Diskuze k článku Dostavba Domu umění podle návrhu architekta Josefa Pleskota

Pravidla pro psaní příspěvků do diskuzí na OstravaBlog.cz

1. Diskuze slouží k vyjádření názoru k tématu a obsahu článku.
2. Vítáme věcné příspěvky, které přináší nové a další informace, vlastní pohled nebo zkušenost.
3. Diskuze neslouží k napadání a osočování autora článku, redakce OstravaBlogu a dalších diskutujících. Stejně tak neslouží pro vkládání urážlivých, xenofobních a reklamních příspěvků.
4. V diskuzi můžete vyjádřit svůj názor, nikdo Vám však na něj – a autor článku a redakce OstravaBlog.cz obzvláště – není povinen odpovídat nebo Vám cokoli vysvětlovat.
5. Pište, prosím, s diakritikou a snažte se alespoň částečně dodržovat ustálený český pravopis.
6. OstravaBlog.cz je soukromé médium a záleží na jeho vydavateli, zda vůbec a za jakých podmínek umožňuje pod články diskutovat.
Odesláním svého příspěvku souhlasíte s těmito pravidly – pokud s nimi nesouhlasíte, svůj příspěvek, prosím, neodesílejte. Při nedodržení těchto pravidel může být Váš příspěvek částečně, nebo zcela vymazán.

Tato diskuze není redakčním obsahem. Příspěvky v diskuzi vyjadřují názory čtenářů. Redakce OstravaBlog.cz nenese za zde zveřejněné příspěvky žádnou odpovědnost.




(odkaz)Margot | 1. 11. 2014, 11:20

NDM Ostrava v Praze

Návraty domů - Proč netančí primabalerína, která roli studovala a tančila v pre-
miérách celý rok. Roli primabaleíny převzala demisólistka Portugalka Brigida
Pereira Neves a sboristka Siciliánka Chiara Lo Piparo. Jet do Prahy se sboristkami a ukazovat to nejlepší je směšné a vyjimečné snad v představách
jejich tvůrců. Když se neprodají vstupenky, tak se rozdají volné vstupeny. Stalo se tak na Nové scéně v Praze. Polovina se prodala a druhá polovina se rozdala.
Potlesk byl ze slušnosti, ale ne výrazný. Lidé během představení odcházeli,
zejména ti starší. Přes bombastickou a drahou reklamu nebylo představení,
Pocta Cunighamovi, nijak zvláštní.

(odkaz)Starý clown Ferdinand | 1. 11. 2014, 8:29

of topic

Byl jsem nedávno v Karlově Studánce. Jen jeden den a mohu přítomné ujistit, že je to tam velmi podobné, jako v "Eisenhertz der Republik". Tedy ne architektura, i příroda je tam hezčí a vzduch čistší - ale rvačky o místa v zastupitelstvu snad ještě horší než tu. A v "bufíku na hlavní třídě" (jiná ulice tam není) se mě ptali, co si přeji nejdříve německy. Až po své automatické německé odpovědi jsem si uvědomil, jaký jsem to vůl. Tady v Karlově Studánce jsou na rozdíl od Ostravy lidé skutečně světoví, internacionální...

Proč to uvádím v diskuzi o divadle? Protože tady člověk může studovat "Vášnivé povahy II" které Oldřich Šuleř vůbec nenapsal. Ale mohl by. Jsem přesvědčen, že materiálu by si v těch téměř čtyřech tisících příspěvků našel dost. Protože jsem některé z postav v Šuleřově knize poznal osobně, řeknu vám - byla by to docela zajímavá kniha.

];>)

(odkaz)Lenka | 29. 10. 2014, 21:54

Paráda

Mně se projekt líbí hodně, konečně něco trochu netradičního. Sama teď řeším projekt našeho RD a určitě bych do nudného typového domu nešla, všechny jsou jak přes kopírák, i když na www.prozi.cz jsou některé, které by stály za úvahu...

(odkaz)Felicien | 28. 9. 2011, 19:08

To aggu: Chcete říct, že lokalita GVUO je periferie? Pak je periferií celá Ostrava! Nevím, kde jinde hledat střed města než na Masarykově náměstí, GVUO je odtud kousek. Mnozí architekti si dovolují příliš, bez ohledu na cokoli. Pro mě osobně je často už překračována jakási mez, kdy díky různým vazbám má pár lidí možnost ovlivňovat životní prostor radikálně a bez velkých ohledů na danou lokalitu.

Pro mě je minimalismus téměř synonymem formální chudoby, Pleskotův návrh se mi jeví jako naprosto nezajímavý. Jednoduchost nevadí, pokud jí není příliš. Veletržní palác v Praze je z let 1925-1929 - vidíte u Pleskota nějaký radikální posun?

(odkaz)aggu | 28. 9. 2011, 13:16

@Felicien: s Vaším příspěvkem na blogu mám dva menší problémy ;) V definici pojmu "...nevyrůstá z konkrétních podmínek místa" asi bude ten pes zakopán. Je to totiž krystalicky čistá periferie, kde jsou ty podmínky imho zcela vágní a to je asi ten důvod, proč si Pleskot dovoluje co si dovoluje.
Za druhé se mi "nelíbí" ;) trochu laciné srovnání pojmů minimalismus a formální chudoba.
Všechno ostatní je otázka peněz vs. objem potřebný pro důstojnější provoz GVUO. Taky by se mi líbilo převést část hmoty pod zem...

(odkaz)Felicien | 28. 9. 2011, 12:30

souhlasím se Štěpánem

Budova je zbytečně veliká. A úplně přebije krásnou historickou část.

Už jsem se o tom rozepsala zde: http://maldor.blog.cz/1106/potlesk-pro-pleskota

(odkaz)Luděk | 11. 7. 2011, 13:51

Dům umění

Mě osobně se návrh arch. Pleskota příliš nelíbí, působí na mne zbytečně monstrózně a neohrabaně. Na druhou stranu neviděl jsem vizualizaci přístavby včetně okolí. Ale i tak jsem pro jeho výstavbu, třeba ve finále to bude zajímavá a architektonicky povedená stavba. Sorry zapomněl jsem, že jsem v Ostravě, takže realizace stejně nebude.

(odkaz)Slezan | 2. 7. 2011, 18:00

Jar. Němec:

Přesně tam. S takovým maloměšťáckým způsobem myšlení se opravdu staneme "dírou", kterou bez větších problémů předběhnou i provinční města typu Plzně.

(odkaz)Jar. Němec, OstravaBlog.cz | 2. 7. 2011, 17:17

to Tilda:
Platan byl na pozemku GVUO. Podle informací, které řekl ředitel GVUO na veřejné debatě ve Fiducii byl stav stromu natolik vážný, že nešel zachránit a musel být poražen. (Dle pařezu jde stále vidět nakolik byl dutý.) V rámci přestavby je počítáno s vysazením nového vzrostlejšího platanu na stejném místě.

Prostranství (parkoviště) a následná Umělecká ulice je ve správě městského obvodu MOaP (koalice ČSSD a Ostravak). Celé to prostranství je ostudné.

(odkaz)Tilda | 2. 7. 2011, 14:24

proč byl skácen platan u Domu umění ??

Protože náměstek pro životní prostředí před časem řekl, že stromy stejně v zimě nemají listí, tak pro lepší ovzduší nemají žádný vliv a jiný význam zřejmě, podle našich technokratů na radnici, strom nemá, jedině možná ještě jako topivo. Před Domem umění byl vodotrysk, podívejte co je tam dneska. Je tam nasypaná hlína a zasazeno pár nějakých povadlých chudinek.

(odkaz)Jar. Němec, OstravaBlog.cz | 2. 7. 2011, 13:44

to Ladin a krmič:

Vaše argumentace je podobná tomu co řekl nedávno nový ředitel NG. Ten tvrdí, že NG nemůže hostit "velké mezinárodní výstavy, které pořádá například vídeňská Albertina, NG hostit zatím nebude, a to kvůli nízkému počtu návštěvníků a příliš vysokým finančním nákladům." To, že nový ředitel NG (manager) nechápe, že na výstavy lokálního charakteru návštěvníky nepřiláká a tudíž bude mít stále nízkou návštěvnost (návštěvnost NG se neustále snižuje) je prostě smutné.

V současné době je návštěvnost GVUO neustále vzrůstající a současné prostory jsou nedostatečné. Jednak jsou malé vzhledem k výstavním možnostem, jednak technicky nedostatečné a hlavně neumožňují v současné době vystavit ani stále sbírky GVUO, natož mezinárodní putovní výstavy apod.

V číslech: 25 311 v r. 2006, 27 931 v r. 2007, 23 265 v r. 2008 (omezení provozu), 91 918 v r. 2009, 102 729 v r. 2010... (zdroj: VZ na webu gvuo.cz)

Např. NG měla v r. 2009 377.000 - což vzhledem k počtu výstavních budov/prostor NG je tristní a Ostrava má být na co hrdá - vzhledem k (mini)prostorům... Rozpočet NG je cca 400 mil., GVUO má cca 5 % z této částky.

Z vlastní zkušenosti mohu říct, že prostory Domu umění jsou natolik omezující, že jsme museli pro Kabinet arch. odmítnout několik významných výstav - nevešly se. A to tech. požadavky oproti vystavování např. obrazů v několikamilionové hodnotě nemáme téměř žádné. O problémech spojených např. s nastěhováním výstavy do DU - vše se musí tahat přes hlavní vchod - se nemá ani smysl zmiňovat, stejně jako s absolutně nevyhovujícím skladovým prostorem (dnes provizorní).

Nebudu se vyjadřovat ke konkrétnímu návrhu na dostavbu DU, ale potřeba dostavby nebo nové budovy je a to co nejdříve.

Jestli Ostrava nebude mít ani pořádnou krajskou galerii (přitom po NG má nejvýznamnější sbírky), tak se může jít tohle město opravdu zahrabat hluboko pod zem.

(odkaz)Ladin | 2. 7. 2011, 13:09

Souhlas s Krmičem, podle mých zkušeností bývá také personál většinou v přesile.
Pokud má Dům umění nějaké trumfy skryté v depozitech, měla by je častěji používat k přilákání návštěvníků.

(odkaz)krmič | 2. 7. 2011, 11:27

Ty fronty od pokladny se vinou po schodech až na ulici? Takže je nutná nová budova, aby návštěvníci při čekání nezmokli? :-)

(Musím se přiznat, že jsem v Domě umění už dlouho nebyl. Ale v minulosti se mi stalo, možná i vícekrát, že jsem byl v některém z výstavních sálů úplně sám. Kdo ovšem chodí výhradně na vernisáže, tomu se to nestane :-))

(odkaz)Jar. Němec, OstravaBlog.cz | 1. 7. 2011, 21:52

to krmič:

Víte jaká je současná návštěvnost Domu umění? Znáte předpoklad návštěvnosti nové budovy?

(odkaz)aggu | 1. 7. 2011, 21:08

krmiči, krmiči...

(odkaz)krmič | 1. 7. 2011, 20:29

No jo, GVUO je něco jako Louvre. Jenom tam nevidím ty davy turistů. Nebo alespoň nějakých návštěvníků. Ale ti začnou proudit do té nové budovy, tak je to.
(Slezan mě nicméně uklidnil.)

(odkaz)z.m | 1. 7. 2011, 18:43

V současných prostorách lze vystavit pouhé 2% sbírkového fondu GVUO. Kdo zpochybňuje potřebu a velikost plánované stavby mluví bez znalosti stavu. Rozsah je naopak vzhledem k potřebě spíš skromný. O možnostech a kvalitě výstavních prostor v kontextu nároků současného muzejnictví ani nemluvě...

(odkaz)Slezan | 1. 7. 2011, 18:14

Všechny nepřátele podoby přístavby GVUO mohu - byť nerad - uklidnit. Jestliže totiž někdo použije slovní formulaci: "Budeme hledat vícezdrojové financování", pak to v překladu do češtiny znamená: "Teď chechtaky nejsou a jen zázrakem by tomu mohlo být v budoucnu jinak."

(odkaz)Jar. Němec, OstravaBlog.cz | 1. 7. 2011, 15:44

to stepan:

Chci se vás jen zeptat jestli víte jaký má GVUO sbírkový fond, kolik položek má v depozitu a nemůže je vystavit a jaké kvality. Po té lze teprve diskutovat, zda GVUO potřebuje novou budovu.

(odkaz)aldar | 1. 7. 2011, 15:25

to stepan

Napsal jsem to již 25.5... Navíc si myslím, že chybí nejen úcta ale i pokora...

Zobrazen 1. až 20. příspěvek z 42