Diskuze k článku Městská hromadná doprava v Ostravě a její financování

Pravidla pro psaní příspěvků do diskuzí na OstravaBlog.cz

1. Diskuze slouží k vyjádření názoru k tématu a obsahu článku.
2. Vítáme věcné příspěvky, které přináší nové a další informace, vlastní pohled nebo zkušenost.
3. Diskuze neslouží k napadání a osočování autora článku, redakce OstravaBlogu a dalších diskutujících. Stejně tak neslouží pro vkládání urážlivých, xenofobních a reklamních příspěvků.
4. V diskuzi můžete vyjádřit svůj názor, nikdo Vám však na něj – a autor článku a redakce OstravaBlog.cz obzvláště – není povinen odpovídat nebo Vám cokoli vysvětlovat.
5. Pište, prosím, s diakritikou a snažte se alespoň částečně dodržovat ustálený český pravopis.
6. OstravaBlog.cz je soukromé médium a záleží na jeho vydavateli, zda vůbec a za jakých podmínek umožňuje pod články diskutovat.
Odesláním svého příspěvku souhlasíte s těmito pravidly – pokud s nimi nesouhlasíte, svůj příspěvek, prosím, neodesílejte. Při nedodržení těchto pravidel může být Váš příspěvek částečně, nebo zcela vymazán.

Tato diskuze není redakčním obsahem. Příspěvky v diskuzi vyjadřují názory čtenářů. Redakce OstravaBlog.cz nenese za zde zveřejněné příspěvky žádnou odpovědnost.




(odkaz)krmič | 3. 8. 2018, 13:49

Tam mělo být: "můj blbý komentář" :-)

(odkaz)krmič | 3. 8. 2018, 13:12

Taky jsem si neuvědomil, že ty zastávky na Vítkovické jsou označeny jako ÚAN, můj chybný komentář. Je to jasné - Nám. Republiky je stanoviště trolejbusů.

(odkaz)Luděk | 3. 8. 2018, 7:34

Bus 38

Tak doufám, že nepíši pozdě :-) Bus 38 by měl vyjíždět ze stanoviště trolejbusu to je zastávka Nám. Republiky.

Na autobusovou zastávku ÚAn bus 38 vůbec nezajíždí. I když se to může zdát jasné, tak dopravní uzel v okolí Frýdlantských mostů není moc přehledný.

(odkaz)krmič | 30. 7. 2018, 19:25

Alena

Máte pravdu, že vyhledat to na webu DPO je fakt obtížné, snad i nemožné (?)
:-(
(Mám dojem, že ze stanoviště trolejbusů, pokud mě paměť neklame.)

(odkaz)Alena | 30. 7. 2018, 16:37

Jak zjistím,

odkud přesně vyjíždí na nám.Republiky autobus 38 - ze stanoviště trolejbusů, nebo ze autobusových zastávek u ÚAn - aniž bych to musela předem oběhnout?
Děkuji

(odkaz)Stanislav | 7. 6. 2018, 16:47

Dobrý den, chtěl bych se vás po přečtení tohohle http://www.dopravniznaceni.com/Pomahaji-tzv-ostruvky-snizit-pocet-nehod článku zeptat jestli by v našem městě nebyla možnost výstavby více takových ostrůvků

(odkaz)Katerina | 10. 10. 2016, 21:19

Vandali v nocnich tramvajich

Dobry vecer
Prosim o odpoved?Jezdim nocni tramvaji 00:19 z hlavniho nadrazi z prace,nastupuji sice 2 policajti ale zastavku pred stodolni vystupuji a u Karoliny nastupuje ta nejvetsi verbes ozralych a zfetovanych spoluobcanu.Uz 3x v 1 tydnu se musela volat policie dokonce sanitka kvuli 1 muzi kteremu rozbili hlavu.Muzete s timto problemem neco udelat aby policie jezdila ve vsech nocnich vozech?Nez se opravdu jednou stane neco horsiho nez jenom rozbita hlava.Dik K.H

(odkaz)pavel | 6. 11. 2014, 12:43

Nemusíte platit. Zdarma jsou, ale pouze 4 ostravské zony

(odkaz)Alenka Pyšková | 6. 11. 2014, 12:00

jízdní

Dotaz: musím platit v MHD v Ostravě - mám nad 70 let a nebydlím v Ostravě? Děkuji

(odkaz)Tom Z. | 4. 10. 2014, 17:23

Re: stiznost....

Paní Sopková,
v SPP (Smluvních přepravních podmínkách) je jasně napsáno, že ve vozidle smí být přepravován jen jeden dětský kočárek a výjimečně a mimo dobu zvýšených přepravních nároků (myslí se dopravní špička, což čas 15.47 bezesporu je) může řidič zvážit přepravu dalších kočárků. Řidička tedy jednala v právu, protože v případě nehody nebo jiného problému by vše šlo za ní. Ohledně způsobu jednání nemohu soudit, na místě jsem nebyl a pokud máte pocit, že jednala nepřiměřeně obraťte se se stížností přímo na DPO, např. na webových stránkách, tady na blogu se ničeho nedovoláte.

(odkaz)renata sopkova | 4. 10. 2014, 7:00

stiznost na chovani ridicky

dobry den.chtela bych si stezovat na ridicku tramvaje c.15 smer dubina-vyskovice v 15.47h.chtela jsem nastoupit z kocarkem,ale uz tam jeden byl podotykam maly sportovni.ridicka vyletela z te sve kabiny a zacla brutalnim stylem kricet ze neni povinna vozit kocrky a at si jdu pesky.v jednu chvili jsem mysleka ze dostane infarkt.podle me do vozu muzou nastoupit dva kocarky a potom zalezi na ridicovi jestli povoli dalsi.podle meho zjisteni se takhle ridicka chovala celou cestu.nevim jestli si vybijela na nas zlost z male vyplaty nebo z jinych duvodu,ale jeji chovani bylo nepricetne.myslim ze takovi lide by nemeli co delat za volantem a jeste kdyz ma zodpovednost za cestujici.nervove labilni clovek by mel mit jinou praci nebo radsi zadnou a uz vubec ne z takovou zodpovednosti.Preji hezky den.Sopkova

(odkaz)Jar. Němec, OstravaBlog.cz | 15. 2. 2014, 13:26

@ Bohumír Bystroň:

Prosím o dodržování pravidel diskuze:

"3. Diskuze neslouží k napadání a osočování autora článku, redakce OstravaBlogu a dalších diskutujících. Stejně tak neslouží pro vkládání urážlivých, xenofobních a reklamních příspěvků."

(odkaz)Bohumír Bystroň | 14. 2. 2014, 19:34

Hovada vyžrané rušíé spoje

Hovada tlusté bachaté,smradlavé ruší spoje,aby se lidé nemohli dostat na vlak a museli potom čekat na vlakovém nádraží dvě hodiny,protože autobusy ty bachraté hovada,co si vozí své smradlavé,špekaté prdele autem,zruší spoje.A chudáci,co na ty jejich smradlavé bachora vydělávají jezdí do práce makat a kolikrát se nemají ani jak do práce dostat.Hlavně,že ty svině nezapomenou zdražit jízdné!Hnus!Jak si vůbec ty svině mohou brát komunisty do huby,když jsou 100x horší!

(odkaz)Neva | 7. 4. 2011, 8:02

Jo, přesně...

pokuty platit !!!
Díky ní skončilo jedno přátelství, před pár lety mi kamarád vykládal o zlých (řekl peprnější výraz) exekutorech, kteří mu vnikli do bytu a oblepili nábytek žlutými papírky jen proto, že jeho syn kdysi nezplatil pokutu za černou jízdu. Ten však různě putoval nejen časem, ale i několika zeměmi, pracoval i v Rusku, takže ho věřitel nemohl najít, a tudíž zavítal k rodičům dlužníka. Když jsem u vyprávění této anabáze jen tak tiše špitla, jestli to tak trochu nezavinil synáček, díky jehož nezodpovědnosti se toto všechno nemuselo stát, tak mi kamarád vynadal, že jsem stejná sv...ě jako ti hnusní úředníci a přestal se mnou mluvit, doslova.

(odkaz)adéla | 7. 4. 2011, 7:50

Pokuty

A nepodceňovat to... Znám několi případů, kdy nezaplatili a po letech se nestačili divit, když místo původních 200 Kč pokuty měli platit několi tisíc. Hezky tam naskakuje penále, úroky z penále, manipulační poplatky a nakonec vám přičtou i silvestrovské datum. Ve výsledném efektu můžete skončit s exekucí :-(.

(odkaz)Vladimír | 6. 4. 2011, 12:31

Zákaznické centrum

ad katka:
Skutečně se toto oddělení nachází v budově ředitelství DPO (pod Frýdlantskými mosty na křižovatce Poděbradovy a 28.října), honosně se nazývá Zákaznické centrum. K vyřízení nepotřebujete žádné obsílky, stačí nahlásit jméno a zaplatit 8=((

(odkaz)tutu | 6. 4. 2011, 11:44

hmm chybička

Mě naposledy chytil revizor před mnoha lety, když jsem si zapomněl koupit měsíčník. Asi to přestěhovali.

(odkaz)Charles | 6. 4. 2011, 9:43

Už ne, teď by to mělo být přímo v ředitelství DPO...

(odkaz)tutu | 6. 4. 2011, 7:26

to Katka

Zajít přímo do budovy kde se to platí a tam to zaplatit. Je to na ulici 28. Října mezi skeletem a Frýdlantskými mosty. Stojí tam dva stejné domy, tak v jednom z nich. Je tam logo DPO

(odkaz)katka | 5. 4. 2011, 22:45

Pokuta

Dobrý den chtěla jsem se zeptat jestli nevíte jak je to s těma sazbama za pokuty první jsem měla platit 789 kč , nedodržela jsem termín zvedlo se mi to na 1013 kč ale ztratila jsem složenku nevíte jak mam postupovat dál nebo v jaké hodnotě se pohybují další částky na zaplacení ? děkuji předem za odpověd

(odkaz)Slezan | 1. 2. 2011, 17:48

E-karta (alias Moravskoslezská karta) - Nová značková služba DPO

Tisková zpráva:
http://www.dpo.cz/aktuality/tisk_z/soubory/11_02_01a/11_02_01a.pdf

(odkaz)VanesaEvomia | 23. 1. 2011, 19:35

Dating ruidoso downs. After dating divorce kid.

Cam chat free live now web. Dating wortham. Dating westphalia.
Dating huntingdon. ęŕđňčíęč ýđîňčęŕ ńęŕ÷ŕňü. Dating hilliard.
Dating marysvale. Dating socastee. Dating state college.

(odkaz)Rdm | 11. 1. 2010, 16:33

darkangel

bez urážky, ale kamiony jsou taky dlouhé a těžké vozidla a nevšiml jsem si, že by jejich řidiči nějak extra porušovali předpisy. Chápu, že s těžkou tramvají/autobusem plným lidí, je horší manévrovatelnost, ale z praxe byste už měla vědět, jak svou jízdu přizpůsobit tak, aby jste nevhučela do křižovatky na červenou. Obzvláště, když jezdíte pořád na stejné trase, by to přizpůsobení mělo být pro Vás jednodušší (než třeba pro toho kamioňáka), protože "znáte" intervaly na semaforech...

(odkaz)darkangel | 11. 1. 2010, 12:02

vy ste ale asi profíci,co?

nedá mi to abych nezareagovla na příspěvek dodržování předpisů a dodržování předpisů II. Pánové, asi máte ujeto hodně kilometrů s prosředkem hromadné dopravy osob nebo aspoň s kamionem, že můžete posuzovat práci řidičů MHD, že? Napadlo vás někdy třeba že takové vozidlo je napřiklad trochu težší než obyčejný osobák? Někdy to prostě dobrzdit nedokážeme a s tím už se nic nedá dělat. A nebo to dobrzdíme a převrátíme třeba kočár ve voze, či třeba ve voze někdo upadne. Copak byste udělali asi vy? Zcela jistě byste zabrzdili, že? Nebo třeba to, že když vezmete v potaz délku 28mi metrů tak řidič jede na právě se rozsvítivší oranžové světlo, kdežto cestující vzadu ve vozidle už vidí červenou. napadlo vás někdy zamyslet se třeba takhle? No a co závěrem? Běžte si to zkusit frajeři a pak posuzujte něčí práci.

(odkaz)Marty | 7. 1. 2010, 23:33

Dodržování předpisů II.

Postavte se na kteroukoliv frekventovanou křižovatku (např. 28. října x Výstavní) a 10 minut sledujte tramvaje.
Schválně, kolik jich projede na Stopku na semaforu? Mnohdy se už rozjíždějí auta na zelenou z Výstavní nebo Novinářské a tramvaj ještě "vhučí" do křižovatky.

Sám jsem byl svědkem nehody, kdy to tramvaj "naprala" do favorita odbočujícího už na zelenou šipku doleva...
Takže pane Tapere, bohužel nic nového. :-/

(odkaz)Jan Taper | 7. 1. 2010, 21:35

Dodržování předpisů

Dne 7.1.2010 řidič autobusu č,X50 v 11hod 30 min.při vyjíždění z vedlejší silnice
na silnici Slovenskou - kde je povolená rychlost 90km nedal na této křižovatce přednost osobnímu vozidlu jedoucímu po Slovenské, jehož řidič musel na kluzké
vozovce prudce brzdit, aby zabránil havárii.
Mají řidiči DPO vůbec autoškolu, když neznají a nedodržují předpisy??
Nedával ani blinkr pči výjezdu z kruhového objezdu.

(odkaz)Ostravák | 4. 9. 2009, 16:05

Monika: Tam jde o to, že do zóny 12 jezdí jiný dopravce (Veolia transport), který přestal uznávat průkazky DPO. Proto je nutné si vyřídit stanrardní žákovský průkaz (žlutomodrý). Viz http://www.dpo.cz/aktuality/tisk_z/09_08_27b.htm

(odkaz)monika | 3. 9. 2009, 20:18

platnost měsíčníku

dobrý den chtěla jsem se zeptat dne 18.8.09 jsem synovi vyřídila měsíčník,dnes 3.9. mu řidič autobusu řekl že měsíčník neplatí,jela jsem tedy na pobočku kde jsem prukazku koupila a tam mi bylo řečeno že byli vydané nové prukazky od 24.9.,ale že tato mi platí do konce měsíce tak jak jí mám předplacenou.tak jsem si teda počkala na řidiče autobusu a ten mi řekl že měsíčník na zonu 12 neplatí,že musím koupit nový.nejde mi o 75 kč za nový,ale o princip jak je možné že se prodává něco co neplatí.děkuji

(odkaz)pako | 17. 7. 2009, 21:23

Autobusová doprava na Hlučínsku

Dobrý večer.

@elia: Co takhle, než začnou padat argumenty typu "skopová hlava" ve prospěch Dopravního podniku Ostrava, pozeptat se nejprve na městském úřadě v Hlučíně, proč město Hlučín snižuje dotace dopravnímu podniku a proč mu nevadí snížení dopravní obslužnosti ve svém okolí...

Ano. Je jednodušší ventilovat vztek zde, než zkusit zjistit informace... Práce, že...?

Hezký večer.

(odkaz)elia | 17. 7. 2009, 21:11

doprava Martinov dílny DP-Hlučín štěrkovny

Tak to teda vymyslela nějaká skopová hlava opravdu velmi dobře Zkrátka zrušila autobusovou zastávku u štěrkovny ÚPLNĚ tak, že tam již nejezdí ale vůbec žádný autobus To značí,že když se chce člověk nevlastnící auto dostat z koupaliště štěrkovna Hlučín, musí pochodovat v tom vedru až na zastávku buď Děhylov nádraží, nebo na druhou stranu "pochod Prčice" Hlučín,aut.nádr. anebo stejně při příjezdu. Opravdu náš dopravní podnik je zde proto, aby nám cestujícím usnadňoval dopravu !!! Perfektně vymyšleno. Huráááááá Hlavně PLAŤTE !!!! Jízdné se stále zvyšuje !!

(odkaz)mertho | 17. 6. 2009, 21:45

To Jiráková

vždycky, pes je psem ať má týden nebo patnáct let

(odkaz)Petra Jiráková | 17. 6. 2009, 20:37

Placení za štěně v MHD

Zdravím chtěla bych se zeptat od kolika měsícu se musí kupovat jízdenka do MHD za psa.Díky

(odkaz)Gakon | 19. 5. 2009, 19:10

ok, měl jsem to napsat šikovněji... "do centra s přestupem v Přívoze"

(odkaz)Frantisek Dobrota | 19. 5. 2009, 10:43

Hlucin - cyklostezka

No je fakt, ze zrovna na Hlucin se da dojet v pohode na kole, a ze ma cenu tam jezdit (na Sterkovnu) jenom kdyz je hezky. Jeste by to chtelo, aby se ta cyklostezka protahla az k vode, protoze dojizdet ten konec po siroke silnici, kde to nektere hovada vali autem i pres 100, tak to neni nic prijemneho pro vyjizdku s detmi. A misto na cyklostezku by tam bylo.

Gakon: Privoz neni centrum !!!

(odkaz)Gakon | 18. 5. 2009, 20:07

ještě doplnění

je ale pravda, že o víkendu se ke Štěrkovně dojet nedá... a je to velká škoda.Trochu se divím místním, že se to nějak nesnaží řešit. Asi proto, že i tak tam je narváno, protože každý tam dojede autem nebo na kole.

(odkaz)Gakon | 18. 5. 2009, 20:04

Hlučín - Poruba

l č 56 není primárně určená k tomu, aby cestující jezdili z Poruby do Hlučína... Tato linka má svážet cestující do centra (Přívoz) z Poruby a Hlučína. To že se dá dojet bez přestupu z Poruby do Hlučína je jen jakési plus. Byly (nebo v tom horším případě stále ještě jsou) snahy tuto linku rozdělit... Aby tato linka jezdila okružní trasu, jak ji navrhuje Elia je samozřejmě nesmysl. Spíše by to chtělo, aby linka č.69 (jezdí ji sice Veolia, ale platí tam normální jízdenky jako na MHD v Ostravě) jezdící v trase (Šilheřovice) - Hlučín - Děhylov - (Dobroslavice) - Martinov - Dílny DP byla prodloužená někam do centra Poruby... I když tady mě může někdo oponovat, že máme v Ostravě přestupný tarif a bude mít pravdu. Já když jedu do Hlučína, tak jedu l.č.44 nebo 58 k Dílnám DP a pak hurá na l.č.69. Když se člověk trochu koukne do JŘ, tak mu to vyjde docela hezky.

Zajímavá varianta by byla i kdyby l.č.69 přebral DP a spojil ji např. s linkou č.58 s tím, že by některé současné spoje této linky byly prodloužené až do Hlučína, ale to je sci-fi.

(odkaz)Frantisek Dobrota | 18. 5. 2009, 10:02

elia

Prioritou MHD v Ostrave neni s rychle spojeni.
Spojeni mezi Porubou (Alsakem) a Hlucinem by melo probihat nasledovne:
1. Autobusem z Alsaku na Vozovnu
2. Dale tramvaji z vozovny do Privozu
3. Dale zase autobusem do Hlucina

Vubec se nepriznavejte k tomu, ze jezdite az do Hlucina bez prestupu, nebo bude linka 56 optimalizavana (rozumej rozsekana).

ps. Prima linka Poruba - Hlucin pres Dehylov nemuze fungovat, cestujici by se tam dostali moc rychle a jeste by na tom usetrili.

(odkaz)Agatha | 17. 5. 2009, 13:52

elia

Návrh je to hezký, ale redakce s ním asi moc nezmůže, lepší by bylo adresovat jej DPO.

(odkaz)elia | 17. 5. 2009, 13:12

autobus č. 56 O-Poruba - Hlučín a.s.

Proč výše zmíněný autobus nejezdí nejen přes Ostravu do Hlučína, ale také dokolečka z Alšova nám.v Porubě dále přes Martinov rovněž do Hlučína např.na autobus.stanoviště jinou trasou Jezdím na chatu do Hlučína/štěrkovna/,kde jezdí přes léto rovněž hodně lidí se koupat a jednak zde jezdí autobusy ve velmi malých intervalech a jednak se zde musí platit soukromé autobusové linky. Jestliže si koupím měsíčník na Porubu a Ostravu mohl by také dopravní podnik udělat něco pro snadnější dopravu,tj. autobusu č. 56 prodlouženě pokračovat z Alš.náměstí dále až na autobus.stanoviště do Hlučína přes Martinov To je kolečko tohoto autobusu Určitě by tento návrh uvítalo hodně cestujících např. ze sídliště Ostrava-Poruba Děkuji za zohlednění a zvážení mého návrhu

(odkaz)aldik | 18. 2. 2009, 14:36

Kamila

pošli stížnost přímo dopravci :) .. předpokládám že to byla Veolia.. vygoogluj jejich web a pošli stížnost..

(odkaz)Kamila | 18. 2. 2009, 13:58

Autobus Ostrava-Valašské Klubouky

Tak co mě teda dneska pořádně vytočilo není to, že mě borec oblib špinavým sněhem, ale to že bus který měl jet v 13.33 směr Ostrava-Valašské Klobouky od Dřevoprodeje vůbec nezastavil a svištěl si to dále. Takže prosím všechny řidiče autobusů, aby pro příště byli tak laskavi a stáli na zastávkách jak mají, protože v tomto počasí není moc příjemné čekat na další autobus, který vám jede až za půl hodiny Děkuji Kamča

(odkaz)Charles | 4. 7. 2008, 23:13

Aldik

Ano, jmenují se Citelis, a koncepčně vycházejí z těch KarosaRenault které jezdí třeba na 58. Jsou podle mě hezčí, ale prostorově hůř řešené než Solarisy.

(odkaz)mertho | 4. 7. 2008, 14:20

To Hanička

To je profesionální odhad, a měl ho evidentně velmi dobrý, když se trefil, že pes jel na černo, myslím, že mu mužete poděkovat, kdyby byl pedant, tak k tomu dá ještě pokutu.

(odkaz)aldik | 4. 7. 2008, 14:12

Charles

Karosa taky vyrábí nizkopodlažní vozy?? vím maximálně o vozech KarosaRenault ale ty už jezdí a nepřijdou mi moc dobré :-/

(odkaz)Charles | 4. 7. 2008, 12:09

Neva: Zdá se to, ale nezajíždění na Plynárny a ukončení na Výstavišti opravdu ušetří dost peněz, ten rozdíl je tam při tom počtu spojů relativně velký.

Bibabu: Opravdu tady si chce písemně stěžovat na DPO, jakmile jim napíšeš jaký to byl spoj, jsou povinni se tím zabývat.

Hanička: Řidič má podle smluvních přepravních podmínek právo kontrolovat kohokoliv kdykoliv dle vlastního uvážení, pokud tím neohrozí plynulost dopravy.

A pokud jde o Solarisy, už brzy začne DPO kupovat nízkopodlažní autobusy od Karosy, takže budete mít možnost porovnávat které jsou lepší.

(odkaz)Hanička | 4. 7. 2008, 12:01

nechápu

Dneska jsem po noční nastoupila do autobusu 37,chtela jsem se svést jen jednu zastávku, která byla i konečnou, venku strasne lilo, měsíčník samozřejmě mám, mela jsem sebou i své půlroční stene kokra. podotýkám ze bylo trictvrte na 6. nastoupila jsem hlavními dvermi, a najednou mi ridic oznámil,ze mu musím ukázat jízdenku za sebe i za psa. kdyz jsem se ohradila, ze uz byly 4 hodiny, řekl mi že když se mi to nelíbí můžu klidně vystoupit. myslím že mě neměl právo kontrolovat.měsíčník jsem ukázala a musela jsem koupit i jízdenku pro psa, která mě vyšla na 10 kč, je to dost na jednu zastávku, vím že za psy by se mělo platit, ale každý debil vidí že je to štěně, a jedem jen jednu zastávku.je zvláští že semnou nastoupili jeste 4 lidi a ty nekontroloval nikdo, opravdu zvlastni pristup!!!!!!!

(odkaz)MiB | 5. 5. 2008, 18:25

bibabu

Co takhle napsat stížnost na DPO? Pokud víš spoj a čas, jméno řidiče je pak k dohledání uplně lehko!;-)

(odkaz)bibabu | 5. 5. 2008, 17:09

Některé finance nám protečou mezi prsty j....

Platí, že peníze jsou až na prvém místě, a já s tímto názorem souhlasím. Ale... ale všechno souvisí se vším. Každé město se jistě snaží o to aby, působilo v zemi, ve světě co nejpřiznívěji, vkládá jistě i nemalé prostředky na zlepšení image města. A tady jsme u toho, že všechno ze vším souvisí a také z MHD Ostravy. Minulý měsíc navštívil naš pěvecký sbor Kralupy., kde jsme hostovali. Bylo pro nás nesmírně příjemné, jak ochotně nás informovali pracovnici místní autobusové dopravy, byli opravdu velmi přijemní a vůbec úplně všichni. O to více jsem si na tento příjemný zážitek vzpomněla, první májovou sobotu, kdy jsem cestovala autobusem MHD č.64, v 9.45 hod. kterým jezdím skoro každý víkend. Nastupuji ve Svinově, vystupuji na konečné, Lázně Klimkovice. Znám tu trasu i celé okolí je to moje rodiště. Minulou sobotu jsem cestovala jako jindy. Na zastávce Tomáškova, kde je tarifní zóna, začali revizoři kontrolovat jízdenky. Oni tam vždy číhají a sotva se autobus rozjede kontroluji.Nic proti nim, černí pasažeři, ať jsou dopadeni. Vedle mě seděla paní již v důchodovém věku, vypadala velmi pěkně, kultivovaně, skoro ušlechtile. Při kontrole předložila obč. průkaz, ani bych jí to nevěřila, že má 70 let. Mladý revizor, ji řekl, že jede na černo. Paní se ohradila, že je ze Zlína, že se informovala na informacích, že jede do lázní,tam ji řekli, že nad 70 let, nemusí mít jízdenku. Revizor jí vysvětlil, že jen v zónách Ostravy, ale zóna mimoměstská, kterou Tomáškova je, se platí. Chvíli spolu diskutovali a pak revizor uznal, že byla jejich pracovnici špatně informováná a že to paní vědět nemohla a poslal ji koupit si 15 Kč jízdenku k šoferovi. Ten začal po této paní křičet, , jak to že nemá jízdenku. Paní znovu opakovala, že na informacích.....šofer vykřikoval, ať si to vyřídí na informacích, byl hrubý..arogantní ! Vzpoměla jsem se na příjemný zážitek z Kralup a paní se zastala. Moje první slova byla, ať není na cestující hrubý::! Okřikl mě ještě hruběji, co je mi po tom A já, že to není jeho autobus, jsem platícím cestujícím, svými daněmi přispívám na DPMO, a jako občán si vyhrazuji hrubé jenání a stýdím se za něj. Linkou 64 jezdí mnoho lidí do lázni, na návštěvu za pacienty z celé ČR. Chování těchto řidičů kazí image města jako celku. Paní měla blízko k slzám, kdybych to věděla, ani bych sem nejezdila,, ještě, že jste se mě zastala... Ostatním řeknu, nejezděte tam , jsou tam burani a sprosťáci. I to jsou penize......jsou tam burani nepojedem tam, neutratíme tam penize, divíme se, že Ostrava ukazuje jen tu nepříjemnou tvář? Tak turismus a peníze do Ostravy nedostaneme. Když mohou být slušni řidiči v Kralupech, proč by nemohli být i v Ostravě!?

(odkaz)pepíček | 12. 3. 2008, 15:05

solaris je špatný autobus

namám rád solaris

(odkaz)Frantisek Dobrota | 10. 3. 2008, 16:54

Ostravák

Musim Ti rict, ze se mi fakt libi, jak za to DPO (a za svuj nazor) bojujes. To se vidi maloky, ja bych se na to uz asi vykaslal. To mas u mne velke plus :-)
S temi Solarisy s Tebou souhlasim, mi se ty autobusy taky libi. A pokud nekdo rika, ze tam je malo mista pro postizene, tak at si uvedomi, ze v klasickych busech nemaji ani to.
I s tim exportem tramvajek do Ameriky souhlasim. Jenom drzim palce, aby jich bylo jeste vic.

Ale s temi prestupy mne nepresvedcis. Kdyby totiz na Svinove bylo to cekani vzdycky do 10 minut, tak to se da vydrzet, souhlasim. Ale kolikrat je to na dyl, tak ze zoufalosti treba po 8 minutach jedu na Vozovnu nebo k Cistirnam a tam cekam dalsich 8 minut. A to neni v nocnich hodinach, tak se deje treba v 9 vecer nebo pres vikend. Ale kdyz je pekne, tak se da dojet ke Slovanu a ten kilasek pak dojit, jestli mysli DPO na to, aby si cetujici udrzovali nejakou fyzicku, tak to jo :-))

A s temi primymi linkami nemas pravdu. Protoze kdyby jezdily napr. v 30 min. intervalu, tak to neznamena, za musim 30 minut cekat. Protoze bud bych si na dojizdeni do prace vychytal ty prime, anebo bych prisel na zastavku poslepu, a kdyz by mi zrovna nejela ta moje prima, tak bych jel jinou "primou" a pak nekde prestoupil na dalsi "primou". Pocet spoju by proste zustal zachovan, akorat by linky nekoncili v pulce cesty, ale hezky by se spojily ty, co na sebe navazuji.
Ale to asi v ostravskych pomerech nepujde. Dokud se totiz preferuje druh dopravy nad rychlosti cestovani a spokojenosti cestujicich, tak holt ti, co nebydli u tramvajove zastavky maji smulu. S takovou to stejne skonci tak, ze lidi budou radeji jezdit autem, pak zase bude malo cestujicich v MHD, coz bude duvod k dalsi "optimalizaci" a pak uz budou jezdit spoje jenom ve spicku. A snad jeste ty tramvajky pojedou i mimo spicku, aby se nereklo :-)

(odkaz)Neva | 10. 3. 2008, 14:28

Ostravak

Kdyby to bylo všechno tak jednoduché, s jakou rychlostí a logikou umíš vše vysvětlit, bylo by na světě moc dobře.
Ano, už jsi psal, že za 6 by se muselo platit za každý km navíc. Ale to furt jaksi nepochopím, protože na Plynárny to není zas tak daleko od točny u Černé louky, to zaprvé, a zadruhé, ve jménu spokojenosti cestujících právě s tím, že z č. 6 vystupuje k přestupu určitě 90 % lidí. A to mi prostě hlava nebere. Proč nepodpořit dobrý rychlý spoj, raději nechat lidi vystupovat a nastupovat jak trotly, aby se dívali, jak nelogicky jedou další vozy těsně za sebou na Hranec.
Ale už to ani nechci rozebírat.

Být autor nedejbože mým chotěm, odstavila bych ho taky pěkně na vedlejší kolej, od stolu i od lože!!!

(odkaz)Ostravák | 10. 3. 2008, 13:26

Vezmu to postupně.
wo.ls:
Máte vcelku pravdu. Já to myslel jinak. Nemyslel jsem to tak, že by cestující přišel na zastávku a čekal 30 minut v mrazu, ale, že by vyšel o tu půl hodinu později z domu. Pro mě je prostě jednodušší se nedívat na JŘ a dojít na zastávku kdykoliv chci, protože vím, že mi do 10 minut něco přijede. Čekat doma na přímý spoj třeba 30 minut je otravné a zbytečné.
pepíček:
Z vedení nejsem. K Solarisu. Stačí se kouknout na stránky Solarisu, kde zjistíte, že se Solarisy prodávají ve stokusových sériích v německu, ve švýcarsku, apod. K tramvajím do USA. Je to zlom pro DPO. V USA tramvajové provozy po zrušení tramvají v 50. letech opět vznikají a proto i pár kusů vozů je pro DPO i samotné USA provozovatele zajímavých.
Ke krátkým linkám. Taky nejsem zastáncem extrémně krátkých linek, ale určitého průměru. A k tomu Sadu. Už jsem to tady psal jednou. V Ostravě se preferuje elektrická trakce a proto autobusy nezajíždějí až do centra, tam přebírají jejich funkce tramvaje a trolejbusy.
František Dobrota:
To zase neříkám. Více než 15minutové čekání mi taky vadí, ale 10 minut zase taková extrémní doba není. Tramvaje tady do této diskuze nepleťte. Těch se samozřejmě zkracování netýká, jelikož je to páteř dopravy.
Neva:
Jj, já vím. Už jsme se o tom bavili. Spoje od 7:30 zatahují do vozovny, takže prostě na Plynárny musí. Kdyby jely na Plynárny dříve, tak by šestka i dříve skončila ranní provoz.
Mautycka: Souhlasím a opět opakuji, že vaše názory přesně sedí nejen na autobusy Solaris, ale na všechny nízkopodlažáky. Neberte prosím názor jednoho řidiče jako názor všech. Nízkopodlažní autobusy mají své klady i zápory. mezi klady patří například snadnější nastupování (10 míst v nízkopodlažní části je docela dost) a také snadnější nastupování s invalidním vozíkem a s kočárkem. Myslím si, že zápory klady nepředčí.

(odkaz)Mautycka | 10. 3. 2008, 10:03

Ostravaku

Nenadavam, ale konstatuji ;-) Ze jsou Solarisy neprijemne a nepohodlne pro stojici nebo spatne pohyblive cestujici, je fakt. A pokud jsou neprijemne i pro ridice, tim hur... Dobrou vizitku si tyhle autobusy zatim nevystavily, rozhodne ne v dennim provozu.

(odkaz)Neva | 10. 3. 2008, 9:59

K tomu všemu "pořád dokola" bych si teda taky ještě jednou rýpla do přestupování na frýdlantských mostech, konkrétně z "mé" šestky. Docela by mi vyhovovalo, jako spoustě ostatním cestujícím, kdyby jezdila na Plynárny v dřívější ranní době, než jede, tedy ne až od 7.30, ale v době, kdy je nejvytíženější.
Zvláště v situaci, když už jsem ve voze nějak zahnízděná a mám to štěstí, že si můžu i číst, třeba vsedě, nebo i pohodlně stojatě.

(odkaz)Frantisek Dobrota | 10. 3. 2008, 8:47

Ostravák

Mi to tak moc logicke neprijde. Mozna se to dobre planuje, delaji se kolem toho pekne grafy a prezentace, nebo fakt nevim. Ale v realu to neni nic prijemneho prestupovat na spinavem Svinove. Ve spicce to jeste celkem jezdi, ale vecer nebo pres vikend to je zazitek cekat tam 10 - 15 minut. A kdyz do toho jeste mrzne a fouka :-(
Nerikam ze ma jezdit prima linka do kazdeho zapadakova, ale velke sidliste by mely mit primy spoj do centra. Nebo po vasem modernim zpusobu planujete ze zrusite i prime linky ze Zabrehu nebo z Dubiny? Vzdyt na MIraku by se taky tak hezky prestupovalo, ze?

(odkaz)pepíček | 10. 3. 2008, 8:21

pro Zooro

nezapomeň že u moci v ostravě je čssd spolu s ods kámoši ženatý a kajnar je to koalice tak to pečou spolu

(odkaz)pepíček | 10. 3. 2008, 8:19

intervaly linek

Vedoucí dopravy Aleš Hladký je zastáncem hodně krátkých linek, nejlépe okružních (jedna konečná) Takže se cestující nikam nedostane a musí často přestupovat.
Velmi oblíbený přestup je sad boženy němcové (směr nová radnice) Přijedou autobusy 34, 49, 54, 56 a ještě connex a všichni cestující se musí dostat do jednoho trolejbusu. opravdu skvělé. co kdyby autobusy pokračovaly alespoň na Most Miloše Sýkory

(odkaz)pepíček | 10. 3. 2008, 8:13

pro ostráváka

je vidět že jsi asi z vedení DPO. tvé názory jsou velmi jednostranné. Jako řidič znovu opakuji že solarisy jsou šmejdy, a jestli se někde prosazují, tak o tom nevím. je to asi stejné, jako když DPO napíše , že se prosazuje na americkém trhu a prodá 2ks tramvají. směšné.

(odkaz)wo.ls | 9. 3. 2008, 23:10

pro Ostraváka

Myslím, že máte pravdu jen napůl, co se vašeho přesvědčení, že je lepší méně linek s kratšími intervaly, než více s dlouhými, týče.

Řekla bych, že velice záleží na denní době a na tom, za jakým účelem lidé cestují. V turisty hojně navštěvovaných městech a dejme tomu o víkendu a ještě třeba kolem poledne v pracovních dnech, vídím výhody tohoto schématu. (Turisté zřejmě nemají po ruce jízdní řád, aby přišli na zastávku v pravou chvíli, o víkendu lidé méně spěchají a více přestupují za účelem nakupování a totéž kolem poledne v pracovních dnech).

Nicméně to není případ Ostravy (živý turistický ruch) a ranních a odpoledních hodin.
Lidé většinou jezdí každý den tím samým spojem do práce a z práce - ví tedy moc dobře, kdy být na zastávce aby ten svůj spoj stihli (pochybuji, tedy, že někdo čeká půl hodiny na nejbližší spoj - pokud ano, je to proto, že musí přestupovat a přípoj ujel, jede z jiné zastávky nebo je nevhodně "sladěn"). Je jistě nepříjemné při cestě do práce vyměnit zbytečné "privilegium" přijít na zastávku bez koukání na hodinky, za nutné zlo v podobě vyhození na mráz (je-li mráz :) ) a čekání na přípoj, dva přípoje, tři přípoje,.....

(odkaz)Ostravák | 9. 3. 2008, 18:01

František Dobrota: DPO chtěl vybudovat tram. trať na osmák, tím by bylo vyřešeno přímé spojení s centrem.
Všude ve světě se preferuje méně linek s kratšími intervaly, než více linek s dlouhými. Ono je to logické, jenže někteří to prostě nemůžou pochopit. Lepší je přece přijít na zastávku kdykoliv a jednou si přestoupit než třeba čekat půl hodiny na přímý spoj...
Mautycka: JŘ do prům. zóny jsou domlouvány s vlastníkem průmyslové zóny. Od 1.2.2008 byla zvýšena kapacita. Pokud Vám něco nevyhovuje, tak s tím stejně DPO nic neudělá.
A teď k Solarisům. Vy nadáváte na málo míst v nízkopodlažní části, málo místa, z kopečka do kopečka apod. Toto však není problém jen Solarisů nýbrž všech nízkopodlažních autobusů.

(odkaz)Mautycka | 9. 3. 2008, 10:36

- Solarisy se mi nelíbí. Pokud jimi cestuje více než 6 lidí s omezenou hybnoustí (v těch delších tuším 8), stejně nevyšplhají na sedadlo a nízkopodlažní autobus je jim stejně na houby. Navíc nevidím smysl v jejich nasazování ve špičce, kdy stejně ta jejich nízkopodlažnost není nijak zvlášť využita. Za to já si včera málem rozbila zobák, protože ustát styl dotyčného šoféra na té šikmé ploše v zadní části vozu prostě nešlo... Domnívám se, že konstrukce "z kopečka do kopečka" není zrovna ideální, jakkoli chápu, že to možná bylo jediné použitelné technické řešení.

- ad přestupy - nechápu.
---Bydlím teď v Bělském lese u zastávky Hotelový dům Hlubina a naprosto nechápu, proč musím do práce v průmyslové zóně jezdit na přestup. Přijede mi autobus končící na Poliklinice (jen ten jeden spoj, ostatní pokračují do průmyslové zóny), odkud po 5 minutách vyjíždí spoj jiné linky - po stejné trase. A v době, kdy se do prům. zóny snaží dostat nejvíc lidí, je v jízdním řádu 18 minut díra. Přitom tam je prostor pro velmi vytížený spoj. A variace na toto téma jsme tu rozebrali už mockrát.
---Souvislost s přestupným tarifem také nevidím a tudíž neuznávám. Podle mě je to zbytečný opruz, který neušetří nikomu nic.

- ad TV debata, jen malá poznámka pro Zorro - sice jsem ji neviděla, ale jsem si 100% jistá, že ostravská moderátorka Bednářová se odjakživa jmenuje Šárka :-) Ale to fakt jen na okraj.

(odkaz)zorro | 9. 3. 2008, 6:14

tv debata regiony...

včera hovořili zastupitel opozice JUDr, Babka , a primátor ing Petr Kajnar v tv pořadu Týden v regionech. Divák se mohl v pořadu marcely bednářové on line podívat na úroveň myšlení vedení města . zrovna příjemný pocit z toho nebyl . Experiment s koncesemi o odkazy na EU je slabý odvar na další problémy tohoto vedení města , které doslova klopýtá na hraně zákona a získává si i ve styku s obvody značnou nelibost a nepopularitu. Přesné otáky marcely bednářové moderátorky čt tvs ostrava svědčily o podivných transakcích . s městským majetkem - viz ještěrka - prodej pod 25 mil kč , tento objek t byl vybudován nálkladem více než 130 mil kč s veřejných prostředků !!! Nepříjemné otákky na pane kajnara svědčily o zrovna ne košer záměrech vedení radnice , je otázka zda záměry vedení radnice jsou přínos pro chod a rozvoj města . ?? můj názpr jer néé a náměstci trejnal a mynář na svou práci a zadání nestačí. město musí vycházet z konceptu a né z přání developerů . pokud jde o dopravní podnik úvahy o koncesi či prodeji dpo jsou divné. ve všech evropskýck městech jsou dopravní podniky součásti města a jeho služeb . splnují nejen roli služby ale i ekologie , představte si tento podnik bez dotace , to by byla jízda pro většinu ov opravdu nechtěnám přepychem. o parkování a stím spojenými problémy ve městě ani nemluvě . takže nezbývá na adresu čssd říci , že další várka představitelů se nepovedla . jak říká jeden významný člen narubyzporuby se poět potvrdilo. i když zastupitel babka se vyjadřoval v pořadu jako dřevorubec měl bouhužel pravdu . vize pana kajnara nějak vybledly a asi odvál je vítr s lonským listím .to zůstalo pouze na hlavní třídě v porubě a hraje si pouze s ním vítr...

(odkaz)Frantisek Dobrota | 8. 3. 2008, 17:47

- Solarisy se mi libi, i kdyz nevim, jestli jsou smejdy nebo ne. Ale jezdi se v nich dobre.
- Vyluky nejsou zas tak casto a udrzba se delat musi.
- Vetsinou dojedu kam chci, jestli s tim ma nekdo problemy, tak poradim: na autobusech, tramvajich i trolejbusech byva vetsinou cislo a podle toho cisla se da na zastavce v jizdnim radu zjistit, kam to jede :-)
- Souvislost mezi prestupnym tarifem a nepotrebnosti primych linek nevidim. Uvital bych co nejvice primych linek, treba i v mene hustem intervalu. To neustale prestupovani je strasny opruz. Kdyz jeste ke vsemu mimo spicku skoro nic nejezdi a prestupy jsou vymyslene tak "perfektne", za vetsinou cekam nekde tak 18 minut :-(
- A porad nechapu, jak muze byt tak velke sidliste jako je osmak bez primeho spojeni s centrem mesta. Odklon linky 49 do Privozu, to musel vymyslet fakt genius :-(

(odkaz)Ostravák | 7. 3. 2008, 16:42

To Pepíček: Když jsou autobusy Solaris podle Vás šmejdy, tak mi pak vysvětlete jak se tedy mohou tak rychle prosazovat např. v Německu nebo Švýcarsku. Hm? Víc se k tomu vyjadřovat nebudu.
Radek: MHD v Ostravě má přestupný tarif, tudíž nejsou potřeba přímé linky. Navíc s páteřní tramvajovou dopravou přišlo město. No a když podrobím analýze to vaše cestování tak: Trasa Radvaníce u Káňů - Oblouk
1995 14:25-15:07
2008 14:25-15:15
Takže se dvěmi přestupy to vychází o 8 minut déle. Jen bych rád upozornil na skutečnost, že v roce 1995 nebyl takový provoz jako dnes, tudíž byly o dost kratší jízdní doby.
Kamil B.: Bez výluk byste se nedostal prakticky nikam, opravy jsou nutné, stejně btak by vám třeba byla k ničemu nefunkční televize...

Poslední dobouse podivuji nad tím, kolik lidí diskutuje o něčem, o čem nemá ani páru. Já osobně se nepletu do věcí, kterým nerozumím.

(odkaz)Gavin | 6. 3. 2008, 14:52

Pane Bárta máte pravdu...porozuji to hlavně při jízdě trolejbusem!

(odkaz)Kamil B. | 6. 3. 2008, 13:44

DPO je skvělý

Miluji jízdu MHD, tolik adrenalinu hned tak člověk nezažije, nikdy nevíte kam dojedete a kdy. Hlavně když jsou výluky a ty jsou skoro pořád

(odkaz)Radek | 5. 3. 2008, 23:02

Přestupy,,,mzda.

Naprosto souhlasím s fan-tomas(4.3 15:50).Ještě před nemnoha lety jsem jezdil denně z Radvanic do Poruby bez přestupu cca za 45.min.(linka 30).Dnes k Oblouku 2-3 přestupy a téměř hodina jízdy!Do Vítkovic-2xpřestup=min.30.min!Na kole jsem tam za 17.min!!Nedovedu si představit dělat tuto práci,za 69,-na hodinu,zvlášť pokud si člověk uvědomí,že je jednou nohou v kriminále,protože má zodpovědnost za cestující!Jako svářeč jsem měl 2x tolik a bez nervů.Jooo řidič,ten tvrdý chleba má!

(odkaz)pepíček | 5. 3. 2008, 21:09

pro Gavina

škoda že p. Vaštíka neznáte. tenhle pán se choval, jako by DPO byl jeho soukromý majetek. Za jeho éry DPO začal kolabovat. Trolejbusy a autobusy solaris jsou zmetky, kterými je děs a hrůza jezdit. Jejich nákupem si ale Vaštík namastil kapsu.(je výhradní prodejce solarisů v ČR) Prodával autobusy firmě, kde je ředitel.
a jízdní řády? nikdy nebyly tak blbé jak poslední roky.
A to jsem se ještě nezmínil o tom ,že řidiči jsou přepracovaní (přesčasy s donucení) a pracujeme za 69 Kč na hodinu. končím u DPO a jdu na pokladnu do Teska ,tam budu mít to samé a menší nervy než na cestách v centru Ostravy

(odkaz)Frantisek Dobrota | 5. 3. 2008, 20:21

Gavin

Ok, ja p. Vastika neznam. Jenom rikam, ze v poslednich letech je ta dopr. obsluznost horsi a horsi. A je mi jedno kdo za to muze, mne zajima at to funguje. Tak to kazdy haze na nekoho jineho a nakonec za to nemuze nikdo. Tak to meli nechat jezdit tak, jak to jezdilo za komousu :-)

(odkaz)Gavin | 5. 3. 2008, 18:47

reakce

Jsem cestujícím DPO a tím to pro mě končí. Za nějakého odborníka na městskou hromadnou dopravu se opravdu nepovažuji. Chtěl bych ale zdůraznit, že jsem ve svém příspěvku hájil pouze osobu pana Vaštíka a ne DPO!!I když pravda je, že já osobně na DPO žádné připomínky nemám. Ještě jednou ale zdůrazňuji, že jsem hájil výhradně pana Vaštíka!

(odkaz)Ostravák | 5. 3. 2008, 14:53

Za dopravní obslužnost však nemůže DPO, ale magistráít a jednotlivé radníce městských obvodů.

(odkaz)Frantisek Dobrota | 5. 3. 2008, 11:11

Gavin

Do fungovani DPO nevidim, tak nevim, co si mysli zamestnaci. Ale je dobre, ze sem nejktery z nich napise, jak to vidi. Kazdopadne se ale nejedna jenom o kritiku z rad zamestnancu, ale hlavne z rad cestujicich. A ta je dulezitejsi. Je sice pravda, ze vozovy park je celkem na urovni dnesni doby, ale pokud jde o dopravni obsluznost tak je nepopiratne, ze s kazdou "optimalizaci" jizdnich radu je to horsi a horsi. Nesmyslne rozavrzene jizdni rady, kdy jede vsechno najednou a pak 18 minut nic. Anebo sidliste, kam se mimo spicku da dostat hodne blbe. Proste kam jezdi tramvaje, tam je to jeste celkem ok, ale s autobusy je to BIDA.

(odkaz)Gavin | 4. 3. 2008, 19:10

můj názor pro pepíčka

Jistě, pan ing.Vaštík měl také své "mouchy" (ostatně kdo je nemá), ale přesto si myslím, že DPO pod jeho rukou pracoval v rámci možností maximálně dobře. Kritika je samozřejmě velmi snadná- ze strany zaměstanců také velmi častá. Fakt ale je, že je mnohdy jednostranná a přehnaná. Ostatně téměř každý zaměstnanec (zvláště dělnických profesí) má tendenci považovat ředitele (či svého nadřízeného) za největšího škodiče firmy....Sám jsem tohle ve svém okolí ve firmě Vítkovice pozoroval...ale není v ničí kompetenci posuzovat práci druhých.
Z rozpočtu města je vyčleněna dotace 1mld na DPO. Výdaje ale neustále rostou, a přesto si DPO udržela velmi vysokou úroveň. Je zcela nepochybné, že se o to velkou měrou zasloužil i pan ing. Vaštík, jehož nucený odchod díky dvojčat Kajnar-Ženatý, považuju stále za sprostotu a korupci.
Jen se informujte na jména (a jejich aktivity) typu Vojtěch Mynář. Věřte, že budete stejně překvapen a zároveň znechucen jako já...

(odkaz)pepíček | 4. 3. 2008, 15:57

fámy

Tak tolik fám, co teď se šíří DPO už dlouho nebylo, My řidiči se nebojíme že příjdeme o práci nebo budeme mít nižší mzdy, Kdo by asi tak jezdil u DPO ??
že by Vaštík s Kubíčkovou a dalšími členy ZV ROH ???
Oddělit výrobu tramvají a trolejbusů od DPO a to co nejdříve. Víte že Vaštík měl DPO jako cestovku, díky které procestoval svět a ještě bral diety??? A co vy odboráři ,nejeli jste náhodou s Vaštíkem taky?? styďte se

(odkaz)fan tomas | 4. 3. 2008, 15:50

69 Kč na hodinu

Za to jak blbě jezdí tramvaje, autobusy a trolejbusy nemůže Magistrát města Ostravy ale menegment DPO. Konkrétně jízdní řády dělal Luboš Krayzel.
DPO preferuje u jízdních řádů především aby spoje jezdily tak, aby cestující museli co nejvíce přestupovat . A zásadně spoje jezdí hromedně, dám příklad"
z Náměstí republiky odjíždí v minutovém intervalu 38, 103,104, a 105 a potom 15 min nic. no prostě hromadná doprava.

(odkaz)Marty | 28. 2. 2008, 0:33

Ostravák:

O.K., nechtěl jsem omluvu, s tou fackou jsem to taky myslel jakože jen tak..., ale díky za vyjádření.
:-)

(odkaz)Mautycka | 27. 2. 2008, 15:12

MiB,

problem je asi v tom, ze sankcionovany DP muze proste oznamit, ze nema prostredky na bezny provoz a dale omezit provoz nekterych linek :-(

(odkaz)MiB | 25. 2. 2008, 13:24

Ostravák

A jak bychom na tom my, obyčejní prodělali?
Pokud vím, tak zdražovat jízdné se může jenom při jistých příležitostech a musí být schváleno magistrátem. Právě o tohle se vedou největší boje,ne?
Tak nevidím důvod, proč by měl sankcionovaný DP požadovat na magistrátu náhradu sankce ve formě zvýšení poplatků cestujícím na dopravu!;-)

(odkaz)Neva | 25. 2. 2008, 8:38

Ostravák

Díky vřele za info. Dnes jsem jela zase 6 a na frýdlantech pak sledovala, jak se již všichni čekající na přestup z předešlých tramvají narvali do č. 1. Nechala jsem ji ujet, páč v dáli jela č. 4. A tak jsem přemýšlela nad propočítáváním plateb za vozové kilometry, kterým běžný cestující nerozumí, jak to tam všichni vlastníci dopravy mezi sebou mají, jen jsem se divila, že je to možné takto zdůvodnit.
Škoda, že už nejezdí ty staré otevřené tramvaje, bylo by vidět, jak lidé visí na schodech přeplněného vozu, kterým se potřebují dostat dál, do práce, zatímco několik prázdných jede jen za roh. Nemluvě o tom, že je vlastně v provozu jen do 17.00.
Pro mne to logiku nemá, když všichni tito pomačkaní cestující přispívají na dopravu i svým cestovným.
To opravdu nejde někde něco ubrat a něco přidat? Hospodyňka v kuchyni taky při vaření musí uvažovat, jestli si může dovolit občas lukulské hody a někdy zas obyčejným jídlem vyrovnat nízký rozpočet na potraviny.
Vím, že brečím na špatném hrobě, jen jsem si tak povzdechla.

(odkaz)Ostravák | 24. 2. 2008, 21:57

Marty: Omlouvám se. Ono to tak možná vyznělo, ale já "Substrátem" nazval tu část cestující veřejnosti, která se opravdu neumí chovat.
Neva: Naškodu by převedení linky 6 určitě nebylo, jenže DPO s tím nic neudělá, má s městem vyjednané určité vozové kilometry, které mu budou proplaceny, pokud přesáhne, nedostane nic. A jelikož je trasa na Hl.n. nebo alespoň na Plynárny přecejenom delší, nic by nedostali. Jediné řešení je tedy psát na magistrát, ani ÚMOb Jih s tím nic neudělá, taky by si jedině musel připlatit.
MiB: No to by bylo super. Jediný kdo by na tom prodělal by byl opět obyčejný cestující. Navíc sice se tady nadává o 106, ale asi nás horší časy ještě čekají. Po odvolání ředitele Vaštíka, padaly na magistrátu návrhy rozprodat podnik. Ano i takové politiky na magistrátu máme. Chtěli například prodat Autobusovou dopravu Connexu, apod. Naštěstí se kvůli neoli řidičů tohle nepovedlo. Řidiči by totiž přišli o další část již tak mizerného platu.

(odkaz)Frantisek Dobrota | 21. 2. 2008, 21:29

MiB: Naprosty souhlas, hlavne s prvnim odstavcem. Magistrat na to asi kasle, asi to neni tak lukrativni tema. Nebo ze by odvolali toho reditele kvuli nespokojenosti cestujicich a zhorsujici se dopravni obsluznosti?

(odkaz)MiB | 21. 2. 2008, 13:02

Hlavní je, že je všichni platíme ze svých daní, tak proč by měla existovat nějaká efektivnost? Oni zaplaceno dostanou vždy, ať na sebe spoje navazujou, ať mají/nebají zpoždění, nebo ať si přistaví nízkopodlažní bus 0,5 metrů od ostrůvku.

Pokud je někdo (město) nezkrouhne na penězích, neuděláme my, jako tupé stádo (odpusťte mi ten výraz, facku nechci) NIC!

Možná by se o tohle měl někdo z magistrátu zajímat, mohli by pak udílet pokuty podobně jako to nedávno udělali v OL kraji ČD!;-)

(odkaz)Marty | 21. 2. 2008, 11:27

Všem spoludiskutujícím:

Nejsem naštvaný ani o trochu víc než je nutné, jen to říkám naplno a bez servítků.
;-)

(odkaz)Frantisek Dobrota | 21. 2. 2008, 11:24

Marty se asi nastval trosku vic nez je nutne, ale nedivim se mu. Nekteri ridici jsou fakt ignoranti (a spousta jinych jsou naopak slusni a ochotni). Mam s tim taky zkusenost, i kdyz jenom s jednoduchym kocarkem. Krome ridicu jsou castokrat neohleduplni i nekteri spolucestujici, zejmena nekteri duchodci, ti musi byt vsude prvni, i pri vystupovani a castokrat by snad byli schopni i shodit kocarek ze schodu. A to mi jeste manzelka rikala, ze kdyz nejedu s ni, ze to byva mnohem horsi, ze kdyz ti parchanti (bezohledna cast substratu) vidi chlapa, tak jsou precejenom torsku mirnejsi. Takze jestli to tu nahodou cte nekdo, kdo musi byt za kazdou cenu vsude prvni, tak mam pro nej vzkaz: prosim Te neblbni a ber ohled i na ostatni, vsak Ti nic neutece kdyz budes nekde o pet sekund pozdeji. Diky.

offtopic: Nekdy bych si chtel zkusit ridit takove veci, jak tu pise Marty. Ne se tim zivit, ale jenom si to vyzkouset, to muze byt zajimave. Ale asi mi to nikdo nepujci :-(

(odkaz)Marty | 21. 2. 2008, 11:23

Neva:

Ale houby, vím, že nevedeme... ;-) Však taky nejsem bonzák.
Jen mě rozesmálo Ostravákovo přirovnání k substrátu a v návaznosti na to, co píší na stránkách DPO zde:
http://www.dpo.cz/spolecnost/spolecnost.htm - poslední odstavec:

"Principy, kterými se řídíme:
Spokojenost zákazníka, profesionalita (odbornost, zodpovědnost, korektnost, spolupráce), spolehlivost, přesnost (disciplína), ochota, otevřenost (sdílení informací), týmová práce."

Vztek se mnou necloumá, ale za subsrtát je facka, myslím, docela fér řešení, no ne?

(odkaz)Neva | 21. 2. 2008, 10:52

Marty

Ježiši, s Tebou zas cloumá vztek až nadmíru, proboha, nevyhrožuj bonzáctvím, to tady přece nevedeme, ať si lezem na nervy jak můžem, nehledě k tomu, že Ostravák - 20. 2. 2008, 14:23 - mj. psal, že není řidič.

(odkaz)Marty | 21. 2. 2008, 10:29

A ještě jedna věc, milý Ostraváku.

Pokud jsi mě nazval "substrátem", a jakožto občasný uživatel MHD to oprávněně vztahuji i na sebe, máš ode mne slíbenou facku.
A v tom případě se nedivím, jestli si toto o cestujících myslí všichni řidiči, nebude to s jejich inteligencí moc slavné.......
Ostatně - četl to někdo z nadřízených pracovníků v DPO? Pokud ne, pošlu link na tuhle doskusi na dpored@dpo.cz panu Vašíčkovi... ;-) Jen ať si udělá v podniku průzkum a hlavně kurs slušného chování v profesionálním jednání k lidmi.

(odkaz)Marty | 21. 2. 2008, 10:20

Pro Ostraváka:

Milý Ostraváku.
Neva už uvedla, že jsem chlap, ale s dvojčatovým kočárkem mám i jako chlap s nastupováním do MHD dost zkušeností, abych si za tímto mým názorem stál. Dvojčatový kočárek se sakra blbě nese samotnému do busu! Ale hlavně - přečti si můj příspěvek pořádně než napíšeš takovou reakci, uvedl jsem tam, že NĚKTEŘÍ řidiči, takž sis si to zřejmě vztáhl i na sebe (jak je to s tou husou...?)

A jen na okraj: ŘP mám sk.: A, B, C, E, T od roku 1989, resp. 1990, mám praxi na mj. Tatra 128, 815 6x6 + 3nápravový přívěs, 8x8 + 3nápravový přívěs, podvalník s nákladem několik desítek tun... pár jízd s autobusem Karosa, takže je mi divné, že profesionální řidič se sk. D neumí zajet k zastávce, které jsou dnes uzpůsobeny i pro busy zn. Solaris, které mají bez kloubu 15 metrů (...) tak, aby matka či otec nemusel prosit okolostojící, aby mu pomohli s kočárkem nastoupit do nízkopodlažního (!) vozu, jak se mi to několikrát stalo. A když jsem se pak zeptal řidiče, co jej k tomu pudilo, odpověděl mi, že můžu jít taky řídit autobus, že mají málo řidičů. Nedivím se, pokud jsou všichni takoví jako on... být zaměstnavatelem, letěl by na minutu...

(odkaz)Neva | 21. 2. 2008, 9:42

Kukly

No, to mě napadlo taky, že je poslední zvonění, už jsem málem sahala pro ňáký drobný...
Jestli měli skrytou kameru, tak by fakt bylo k vidění více udivených ksychtů, rozpaků, strachů. Protože byli celou dobu tiší, nemluvili, tedy nějací podezřelí.
V jednu chvíli jsem si říkala, co tak jim ten sáček z hlavy sundat a zeptat se, co to jako má znamenat. Ale je to jejich věc, že jo, ať si každý na sebe nandá co chce.
Pokud mě to nebude ohrožovat a pokud nebudu muset hledat jiný vhodný dopravní prostředek k cestování.
Stejně by mě ale zajímalo, jestli neprováděli právě takovou psychologickou studii na chování kolemjdoucích, nebo by bylo lepší sundat gatě a naplácat na holou...
Zítra pojedu šestkou a zkusím si při přestupu vyhlédnout nějakýho fešáka na mačkání.

(odkaz)Frantisek Dobrota | 21. 2. 2008, 9:19

Neva

Tak nevim, napred mne napadlo, jestli uz neni posledni zvoneni, ale v unoru je asi jeste brzo. Treba to byla skryta kamera a treba jednou uvidis svuj udiveny vyraz v bedne :-)

(odkaz)Dali | 21. 2. 2008, 9:09

Já měl cestu tramvají docela dobrou. Špatně se mi udělalo až když jsem vlezl tady do rubriky "Nové Tesco vedle Kom..." z toho co jsem si tam po ránu přečetl.
Nevo, když člověka v tramvají vyděsí někdo jen zevnějškem, je to ještě dobrý, horší jsou ti co páchnou, křičí a prudí. Také přeju hezký den :-)

(odkaz)Neva | 21. 2. 2008, 8:26

Františku...

Děkuji, moc hezké, máš pravdu a rozesmál jsi mě. S lepší úsměvnou náladou začíná den primověji.
Zvláště po mém šokujícím ranním zážitku v tramvaji, nasedla jsem u nás do zadních dveří dvojky a hned jsem se vyděsila. Seděla tam dvě podivná individua, dle oblečení a batůžků nějací mladí, kluk a holka, tak do 18 let, rozeznatelní spíš dle pohybů, páč měli na hlavách papírové sáčky, jako Kuklux-klan, zahalenou celou tvář s nápisem "socio-pat".
Fakt jsem se jich lekla, vypadali děsivě. Jeli tak až do centra na frýdlantské mosty.
Františku, k nim bych se asi netulila. To ne.

Zajímavé na tom ovšem bylo to, že všichni lidé, kteří dále přistupovali, se taky jen vyděšeně nebo udiveně koukali, ale nikdo nic neřekl, neřešil.
Byl mi osobně nepříjemný pocit, že jim nevidím do tváře, netuší-li člověk, co ten sociopat má zalubem, co se mu zračí v očích, nahání to docela strach.

A tak, i když to bylo ráno, za plného cestovního ruchu, řidiči a řidičky mají můj obdiv za odvahu, vozit i taková monstra.
Ti mladí si možná chtěli jen dokázat, nebo složit Bobříka odvahy, jet takto vyhastrošeni ještě s jakousi velkou nástěnkou přes rameno téměř přes celé město, ale i tak z nich šla hrůza.
A pak si taky v podobných situacích říkám, ach, jak jsem šťastná, že mám normální zdravé děti. Pak taky za nimi přicházím a říkám jim to, jak je mám moc ráda, že jsou prostě fajn.

Přeji všem hezký den, i když si nevidíme do očí, jen přes písmenka.

(odkaz)Frantisek Dobrota | 20. 2. 2008, 21:13

Kocarky

Ostravak: Mel jsem na mysli situace, kdy ridici/ridicce nic nebrani v solidnim pristaveni autobusu. Krome jejich nalady nebo (ne)schopnosti. Jinak souhlasim, ze ridici mhd to nemaji v soucasnem provozu lehke, nekteri ridici automobilu jim dokazi pripravit tezke chvilky. Nechtel bych tu praci delat ani za podstatne lepsi prachy.

(odkaz)Frantisek Dobrota | 20. 2. 2008, 21:10

Neva

Neva: Kdyz prijede sestka na Frydlanty a ti lidi musi prestoupit treba do osmicky, tak to neni prece tak zle. Trosku se zvedne hustota cestujicich a i kdyz je venku kosa jak v Rusku, tak v tramvajce se otepli, bo uz tam nezbyva moc mista na ty studene molekuly vdzuchu. Sekundarni (a jiste nikoliv umyslny) efekt je ten, ze sestka sice pokracuje prazdna, ale uz pouze par set metru na Vystaviste, kde skonci a nemusi se plytvat energii za nekolik dalsich kilometru jizdy s nejakym prapodivnym substratem.
Holt musis na tom najit to pozitivni :-) Treba si porad muzes vybrat do kterych dveri se pujdes mackat (dle preference spolucestujiciho substratu :-))

(odkaz)Frantisek Dobrota | 20. 2. 2008, 21:09

Ostravak

Linka 49 jezdila od Vodarny po Marianskohorske, z te sjela na Fifejdy a dale k Futuru. Tuhle zmenu provedli uz komousi, protoze i ti pochopili, ze po 28. rijna (Gotwaldovce :-)) to neni ono. Pak ale prisel nejaky chytrak s napadem, ze by to vlastne ani nemuselo jezdit do centra a odklonil to do Privozu, kde uz ale stejne jezdi linka 56.

Preference tramvajove dopravy je fajn, ovsem pouze v mistech, kde vedou koleje. To pochopi i male decko. Tak si rikam, kde udelali soudruzi z dopravniho podniku chybu, ze osmy obvod je JEDINE ostravske sidliste bez primeho spojeni do centra mesta.

(odkaz)Neva | 20. 2. 2008, 16:19

Ostravák

Ještě k těm linkám.
Konkrétně se mi jedná o tram č. 6. Využívá ji hodně lidí ze Zábřehu i Hrabůvky, vím, že Vy s tím nic nenaděláte, ale slyšela jsem, že se psaly různé petice za změnu trasy, z frýdlantských mostů směr Přívoz a nikdo na to nereagoval, nebo lépe řečeno, požadavek cestujících se vyignoroval. Tato tramvaj se z 99 % na mostech vyprázdní a ona si pokračuje dál hezky sama na Výstaviště. Proč by nemohl tento spoj pokračovat třeba na hl. nádraží?
Myslím si, že by ani nešlo o změnu nebo problém v jízdním řádu.
Pokaždé, když takto někdo napíše, že by se rozhodil jakýsi systém, rozhodí mě, páč bych si přála mít vedle sebe na mostech kompetentního kodisáka v tu inkriminovanou dobu. Aby to viděl a zažil na vlastní oči a kůži a pak by třeba uvažoval jinak, například jako cestující.
Jako bych si přála stát s takovým člověkem na zastávce u vodárny při čekání na tram č. 7 a 11. Tam by mi teprve mohl vysvětlovat ty koordinační souvislosti.
A pak bychom mohli zajít na čaj s rumem, ohřat se, bo kurňa, ve větru a dešti se blbě kecá...

(odkaz)Ostravák | 20. 2. 2008, 14:28

Neva. S tím, co jste psala o frýdlantských mostech souhlasím. To je fakt kravina. Taky se mi to nelíbí, ale hold pokud rozhážu frýdlanty, tak se mi rozháže zbytek Ostravy. Možná je to tak i proto. Do staveb ostrůvků se moc DPO zapojit nemůže. Co si vymyslí projektant při opravě silnice, to tam vznikne, ale samozřejmě už dnes existují určité normy. No a jakési průzkumy dostupnosti zastávek se dělají. Ale angažuje se v tom, myslím, KODIS.

(odkaz)Ostravák | 20. 2. 2008, 14:23

No ještě ke kočárkům. Ono taky záleží na tom, jak se kdo kde postaví s autem. Pokud stojí blbě, stojí pak blbě i autobus v zastávce.
K substrátu. Bohužel musím tak některé cestujícíc opravdu nazvat, protože se opravdu nechovají tak jak mají. Občas se divím, co někteří cestující dokážou.
Do nočního spojení na osmáku nevidím, tak nevím. Ale určitě vím, že a-43 navazuje na vozovně na devítku.
K té bývalé a-49. Je sice fakt, že to bylo super spojení, ale provozovat nějakou kapacitní autobusovou linku po 28. října by byla v dnešní době sebevražda. Určitě by nebyla výjimkou zpoždění větší než 20 minut. apod. Druhou věcí je pak přiklonění města k tramvajové dopravě. Tramvajová doprava je v Ostravě chápána jako páteřní a je nemyslitelné vedení autobusových linek v podobné trase.
No a k navazování. Ono je to fakjt složitější. Jak už jsem psal v minulém příspěvku. Pokud se budete snažit zkoordinovat např. JŘ 7 a 11, tak to rozhází hromadu jiných prokladů, např. se dvojkou. Linka 7 je pak proložena se sedmičkou apod. Pokud jezdí ve městě málo linek, tak to ještě jde, ale pokud jich je hromada, tak už ne. To musíte uznat sám.
No a nakonec. Nejsem řidič. :-)

(odkaz)Frantisek Dobrota | 20. 2. 2008, 11:04

Ostravák

S temi pripoji naprosto souhlasim s prispevky nize. Mam uplne stejne zkusenosti s prestupy v mistech, ktere popisuje Neva. Katastrofa. Chapu, ze nejde skloubit vsechno, ale mely by byt mista a smery, ktere maji vetsi prioritu. Neni prece mozne, aby z Frydlantu jelo 5 tramvaji po sobe na Vystaviste. Nebo z Vodarny na Zabreh 11 i 7 ve stejny cas a pak 20 minut nic.
Dalsi cypovina je nocni spojeni na osmak. Kdysi jezdila v noci 61 i 39. Ted to nahradili nejakou nesmyslnou okruzni linkou, ktera ke vsemu jede asi az pul hodiny po te, co prijede z centra ctyrka. Ten co to vymyslel ma asi brachu taxikare. Ono vubec asi lidi z vedeni DPO si nejak zasedli na osmak. Kdysi jezdila 49 kolem dnesniho Futura k Baniku a byl to super spoj do centra. Vzdycky plne vyuzivana. Zrusit tohle spojeni, to musela vymyslet hlava extra pomazana.

Jinak si vyprosuji oznaceni cestujicich jako "substrát". To opravdu dost vypovida o vasem pristupu k praci. Pak tady ale nebrecte, ze mate male platy.

ps. Pokud jde o kocarky, nevim, takovou obludu (autobus) jsem v zivote neridil, ale je zvlastni, ze nekdo to umi pristavit na centimetr presne, kdyz vidi na zastavce kocarek a nekdo to postavi tak, ze nizkopodlazni autobus ztraci smysl. Nechci spekulovat jestli naschval, nebo jestli s tim jenom neumi jezdit. Kazdopadne to je dost neprijemne.

(odkaz)Neva | 20. 2. 2008, 9:31

Ostravák

Za Martyho bych chtěla jen říct, že je to chlap.
A s řidiči, kteří ignorují matky s kočárky je zkušeností více, bohužel, i v mé rodině. Ale jasně, nelze nadávat na všechny, protože jsou mezi nimi i gentlasové. Což mohu potvrdit, v poslední době se mi vícektrát stalo, že na mě počkali coby na dobíhající.

A co se týče navazování spojů, tak mi teda taky někdy uniká smysl jízdních řádů. Jak už se na blogu kdysi psalo. Zvláště na Frýdlantských mostech ráno, přestupuji-li na tram směr Přívoz, jedou samozřejmě všechny linky na Hranečník. Takže jsem si třeba č. 6 nic neuspíšila, když jsem díky ní předjela č. 2, protože ta v klidu dojede, když žádná jiná mým směrem nejede. A přestupuje tam hodně "substrátů".
Jako i když jedu z Poruby od Duhy směr Zábřeh, přestupem z busu na sviňáku č. 7 jede až za 15 minut, jako i ostatní spoje u vodárny, které vlastně jedou ve stejný čas. Takže ať jsem kde jsem, stejně čekám.
Chápu, že nejde vyhovět všem, ale vyskytují se skutečnosti v MHD, kterým opravdu rozumět nelze.

A ještě teda k těm zastávkám. Kdo zodpvídá za postavení ostrůvků? Proč se tedy nenasměrují tak, aby řidič skupiny D mohl přistavit vůz ke spokojenosti všem?
Dělá dopravní podnik nějaký průzkum dostupnosti zastávek?

(odkaz)Ostravák | 20. 2. 2008, 8:16

Marty: Ano. Všichni řidiči zastavují naschvál matkám s kočárky půl metru od obrubníku. Máte řidičák skupiny D? Kdyby jste ho měla, tak byste v životě nic takového nenapsala. Navíc cestujícíc taky nejsou zrovna příjemný substrát pro převoz.
Aldik: Ono je to opravdu potřeba, aby na sebe linky v 10minutovém intervalu navazovaly. Uvědomte si taky, že teď nadáváte vy, ale pokud by začla navazovat linka X na vaši linku Y, tak by zase nadávali lidi z linky X, že jim nenavazuje linka Y. Bludný kruh.

(odkaz)aldik | 20. 2. 2008, 7:25

mhd

noo ostravská mhd je čím dal tím víc horšíí :-/ .. vozový park, zastávky a tratě sice opravují .. ale jízdní řády spíš zmrvily a pořád mrvíí .. skoro nic na sebe nenavazuje .. hrůůza!!

(odkaz)Mautycka | 19. 2. 2008, 13:51

fan tomas & Marty

Jo taaak! A ja myslela, ze na tyhle typky se delaji zvlastni konkurzy... To by bylo na dlouhe povidani, jak vselijak jsou nekteri ridicova schopni "zprijemnit" cestujicim zivot...

(odkaz)Marty | 18. 2. 2008, 20:51

fan tomas:

A tak proto si vylévají (někteří!) řidiči MHD svoje mindráky ze šikany v práci na matkách s kočárky, že jim schválně s nízkopodlažními busy zastavují půl metru od obrubníku, neotevírají přední dveře k nástupu a tak všelijak podobně...

(odkaz)"Petr" | 17. 2. 2008, 10:50

Aglomerace

Dovolím s jen několik, snad užitečných, informací pro upřesnění. Dle údajů používaných v odborném tisku je v ČR největší Pražská-středočeská aglomerace s cca 1,7 až 1,9 mil. obyvatel. Druhá je Ostravsko-Karvinská aglomerace s cca 850 až 880 tis. obyvateli a třetí Brněnská aglomerace s cca 700 až 750 tis. obyvateli. Pražská a Brněnská aglomerace jsou monocentrické, Ostravská polycentrická. Ostatní aglomerace jsou již mnohem menší. Po devadesátém roce roste především Pražská aglomerace a mírnějším tempem i Brněnská. Ostravská aglomerace zažila v devadesátých letech krizi a degresi. V současnosti je situace stabilizována, ale aglomerace stále trpí odlivem vzdělaného obyvatelstva především do Prahy.

(odkaz)fan tomas | 16. 2. 2008, 11:48

platy

Pro šťouraly, pracuji u DPMO teď DPO už 20 let a jde to od desíti k pěti. že máme nové vozy? jsou nové ale po jednom roce jsou to herky na odpis Solarisy jsou nejhorší vozy jaké kdy DPO nakoupil . A v práci jsem nikdy nezažil takovou šikanu a teror jak posledních pár let. A PLATY ŠKODA MLUVIT 69Kč na hodinu, To mají i brigádníci co rovnají v Tesku zboží

(odkaz)MiB | 24. 12. 2006, 15:20

A tady jsou ty ceny

Na aktuálně.centrum.cz vyšel článek srovnávající ceny jízdného v jednotlivých českých metropolích. Pokud se podíváte na roční jízdné v Praze a Ostravě, budete asi značně překvapeni, jak "výhodně" a "levně" se nám tady u nás jezdí...ale celkem mě překvapila roční jízdenka v Brně...za 8000/rok...otázkou však zůstává, kam se na uvedený počet zón lze až dostat...

Odkaz na článek je zde:
http://aktualne.centrum.cz/finance/rodinne-finance/mzdy-a-ceny/clanek.phtml?id=315253

(odkaz)Barbar | 20. 12. 2006, 13:04

to aus Nedbal

Doporučuji číst příspěvky až do konce..

(odkaz)aus Nedbal | 20. 12. 2006, 12:55

Ostravsko...

taky mě napadá, že by možná bylo fajn začít přemýšlet nad rozvojem celku "Ostravska" jako aglomerace. Koneckonců určitě jste zaznamenali informace o polském projektu SILESIA v aglomeraci Katowické... nemyslím, že bychom to měli hrotit tak moc, ale společný postup všech zainteresovaných radnic by se mohl na rozvoji Ostravska projevit jen pozitivně.... jo a pro Barbara - srovnávat Ostravsko s Táborem, nebo Ústím je podle mě velmi komické, bavíme se o dopravní situace v diametrálně odlišných rozměrech...

(odkaz)M.B | 19. 12. 2006, 10:11

Barbar

Musim se zastat aus Nedbala. Taky si pod pojmem aglomerace predstavuji neco jineho nez dvoj, pripadne trojmesti. Myslim, ze pod pojem aglomerace se da v Cesku pocitat pouze Ostravsko. No mozna by se jeste naslo neco v severnich Cechach, nevim.
Samozrejme i jinde mohou mit podobne dopravni i jine problemy.

(odkaz)Barbar | 18. 12. 2006, 23:26

to aus Nedbal

Jediná kompaktní aglomerace v ČR? Nesouhlas - co třeba dvouměstí HK - Pardubice? Pardubice - Chrudim? LBC - Jablonec? Tábor - Sezimovo Ústí? Ústí nad Labem - Děčín (nebo Teplice)? Velikostně je to o něčem jiném, ale dopravní situace a problémy podobné..

(odkaz)aus Nedbal | 18. 12. 2006, 14:11

to: Lumi

no bylo by to moc fajn, protože přece jen jsme v Česku jedinou kompaktní aglomerací s počtem obyvatel dosahující téměř třičtvrtě milionu a handrkují se nám tady dva naprosto nespolupracující dopravní systémy... trapárna...

(odkaz)Lumi | 17. 12. 2006, 13:48

to: aus Nedbal

Pokud se nepletu a neco se nezmenilo, tak tady neni problem na strane KODISu, ale spis CSAD HA,KA,FM. Maji pocit, ze to prone je ztratovy podnik a chteji vic penez jako nahrady.
Ale kdovi, treba nekdy v budoucnu se pripoji. Treba v Petrvalde na stojanech DPO misto MHD c. 3 CSAD Havirov je cislovka 403 (druha trojice 6ciselneho oznaceni linky teto linky) coz by v budoucni mohlo znacit prave nove cislo v ramci ODISu

(odkaz)aus Nedbal | 17. 12. 2006, 12:40

nestěžuji si...
chodím pěšky,. spíš mě štve jak je nekompatibilní ODIS a IDS, které provozuje ČSAD Havířov, F-M a Karviná

(odkaz)Neva | 15. 12. 2006, 8:11

Já si taky nestěžuji na vozový park, ale dnes jsme s kolegyní svorně nadávaly opět po výstupu na Frýdlantských mostech z tram č. 6, kdy přijely další tři spoje směrem na Výstaviště, vystoupí tam 2/3 národa, čekáme na směr Přívoz, kde se pak ten dav dere do první pokračující tramvaje.
Já to prostě nechápu, nebo asi chápu, ti chytří co to vymysleli totiž jezdí autem, takže je jim to šumafuk...
A vážně bych chtěla toho pána poznat osobně. Můžem zajít na pivo a tam mi to může vysvětlit.

(odkaz)Dali | 14. 12. 2006, 23:05

O kvalitním vozovém parku v Ostravě myslím nikdo pochyby nemá a nikdo ho tu ani nekritizoval... Dneska jsem se ale opět a dvakrát setkal s nedodržením jizdního řádu tramvají (o 4 minuty a na trase kde nebyla žádná křižovatka) což je tady naprosto běžná věc ... a to je podle mě otázka nepořádku a špatné discipliny v DPO. Samozřejmě pak nepasovaly přípojné spoje a cestoval jsem výrazně déle.

(odkaz)investor | 14. 12. 2006, 21:28

Já myslím, že na to, kolik dostává ostravská MHD peněz, je na velmi dobré úrovni - tak kvalitní a čisté autobusy a tramvaje nejsou ani v Brně, natož v Praze, kde cpou prachy jen do metra a tramvaje jezdí stejné jak před třiceti lety - nových je tak 10 procent a k tomu jedna Porsche, kterou jsem ale nikdy nechytil:-) Nízkopodlažní autobusy jsou téměř výjimkou, samá kloubová karosa. A narvané spoje jsou v Praze taky, noční doprava je dobrá zvlášť na sídliště, ale jinak to taky není žádná sláva. Podle mě má Ostrava nejlepší vozový park MHD z velkých českých měst.

(odkaz)Tommy | 13. 12. 2006, 15:55

Tak to byl stěr :-) rozkaz pane

(odkaz)Forge | 12. 12. 2006, 14:53

Tommy

Myslím že tato diskuze si dává za cíl nějakým způsobem (alespoň částečně) analyzovat dopravní problém v Ostravě v souvislosti s MHD.
Pokud zastáváš názor, že jej vyřešíš tím, že budeš 20x upozorňovat na chybu v názvu podniku, který zde MHD zajišťuje, která může býti i pitomým překlepem, pak jsi asi ten problém již vyřešil... Můžeš jít jinam a nás nechat bavit se o opravdových problémech tohoto města, ne o ubohých banalitách...

(odkaz)Barbar | 6. 12. 2006, 15:21

Tommy, Marty

Tommy - díky za úžasnou věcnou připomínku, sám bych na to nepřišel.
Marty - děkuji. Tak nějak to vídím taky :-)

(odkaz)Marty | 5. 12. 2006, 23:25

Tommy

Výkřik? Jistě, Ty přece dávno víš, že DPMO už dávno není DPMO, to ví ale spousta lidí (včetně mě), jenže tak jako já tomu spolku jménem DPO stále spousta z té spousty lidí říká DPMO, i když ví, že to už DPMO není...
Takže nemůžeš tvrdit, že "nikdo neví", když spousta z té spousty ví... a to je ten fakt, po kterém tak voláš...

(odkaz)Nytra | 5. 12. 2006, 21:01

Čekárny

Začaly se bourat staré čekárny, např.ve Výškovicích na konečné, prý statik nařídil. Čekárna byla nahnutá dvacet let co ji podkopali a nespadla ani minulou zimu a teď je zbouraná. Je to jedno s nejhorších míst na čekání neboť je tu pravidelně velký vítr hlavně v zimě, jestli tu bude nová čekárna jako jen stříška tak to stejně nebude nanic vítr vždy fouká ve směru kolejí, stará čekárna měla aspoň boční stěny.

(odkaz)Tommy | 5. 12. 2006, 19:38

Marty: jo pobavilo, to je dobře :-) á nevím jaký výkřik - fakta!

Barbar: IMHO je základní problém MHD resp. DPMO... no jo no Olomouc je Olomouc :-)

(odkaz)Marty | 5. 12. 2006, 19:17

Tommy:

Pěkný výkřik.
Nejvíc mě pobavilo to "nikdo"...

(odkaz)Tommy | 5. 12. 2006, 19:08

Hahahahahaha, tady asi někdo neví že zkratka DPMO znamená Dopravní podnik města Olomouce a.s.. DPO je zkratka pro Dopravní podnik Ostrava a.s. nikdo asi ani neví kdo provozuje MHD v Ostravě!!!!!!!!!!!

(odkaz)Forge | 5. 12. 2006, 13:24

Dokud nepřestanou spoje jezdit buď tři minuty předem či pět minut poté, co je stanovená doba jízdním řádem, pak opravdu nemám důvod být spokojen s nějakými změnami...

(odkaz)Mautycka | 4. 12. 2006, 13:57

Pro Barbara

Tak v tomto s Vami zcela souhlasim. Cas od casu, kdyz sedim v pretopene sobotne-nocni tramvaji a v duchu si stezuju, ze od tramvaje budu muset slapat pul hodiny pesky, pripomenu si svuj vylet na Vysocinu, kde jsem na chalpupu do pomerne velke vsi slapala pesky 15 kilometru, protoze v sobotu tam nejel VUBEC zadny spoj, natoz nocni... Fakt jsme tu rozmazleni :o)

PS: jen male rypnuti na zaver - nepiseme nadstandart, ale nadstandarD :o)

(odkaz)Barbar | 3. 12. 2006, 18:36

MHD

IMHO je základní problém MHD resp. DPMO v protichůdných požadavcích a limitovaných možnostech. Lidi chtějí jezdit levně, rychle, nečekat dlouho na spoje (navíc s dostatečnou kapacitou) a mít naváznost při přestupu. DPMO chce snížit náklady. MMO taky. ÚMOb-y chtějí zastávky a četnost spojů. Tohle nemůže nikdy vést k optimálnímu výsledku. Možná by bylo řešením, kdyby si DPMO po řekněme půlročním ale důkladném monitoringu zjistil nejvytíženější dopravní trasy, včetně nárůstu ve špičkách, a tyto trasy určil - řekněme pro střednědobý horizont - jako základní, páteřní dopravní síť s odpovídající obslužností linek (samozřejmě s minimalisací tzv. lomené dopravy, ta je vždy dražší). Teprve pak by bylo možné zaměřit se na provoz dalších, často okrajových linek. Na nich by se cestující prostě museli smířit, že provoz bude omezený. Vím že to může vést k dalšímu rošíření automobilismu, ale jestli není problém i v tom, že lidi jsou "zmlsaní" a zvyklí na v podstatě komfortní dopravní systém? (který podle mne v OVě existuje). Možná by bylo na místě si uvědomit, že některé služby jsou vlastně nadstandartem, takže nelze očekávat jejich poskytování ve stávajícím rozsahu..

(odkaz)pp | 3. 12. 2006, 16:39

pro ostravaka

Možná přispívají,ale Ostrava doplácí na všechny linky .

(odkaz)MiB | 3. 12. 2006, 14:45

Vozový park

je podle mě na hadně vysoké úrovni a snese srovnání s mnoha městy. Když se na nás Pepíci neustále povyšujou, tak v tomhle před náma musí smeknou klobouk...DPP je sice v majetku města a mají kapánek náklady s metrem,ale na druhou starnu tam třeba nejsou trolejbusy...no a co se týče vybavení v oblasti tramvají nebo busů, můžou se jít zahrabat!Nějaká tramvaj designovaná u Porsche jim tuhle pověst asi nevylepší...na druhou stranu je nutno dodat,že organizace dopravy je u nás naopak jedna z nejhorších,co jsem zatím kde viděl...o noční dopravě ani nemluvě!To si zase musíme přiznat a před těma pepíkama teď zase smeknout my...ale jinak jsem s DPO vcelku spokojen, hlavne ze nejezdi tolik revizoru...:-D
Na tomhle se taky DPO okrada o pekne prachy,nemyslite?

(odkaz)Dimitrios Vlasakudis | 3. 12. 2006, 14:32

pro MiB

Opraveno, díky.

(odkaz)MiB | 3. 12. 2006, 14:22

Redakce

"Pravidelně jednáme ZE (se) zástupci města..."

(odkaz)Ostravák | 2. 12. 2006, 22:25

to pp

Protože si to platí obce na Hlučínsku.

(odkaz)pp | 1. 12. 2006, 18:20

Na linkách v Ostravě se šetří,ale směr Hlučínsko jako byse nic nedělo tam se memusí bát tam se nic nezmění a PROČ TAKY .

(odkaz)Vily | 1. 12. 2006, 17:43

je fakt ze ja uz se na jizdni rad 8 ani nedivam, je furt strasne nacpana, radsi jezdim 9 nebo 4.

Ale jinak jsem s MHD v Ostrave spokojen, akorat ne vzdy jsou dobre vyresene intervaly, napr. od Duhy v So a Ne odjizdi 40 a 58 ve stejnou minutu, pak 20 minut nic a pak opet jedou obe spolecne. Pritom maji spadovou oblast temer spolecnou, to mi prijde hloupe, par much se najit da. Ale jinak myslim ze MHD v Ostrave je v nejen v ramci republiky ale napriklad i ve srovnani s Polskem, na velmi dobre urovni. Hlavne je super mnozstvi novych pohodlnych vozu, nejen tramvajovych.

(odkaz)cestujicí z jihu | 1. 12. 2006, 16:07

jajajaj lidičky kritizivot to by nám šlo všem. Neříkám, že se mi současný stav líbí, ale herdek zkusil si někdo navrhnout optimální síť? Je to děs uděláte co považujete za dobré a najednou Nesplnili jste xy požadavků od jednotlivých městských obvodů, které je sice mají, ale penízky nedají.
KT8D5.RN1 - tedy ony zmiňované dlouhé tramvajky nemůžete dát na reko a zjedsnosměrnění vše co jde. Poroto je tady nové Vario LF3, navíc KT mnoho invalidů nemá rádo.
A teď si rýpnu úplně já bych nasadil jen T3, protože když vidím babíčku s holemi jak se do tria nebo KT8D5.RN1 rve předními dveřmi a zdržuje, když střed toho vozidla je prostornější a nízkopodlažní, mám chuť je nechat stát.

Ke změnám jediná dobrá změna je linka 55, jinak bych to překopal ale je to komplikované viz výše..

(odkaz)abc | 1. 12. 2006, 13:42

cestujici

Nikoliv, tramvaj typu KT8 je z let 1989-1992. Ale hnije to stejně kvalitně, jako kterákoliv jiná. Jenže těch je v Ostravě jen 16 ks, což je počertech málo na všechny vytížené linky...

(odkaz)cestujici | 1. 12. 2006, 13:04

nankong

Tak ta dlouhá dvojka s dvěma kloubama určitě není 40 let stará.

(odkaz)Neva | 1. 12. 2006, 10:43

"Podle tiskového mluvčího DPO Miroslava Albrechta optimalizační úlohy ve vedení linek ve svém důsledku přinášejí změny ve způsobu přepravních návyků cestujících, a proto jsou málo populární."

Ano, pořád se nemůžu zbavit dojmu, že jak v článku vysvětluje intervaly tram č. 2, která je posílena č. 13, že to nic neřeší pro většinu cestujících, jež pokračují směrem na Přívoz.
No a právě proto mi není jasný tzv. monitoring, když většina lidí z poměrně nacpaných tram č. 2, 6, 11 a 13 opravdu přestupuje na Frýdlanstkých mostech a rve se do nacpaných tram z Poruby a Hrabůvky.
Navíc když ušetřím čas výběrem tram jedoucích za sebou v Zábřehu, tak ho ztrácím na přestupu, kdy zas jedou další shodné spoje na Hranečník.
Tohle mi v tom případě vážně nepřipadá "populární" a těžko si zvykat na nepříjemné návyky.

Jinak samozřejmě chápu všechny těžkosti, ať už finanční nebo organizační, při zajištění plynulosti dopravy a přepravy. Nemůžou být holt spokojeni asi všichni...

(odkaz)nankong | 1. 12. 2006, 10:32

40 let staré tramvaje se už moc opravovat nedají.Těch + - 35 mil. stojí Trio.Nové Vario stojí cca 11 mil. a je taky nízkopodlažní.
Ale pořád je bezpečnější jet starou tramvajkou, než novým vlekem.Ten jezdí snad necelé dva roky a počet jeho vykolejení se už počítá na desítky :-(

(odkaz)cestujici | 1. 12. 2006, 10:00

hmm

Pokud dobře počítám, DPO dal za nové tramvajky, busy a troleje dvě miliardy. Není lepší opravit současný vozový park? Třeba ta dvojka, jak má dva klouby, je po rekonstrukci super, je nízkopodlažní, tak by se hned nemusela kupovat nová tramvajka za 35 mega. Jó, vozový park je super, ale pak chybí love. Raději bych jel v nenarvaném starém autobusu, než v narvaném novém autobusu (kdo je z Porubu, ví, o co go).

(odkaz)pavla | 1. 12. 2006, 8:22

Mám pocit, že například oproti Brnu máme lepší vozový park, tramvaje nejsou tak nacpané. Problém vidím v nárůstu individuální dopravy, kvůli které mají busy často zpoždění. Dojíždím přes celé město a kvůli těmto zpožděním se cesta nepříjemně protahuje.

(odkaz)zmrzlik | 1. 12. 2006, 6:56

Problem je v optimalizaci spoju, prestoze lidi z DPO tvrdi, ze upravili spoje v Ostrave, opak je pravdou. Zmena provedena letos byla temer nesmyslna. Prikladem je nesmyslna linka c. 3, ktera kopiruje nekolik jinych linek.

Zmeny se zadne neudaly, pokud srovnate jizdni rady linek pred peti lety se soucasnymi, moc rozdilu nenajdete..., proto si taky kupuji jizdni rad kazdych 4-5 let... uplne to staci.

Dale tu mame spoustu predimenzovanych spoju. Napr. jestli nekdo jel odpoledne autobusem c. 66 z Hlucinske do Hlucina, tak si musel vsimnout ze jede v kloubovem autobusu spolu asi s dalsimi peti lidmi... Ve stejnem smeru, na Hlucin jezdi nesmyslne ve stejnou dobu linky 34 a 56, ktere se sice rozvetvuji a jedou kus jinou trasou, ale nakonec se sejdou v Hlucine ve stejnou dobu. Taky frekvence na techto linkach je prehnana. Nevim, proc by meli v centru nebo na jihu omezovat dopravu a zaroven by do takovych dup jako jsou hostalkovice bobrovniky mel jezdit kazdych 20 minut autobus...

Dalsi kapitolou jsou nedelni dopoledni linky. Pokud jste nekdy jeli v nedeli casne dopoledne (7-8 h) tramvajemi mohli jste si vsimnout jejich nevytizenosti.

Na druhe strane chybi v Ostrave az napadne spojeni Ostrava jih - Fakultni nemocnice pres ulici Rudnou - tzn. velmi rychle spojeni mezi vychodem a jihem.

Pravou optimalizaci by bylo: propusteni uredniku, uprava tras s odstranenim duplikatnich spoju, omezeni dopravy na linkach, kde je predimenzovana, predstaveni novych rychlych spoju, ktere by prilakaly dalsi cestujici. To by ale museli sedet na DPO lidi, kteri chteji se soucasnou situaci neco udelat... ale to je zase o necem jinem. Vzdy je nejjednodussi zdrazit...

(odkaz)Lukáš | 1. 12. 2006, 0:17

Předstihy

Bohatě mi postačí, když si řidiči přestanou hrát na formuli 1 a nebudou jezdit na zastávky o tři minuty dříve. Zpoždění dokážu omluvit, ale předstih ne. :(

Zobrazeny všechny příspěvky (145)