Diskuze k článku Historický okamžik: dálnice D47 je ode dneška v provozu

Pravidla pro psaní příspěvků do diskuzí na OstravaBlog.cz

1. Diskuze slouží k vyjádření názoru k tématu a obsahu článku.
2. Vítáme věcné příspěvky, které přináší nové a další informace, vlastní pohled nebo zkušenost.
3. Diskuze neslouží k napadání a osočování autora článku, redakce OstravaBlogu a dalších diskutujících. Stejně tak neslouží pro vkládání urážlivých, xenofobních a reklamních příspěvků.
4. V diskuzi můžete vyjádřit svůj názor, nikdo Vám však na něj – a autor článku a redakce OstravaBlog.cz obzvláště – není povinen odpovídat nebo Vám cokoli vysvětlovat.
5. Pište, prosím, s diakritikou a snažte se alespoň částečně dodržovat ustálený český pravopis.
6. OstravaBlog.cz je soukromé médium a záleží na jeho vydavateli, zda vůbec a za jakých podmínek umožňuje pod články diskutovat.
Odesláním svého příspěvku souhlasíte s těmito pravidly – pokud s nimi nesouhlasíte, svůj příspěvek, prosím, neodesílejte. Při nedodržení těchto pravidel může být Váš příspěvek částečně, nebo zcela vymazán.

Tato diskuze není redakčním obsahem. Příspěvky v diskuzi vyjadřují názory čtenářů. Redakce OstravaBlog.cz nenese za zde zveřejněné příspěvky žádnou odpovědnost.




(odkaz)Momir NJEZIC | 13. 1. 2021, 16:18

* NA VAŠÍ POZOR RYCHLÉ PŘIPRAVENÍ V PLNÉ BEZPEČNOSTI NA 2,8%.

Ohledně všech problémů s půjčováním peněz kontaktujte madam
Momir NJEZIC. Tato půjčka ve výši 50 000 EUR s ním vrátila chuť mému životu. Pokud jde o vaše půjčování peněz, kontaktujte ho, on
určitě vám pomůže.

Kontakty:
E-mail: momirnjezic803@gmail.com
Whatsapp: +22 951 589 194

(odkaz)Rýša | 10. 9. 2014, 10:30

Historický okamžik - historická zpackanost - pokračování....hrozí úplný zákaz vjezdu

Je tohle vůbec možné? http://www.novinky.cz/ekonomika/347219-nove-mosty-na-d1-jsou-v-tak-bidnem-stavu-ze-na-nich-omezili-rychlost-na-50-km-h.html
Bohužel u nás ano.
Nehledě k tomu, že od klimkovického tunelu k polským hranicím je kvůli vlnám rychlost omezena na několika úsecích a vlny jsou stále jen horší a větší.
Přejedete hranici a najednou zázrak - polská dálnice hned za hranicí rovná, ve výborném stavu.
http://www.novinky.cz/ekonomika/347267-jeste-horsi-nez-se-cekalo-novym-mostum-na-d1-v-ostrave-podle-rsd-hrozi-zriceni.html

Tak na to Ostrava asi desítky let nečekala,,,,

(odkaz)Rýša | 9. 9. 2014, 16:32

Historický okamžik - historická zpackanost

Je tohle vůbec možné? http://www.novinky.cz/ekonomika/347219-nove-mosty-na-d1-jsou-v-tak-bidnem-stavu-ze-na-nich-omezili-rychlost-na-50-km-h.html
Bohužel u nás ano.
Nehledě k tomu, že od klimkovického tunelu k polským hranicím je kvůli vlnám rychlost omezena na několika úsecích a vlny jsou stále jen horší a větší.
Přejedete hranici a najednou zázrak - polská dálnice hned za hranicí rovná, ve výborném stavu.

(odkaz)aggu | 3. 5. 2012, 11:21

já už ty bubliny pana Poruby z ŘSD nestíhám ani sledovat.... od té doby co vykopal 30m od násypu v zemin pneumatiku a vydával ji materiál do dálnice tento pán tak nějak nepožívá mé důvěry ;)

(odkaz)aggu | 3. 3. 2012, 12:14

jestli se na někoho čertím tak je to ŘSD, které donekonečna vypouští do eteru nesmysly ;)

(odkaz)Rýša | 3. 3. 2012, 10:27

aggu:

Tak se hned nečertěte!!!
Nic se na faktu nemění, že dálnice v tomto úseku je špatná.

(odkaz)aggu | 3. 3. 2012, 10:22

ad D1

V lidovkách jsou ty místa těch 3 sond vidět. Všechny mimo násyp. Evidentně mimo prostor, který by jakkoliv mohl ovlivnit poruchy na dálnici. Hloubka přes 1 m? Je otázka, jestli do této hloubky dle projektu vůbec někdo v rámci stavby kopal. Většinou se jenom srovná terén a zakryje hlínou. Tipnul bych si na nějakou starší černou skládku v okolí dálnice. A extrapolovat ty pneumatiky na nějaký obecný zvyk na stavbě, to je oslí můstek s dvěma O. Takže ještě jednou, nejedná se o těleso násypu dálnice. Tohle je ze strany ŘSD naprosto amatérská pitomost.

(odkaz)Rýša | 3. 3. 2012, 9:10

Bagr hrábl do náspu u dálnice D1, našel pneumatiky a odpad

Titulek je z toho článku: http://www.novinky.cz/ekonomika/260674-bagr-hrabl-do-naspu-u-dalnice-d1-nasel-pneumatiky-a-odpad.html

kde se mj píše:

Poslední výkop nechalo ŘSD provést v pondělí 27. února na 362,6. kilometru ve směru na Bohumín. „Jedna ze sond zjistila v hloubce 1,2 metru pod terénem pneumatiky. Jen v jednom výkopu o rozměrech 4 x 3 metru jich bylo šest. Další sonda prokázala využití různorodého odpadu v násypové vrstvě komunikace, což je v rozporu se zadávacími podmínkami a projektovou dokumentací,“ popsal Jarolím a dodal, že nález pneumatik ho jen ujistil v tom, že využívání odpadu nebylo a není při výstavbě dálniční a silniční sítě v ČR ničím neobvyklým.

Nikde v článku jsem nenašel, že by byly výkopy 20 -30 m od dálnice. A ani z fotky to není znát.
Samozřejmě jako laik nedovedu posoudit, jestli v násypu dálnic můžou být staré pneu, ale jako člověk, který ctí přírodu, si myslím, že i kdyby tam odpad mohl být, tak rozhodně ne staré pneu, k tomu jen tak zakopány metr pod zemí. Je to odpad, který by se měl likvidovat ekologicky a je jedno, jestli by některé pneu měly ješte hloubku dezénu v normě.

Chci asi hodně za své daně a poplatky. Totiž jezdit kvalitně a bezpečně po nejdražším úseku D1, ale jsem jen obyčejný občan MSK, tak se budu muset smířit s hrboly, někde už i s dírami ve vozovce, špatným nebo nefungujícím osvětlením a rychlostí opravdu dálniční - 60km/h.

(odkaz)aggu | 2. 3. 2012, 19:26

nesmysly

Tak po posledním mediálním výstupu ŘSD je už úplně jasné, že jeho nové vedení si dělá z veřejnosti úplné blázny. Na fotkách v lidovkách jsou vidět 3 díry na poli cca 20 - 30 m od dálnice, kde v neznámé hloubce vykopali pneumatiky. Tenhle prostor vydávají za těleso dálnice a "důkaz" špatných materiálů v dálnici. Co na tom, že se jedná pravděpodobně o oblast rekultivace v OKOLÍ dálnice, možná i o nějakou starší skládku. Tím vůbec neobhajuji Eurovii, ale tohle je snad špatný vtip nebo co.... Co to asi má společného s tělesem násypu a poruchami na vozovce??? A co asi na těch pneumatikách chtějí odborně zkoumat? Hloubku dezénu? OMG....

(odkaz)Rýša | 2. 3. 2012, 9:35

Bagr hrábl do náspu u dálnice D1, našel pneumatiky a odpad

Sám jsem se musel usmát, když jsem tady chtěl vložit dnešní titulek a viděl svůj poslední příspěvěk. Vlastně s touto předraženou dálnicí byly problémy od začátku a asi hned tak neskončí.
Dálnici měla původně postavit nějaká izraelská firma. Vzpomínám na různé reakce, kde se uváděly všelijaké důvody, jak by pro stát bylo nevýhodné, kdyby tato firma dálnici stavěla atd. atd.
Takže dálnici stavěly české firmy a bohužel, zlaté české ručičky opět nezklamaly. Myslím tímto "ušetřené" miliony do kapes. Nebo nejdříve do obálek a pak do kapes. Anebo přímo na konta???
Kde tento zkorumpovaný stát spěje????

(odkaz)aggu | 22. 7. 2010, 16:39

Rýša: to je jasné, kalamita listí ;)

(odkaz)Rýša | 22. 7. 2010, 12:17

Historický okamžik:....,ale ten provoz je do dneška nedálniční...

a zdá se, že problémy s dostavbou pokračují.
Tedy ta firma, co dělá nedostavěný úsek, musí být pěkný ptáček.
Nejdříve porušili termín z důvodu peněz.
Pak nastala nepříznivá situace, že v zimě byla zima - tedy mrazy. Ale ovšem, kdo by je v Česku čekal...
Další rána na jaře. Deště. Tedy opět nečekané.
Přišlo léto a panebože další pohroma: vedra. Samozřejmě, ty v létě nečekal už vůbec nikdo.
Těšme se na podzim...
http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=168&r=mfsevermorava&idc=1420957

(odkaz)z.m | 8. 7. 2010, 12:33

To zvlnění tam je, to je jasný. V obou směrech. Nicméně ve srovnání s tím na D11 je o dost menší, navíc laicky viděno ve složitějším terénu (soutok, lužní oblast, vysoký násyp) a ty dálnice jsou více méně stejně staré... (u D11 se jedná o ten nejnovější úsek před Hradcem)...

(odkaz)Rýša | 8. 7. 2010, 9:24

Rado,

problém zvlněné vozovky je i směrem na Brno, resp. je to problém obou směrů v úseku Rudná- Vrbice, Vrbice-Rudná.

(odkaz)Rado | 8. 7. 2010, 7:43

Problém ostravské části D1 je směrem na Bohumín, nikoliv na Brno a souhlasím s z.m., že od Lipníka je to paráda. Bohužel nejvíc v médiích zmiňovaný byl a je ostravský úsek směrem na Bohumín, resp. kolem el. Třebovice, kde se musel povrch už několikrát frézovat a omezovat rychlost na 80 km/h. A buď je to můj problém, nebo také i Rýši, ale provádět tyto činnosti na úseku starém 3 roky, resp. v zásadě rok po otevření, to mi nepřijde normální. A o tyhle věci jde.

Jinak samozřejmě, "podělat" se podělá vždycky někde něco, jenže v Ostravě je těch problémů víc. Nejenže se skoro nic nepostaví podle projektu, navíc se to udělá i nekvalitně. Vím je to mé volání, aby vůči nějaké pokažené stavbě byl čekal protipól něčeho kvalitního, estetického, bohužel v Ostravě není nic, co by sneslo přísná měřítka. Podívám-li se, Ostravu až na most v Antošovicích pokaždé míjejí ceny na architekturu. Nebo Černá kostka - příklad sám za sebe. Ale to jsem už hodně .odbočil

(odkaz)z.m | 7. 7. 2010, 19:53

Naprostý souhlas s Poly.
D1 od Lipníka snese srovnání s rakouskou na Vídeň co do kvality provedení, a co se týká vedení (šířka, oblouky, sklony) je mnohem komfortnější...

Zvlnění na D11 je dost brutální, když se jede rychlejc, člověka to fakt nebezpečně rozhodí. Navíc je to v na první pohled úplně nenáročném terénu. Vždycky když tam jedu si vzpomenu na všechny ostravské kverulanty :D

(odkaz)Poly | 7. 7. 2010, 18:54

Poslední dobou začínám být alergický na to, jak všichni tady na OB píší, že nekvalitní zakázky se dějí jen v Ostravě. V Ostravě je toho dost, ale nejde jen o to, že to někdo v Ostravě dělá schválně, jsou i jiná města, kde se taky musí stavby reklamovat apod.

Např. teď jsem slyšel o tom, že Krajský úřad v HK, který sídlí v rekonstruovaném pivovaru a náklady se vyšplhaly na 2 mld Kč, potřebuje rekonstrukci, protože tam zatéká. http://hradecky.denik.cz/zpravy_region/pivovar_regiocentrum_rekonstrukce_20100604.html

Nebo ony problémy s dálnicí nejsou jen místní, ale D11 má taky problémy: http://zpravy.idnes.cz/nova-dalnice-se-propada-muze-za-to-zrejme-spodni-voda-pcj-/domaci.asp?c=A100326_1357628_domaci_itu

Takže bych to shrnul asi takto, nejde jen o Ostravu, ale obecně o celou republiku. Se třeba podívejte, jaké problémy provázejí tunel Blanka v Praze.


ad Rado
Nevím, co se vám pořád nezdá na ostravské dálnici. Přiznávám, ve směru na Bohumín nejezdím, ale na Brno dost často a musím říct, a už jsem to tu říkal, že se mi zdá, že v tom směru je dálnice kvalitní a co do srovnání s jinými západoevropskými dálnicemi je naprosto srovnatelná.

(odkaz)Rýša | 7. 7. 2010, 10:46

Rado,

ohledně tunelu máte pravdu.
V sobotu ráno byla omezena rychlost na čtyřicet, ale včera na zpáteční cestě omezení už nebylo. Voda prosakuje zřejmě jen v jednom tubusu.

Taky si myslím, že při projektování přece museli počítat s přívalovými nebo dlouhotrvajícími dešti, které v posledních letech až zas tak ojedinělé nejsou.

(odkaz)Rado | 7. 7. 2010, 9:52

Ostravský úsek, nebo lépe řečeno D47 je oproti úseku Vyškov-Praha v mnohem lepším stavu, otázkou bude, jak tomu bude za pár let, až dálnice zestárne. Co mi však nedělá radost, tak tunel Klimkovice. Nepozdává se mi odpověď, že hodně pršelo, a proto do něj zatéká. Každou takovou stavbu musí předcházet nutně hydrogeologický průzkum a nikdy se taková stavba neprojektuje na standardní poměry. Nevidím do toho detailně, ale tento problém s vodou v tunelu je vůbec poprvé. Stát se to za 50 let, řeknu, může se stát, ale po dvou letech provozu to opět zavání nekvalitním dílem (podcenění izolace tubusu tunelu). A potom si vzpomenu na staré železniční tunely, které jsou tady 70 a více let a ty problémy nemají. Ale to už je tak trochu srovnávání jablek s hruškama, neboť každý tunel je unikátní a jedinečný s ohledem na geologické podmínky, hydrogeologii atd. Ale opravdu, v 21. st. by do tunelu, který se pyšní tím, že je nejmodernější v ČR, nemělo zatékat. I kdyby pršelo sebevíc.

(odkaz)Rýša | 7. 7. 2010, 8:50

Připojuji se a vyjadřuji stopro souhlas Radovi na naše a zahraniční dálnice.
Po delší pauze jsem jel tento prodloužený víkend po dálnici z Ostravy do Prahy a pak do Německa a zpět přes Rakousko. Byl jsem nemile překvapen stavem vozovky D1 od Vyškova a až na menší úseky, které měly celkem rovnější povrch, až do Prahy. Už nebudu mrmlat nad zvlněním ostravského úseku, protože staré úseky D1, jak jsem už psal od Vyškova, jsou v příšerném stavu. Hrkot v kuse...
V duchu jsem litoval ty, kteří tady jezdí pravidelně.
To není komunikace hodna názvu dálnice.

A dálnice v Německu a Rakousku už popsal Rado. A nejen dálnice, ale i uzoučké horské cesty jsou v bezvadném stavu. V hlavě mi zůstaly jen ostravské tři vykřičníky a především několik otazníků, proč tam to jde a tady i po dvaceti letech od otevření hranic je stav našich vozovek k pláči...

Ale musím uznat, že na zpáteční cestě jsem si od Olomouce až do Ostravy "naši" dálnici již pochvaloval. Ani mi už nevadil zpomalený nedokončený úsek a už ani "vlny" na konci mé trasy.
Myslím si, že je oproti úseku D1 Vyškov-Praha, luxusní.

(odkaz)Rado | 2. 7. 2010, 20:35

Měl jsem tu čest jet po nově otevřeném úseku dálnice do Vídně, nedalo mi to a srovnával jsem a musím uznat, rozdíl v kvalitě je propastný. Přihlédnu-li k tomu, že km dálnice jsou schopni postavit levněji a rakouský dělník nepracuje za ušmudlanou mzdu jako ten český, dá se přirovnat jejich, ale i jiné dálnice v zahraničí, k ekonomickému zázraku. Ale teď vážněji. Stav ostravského úseku mi opravdu nedělá radost a nedivím se potom, že při tomto stylu staveb dostává rozpočet státu hodně zabrat. Ani nevím, jak hodnotit tuto dobu, ze všech stran slyšíme, jak poklesla společnost za vlády 40 let komunismu, ale ani teď dalších 20 let nebylo o moc lepších. Trend ve snižování kvality se mi opravdu nelíbí a je to cesta do pekel. Kdyby se tyto nekvalitní jevy v Ostravě vyskytovaly zřídka, řekl bych si, může se stát, ale v Ostravě už je to systém. A proto máme dálnici takovou, jakou máme. Z jedné strany jsem rád, že tady je, ale to množství problémů, které vyvstaly na povrch, je do očí bijící.

(odkaz)tutu | 2. 7. 2010, 15:32

Spodní voda

To není žádná tragédie a zrovna tohle ani moc neříká o kvalitě provedení práce. Té vody prostě bylo opravdu moc.
Vím o domech, které byly dobře zaizolované a spodní voda se tam dostala, důsledkem bylo nejen mokro v botech, ale i popraskané podlahy apod.

(odkaz)Rýša | 2. 7. 2010, 13:26

bez komentáře.....

(odkaz)Rýša | 29. 6. 2010, 14:56

Ostravský úsek opět vyfrézován a zpomalen...

(odkaz)Rado | 30. 11. 2009, 10:49

Pendolino a D1 prý škodí ostravským hotelům. Lidé už tam nemusí nocovat

Uvedu malý odkaz: http://ekonomika.ihned.cz/?article[comment][ukaz_vsechny]=1&article[comment][art_id]=39215020&p=001000_d&article[id]=39215020#comm

Asi si tady nevybereme, ale musím se zastat Rýši, cesta po rádoby dálnici, nedálnici D1 je zatím v úseku Hl. Životice - Bělotín otřesný zážitek. Staví ho Sdružení IS–COLAS (Inžinierské stavby a.s., COLAS CZ, a.s.).

A jen se tak pozastavuji nad tím, jak je možné nejen opoždění stavby, ale i to, že ač je zde prac. síla 3x levnější než v Německu, dálnici dokážeme postavit 2x dráž. Už jen z důvodu zpoždění se měl tento úsek otevřít v tichosti, rozhodně to nebylo na šampus, chlebíčky a plácání se po ramenou. Ale co mě zajímá, tak jsou efekty, které toto spojení má přinést. Jedna z výmluv, že nemáme spojení na Prahu, je už skoro pasé a že už přinesla i negativní ohlasy, viz. odkaz výše. Avšak to je již problém Ostravy či Ostravska, kde je poměr cena/kvalita špatný, ale to je na jinou diskuzi někde jinde.

Tak či onak, jsem rád, že už zde nějaké spojení je, avšak kdyby bylo v celém úseku a v takové kvalitě, jako je úsek Bělotín - Lipník, byla by to fantazie. Bohužel je to pouhé kdyby, stejně tak jako to kdyby s rybami v oněch místech :o(

(odkaz)Rýša | 29. 11. 2009, 17:49

Tak jsem dnes opět jel do Olomouce.
Říkal jsem si, konečně si vychutnám jízdu po dálnici. A byl jsem tak zklamán, že ani nevím, co teď mám napsat. Jízda v úseku, který ještě není dokončen, je jízda hrůzy. Jak bych jel přes staveniště. Zdá se mi, že ani ten dokončený pruh není dokončený. Auta se předjíždí o fous ve směru na Brno i na Ostravu, celý ten úsek na mě působil nedodělaný na každém metru.
Fakt by mě zajímalo, která stav. spol. tento úsek staví. Přece není možné, aby byla v takovém skluzu.
Nechápu, proč kolem otevření skorodálnice, nebo jak tuto stavbu mám nazvat, bylo tolik slávy!

(odkaz)Ladin | 29. 11. 2009, 16:45

Rýša | 26. 11. 2009, 18:23

je pravda, že hlavně benelux je silnicemi i dálnicemi protkán dost hustě a jak to řešili dříve nevím. Když ale dneska jedete po nově budované dálnici od rakouských hranic do Vídně, je tam těch krásných a velmi širokých ekoduktů hned několik.

(odkaz)wo.ls | 29. 11. 2009, 16:41

Při cestě od Brna jsem skončila u Kroměříže 2x. (už před pár lety). Poprvé mne nenapadlo, že se z dálnice Brno - Ostrava musí sjet, aby se se člověk do Ostravy dostal, tak jsem odbočku na Ostravu ignorovala, stejně jako reportéři v onom článku zmiňovaném níže. Podruhé jsem přehlédla ceduli, ačkoliv jsem na ni čekala - zřejmě tam tenkrát byla jen jedna, no a potřetí už jsem si dávala sakra bacha.
Hodně štěstí všem motoristům při hledání Ostravy. :)

(odkaz)jarnemec | 29. 11. 2009, 14:14

to wo.ls:

Palas k tomu řekl: "Mohu směle říci, že se dnešní den zapíše do historie našeho kraje. Ostrava a Moravskoslezský kraj je konečně napojen na dálniční síť Evropy." O tom, že dálnice končí již v Olomoucké kraji raději pomlčíme, no ni :-) Tiskovka MSK je zde: http://verejna-sprava.kr-moravskoslezsky.cz/tisk_info_detail.html?id=968

... Blesk je opravdu jediný plátek kde jsem se dočetl (vygoogloval) něco jiného než papouškování "oficiální" PR a TZ - tedy kromě příspěvku Barbara viz níže (26. 11. 2009, 14:06)

(odkaz)aldar | 29. 11. 2009, 9:50

už jste si to zkusili?

Už jste po té půlce jeli? Nevozte ssebou mléko, nebo v Olomouci budete mít udrncané máslo...(ale bude to asi o 1/4hodiny dříve než před tím). A pozor, jsou tam schody!!
A v televizi jsem slyšel, že pod tři hodiny jste v Praze - cha,cha...

(odkaz)wo.ls | 28. 11. 2009, 22:08

pro Jarmenec

ha,ha. Blesk objevil Ameriku ( a o dost rychlejhi než Kolumbus).
Na druhou stranu je to asi jediný list, který tu dokola omílanou blbost ( "ode dneška po D1 z Prahy až do Ovy") uvedl na pravou míru. Co pak na tom, že se z toho snažil, myslíce na svou pověst, udělat senzaci. :)

(odkaz)jarnemec | 28. 11. 2009, 19:06

Překvapení: Dálnice D1 do Ostravy nevede! Alespoň ne celá!

http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-domaci/127596/prekvapeni-dalnice-d1-do-ostravy-nevede-alespon-ne-cela.html

(odkaz)Rýša | 26. 11. 2009, 18:23

jarnemec:

Přečetl jsem a celkem by mě zajímalo jak to mají řešeno v Rakousku, Německu,,Švýcarsku, Belgii, Nizozemí ad., které jsou dálnicemi proťaty skrz naskrz a vlastně dálnice staví ještě další a další...

(odkaz)Hankok | 26. 11. 2009, 14:19

Barbar

Přesně tak !

(odkaz)Barbar | 26. 11. 2009, 14:06

skeptikův náhled

Budu za kazisvěta, ale: i) dálnice Praha - Ostrava neexistuje (úsek mezi Vyškovem a Olomoucí dálnicí není ani omylem, D1 teď končí nad Kroměříží, ii) nově otevřený úsek je jen půlka, takže na úrovni lepší okresky... Až to bude protažené přes Přerov ve 4 (6?) pruzích, pak prosím :-)

(odkaz)Kostěj Smrtelný | 26. 11. 2009, 10:44

Máte pravdu Hankooku, myslím, že tento smutný případ dá naší vrchnosti jasný signál, že pokračovat se stavbou dálnice směr PL - a tím ještě ulehčit vrahům ze severu průnik na naše území - není dobrá idea.

(odkaz)Hankok | 26. 11. 2009, 9:26

Pšonek v kamionu no.... smutné :(

(odkaz)Mautycka | 26. 11. 2009, 8:46

A už je tam smrťák :-(

(odkaz)aldik | 25. 11. 2009, 17:22

bude foto týdne z dálnice? ..jako to bylo z dřív otevřeného úseku? =)

(odkaz)Hankok | 25. 11. 2009, 15:25

Plny provoz az pristi rok v srpnu...

(odkaz)Pixxel | 25. 11. 2009, 15:06

Jsem zvědav, jestli dálnice pomůže Ostravě se zvednout ze dna...

Zobrazeny všechny příspěvky (45)