Diskuze k článku Nová kampaň Vysoké školy báňské – Technické univerzity

Pravidla pro psaní příspěvků do diskuzí na OstravaBlog.cz

1. Diskuze slouží k vyjádření názoru k tématu a obsahu článku.
2. Vítáme věcné příspěvky, které přináší nové a další informace, vlastní pohled nebo zkušenost.
3. Diskuze neslouží k napadání a osočování autora článku, redakce OstravaBlogu a dalších diskutujících. Stejně tak neslouží pro vkládání urážlivých, xenofobních a reklamních příspěvků.
4. V diskuzi můžete vyjádřit svůj názor, nikdo Vám však na něj – a autor článku a redakce OstravaBlog.cz obzvláště – není povinen odpovídat nebo Vám cokoli vysvětlovat.
5. Pište, prosím, s diakritikou a snažte se alespoň částečně dodržovat ustálený český pravopis.
6. OstravaBlog.cz je soukromé médium a záleží na jeho vydavateli, zda vůbec a za jakých podmínek umožňuje pod články diskutovat.
Odesláním svého příspěvku souhlasíte s těmito pravidly – pokud s nimi nesouhlasíte, svůj příspěvek, prosím, neodesílejte. Při nedodržení těchto pravidel může být Váš příspěvek částečně, nebo zcela vymazán.

Tato diskuze není redakčním obsahem. Příspěvky v diskuzi vyjadřují názory čtenářů. Redakce OstravaBlog.cz nenese za zde zveřejněné příspěvky žádnou odpovědnost.




(odkaz)Neva | 15. 2. 2016, 13:41

Proč Ruda???

Na plakátu "Největší veletrh pracovních příležitostí v kraji - Hodíme Ti vlákno k úspěchu", který se bude konat 8.3.2016, je podivné individuum. Na první pohled vypadá jako buran z buranova v jakési předpotopní čapce, až při pečlivém ohledání je patrno, že je to úspěšný moderní golfista v podání Rudy z Ostravy.
Nic proti klipu, reklamě.
Ovšem, moc se mi nelíbí výběr právě této postavy, která ani není z Ostravy, pouhé studium konzervy z člověka Ostraváka nedělá. Navíc svým docela trapným vystupováním prezentuje akorát Ostraváky jako havířské blby.

Škola se ale asi právě proto chtěla prezentovat tak, že i z takových pakošů, jako je Ruda, může být úspěšný člověk.
Co už s tím...

(odkaz)Alex | 3. 2. 2016, 10:26

Pokud je cílem, aby 90 % mladých, kteří vycházejí ze škol, měli VŠ, není se tomu co divit. O žáky se pak tvrdě bojuje a nutně se musí působit na průměrný intelekt, čím níž, tím je to asi tvůrci reklamy považováno za účinnější. Opavská univerzita má reklamní klip, kde se na universitní půdě ukazuje, jak se souloží na záchodě. Dělá snad takové blbosti jako baňa Matfyz? Kdysi, dávno tomu, se tam jednomu Ostravákovi nelíbilo, měl prostě problémy s učivem, zápočty atd., tak přešel na báňskou a udělal ji s průměrem něco málo přes 1, tedy s maximálním prospěchovým stipendiem 350 korun čsl. měsíčně po celou dobu studia! Chvástal se, že i asáci neumí to, co on. Dnes je to ale úplně jiné - jde pouze a jedině o získání titulu. Za každou cenu.

(odkaz)Lobo | 31. 1. 2016, 8:41

130 000 shlédnutí za týden - málem jsem se polulal smíchy:-)

Tahle statistika má stejnou vypovídací hodnotu, jako když pan Koudela uvede, že DOV má návštěvnost 1,2 mil osob ročně.

Není návštěva jako návštěva a není shlédnutí jako shlédnutí. Na každý pád, "potencionální" studenti VŠB-TUO, to jsou tedy ti, jejichž mentálním partnerem je Ruda z Ostravy?

Jinde (Liberec) jako součást marketingu technického VŠ studia stavějí iQlandie, v Ostravě blekotá Ruda z Ostravy. To má vypovídací hodnotu. I to, že vychvalovaný Svět techniky v DOV se má k liberecké iQlandii jako pouťové panoptikum k Národnímu muzeu.

Že na VŠB- TUO udělali pro nábor studentů "aspoň něco" není argumentem proti tomu, že to udělali břídilsky. A že tím míří na cílovou skupinu, která potáhne úroveň studia opět spolehlivě o kus níže.

(odkaz)Olga | 31. 1. 2016, 1:13

Kazdopadne ta kampan burcuje k diskuzi, jak to tady sleduju, a uz jen to je dobre! Me se vubec nezda spatna, mozna je v jistem smyslu i provokujici, a co dnes neni, jako by nebylo. Je jina. A to je dnes potreba. Vse dnes potrebuje reklamu, je obrovsky pretlak vseho a reklama vybidne, podivat se a srovnat. Takze ja jsem spokojena.

(odkaz)Clown Ferda | 31. 1. 2016, 0:55

Duševní obzor eventuálního studenta VŠB je Ruda z Ostravy...?
Bude-li "prováděna" věda na téhle úrovni, máme se na co těšit.

130 000 shlédnutí. A kolik z těch shlédnutí bylo až do konce a kolik z nich opravdu studenty přilákalo? Bude se dělat nějaká statistika: Kde jste se dozvěděl o VŠB a co vás přesvědčilo k podání přihlášky?

Ale naštěstí nejsem ten, který by měl navrhovat lákadlo na studium. Ono je špatně už jen to, že je třeba budoucí studenty na školu lákat. Je vůbec zapotřebí VŠ, která musí dělat "nábor" takovým barnumským způsobem?
(Možná kdyby se při zápisu rozdávaly chytré telefony, zájem by byl ještě větší!
Kdo vypadne ve druhém semestru, bude muset telefon vrátit...)

Přitom VŠB ("baňa") má mezi ostatními univerzitami pověst "jímky na neúspěšné uchazeče" o vzdělání (o titul) z jiných vysokých škol. Něco jako plzeňská práva. A přesto musí zkoušet takovou reklamu.

No - někdo si aspoň vydělal.

(odkaz)Tomas M. | 30. 1. 2016, 21:47

Navrhněte lepší způsob jak oslovit středoškoláky tak, aby se dozvěděli, že vůbec nějaká VŠB existuje, a že to není škola spojená s dolováním uhlí. :)

Netuším co je to potencionál a jak Vás takové slovo napadlo. Pokud narážíte na slovo potencionální, doporučuji nahlédnout do aktuálního vydání například Akademického slovníku cizích slov (když jsme u tématu vysokých škol), kde je slovo "potencionální" uváděno jako zcela legitimní výraz, který označuje "možnost, uskutečnitelnost".

K ověření nahlédněte například na stránku Ústavu pro jazyk český: http://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=potencion%C3%A1ln%C3%AD&Hledej=Hledej#bref2

(odkaz)krmič | 30. 1. 2016, 21:16

To je snad po prvé, co souhlasím s vilmou.
Nemám odvahu si to pustit, stačí když vidím napsáno Ruda z Ostravy.
Jestli je cílem přilákat na školu hloupé studenty, jen když jich bude hodně, pak ano. Tak je ovšem systém nastaven.
A co je to prosím potencionál?

(odkaz)Tomas M. | 30. 1. 2016, 18:29

Pokud má video za týden 130 000 shlédnutí jen na youtube a zároveň o něm v hlavním vysílacím čase referuje např. TV Nova nebo jiná republiková média, řekl bych, že je to ideální investice ze strany univerzity.
Pokud chtějí oslovit potencionální studenty, tak si myslíte, že měli raději investovat do brožurek s nabídkou oborů? Tohle je mnohem efektivnější. Já dávám jednoznačně palec nahoru a jsem rád, že o tom, jak se univerzita bude prezentovat nerozhodují lidé jako Vy.
Pamatujete svého času na Steeva Ballmera - výkonného ředitele Microsoftu? To je něco podobného - jiná doba prostě žádá jiné prostředky.
Steve Ballmer: https://www.youtube.com/watch?v=e8M6S8EKbnU

(odkaz)Lobo | 29. 1. 2016, 18:10

To Vilma

Nejspíš to bude schopností zadavatelů formulovat zadání.
Představte si, jakého charakteru musejí být osoby, které se ve veřejné instituci proderou k rozhodujícím pozicím.
A jaké asi zadání se může vylíhnout v jejich myslích. Jak snadno zamění provokativní v odpudivé, prosté v hloupé, kontroverzní v urážlivé, sebevědomé v naduté, jednoduché v naivní

(odkaz)vilma | 29. 1. 2016, 13:56

Proč musí být vždycky něco o Ostravě tak blbé a ujeté. Už ta propagace
se začouzeným horníkem na město kultury, propagační film o Ostravě a teď
toto. Mimoto Rudu z Ostravy , který už není z Ostravy a nikdy nebyl , toho
musí každý opravdu z Ostravy, nesnášet. Je trapný a Ostravu a nás všechny akorát shazuje svým zjevem, chováním a "uměním". Takže totální šlápnutí vedle tento
klip, fakt veledílo. Škoda peněz.

(odkaz)Ferdinand, starý klaun | 28. 1. 2016, 11:24

Z pohádky o devítihlavé sani

Druhá hlava: "A co ty na to, Třetí hlavo?"
Třetí hlava mlčí...

(odkaz)Ferdinand, starý klaun | 23. 1. 2016, 22:05

Jsem nevěřící

ale nenapadá mě nic jiného, než: "Ježíši Kriste!"

(odkaz)Starý clown | 23. 1. 2016, 8:56

pro čtyřčárkovanou

Už jsem se lekl, že to "janak" vzdala. Ale je vidět, že dobrý troll je téměř nesmrtelný.
[;>))

(odkaz)Dušan | 23. 1. 2016, 7:49

Že se mezi vysokými školami rozpoutal boj o každého maturanta, je pochopitelné. Ale toto považuji za klip pro slaboduché. Očekával bych jej spíše u nějaké soukromé vysoké školy. Ale u kamenné veřejné školy? Nechápu, kam až jsme to klesli, že musíme produkovat tohle, abychom zaujali. Ještě chybí informace, kolik natočení tohoto produktu stálo.

Zobrazeny všechny příspěvky (14)