Diskuze k článku Město oslovilo architekta Roberta Konieczneho na konverzi jatek

Pravidla pro psaní příspěvků do diskuzí na OstravaBlog.cz

1. Diskuze slouží k vyjádření názoru k tématu a obsahu článku.
2. Vítáme věcné příspěvky, které přináší nové a další informace, vlastní pohled nebo zkušenost.
3. Diskuze neslouží k napadání a osočování autora článku, redakce OstravaBlogu a dalších diskutujících. Stejně tak neslouží pro vkládání urážlivých, xenofobních a reklamních příspěvků.
4. V diskuzi můžete vyjádřit svůj názor, nikdo Vám však na něj – a autor článku a redakce OstravaBlog.cz obzvláště – není povinen odpovídat nebo Vám cokoli vysvětlovat.
5. Pište, prosím, s diakritikou a snažte se alespoň částečně dodržovat ustálený český pravopis.
6. OstravaBlog.cz je soukromé médium a záleží na jeho vydavateli, zda vůbec a za jakých podmínek umožňuje pod články diskutovat.
Odesláním svého příspěvku souhlasíte s těmito pravidly – pokud s nimi nesouhlasíte, svůj příspěvek, prosím, neodesílejte. Při nedodržení těchto pravidel může být Váš příspěvek částečně, nebo zcela vymazán.

Tato diskuze není redakčním obsahem. Příspěvky v diskuzi vyjadřují názory čtenářů. Redakce OstravaBlog.cz nenese za zde zveřejněné příspěvky žádnou odpovědnost.




(odkaz)krmič | 13. 10. 2017, 11:54

Dovolte vzpomínku:

Vždycky mi bylo divné, proč nemají jatky železniční vlečku, když stojí přímo u trati. Stačilo by přece jen kousek kolejí, jako u areálu Budoucnosti na protější straně.

Kromě silniční dopravy byly jatky napojeny na tramvajovou síť, podobně jako některé jiné podniky v Ostravě (kdysi třeba i pivovar). Tramvaj měla odbočku k železniční trati blízko podjezdu na Sokolské v Přívoze. Nákladní tramvaj si tam převzala železniční vozy a "dobytčí vlak do městských jatek" pokračoval po ulicích v normálním provozu. Kolem naší školy na Nádražní, to se nám líbilo, jak "vagon kouká z prasete", jako v té písničce. Někdy to docela intenzivně smrdělo. Potom vlak odbočil na Valchařskou, na koleje pro nákladní dopravu.

(odkaz)Josef K. | 12. 10. 2017, 23:16

To víte, Jana K. rozumí stavitelství a architektuře stejně dobře jako divadlu. Tzn. vůbec, ale má názor :-D

(odkaz)aldar | 12. 10. 2017, 16:52

Kurňa..

Kurňa, ta Jana K. je ale odborník......

(odkaz)krmič | 11. 10. 2017, 15:25

Je to možné, že bych tentokrát souhlasil s Janou K.?


(Akorát u těch cihel si nejsem jistý, vždycky jsem měl dojem, že tyhle stavby jsou naopak velmi trvanlivé. Ale nejsem stavař, asi se mýlím.)

(odkaz)Jana K. | 11. 10. 2017, 15:14

Když pominu fakt, že je opěvováno místo, kde umíralo tisíce a tisíce zvířat :-///, tak každý středoškolák-stavař vám řekne, že pálené cihly jsou porézní... Z toho vyplývá, že až se do těch jatek kopne, tak budou muset být rozebrány do základu a v podstatě znovu postaveny... Protože na současné "stavbě" - ruině není absolutně nic dobrého... Krovy špatné, nosné stěny špatné, vlhkost do 2 m atd. Tohle není památka, ale místo utrpení... To i ta Ostravica a hlavně překrásná Kavárna Palace s mahagonovými obklady (!) má nesrovnatelně větší hodnotu. Jatka = druhý ostravský hrad. A ten návrh od polského architekta = kýč jak bič!!!

Zobrazeny všechny příspěvky (5)