Jedna z největších českých nadějí na Dakaru končí. Loprais odstoupil

5. 1. 2010, 0:03 | Sport > | Ondřej Stratilík, foto loprais.cz

Ještě 28. prosince, kdy tým z Frenštátu a okolí odlítal do Buenos Aires, patřila žlutá tatrovka k největším favoritům letošního Dakaru. Jenže příběh skončil už v druhé etapě. Stejně jako vloni tak Aleš Loprais do cíle nedojede a Jižní Amerika je pro něj stále nešťastná.

Garáž Lopraisova týmu na okraji Frenštátu pod Radhoštěm jsem navštívil na konci loňského listopadu. Technici ladili poslední detaily na závodním speciálu, aby jej stihli včas poslat do Francie na trajekt. Aleš Loprais byl v dobré náladě. Měl po náročných (a úspěšných) testech na Slovensku, kde zkoušeli novou keramickou spojku. Právě tahle součástka totiž stála za vyřazením z Dakaru 2009.

Skvělá vizitka

Aleš Loprais měl ale ještě jeden důvod k radosti. Na ruské Silk Way Rally (Hedvábné stezce) v obklíčení obrovského továrního týmu Kamaz se mu podařilo zajet vynikající třetí místo, porazit jednoho z největších rivalů Vladimira Čagina a pustit před sebe jen jeden ruský vůz. To byla skvělá vizitka před Dakarem 2010.

I jeho úvodní etapa dala jasně najevo, že souboj Čagin vs. Loprais bude leitmotivem soutěže. Český tým projel cílem na druhém místě jen s 27sekundovým zpožděním. Skvělý pocit z úvodního dne však totálně přebila druhá mise. Žlutá tatrovka dostala defekt a v prostředí jihoamerických hor vznikla neopravitelná závada. Tým Aleš Loprais, Milan Holáň a Jaro Miškovci musel z Dakaru 2010 odstoupit a jejich speciál s moravskoslezskou poznávací značkou opustil výsledkovou listinu.

V soutěži sice pokračuje několik dalších českých posádek na tatrovkách a liazce, jenže se světovou kamionovou špičkou, tedy nyní pouze ruskými kamazy, se dokázala rovnat (a porážet ji) jen jedna. Ta žlutá pod vedením Aleše Lopraise. Škoda že nadějný příběh skončil tak brzy.

Diskuze | zatím žádný příspěvek