Diskuze k článku Historický okamžik: dálnice D47 je ode dneška v provozu

Pravidla pro psaní příspěvků do diskuzí na OstravaBlog.cz

1. Diskuze slouží k vyjádření názoru k tématu a obsahu článku.
2. Vítáme věcné příspěvky, které přináší nové a další informace, vlastní pohled nebo zkušenost.
3. Diskuze neslouží k napadání a osočování autora článku, redakce OstravaBlogu a dalších diskutujících. Stejně tak neslouží pro vkládání urážlivých, xenofobních a reklamních příspěvků.
4. V diskuzi můžete vyjádřit svůj názor, nikdo Vám však na něj – a autor článku a redakce OstravaBlog.cz obzvláště – není povinen odpovídat nebo Vám cokoli vysvětlovat.
5. Pište, prosím, s diakritikou a snažte se alespoň částečně dodržovat ustálený český pravopis.
6. OstravaBlog.cz je soukromé médium a záleží na jeho vydavateli, zda vůbec a za jakých podmínek umožňuje pod články diskutovat.
Odesláním svého příspěvku souhlasíte s těmito pravidly – pokud s nimi nesouhlasíte, svůj příspěvek, prosím, neodesílejte. Při nedodržení těchto pravidel může být Váš příspěvek částečně, nebo zcela vymazán.

Tato diskuze není redakčním obsahem. Příspěvky v diskuzi vyjadřují názory čtenářů. Redakce OstravaBlog.cz nenese za zde zveřejněné příspěvky žádnou odpovědnost.




(odkaz)Rado | 7. 7. 2010, 9:52

Ostravský úsek, nebo lépe řečeno D47 je oproti úseku Vyškov-Praha v mnohem lepším stavu, otázkou bude, jak tomu bude za pár let, až dálnice zestárne. Co mi však nedělá radost, tak tunel Klimkovice. Nepozdává se mi odpověď, že hodně pršelo, a proto do něj zatéká. Každou takovou stavbu musí předcházet nutně hydrogeologický průzkum a nikdy se taková stavba neprojektuje na standardní poměry. Nevidím do toho detailně, ale tento problém s vodou v tunelu je vůbec poprvé. Stát se to za 50 let, řeknu, může se stát, ale po dvou letech provozu to opět zavání nekvalitním dílem (podcenění izolace tubusu tunelu). A potom si vzpomenu na staré železniční tunely, které jsou tady 70 a více let a ty problémy nemají. Ale to už je tak trochu srovnávání jablek s hruškama, neboť každý tunel je unikátní a jedinečný s ohledem na geologické podmínky, hydrogeologii atd. Ale opravdu, v 21. st. by do tunelu, který se pyšní tím, že je nejmodernější v ČR, nemělo zatékat. I kdyby pršelo sebevíc.

(odkaz)Rýša | 7. 7. 2010, 8:50

Připojuji se a vyjadřuji stopro souhlas Radovi na naše a zahraniční dálnice.
Po delší pauze jsem jel tento prodloužený víkend po dálnici z Ostravy do Prahy a pak do Německa a zpět přes Rakousko. Byl jsem nemile překvapen stavem vozovky D1 od Vyškova a až na menší úseky, které měly celkem rovnější povrch, až do Prahy. Už nebudu mrmlat nad zvlněním ostravského úseku, protože staré úseky D1, jak jsem už psal od Vyškova, jsou v příšerném stavu. Hrkot v kuse...
V duchu jsem litoval ty, kteří tady jezdí pravidelně.
To není komunikace hodna názvu dálnice.

A dálnice v Německu a Rakousku už popsal Rado. A nejen dálnice, ale i uzoučké horské cesty jsou v bezvadném stavu. V hlavě mi zůstaly jen ostravské tři vykřičníky a především několik otazníků, proč tam to jde a tady i po dvaceti letech od otevření hranic je stav našich vozovek k pláči...

Ale musím uznat, že na zpáteční cestě jsem si od Olomouce až do Ostravy "naši" dálnici již pochvaloval. Ani mi už nevadil zpomalený nedokončený úsek a už ani "vlny" na konci mé trasy.
Myslím si, že je oproti úseku D1 Vyškov-Praha, luxusní.

(odkaz)Rado | 2. 7. 2010, 20:35

Měl jsem tu čest jet po nově otevřeném úseku dálnice do Vídně, nedalo mi to a srovnával jsem a musím uznat, rozdíl v kvalitě je propastný. Přihlédnu-li k tomu, že km dálnice jsou schopni postavit levněji a rakouský dělník nepracuje za ušmudlanou mzdu jako ten český, dá se přirovnat jejich, ale i jiné dálnice v zahraničí, k ekonomickému zázraku. Ale teď vážněji. Stav ostravského úseku mi opravdu nedělá radost a nedivím se potom, že při tomto stylu staveb dostává rozpočet státu hodně zabrat. Ani nevím, jak hodnotit tuto dobu, ze všech stran slyšíme, jak poklesla společnost za vlády 40 let komunismu, ale ani teď dalších 20 let nebylo o moc lepších. Trend ve snižování kvality se mi opravdu nelíbí a je to cesta do pekel. Kdyby se tyto nekvalitní jevy v Ostravě vyskytovaly zřídka, řekl bych si, může se stát, ale v Ostravě už je to systém. A proto máme dálnici takovou, jakou máme. Z jedné strany jsem rád, že tady je, ale to množství problémů, které vyvstaly na povrch, je do očí bijící.

(odkaz)tutu | 2. 7. 2010, 15:32

Spodní voda

To není žádná tragédie a zrovna tohle ani moc neříká o kvalitě provedení práce. Té vody prostě bylo opravdu moc.
Vím o domech, které byly dobře zaizolované a spodní voda se tam dostala, důsledkem bylo nejen mokro v botech, ale i popraskané podlahy apod.

(odkaz)Rýša | 2. 7. 2010, 13:26

bez komentáře.....

(odkaz)Rýša | 29. 6. 2010, 14:56

Ostravský úsek opět vyfrézován a zpomalen...

(odkaz)Rado | 30. 11. 2009, 10:49

Pendolino a D1 prý škodí ostravským hotelům. Lidé už tam nemusí nocovat

Uvedu malý odkaz: http://ekonomika.ihned.cz/?article[comment][ukaz_vsechny]=1&article[comment][art_id]=39215020&p=001000_d&article[id]=39215020#comm

Asi si tady nevybereme, ale musím se zastat Rýši, cesta po rádoby dálnici, nedálnici D1 je zatím v úseku Hl. Životice - Bělotín otřesný zážitek. Staví ho Sdružení IS–COLAS (Inžinierské stavby a.s., COLAS CZ, a.s.).

A jen se tak pozastavuji nad tím, jak je možné nejen opoždění stavby, ale i to, že ač je zde prac. síla 3x levnější než v Německu, dálnici dokážeme postavit 2x dráž. Už jen z důvodu zpoždění se měl tento úsek otevřít v tichosti, rozhodně to nebylo na šampus, chlebíčky a plácání se po ramenou. Ale co mě zajímá, tak jsou efekty, které toto spojení má přinést. Jedna z výmluv, že nemáme spojení na Prahu, je už skoro pasé a že už přinesla i negativní ohlasy, viz. odkaz výše. Avšak to je již problém Ostravy či Ostravska, kde je poměr cena/kvalita špatný, ale to je na jinou diskuzi někde jinde.

Tak či onak, jsem rád, že už zde nějaké spojení je, avšak kdyby bylo v celém úseku a v takové kvalitě, jako je úsek Bělotín - Lipník, byla by to fantazie. Bohužel je to pouhé kdyby, stejně tak jako to kdyby s rybami v oněch místech :o(

(odkaz)Rýša | 29. 11. 2009, 17:49

Tak jsem dnes opět jel do Olomouce.
Říkal jsem si, konečně si vychutnám jízdu po dálnici. A byl jsem tak zklamán, že ani nevím, co teď mám napsat. Jízda v úseku, který ještě není dokončen, je jízda hrůzy. Jak bych jel přes staveniště. Zdá se mi, že ani ten dokončený pruh není dokončený. Auta se předjíždí o fous ve směru na Brno i na Ostravu, celý ten úsek na mě působil nedodělaný na každém metru.
Fakt by mě zajímalo, která stav. spol. tento úsek staví. Přece není možné, aby byla v takovém skluzu.
Nechápu, proč kolem otevření skorodálnice, nebo jak tuto stavbu mám nazvat, bylo tolik slávy!

(odkaz)Ladin | 29. 11. 2009, 16:45

Rýša | 26. 11. 2009, 18:23

je pravda, že hlavně benelux je silnicemi i dálnicemi protkán dost hustě a jak to řešili dříve nevím. Když ale dneska jedete po nově budované dálnici od rakouských hranic do Vídně, je tam těch krásných a velmi širokých ekoduktů hned několik.

(odkaz)wo.ls | 29. 11. 2009, 16:41

Při cestě od Brna jsem skončila u Kroměříže 2x. (už před pár lety). Poprvé mne nenapadlo, že se z dálnice Brno - Ostrava musí sjet, aby se se člověk do Ostravy dostal, tak jsem odbočku na Ostravu ignorovala, stejně jako reportéři v onom článku zmiňovaném níže. Podruhé jsem přehlédla ceduli, ačkoliv jsem na ni čekala - zřejmě tam tenkrát byla jen jedna, no a potřetí už jsem si dávala sakra bacha.
Hodně štěstí všem motoristům při hledání Ostravy. :)

(odkaz)jarnemec | 29. 11. 2009, 14:14

to wo.ls:

Palas k tomu řekl: "Mohu směle říci, že se dnešní den zapíše do historie našeho kraje. Ostrava a Moravskoslezský kraj je konečně napojen na dálniční síť Evropy." O tom, že dálnice končí již v Olomoucké kraji raději pomlčíme, no ni :-) Tiskovka MSK je zde: http://verejna-sprava.kr-moravskoslezsky.cz/tisk_info_detail.html?id=968

... Blesk je opravdu jediný plátek kde jsem se dočetl (vygoogloval) něco jiného než papouškování "oficiální" PR a TZ - tedy kromě příspěvku Barbara viz níže (26. 11. 2009, 14:06)

(odkaz)aldar | 29. 11. 2009, 9:50

už jste si to zkusili?

Už jste po té půlce jeli? Nevozte ssebou mléko, nebo v Olomouci budete mít udrncané máslo...(ale bude to asi o 1/4hodiny dříve než před tím). A pozor, jsou tam schody!!
A v televizi jsem slyšel, že pod tři hodiny jste v Praze - cha,cha...

(odkaz)wo.ls | 28. 11. 2009, 22:08

pro Jarmenec

ha,ha. Blesk objevil Ameriku ( a o dost rychlejhi než Kolumbus).
Na druhou stranu je to asi jediný list, který tu dokola omílanou blbost ( "ode dneška po D1 z Prahy až do Ovy") uvedl na pravou míru. Co pak na tom, že se z toho snažil, myslíce na svou pověst, udělat senzaci. :)

(odkaz)jarnemec | 28. 11. 2009, 19:06

Překvapení: Dálnice D1 do Ostravy nevede! Alespoň ne celá!

http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-domaci/127596/prekvapeni-dalnice-d1-do-ostravy-nevede-alespon-ne-cela.html

(odkaz)Rýša | 26. 11. 2009, 18:23

jarnemec:

Přečetl jsem a celkem by mě zajímalo jak to mají řešeno v Rakousku, Německu,,Švýcarsku, Belgii, Nizozemí ad., které jsou dálnicemi proťaty skrz naskrz a vlastně dálnice staví ještě další a další...

(odkaz)Hankok | 26. 11. 2009, 14:19

Barbar

Přesně tak !

(odkaz)Barbar | 26. 11. 2009, 14:06

skeptikův náhled

Budu za kazisvěta, ale: i) dálnice Praha - Ostrava neexistuje (úsek mezi Vyškovem a Olomoucí dálnicí není ani omylem, D1 teď končí nad Kroměříží, ii) nově otevřený úsek je jen půlka, takže na úrovni lepší okresky... Až to bude protažené přes Přerov ve 4 (6?) pruzích, pak prosím :-)

(odkaz)Kostěj Smrtelný | 26. 11. 2009, 10:44

Máte pravdu Hankooku, myslím, že tento smutný případ dá naší vrchnosti jasný signál, že pokračovat se stavbou dálnice směr PL - a tím ještě ulehčit vrahům ze severu průnik na naše území - není dobrá idea.

Zobrazen 21. až 40. příspěvek z 45