravy možnost hlasovat pro jeden ze čtyř návrhů jak ta ulice bude vypadat, tak ten občan-rezident vybral tu nejhorší variantu, která tam je dnes. (Podotýkám, že jedna z variant byla bulvár - zelený pruh na středu celé ulice). Druhý příklad - fontány / vodotrysky mezi bývalým terminálem ČSA a Elektoru. Když paní Rozehnalová horko těžko prosadila, aby se ten vodní prvek obnovil, tak občané-rezidenti z bytů nad Elektrou začal.řvát, že vodní prvek nééé, bo to ruší a kupají (koupají) se tam neviditelní. Takže já už nic neříkám, ale o Ostravanech si myslím to nejhorší. A ty údajné mrakodrapy na NR jsou sníženy na základě ekonomické krize po roce 2008 a také na základě řvaní obyvatel-rezidentů nedalekého dosti odporného paneláku. Je jen zajímavé, že zatímco v Ostravě je ta krize neustále a pořád někdo řve, tak v Olomouci skutečné mrakodrapy rostou a když přijdete na olomoucké hlavní nádraží a pokračujete do přednádražního prostoru, tak si tam připadáte jako v milionové metropoli. V tom Olomouc strčí do kapsy i Prahu. Ale abych odpověděla vaši na otázku: špatně!

p.s. Všimněte si toho zatraceného ostravského ticha. Dědic - ticho, Piperková - ticho, Palas - ticho, Novák - ticho, takže nějaká Flaková může vzrušit jedině pár šílenců, kteří už táhnou z posledního.

(odkaz)krmič | 4. 8. 2015, 14:32

Ovšemže to nejsou mrakodrapy, to snad jen v představách Deníku. Ale proti původnímu projektu jsou opravdu sníženy o několik pater. Tehdy se psalo (nevím, jestli se to dá dohledat), že na základě stížnosti občanů, kteří nechtěli v blízkosti tak velké stavby.
To je dobře nebo špatně?
Co se ptám, je to v Ostravě, takže vždycky špatně :-)

(odkaz)Jana K. | 3. 8. 2015, 19:13

Mimo jiné, Vy tam vidíte nějaké mrakodrapy? Já tam vidím tuctovou budovu na které jde sakra vidět (zejména při pohledu od sociálky), že je ochuzena o několik pater bo se zase šetřilo - po Ostravsku. A taková Flaková v ní? Z říše snů. Možná tak nějaká fotka, nebo tapeta, ale origoš velkoformátová malba na stěně ani náhodou.

(odkaz)Jana K. | 3. 8. 2015, 18:57

Však až na mé upozornění se pan Pleva probudil a chybu opravil...

(odkaz)krmič | 3. 8. 2015, 17:50

Žádné mrakodrapy nejsou na Mírovém náměstí.
OT: víte proč se to jmenuje Náměstí Republiky?

(odkaz)Jana K. | 3. 8. 2015, 16:30

Jen aby to nedopadlo jako všechno v ČR: ředitelství FNsP Ostrava to hodí na stavební firmu (zakázka menšího rozsahu?) a ta to hodí na nějakého "chudáka" dělníka(y), který nedostane zaplaceno a ještě bude popotahován. Česká klasika. A potom Flaková není Kodet či Lamr, takže o jakém umění se tady bavíme, že :-/

Možná, že by pan redaktor Pleva z Moravskoslezského DEŇYKU (deníku) mohl na místo hurá článku o ostravských mrakodrapech na Mírovém náměstí sesmolit článek o Veronice Flakové. To samé platí pro ty naše borce ze Zápisníku padlých - Ostravan.cz. Ale to by asi nešlo, protože Ostrava je kulturní metropole a takové věci se těm našim hošíkům nehodí do krámu.

(odkaz)Mr.X | 3. 8. 2015, 13:37

trestní odpovědnost

Nejsem právník, ale na toto zhovadilé počínání při ničení kulturního odkazu lze napasovat paragraf: "porušení povinností při správě cizího majetku", navíc se škodou velkého rozsahu. Nemyslím si, že za to může ten konkrétní dělník, který tu malbu vysekal, ale někdo mu to musel nařídit. Je ta zásuvka uprostřed obrazu součástí plánu (objednávky zadavatele). Pokud ano, tak kdo to schválil? Kdo je podepsaný pod projektem? Bylo vypsáno řádné výběrové řízení? V tomto případě lze konkrétního viníka určitě dohledat, neměl by to být problém.

(odkaz)Jana K. | 2. 8. 2015, 0:12

Divné! Proč?

Téměř vše lze opravit, ale ještě nedávno to nebylo zapotřebí - takže jsme u nemalých (!) vícenákladů atd. (A také u pověstné neúctě Ostraváků k dávné i nedávné historii a ke skutečným hodnotám. Ostrava nikdy nebyla a ani nikdy nebude kulturním městem.)

(odkaz)Ferdinand, starý klaun | 1. 8. 2015, 23:56

Divné...

Ta malba se nedá restaurovat, opravit? když je tak cenná?

(odkaz)Jana K. | 1. 8. 2015, 23:37

Ano, přesně podle definice. Já jsem vyhlášená blbka Ostravy!!!

(odkaz)aggu | 1. 8. 2015, 22:05

Ano, přesně podle definice.

(odkaz)Jana K. | 1. 8. 2015, 20:11

Ředitelství FNO = zakázka = majitel a šéf firmy = mistr = dělník (jména si dohledejte přes tikového mluvčího FNO). Otázkou zůstává, kdo má mít vztah k umění, že ? Dělník, který je rád, že má práci? Mistr, který je rád, že má práci? Majitel firmy, který je rád, že má zakázku? Takže nám zbývá vedení FNO. A to vedení FNO snad nepochází z Ostravy a není schopno rozeznat umění od neumění? Já bych řekla, že na jedno malé město (Ostrava už nemá ani 300 tis. obyvatel) by už to mohlo stačit - zničené kubistické krematorium, zničený městský hřbitov, zničený židovský hřbitov, drastická asanace Moravské Ostravy, která začala v 60tých letech a pokračuje dodnes, zlikvidovaná opereta NDM, zlikvidované kavárny v Moravské Ostravě atd. Takže ta velkoformátová malba Veroniky Flakové je pouze špičkou ledovce.

Zobrazen 1. až 20. příspěvek z 39