Diskuze k článku Rekonstrukce Masarykova náměstí změní centrum města k nepoznání

Pravidla pro psaní příspěvků do diskuzí na OstravaBlog.cz

1. Diskuze slouží k vyjádření názoru k tématu a obsahu článku.
2. Vítáme věcné příspěvky, které přináší nové a další informace, vlastní pohled nebo zkušenost.
3. Diskuze neslouží k napadání a osočování autora článku, redakce OstravaBlogu a dalších diskutujících. Stejně tak neslouží pro vkládání urážlivých, xenofobních a reklamních příspěvků.
4. V diskuzi můžete vyjádřit svůj názor, nikdo Vám však na něj – a autor článku a redakce OstravaBlog.cz obzvláště – není povinen odpovídat nebo Vám cokoli vysvětlovat.
5. Pište, prosím, s diakritikou a snažte se alespoň částečně dodržovat ustálený český pravopis.
6. OstravaBlog.cz je soukromé médium a záleží na jeho vydavateli, zda vůbec a za jakých podmínek umožňuje pod články diskutovat.
Odesláním svého příspěvku souhlasíte s těmito pravidly – pokud s nimi nesouhlasíte, svůj příspěvek, prosím, neodesílejte. Při nedodržení těchto pravidel může být Váš příspěvek částečně, nebo zcela vymazán.

Tato diskuze není redakčním obsahem. Příspěvky v diskuzi vyjadřují názory čtenářů. Redakce OstravaBlog.cz nenese za zde zveřejněné příspěvky žádnou odpovědnost.




(odkaz)aus Nedbal | 14. 4. 2006, 17:24

centrum centrum
k lampám - v centru lze najít několik druhů nízkých chodníkových lamp. Dalo by se skoro říct, že každá ulice svítí něčím jiným - od posledního hi-tech výkřiku, přes rádoby historizující, po variace na old industrial a přisprostlé prefabrikáty (Poštovní např.) - jo a jediné dvě plynové lampy v Ostravě lze najít u Plynáren (Eurest). Chybí jednotící prvek. A k té zastavěnosti - nikdy to nebude ideální a v Ostravě se to ví už od dob kdy byla vybudována frýdlantská dráha, která je nepřekonatelnou barierou přirozeného pokračovaní centra v katastru Mor. Ova. jediný možný směr je tedy na jih tedy Karolina, ale bude to stačit??? Máme tedy centrum sevřené mezi Ostravici a železnici - bohužel jinak to nebude... další rozvoj nemožný. Tak už jen zalepit ty díry a pak to hnát do výšek... Ostravo jsi prostě jiná, ale naše.

(odkaz)M.B | 14. 4. 2006, 10:29

Stanky a "obchody" s podradnym zbozim do centra mesta opravdu nepatri. Ale je fakt, ze Vietnamci se snazi, chovaji se slusne, jejich decka chodi do skoly a pry maji lepsi prospech nez ceske decka. Takze tohle se asi fakt vyresi samo, az lidi nebudou zit z ruky do huby a nebudou muset kupovat lacine veci. A verim, ze to bude relativne brzo.
Vetsi problem jsou ty cerne opice (pardon - Romaci). Ti zadnou snahu o slusny zivot nemaji. A nezmeni se to, dokud bude fungovat soucasny system podpor, porodneho, pridavku, apod. A nevyresi to ani zadna policejni brigada. Bohuzel.
Protoze kdyz vy se domluvite s kamarady a udelate skupinku, co na sebe bude hulakat pres cely Kuri rynek nebo Masarykac vety ve stylu: He pyco, dylino, tak driv nebo pozdeji proti vam policajti zakroci, ale kdyz predtim budete dost dlouho chodit do solarka, tak pak mate imunitu (protoze kazdy se tady boji legalne zakrocit proti tem opicim, aby to nebyl "rasýzmus"). A mam pocit, ze az se tohle zacne resit, tak uz bude pozde, protoze slusny, pracujici clovek uz bude v mensine :-(

(odkaz)sdfg | 13. 4. 2006, 21:25

Marty C.

A v zemi, která dala světu boty (promiňte ten patos), zanikl obuvnický průmysl a jen se dováží z Asie, to není silné kafe? Budeme si asi muset zvykat.

(odkaz)Marty C. | 13. 4. 2006, 21:21

Souhlas...

Rado, Neva, xxx:
A to mě na tom právě štve! Vietnamci mi ani za mák nevadí, ale aby měli ty svoje krámy v centru města s nápisy "Obchodní centrum", to je opravdu silné kafe...

(odkaz)sdfg | 13. 4. 2006, 20:48

to xxx

Naprosto souhlasím, kde je poptávka, tam je nabídka.

(odkaz)Rado | 13. 4. 2006, 17:48

Právě na tom, co je v centru města, se pozná, jaké to město je. Jenže Ostrava povolila dát do centra herny a tržnice, takže je to opravdu řádové město. Ostrava je v současné takový tuberák, který se snaží lapat dech, jenže stále to nejde. Bohužel už 15 let

(odkaz)Neva | 13. 4. 2006, 14:37

To je sice fakt, že dokud si budou lidi kupovat šmejdy, tihle obchodníci nevymizí, ale taky jsou obchodníci, kteří prodávají to samé zboží za 2x větší cenu, protože platí větší nájem a tváří se jako Nike s Adidasem dohromady. Tuž to se to radši kupim u Žlutych, ni?

(odkaz)xxx | 13. 4. 2006, 14:26

Myrty C.

Nevím co ti na nich vadí když to mají legální a nikoho tím neobtěžují. To že prodávají šunt je samozřejmě pravda, ale dokud u nich budou lidi ten šunt nakupovat a oni si vydělají na nájem v centru města tak tam budou. Dle mého problém není ve vietnamcích, nýbrž v nízkých cenách nájmů a v lidech co si ty jejich šmejdy kupují.

(odkaz)Neva | 13. 4. 2006, 13:53

Marty

A Vy víte, že všechny objekty, které okupují Žluťásci patří jen městu? Oni asi ty prachy na nájmy mají oproti jiným, takže možná né všichni Ostraváci (myslím majitelé některých domů) myslí na vzhled a blaho města, hlavně na korunky do kapesky.

(odkaz)Marty C. | 13. 4. 2006, 13:16

MiB

Nojo, jenže ti s vyšší pigmentací kůže se dají případně rozehnat policejní brigádou, jenže Činčaláci to mají legálně a - zdá se - nadlouho...

(odkaz)MiB | 13. 4. 2006, 11:29

Marty C.

Mi ani tak nevadí v centru ta žlutá, jako ta černá, co někdy nejde ani vydět, ale už z dálky je slyšet!

(odkaz)Marty C. | 13. 4. 2006, 10:02

Lampy apod. (čte tohle vůbec někdo"shora"...?)

Jak již tady zaznělo - ty novodobé lampy (líbilo se mi přirovnání k satelitním anténám...) jsou opravdu škaredé a nevkusné, navíc budí dojem, že jsou stále ještě natřené základní barvou a čekají na dodělání.
Jenže - i když se to většině lidí nelíbí, asi nic nezmůžeme proti zvůli kompetentních, kteří "to tam" nechali vysázet...
Dále - proč je v centru ta spousta Činčaláků s jejich brakem a smrdutým falsem, kteří neumějíc "šéski" přesvědčují, že "pani šuši, topre - kupi?"...? Je to potupa a vrážení kudly do zad českým obchodníkům a podnikatelům, které likviduje výše nájmu ve zmiňovaných prostorách... A Ťaman na ten nájem má...???!!! Je to minimálně k zamyšlení... Aso plné Ťamanů, Fénix plný Ťamanů, vždyť je to hnus!!!!!!!
Bohužel se za Ostravu stydím, i když tady bydlím rád už bezmála 36 let...

(odkaz)MiB | 11. 4. 2006, 16:47

Nejkrásnější ulice v Ostravě=Stodolní...proč asi, že? Protože tam jsou prachy a stojí za to tam investovat...kdo by investoval do krámu na Masarykáči, krachne....

(odkaz)sdfg | 11. 4. 2006, 15:13

Nakonec je možné, že Karolina se stane nákupním mraveništěm, na Masarykáči se vyřádí neukojení designéři a jako vítěz z toho všeho vyjde Přívoz, kde se pomalu, zato systematicky budou opravovat domy a celé ulice a stane se za lěkolik let nejvkusněji obnovenou historickou částí Ostravy.

(odkaz)Neva | 11. 4. 2006, 14:19

Jasone

O Karolině už toho bylo řečeno mnoho v jiných příspěvcích a vše je v řešení, bohužel trochu jiném a divném než bychom si tu přáli.
Totéž se děje s tou obludou, tam se taky radní nemůžou domluvit na "bourat či stavět", minulý týden jsem četla v tisku, že se čeká na skoro vědekou studii, jakousi odbornou analýzu, jestli má vůbec smysl vystavět z ní dle původního záměru "Středisko správních činností", což je univerzální úřad k vyřízení všeho možného - od občanek přes pasy, řidičáky, po nevím co včetně". Teď se trochu hádají nejen modří a socani, ale prý ani starostové obcí nejsou jednotní v názoru, zda to pro občana má smysl.
Takže se jedná zas hlavně o peníze, jako bohužel ve všem, buď zbourat za 15 melounů nebo vystavět za 800.

(odkaz)Jason | 11. 4. 2006, 12:14

centrum..

Všíchni, kdo tady píší o nezastavěných prostorách v centru města mají pravdu. Kdyz přijedu do Ostravy,tak uz na první pohled se mi tady něco nezdá.Je to jednoduché. Městu chybí hustá domovní zástavba v centru. Je to přece divné, když jednou jsou domy nízké, jednou zase vysoké, jednou panelové a jednou zase historické a hlavně,kdyz nejsou domy vůbec. Hlavní plochou, která hýzdí samotné centrum města je území po bývalé koksovně Karolina.To mi snad dá každý za pravdu.Doufám, že v budoucnu na něm vyrostou další domy splývající s centrem města.Největší hřích by bylo postavit zde zase nějakou hypermarketovou krabici. Na závěr ještě trochu odbočím od centra a vydám se asi o kilometr směrem na Porubu. RADNÍ, cožpak nevidíte toho strašáka, na kterého se musí dívat den co den tisíce projíždějícich lidí??? Mluvím o té obludě o bývalém nedostavěném sněmu UVKSČ. Dělejte s tím něco!!! Je to ostuda nebývalého charakteru!!

(odkaz)Rado | 10. 4. 2006, 8:40

Líbí se mi a plně souhlasím s poslední větou, že město tvoří nejen architektura, ale i lidé. A ti lidé nejsou zrovna silnou kapitolou Ostravy. Někdy, jak už slyším od Elektry hádající se romské obyvatelstvo na Masarykáči, mě fackuje hanba, za to kde bydlím a kde pracuji. Důležitá je image města, jenže s takovou ta image bude a je taková, že Ostrava je opravdu periférii a zadkem republiky. Nerad tato slova píšu, bohužel je to ta. Spíše mi sedí image ocelového srdce republiky, protože lidé zde brali hodně peněz a mohli být na své město hrdi, jenže teď ? Mám pocit, že Ostrava je prezentována jako město nezaměstaných se sociálními problémy, jako město plné Romů a to je všechno. To nám potom nepomůže ani nový Masarykáč. Odbočil jsem sice trochu od tématu, ale je to jeho nedílná součást. A napadla mě i další otázka, bude nový Masarykáč, ale co z toho, když centrum města bude o víkendu mrtvé ?

(odkaz)mirek chylek | 9. 4. 2006, 23:15

světla.....

přátelé vidím , že diskuse jde pěkně do detailú , fajn, i když tento prostor hlídá kamerový systém a jsem rád ,že tady je , je nutné rovněř pořádek s těmi co vytvářejí tu špatnou pověst města svým prapodivným chováním, veřte , že to mnohé návštěvníky těchto končin vede k tomu , ýe mají strach o své peněženky , takže pokud tuto situaci město a jeho složky nevyřeší doporučoval bych zrušit pěší zonu a ponechat komunikaci pouze pro bezpečnou a rychlou jízdu autem , onehda se oné snažili oné naši nemocné babce revidovat obsah kabelky a málem jsem se synem a kamarády zosnoval pogrom , včichni méme 2m a od 11o do 145 kg s portujeme. myslím si , že značné rezervy mají složky strážníků a policie, protože pokud se tato situace nezlepší nikdo to neocení a můžeme diskutovat o čemkoliv. chci připomenout společné akce v pha v okolí václaváku a perlovky nejen architektura tvoří město ale i lidi....

(odkaz)Rado | 9. 4. 2006, 21:47

Sám se obávám, jak nakonec Masarykáč bude vypadat. Když vidím ta nepovedená lízátka, kerá si hrají na osvětlení, mám obavu o celý velký prostor. Rozhodně jsem pro secewsní ráz, protože Ostrava se naučila plivat na svou minulost, na vše chce zapomenout, ale současnost není o moc lepší, ba spíše naopak, ještě horší. Opravdu, měl by zde být návrat ke tradicím a kořenům, nikoliv se snažit všude vrazit něco originálního. Kde je vidět ještě kousek tradičního prostředí, měli bychom se snažit co jak nejvíce přiblížit ke tradici. O vkusu dnešního magistrátu jsem se přesvědčil již několikrát, a že by bylo o co stát, to nemohu říct.

(odkaz)ZajoncZ | 7. 4. 2006, 22:53

sdfg: podívej se, Baťa a "domeček" vedle něj, jsou již vnímány jako jakési památky. Ale ty byťáky, to je děs. když vejdeš na Masarykáč po "politické" Zámecké, a když koukneš na věž sv.Václava (pokud si ji vůbec všimneš), tak co je pod tím? Hnusný byťák. Já se tam schválně přijdu podívat! Hold, takhle se za "komoušků" stavělo do proluk. I když to bylo spíše tak, že zbourali to, co tam stálo předtím a postavili "hnus" =o/

Zobrazen 1. až 20. příspěvek z 43