
Kvalita dopravního obsloužení byla bezkonkurenčně nejslabším článkem jinak skvěle zorganizovaného festivalu Colours of Ostrava. Dopravní podnik sice vypravil posilové spoje, ale bylo jich zoufale málo, v nedostatečné kapacitě a ve špatných intervalech.
Vzhledem k velikosti a popularitě festivalu, který aspiruje na událost světového významu, není zkrátka možné, aby jej doprovázela tak mizerná dopravní obslužnost. Vzhledem k charakteru místa, kde se festival odehrává (uprostřed ničeho), je závislost většiny návštěvníků na hromadné dopravě velmi silná. Přidáním několika vložených spojů v každém směru, které by člověk napočítal na prstech jedné ruky není dostatečné řešení.
Skutečnost, že Dopravní podnik na stránkách uvádí „Po dobu konání hudebního festivalu Colours of Ostrava 2015 posílí Dopravní podnik Ostrava po dohodě s organizátorem festivalu noční tramvajovou dopravu…“ znamená, že existenci festivalu Dopravní podnik zaznamenal, ale bohužel to skončilo stylem královna Koloběžka – přijela, nepřijela, učesaná, neučesaná – tedy nejhorší možný výsledek.
Dopravní podnik měl podle mého na výběr ze dvou možností. Buď festival zcela ignorovat, a dělal že nic takového neexistovalo a neexistuje, nebo zorganizovat skutečně spolehlivou, pohodlnou a dostatečnou dopravu ve všech směrech – myslím například, že nepřetržitá kyvadlová autobusová přeprava do centra, na Jih a do Poruby by měla být na festivalu světových parametrů úplnou samozřejmostí, o posílení tramvajových spojů po celou dobu konání (nejen pár spojů v noci, i doprava ve druhé hodině odpolední třeba z centra do Vítkovic byla jak projížďka „dobytčákem“) nemluvě.
Bohužel, v Ostravě to dopadlo tak, že se udělala reklama, prohlášení, namontovaly se informační tabule, přidalo se vícejazyčné hlášení ve spojích, zkrátka všechno okolo, kromě toho samotného dopravního obsloužení. Přiznám se, že mi bylo před zahraničními (i tuzemskými) návštěvníky Ostravy za tuto trpkou zkušenost během tak skvělého hudebního zážitku nepopsatelně stydno.

A ještě jedna věc na závěr… půlhodinové intervaly mezi spoji po skončení denní produkce, kdy se z areálu na tramvaj vyvalí několik tisíc lidí jsou eufemisticky řečeno výsměch. A skutečnost, že v té půlhodině kolem k prasknutí přecpaných zastávek projedou v jednom směru dvě úplně prázdné jednotky služební jízdy spolehlivě zahřeje každého čekajícího na srdci.
Ondřej Polanský (text a foto)